2016. február 1., hétfő

Hámlasztók érzékeny, száraz bőrre



Nemrégiben egy kedves olvasóm keresett meg érzékeny bőr hámlasztásával kapcsolatos kérdésekkel, melyek kapcsán felmerült bennem, hogy érdemes lenne erről írni a blogon is, hátha másokat is érdekel vagy érint a téma. 
Egy magára adó nő számára fontos, hogy ápolt legyen, szép bőre legyen stb. Az általános arcápolási tanácsok igen gyakran említik a bőrradírt, amely eltávolítja az elhalt hámsejteket, ezért alkalmazását heti rendszerességgel ajánlják. Aki azonban jártasabb a témában tudja, hogy a bőr kímélése érdekében ma már egyáltalán nem a bőrradírt ajánlott használni, amennyiben az elhalt hámsejtektől szeretnénk megszabadulni. Képbe kerülnek a kémiai hámlasztók, melyekről én is írtam korábban ebben a bejegyzésben.
A dolgot azonban tovább nehezíti, ha érzékeny a bőrünk, ekkor ugyanis tovább kell mélyednünk a kémiai hámlasztás témájában, nem elég annyit tudnunk, hogy van AHA és BHA hámlasztó, az AHA száraz bőrre való, a BHA pedig zsíros bőrre. Ez nagy általánosságban ugyan igaz, de egyrészt nemcsak ez a kétféle hámlasztó létezik, másrészt pedig a száraz, ám igen érzékeny bőrre mégsem az AHA ajánlott.
 
 
 
 

 
 
A kémiai hámlasztók a mechanikusan működő bőrradírokkal ellentétben sokkal kíméletesebbek a bőrhöz. A bőrradírok használatuk közben ugyanis apró mikro-sérüléseket okozhatnak, amely a normál bőrnek sem tesz jót, nemhogy az érzékeny bőrnek. Ha érzékeny, könnyen kipirosodó bőrünk van, akkor viszont nemcsak a bőrradírról kell lemondanunk, hanem minden olyan termékről, ami potenciálisan irritálhatja azt. Sőt, nemcsak olyan összetevőket kell kerülnünk, amelyeket mindenkinek érdemes kerülnie (mint pl szárító denaturalt alkohol, illatanyagok), de például az AHA-t tartalmazó kémiai hámlasztókat, avagy a glikol- vagy tejsavas hámlasztókat is, mivel az igazán érzékeny bőrt ezek is irritálják. Engem személy szerint nagyon elszomorít a tudat, hogy nem használhatok AHA hámlasztót, hiszen az lenne az igazán jó fegyver a bőröregedés ellen, azonban hiába próbálkoztam, hosszabb kihagyás után is azonnal kipirosította a bőröm, így az arcomra már egyáltalán nem merem használni.
 
Az AHA így tehát kilőve, a két legismertebb hámlasztó közül marad a BHA. A BetaHydroxiAcid hámlasztók általában szalicilsavval operálnak. Ez egy zsírban oldódó anyag, amely e tulajdonságának köszönhetően a pórusokat belülről tisztítja. E tulajdonsága miatt szokták elsősorban a pattanások és mitesszerek elleni egyik leghatásosabb fegyverként emlegetni, azonban ennél többet is tud! Ez az anyag ugyanis hatásos gyulladáscsökkentő is, amelynek köszönhetően az érzékeny, kipirosodásra hajlamos bőrt igen hatékonyan nyugtatja.


 

Paula's Choice Skin Perfecting  BHA Lotion Exfoliant

Szerintem nem túlzás azt állítani, hogy a Paula’s Choice márka hozta köztudatba a kémiai hámlasztást Magyarországon és az ő kínálatukban kapható a legtöbb féle hámlasztó is (BHA hámlasztókból 3 féle állag és számos kiszerelés található náluk).
Száraz bőrre a lotion (vagyis könnyed krém) állagú hámlasztójuk az igazi, mivel a hámlasztás mellett hidratálja is az arcbőrt (az én bőröm a BHA liquid-től nagyon húzódott). Ebből az állagból kétféle erősségű hámlasztó is létezik: 1 illetve 2%-os. A 2%-os kiszerelés azonban a nagyon érzékeny bőrűeknek túl erős lehet, ez a termék nem egy mindennapos hámlasztó: az én bőröm heti 3 alkalommal bírta, többször nem.
Magyarországról könnyedén elérhető (webshop itt), így aki nem szeret külföldről rendelni és megengedhet magának egy picit drágább árfekvésű terméket, annak ezt érdemes választania. 
Ára: 10.500 - 10.800 Ft / 100 ml


 
 

