2016. január 17., vasárnap

Így jártam az alkohollal ...



avagy miért legyünk nagyon körültekintőek az arcápolóink kiválasztásakor ...
Nos, ebben a bejegyzésben most nem arról lesz szó, hogy miért nem iszom alkoholt (nem szeretem az ízét). Az alkohol és a bőrünk, pontosabban az én bőröm kapcsolatáról lesz most szó!







Történt ugyanis, hogy elfogyott a kedvenc színezett hidratálóm (PC Barely There) és mivel volt még itthon a sötétebbik verzióból, gondoltam amíg megrendelem az utánpótlást, világosítok azon és használgatom azt. Valamiért nem tetszett az eredeti ötletem, és mivel épp láttam a Krémmánián egy véleményt az Alverde alapozó világosító termékéről, gondoltam kipróbálom.
Általában nem használok Alverde termékeket és általában alaposan kielemzem az összetevőket, mielőtt bármit magamra kenek. Ezúttal slendrián voltam, csak gyorsan végigszaladtam a véleményeken és az összetevőlista színein, azaz, hogy nincs benne sem piros, sem sárga összetevő:




A boltban is siettem, nem nézegettem rajta túl sokat, örültem, hogy van, csak lekaptam a polcról és siettem haza. Mivel ha nem dolgozom, nem igazán sminkelek, így csak az új évben kezdtem el rendszeresen használni. A második nap, amikor ezt használtam azonban azt éreztem, hogy mintha a szemem allergiás lenne valamire: könnyeztem, a szemsminkemből semmi nem maradt már délelőtt 9-re, egész nap égett a szemem, mintha valami kimarta volna a bőröm. Nem, nem túlzok, sajnos tényleg így nézett ki a szemem: égő piros bőr volt a szemem sarkában. 
Nem tudtam mire vélni, hisz semmiféle új sminkterméket nem használtam a szemeimre. Aztán beugrott, hogy nagyon buzgó voltam reggel, és a szemem is lealapoztam. No de hát megnéztem az összetevőket?!! Irány a Krémmánia ismét és majd' lefordultam a székről, mikor láttam, hogy ugyan csupa zöld az összetevőlista, a második helyen mégis a szárító hatású alkohol áll.
Mérges voltam a cégre, hogy ilyen összetételű terméket "alkotott", de természetesen mérges voltam magamra is, hogy figyelmetlen voltam (no és persze levontam a hosszú távú következtetéseket...).

Emlékszem, olvastam már olyan bloggerina véleményt, hogy nem érti, miért hangoztatjuk ennyire az összetevő elemzést és a káros összetevőktől való tartózkodást. Őszintén szólva korábban nem volt ilyen negatív tapasztalatom, most viszont határozottan mondom bárkinek, hogy na ezért... Mindezt úgy kellett megtapasztalnom, hogy gyakorlatilag egy körömhegynyit kevertem egy jó összetevőjű termékhez. 

Szerencsére ez a kimart bőr gyorsan meggyógyult, két sminktelen nap és némi szemkenőcs rendbe hozta a bőröm. 
No de mi is a tanulság mindebből?
  1. Az, hogy egy márka natúrnak hirdeti magát, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy abszolút bőrbarát összetevőket tesznek a termékükbe. Ezen a terméken az alkohol meg van jelölve, hogy bizonyítottan organikus összetevő (köszi...)
  2. Ne csak az összetevők pöttyeinek színét nézzük! Sajnos a besorolás szerint a sima alkohol zöld színt kapott, csak a denaturalt alkohol sárga pettyes, erre nagyon kell figyelni. 
  3. Soha ne vásároljunk új terméket úgy, hogy nem néztük át alaposan az összetevőit! Gyors ránézésre ez a termék is rendben volt, aztán napokig vörös volt a bőröm miatta...
    +1. Ne utáljunk minden alkoholt! A zsíralkoholok szuper bőrpuhító összetevők, ők nem bántják a bőrt. A sima alkoholt és a denaturalt alkoholt viszont kerüljük el messzire!


Ti jártatok már így egy termékkel?