Cosrx BHA Blackhead Power Liquid Moisturizer

Ez a termék 4%-os BHA hámlasztót tartalmaz, aminek a fentivel ellentétben nem szalicilsav, hanem betainsav az alapja, mivel Koreában ez a szokásos BHA hámlasztó összetevő. A 4%-os erősségtől nem kell megijedni, ez ugyanis egyáltalán nem olyan erős: elvileg a 2%-os PC hámlasztókkal egyenértékű, én azért egy kicsit gyengébbnek érzem (ám érezhetően dolgozik ez is a bőrön).
Az állaga vizes-géles, ami szintén ad némi hidratálást a bőrnek, így ez alatt nem húzódik a száraz bőr sem, de e fölé mindenképp szükség van hidratálókrémre.
Azoknak ajánlom, akik egy pénztárcabarát verzióra vágynak, szimpatizálnak a koreai termékekkel és nem riadnak vissza a külföldről rendeléstől. Én a Wishtrendről rendeltem, de E-bayen is megtalálható, ha csak ezt a terméket szeretnétek megvásárolni.
Ára: (15-21 $) ~4.700 - 6.000 Ft / 100 ml


 

NeoStrata Bio-Hydrating Cream / NeoStrata Bionic Face Serum

Ha hámlasztás, akkor nemcsak AHA és BHA összetevőkről beszélhetünk, forgalomban van ugyanis egy kevésbé ismert hámlasztó összetevő is, a PHA. Ez a NeoStrata szabadalma, az érzékeny bőr számára fejlesztették ki, mivel nem irritálja a bőrt úgy, mint például az AHA, azonban van öregedés gátló hatása. Krém és szérum formában kapható, mindkettőt mintaként próbáltam, így hosszú távú tapasztalatom nincs vele, a minta elhasználása során úgy éreztem jót tett a bőrömnek (ám hosszú távú következtetést nem lehet ebből levonni). Elsősorban olyanoknak ajánlott, akiknek a bőre nagyon érzékeny és a BHA-t sem bírja, illetve fontos számára az öregedés gátlás.
NeoStrata termékeket forgalmazó gyógyszertárakban lehet kapni (kereső itt).
Ára:
krém: 11.090 Ft / 40 gr
szérum: 13.600 Ft / 30 ml
 
 
A hámlasztók használata mellett minden nap megfelelően erős fényvédő használata ajánlott (valamint akkor is, ha épp nem hámlasztunk). Ne bántsuk a frissen hámlasztott „bababőrünk” azzal, hogy nem védjük a káros napsugaraktól (és ezzel esetleg csúnya pigmentfoltokat „szerezzünk”). 
Mint említettem, a fentiek közül mindegyiket próbáltam és mindegyiket szerettem. Jelenleg a Cosrx hámlasztóját használom rendszeresen, de tervben van egy nagy kiszerelésű PHA hámlasztó beszerzése is idővel.
 
 
Ti használtok hámlasztót? Ha igen, milyet?

16 megjegyzés:

  1. Csatlakozom az érzékeny bőrű hámlasztó-mániásokhoz. Jelenleg és eddig egyedül csak a cosrx bha-ját használtam/használom, a PC nekem túl drága. Jelenleg én is a NeoStrata-val szemezek (mit jelenleg...már vagy fél éve), és ebay-en találsz olcsóbban. Termékminta kiszerelésben, 3x10 ml vagy valami hasonló, és ötezer párszáz forint, lényegesen olcsóbb, mint patikában megvenni. Nem vagyok benne biztos, hogy ugyanez a típus, mint amit te írtál, mert más név rémlik, de az is neostrata és az is pha :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A PC-t egyébként csak egyben kifizetni drága, mert én az enyémet anno egy évig használtam - úgy viszont abszolút nem sok!
      Köszi a tippet a NeoStrata-val kapcsolatban: mivel Magyarországon kapható, eszembe sem jutott E-bayen nézni, de mindenképp utánanézek! :)

      Törlés
  2. Két évig a PC AHA gélt használtam és felvásároltam mindenféle állagú mini mintát kipróbálásképpen. Először csak heti egy, később heti két alkalommal használtam, de egy idő után már nem csinált semmit, gyakrabban meg nem bírtam, mert kiütött és piros száraz foltjaim lettek. Most vettem PC BHA gélt teljes kiszerelésben, amiből tetszett a 2%-os minta, heti kétszer szerintem ez is megfelelő lesz zsíros bőrre. Most használhatom, amíg le nem jár, mert egy évig tuti kitart, ha azt vesszük, egy évre nem sok a 10ezer Ft, van egy évünk összegyűjteni az árát :) Azért botrány, hogy a fényvédőm is csak fél évig használható felbontás után, az sem fogy el, meg ez sem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek, ahogy én is írtam fent, csak egyben kifizetni drága, de ha a mennyiséget is nézed, akkor arányaiban nem drága a PC.
      Én is úgy vagyok a használt termékekkel, hogy egy idő után már nem látok változást a használata során, hiszen nem tud semmi tökéletes bőrt adni nekem. Viszont a minap elfogyott egy szérum, amin vacilláltam, hogy kell-e nekem, de amikor nem volt, éreztem a különbséget. Talán annyi jó kencét használsz Te is, hogy azért nem érzed, hogy csinálna valamit, mert már elérted a lehető legjobb bőrt :)
      Én egyébként simán használtam a PC hámlasztómat egy évig és hatékony volt. Fényvédőből viszont milyen kiszerelésűt veszel, ami nem fogy el fél évig?