38 megjegyzés:

  1. Én is meg akartam venni, még glamour napokon, de időben észrevettem a megbúvó alkoholt a sorokban. Én egyébként ezért nem is vagyok hajlandó alverde/alterra (smink)cuccokat venni, a legtöbb tele van nyomva alkohollal... szerintem is borzasztó elkeserítő, nők ezrei kajálják be, és hiszik, hogy most milyen fene jót tesznek a bőrükkel, és közben meg.... és akinek nem érzékeny a bőre, nyilván észre sem veszi. A barátnőimet is próbálnám átnevelni a tudatos krémvásárlásra, de mintha a falnak beszélnék, aztán meg vannak lepődve, hogy mennyi bőrproblémájuk van :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az érdekes, hogy én sem szoktam ettől a márkától vásárolni. Nem is értem, miért tudott most elcsábítani. Szerintem is többen tennének jót a bőrükkel, ha alaposabban utána néznének az összetevőknek (és kifejezetten örülök, hogy egyre többen vagyunk! :)

      Törlés
  2. Úúú, ez azért durva..második helyen az alkohol?! Na még szerencse, hogy ettől a cégtől nem próbáltam semmit... Pár éve én is egyre jobban odafigyelek mi van a krémekben/sminktermékekben, mert nem mindegy, hogy mit kenünk magunkra, nem szeretnék 40 évesen majd úgy kinézni mint egy 70 éves...:S Aki pedig nem bírja felfogni az összetevők jelentőségét az magára vessen. Nekem nagyon oda kell figyelnem, főleg az alkoholra, mert a bőröm nagyon érzékeny rá. Pedig emlékszem, amikor tini koromban alkoholos tonikokkal "kezeltem" a pattanásokat...pff..na hát soha többé. Nagyon jó, hogy ezt így leírtad, hagy hallják a hitetlenek minél több helyről, hogy mennyire fontos az, hogy megválogassuk amit magunkra kenünk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én bőröm csak az utóbbi években ilyen érzékeny, bár valószínűleg a korábbi "kíméletlenségemnek köszönhetően" :(
      Sokat gondolkodtam egyébként, hogy leírjam-e, mert nem vagyok büszke a dologra, hogy így benéztem a dolgot, de talán így is segítek valakinek...

      Törlés
  3. Ezért nrm vásárolok az Alverdétől soha semmit, mert tele van nyomva alkohollal. Az egyik legnagyobb WTF?-mozdulás a DM-től pedog az, hogy a Balea Med termékeket megújítás elnevezéssel teleszórták alkohollal. Nagyon spórolok az éjszakai krémmel, mert imádom, de biztos, hogy nem fogom újravenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Balea Med éjszakai krém tönkretételéért én is nagyon haragszom rájuk!

      Törlés
  4. Hasonló dolog már velem is történt. Bár nem emlékszem pontosan a márkára, de egy korrektor volt a ludas, az biztos. Általában ha sietek akkor az ujjamon maradt korrektort elkenem a szemhéjamon és nem kell külön szemhéjalapot használni. Ezt alkalmaztam anno is. Az első héten nem volt semmi baj, viszont a rákövetkező napokban észrevettem hogy kiszáradt és felduzzadt a szemhéjam, és a szemem alatt is száraz foltok jelentek meg. Pokoli élmény volt... Azóta nagyon odafigyelek miket kenek a bőrömre!
    És így hogy most még itt is olvastam nálad... pláne egy elvben organikus terméknél... 2szer is át fogom olvasni az összetevőket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, a Te sztorid is durva! Én "szerencsére" csak 2 napig kínoztam a bőröm, aztán ki is derült a probléma.
      Gondolhatod, hogy ezek után én is még jobban átnézem az összetevőket (pedig eddig is sokat bogarásztam őket)

      Törlés
  5. Szerencsére mostanában nem volt semmi bajom, pedig került hozzám pár alkoholos cucc :(

    Vannak azért jó natúr márkák is, persze nem ilyen árkategóriában, mint az Andalou Naturals vagy a Sukin legtöbb terméke.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szomorú, hogy mennyi termékben van szárító hatású alkohol!
      Az általad írt márkákat nem ismerem, bár őszintén szólva nem keresem kifejezetten a natúr márkákat.

      Törlés
  6. Én sem vehetek alkohol tartalmú krémeket, mert a szemem alatt a pofacsontomon kiragyásodik a bőröm és viszketni kezd tőle. Sajnos átpöttyözték az alkoholt zöldre az összetevők között, nem is értem miért?! Legutóbb a Body Shop termékével jártam így, hogy kiragyultam tőle, de az összetevők között nincs feltüntetve az alkohol. Ennyit a bijóról. Az első Alverde krémtől is kiragyultam amikor még nem tudtam, hogy alkohol is van benne. Nekem egy másik összetevőre is oda kell figyelni sajnos, ez pedig az octokrilen nevű fényvédő összetevő. Ugyanígy kipattogzok tőle. a krémmániának szóltam is hogy tüntessék fel az összetevőnél, hogy kontakt dermatitiszt okoz! Azóta javították a lányok. Legutóbb egy Ziaja krémben észleltem, amit karácsonyra kaptam. Akm-en régi összetevőkkel van fent, a dobozon meg ott pislog az octokrilen! Mindig elolvasom az összetevőket, mert muszáj!
    Meg az igét hirdetni is, hogy ideje korán tanuljunk belőle...
    Ámen.. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)
      No igen, arra is figyelni kell, hogy a jó összetételű terméket átalakítják és rossz összetevőket pakolnak bele, így jobb, ha az újravásárlásnál is rápillantunk az INCI-re.
      Ne is mondd a fényvédőt, az a másik mumusom: az én bőröm nem bírja a kémiai fényvédőt, így arra is nagyon kell figyelnem...

      Törlés
  7. Ilyen kis mennyiségben is kiütött, nagyon érzékeny bőröd lehet. Kb. két éve már nálam is tiltólistás az alkohol, parfüm és a komedogén cuccok. Előtte szinte naponta jött rám valami ragya, most meg alig van, alapozót sem használok. Emiatt nagyon nehezen próbálok ki új terméket az arcomra, mert macerás utánajárni az INCI-nek, maradok a régi bevált dolgoknál, ha drágább, akkor is.
    A kedves bloggerina, aki nem nézi az összetevőket, lelke rajta, mindenki a saját bőrét visz vásárra. Szerintem az óvatosság sosem árt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan így vagyok vele én is: macerás az új termékeknél az elemezgetés, ezért ha tehetem, én is maradok annál, ami bevált, jó és sokszor drágább is (ugye PC?? :D
      Örülök, hogy ilyen sokan egyetértetek velem, hogy igenis óvatosnak kell lenni!
      Főleg, hogy ha arra gondolok, hogy régebben, amikor még nem néztem az INCI-át, sok hülyeséget magamra kentem, úgy éreztem semmi baja a bőrömnek. Most pedig már nagyon érzékeny a bőröm és simán lehet, hogy a régen használt dolgoknak köszönhetően...

      Törlés
  8. Jesszus. Ezt én is megvettem, de még bontatlanul áll a fiókban. Ezek után nem valószínű, hogy nagy kisérletezésbe fogok majd vele. Hozzád hasonlóan én is csak rápillantottam az INC színvilágára, az alkohol helyét viszont nem néztem meg. :(
    Ha az összetevő hátrébb van, kb 5-től visszafelé, akkor általában nálam nem okoz gondot, meg merem reszkírozni. No de hogy második?
    Nagyon köszi, hogy megosztottad a kellemetlen tapasztalatot, nagy segítség :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Icipicit vigasztal, hogy nemcsak engem tévesztett meg a sok zöld pötty (többet nem fog!)
      Vigyázz vele, ne kend a bőrödre! A saját márkás termékeket vissza lehet vinni akár számla nélkül is a DM-be visszaadják az árát (a bejegyzés megírása után én vissza is vittem az enyém, már vettem is helyette mást :D
      Sokat gondolkodtam egyébként, hogy leírjam-e bénaságom történetét, mert hát nem vagyok rá büszke, de talán segítek így is valakinek...