      Törlés
    2. Hát ez az, azért nem mondok le a hámlasztóról, mert ha használom, nincs változás, de ha nem, lehet rosszabb lesz. Ezért választottam most másikat, aminek tetszett a millis mintája. Bioderma Kid spray kivitel, nagyon szeretem, nyáron elég hidratálást ad, télen azért kell hozzá a Bioderma Sensibio Light nappalra is.

      Törlés
  3. Ezt az ellenőrzést nem lehet kiiktatni?? Platós teherautót kerestet velem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen ellenőrzést?
      Nálam is van olyan ellenőrzés, hogy nem vagy robot? Utánanézek, de nekem nem jelenik meg, így azt sem tudtam eddig, hogy van ilyen...

      Törlés
    2. Ha elküldöm a hozzászólást és kipipálom, hogy nem vagyok robot, akkor feldobja, hogy keressem meg a buszt a képeken, aztán a tésztaételeket, de szerencsére ha nem találom meg elsőre a mini képen, nincs megtorlás, kereshetem tovább :) Más blogon is előjött ma ez a probléma.

      Törlés
    3. Ó, régebbről emlékszem ilyen ellenőrzésre, szuper, hogy így elszórakoztatja az olvasóimat a rendszer.
      No akkor megvallom őszintén, az ég világon semmit nem állítottam át ezzel kapcsolatban a blogon, a rendszer önállósította magát...

      Törlés
    4. Megnéztem, én nem kapcsoltam be az ellenőrzést a blogon, így valami hiba lehet a bloggerben, hogy ilyenekkel "szórakoztatja" az olvasókat, elnézést!
      Sőt, most levettem a korlátozást, akár névtelenül is lehet kommentelni, meglátjuk így mit enged...
      (remélem a trollok nem kerülnek elő)

      Törlés
    5. Nem vettem a szívemre :) Mondom, több bloggernél meglepett a pipálással, de csak itt dobott fel képeket :)

      Törlés
  4. Nem sok sablon van, már rutinból ment a képkiválasztás, azt hittem, új lesz, de teherautó, virág, busz, tésztaétel, szűk a választék :(

    VálaszTörlés
  5. Pancsi, ha Neostratat akarsz venni, akkor nézd meg a Bionic Lotiont! Az 100 ml kiszerelésben kapható, 10e Ft körül van az is, arcra is és testre is használható. Próbáltam nemrég néhány Neostrata PHA krémet, de szerintem állagra ez a lotion a legjobb, arról nem is beszélve, hogy sokkal jobban megéri, mint a 30-40 ml ugyannyiért. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, felírom magamnak!
      A 100 ml-es kiszerelés azért jobban hangzik, mint a 30-40 :)
      Most van még a Cosrx BHA hámlasztóból, de gondolkodom rajta, hogy ha elfogy, veszek egy PHA-t, amit hosszabb távon tudok használni és kitapasztalni.

      Törlés
  6. Ezt a Neostrata Bio Hydrating Creamet nagyon kipróbálnám! Ami most még nagy kedvencem, az ez: http://kremmania.hu/kremek/chica-y-chico-beta-salic-2-0 Jó, rosaceásoknak az AHA tiltólistás, de ha valakinek csak "simán" nagyon érzékeny a bőre, annak ez szuper. Van benne 2% betaine salycilate, és 4% glikolsav. Könnyed krém állaga van, hidratál, mondjuk most télen elbírok fölé még egy másik hidratálót, és nagyon jó a gyulladáscsökkentő hatása. Nálam eddig ez az AHA vált be a legjobban az arcomra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is az AHA hatását szerettem a legjobban, az igazán puha bababőrt eredményezett, amíg bírta a bőröm. Sajnos ma már nagyon kipirosodik a bőröm az AHA-tól, így akármennyire is szeretném, nem merem felkenni.
      Most a Cosrx BHA-ját használom, de ha elfogy, akkor a Gigi által fent ajánlott NeoStrata Bionic Lotiont fogom beszerezni.

      Törlés