      Törlés
  9. Hú, jól megjártad vele. :(
    Én az Avon Anew Vitale Éjszakai Gélkrémmel jártam meg nagyon. Megrendeltem a nappalival együtt, mert az nem volt rossz, bár nagyon illatos volt. Első ránézésre/szaglásra az éjszakai sem tűnt rossznak, de olyan szinten marta a szemem a kipárolgó illat, hogy folyt a könnyem... Kb. kétszer használtam, azóta is egy dobozban hánykolódik. Én nem igazán értek az INCI-hez, de az utóbbi időben én is figyelek rá, hogy parfüm, ill. (denat) alkohol ne legyen benne, vagy legfeljebb csak az INCI végén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régebben én is jártam így, az Artdeco híres szemhéjalapozóját is ezért nem bírom, mert folyik a könnyem az illattól...
      Az INCI elemzés nem bonyolult, érdemes utánaolvasni, Ildi (Szépségreceptek blog) sokat írt róla (én is Tőle tanultam, amit tudok).

      Törlés
  10. Eddig sosem figyeltem oda az alkoholokra, pláne hogy milyen fajta alkohol, és nem is volt gond, de azt hiszem eztán jobban odafigyelek. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régen én sem figyeltem ilyesmire, most viszont már nagyon meg kell válogatnom, hogy mit kenek magamra... :(

      Törlés
  11. Őszintén szólva én nagyon is szeretem az alkoholt - mint egy rossz alkoholista, na nem meginni természetesen - és az én bőröm nem is érzékeny ilyesmire...Eleve alkohollal fertőtlenítettem a furataimat, bár az egész bőrömet nem kenném le 70%-os hígított alkohollal, a piercingjeimet mindig azzal fertőtlenítettem (pedig az is "tilos", de nekem ez vált be a legjobban, innentől bármit mondhatnak, a tapasztalat, az tapasztalat), esetenként még nyálkahártyát is ért (na az mondjuk elég kellemetlen volt, de az is pillanatok alatt elmúlt), illetve el is folyt az arcomon néha, de semmiféle irritációt, vagy száradást nem okozott.

    Szóval szerintem ez NEM a termék hibája...Mindenkinek tisztában kell lennie a bőre teherbírásával, én például tudom, hogy hiába kerülne ebből a termékből a szememre is, hanem dörzsölöm bele a szemembe, csak a bőrt érinti, akkor semmi bajom nem lenne tőle - illetve lehet hozzájárulna a bőr öregedési folyamatokhoz, de a szememet nem irritálná, használtam már hasonló jellegű termékeket a szememen, és sose volt velük baj, de ha érzékenyebb lenne a bőröm, vagy a szemem, akkor meg se fordulna a fejemben, hogy ellenőrzés nélkül megvegyek valamit (ha sietek se, inkább ott hagynám, de nem kockáztatnám)...

    Egyébként sajnálom, hogy így jártál...:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az alkohol konkrétan sejthalált okoz, és egyébként meg öregíti a bőrt. Attól még, hogy nincs látható jele az irritációnak, az előbbiek megtörténnek.

      Törlés
    2. Abban egyetértek Veled Black Fairy, hogy abszolút az én hibám a dolog, nem néztem meg alaposan az INCI-t.
      De azt, hogy az alkohol nem jó a bőrnek, nem egy úri passzió, nem én találtam ki, nálam hozzáértőbbek ezerszer leírták már. Így az igenis a termék, pontosabban a gyártó hibája, hogy mégis beleteszi a termékébe. Az én felelősségem magammal szemben, hogy odafigyelek, és ha nem jó összetevő van a termékben, nem vásárolom meg. Ezt most elhibáztam, megtanultam a leckét.

      Törlés
    3. Igen, azt elismerem, hogy káros...
      Nem is fogom azt mondani, hogy egészséges - illetve nem is akartam ilyesmi tartalmat a kommentembe, de számomra több haszna van/volt, mint amennyi kárt okoz...


      Amúgy az alverde termékeit ilyen szempontból én nem is kedvelem...még ha nem is vagyok érzékeny szinte semmire, valahogy az összetevőket nem tartom fairnek a vevőkkel szemben...vagyis...alapvetően szerintem az ember azért fordul a natúrabb termékekhez, hogy kevesebb kárt tegyen a bőrében... És azt egy első négybe beleeso alkohol nem hinném, hogy lehetővé teszi...

      Illetve nem támadónak szántam a kommentet, tudom.milyen nehéz érzékenyebb bőrre bármit lelni...anya ékszert se tud hordani, mert irritálja a bőrét, szörnyen nehéz olyan kozmetikumokat lelni, amiket elbir...nem lehetetlen, de határozottan nehezebb...szóval tényleg megertem...neki én szoktam segíteni keresni.

      Törlés
    4. @Black Fairy, hogyan állapítod meg mennyi kárt okoz? Azt értem, hogy nem irritálta, és nem szárította ki a bőrödet, de a hosszú távú károkat az ember előre nem láthatja sajnos. Ha sejthalált okoz, akkor bizony lesz hosszútávú következménye mindenkinél, még annál is, aki alapvetően nem érzékeny bőrű.
      A fertőtlenítés megint egy másik kérdés, én is használom pl. sminktermékek fertőtlenítésére vagy bármilyen más dolog fetőtlenítésére (kivéve bőr).

      Törlés
  12. Alverde termékeket sajnos szinte egyáltalán nem szabad vásárolni. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Általában nem szeretek általánosítani, mert biztos vannak nekik is jó termékeik, de tény, hogy én sem nagyon szoktam tőlük vásárolni. Ez után a fiaskó után valószínűleg nem is fogok :D

      Törlés
  13. Alverde termékeket sajnos szinte egyáltalán nem szabad vásárolni. :(

    VálaszTörlés
  14. Basszus. :S Elég durva, hogy így kimart. Nekem az alkoholra már rá van állva a szemem, és sajnos nagyon megtévesztő, hogy a KM-en zöld a sima alkohol meg a bio alkohol, sokan nem tudják, hogy ez ua. mint a denat. alkohol....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért nem teljesen ugyanaz. A leírásában egyébként benne van, hogy nem jó a bőrnek.

      Törlés
    2. Pontosan mi a különbség? Egyébként tudod, hogy a legtöbben ránéznek, oh, minden zöld, aztán már meg is nyugodtak.

      Törlés
    3. Az a különbség, hogy denaturált alkoholhoz olyan adalékokat kevernek, amelyek emberi fogyasztásra alkalmatlanná teszik. Na nem mintha az ember meg akarná inni az alkoholos tonikját, de ettől még magasabb adókategóriába sorolódik az összetevő, szóval jobban járnak vele a kozmetikumgyártók. (Bele is írtam gyorsan a leírásába, hátha mást is érdekel). A kémiai szerkezete egyénkén ugyanaz marad, de mind az EWG, mind a Cosing külön-külön összetevőként kezeli őket.

      Törlés
    4. Az a szomorú Ildi, hogy általában az én szemem is kiszúrja a denat alkoholt a maga kis sárga pöttyével, de ez a zöld pöttyös nem tűnt fel. Épp ezért is írtam róla, mert büszke sajnos nem vagyok a bambaságomra, de legalább más is tanul belőle, hogy erre is figyelni kell (és nemcsak az INCI második felében kell vizslatni, mert akár ilyen sok is lehet egy termékben...)
      Köszi Évi az infót!

      Törlés
  15. Pancsi leírnád, légyszi, hogy a zsíralkoholok hogy is jelennek meg az összetevőlistán? Tehát milyen nevek alatt fut?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsi, hogy belekontárkodok, de ők azok: cetyl alcohol, cetearyl alcohol, cetostearyl alcohol, cetyl alcohol 40, C12-15 alcohols (mind kókuszolajból előállított), stearyl alcohol és lanolin alcohol.

      Törlés
    2. Köszi Évi, hogy leírtad őket! :)
      Azt hiszem írok is róluk egy bejegyzést, mert KM-en láttam már véleményt, ahol nyilvánvalóan összekeverték őket.

      Törlés
    3. Köszi Wishes :) ez sokat segít. Sőt, nekem csak ez segít. Örülök, hogy szépen magyarul írnak a bloggerek kémiai összetevőkről, és hálás vagyok, de attól még nem tudom beazonosítani őket, amikor egy INCI-ben látom.

      Törlés