2015. július 29., szerda

Idén használt fényvédőim



Javában tombol a nyár, lassan mindenkinél aktuális lesz a nyaralás, most igazán időszerű a fényvédelemről beszélni-írni. Korábban írtam már általánosságban a fényvédelemről ebben a bejegyzésben, most megmutatnám Nektek, hogy milyen termékeket használok idén a bőröm fénnyel szembeni védelmére. 






A rendszeres olvasóim tudják, hogy nagyon vigyázok az arcbőrömre, mivel az igen érzékeny, enyhén rosaceás és mint ilyenre, kizárólag illatmentes, fizikai fényvédő termékek jöhetnek szóba. A megfelelő termék megtalálása azonban nem is olyan könnyű, hiszen a fizikai fényvédők általában nehéz krémek, amelyek fehér fátylat hagynak maguk után. 
Mostanra viszont sikerült megtalálnom azokat a termékeket, amelyek kíméletesek a bőrömmel ám hatékonyan védik meg a nap ártó sugaraitól. 




Paula's Choice Resist Super-Light Daily Wrinkle Defense SPF30


Az összes termék közül ezt használom leghosszabb ideje. Hivatalosan ez egy nappali hidratálókrém fényvédővel kombinált és zsíros bőrre, azonban én aláhidratálok, mivel az én bőrömnek nem elég a hidratáló ereje. Én ezt nem is rovom fel neki, hiszen alapvetően nem az én bőrtípusomra készült.
Ami szuper benne, hogy egy mattra szárad, így egyáltalán nem fénylik az arcom a használata után (ez az egyetlen, amiről ezt elmondhatom). Nagyon könnyű állaga van, észrevehetetlen a bőrömön, nem irritálja az arcbőröm, sőt, a szemem köré is kenhetem, azt sem bántja. Színezett hidratáló, vagyis egységesíti az arcbőröm színét: ha nagyon meleg van és semmi sminket nem bír el a bőröm, elég ezt felkennem és kész is az arcsmink. A színezett állagának és a nanorészecskéknek köszönhetően nem hagy fehér bevonatot maga után. Az alapszíne inkább rózsaszínes, ami az igazán sárgás bőrű lányokhoz nem feltétlenül passzol.

forrás: Krémmánia

Az összetevőlistája is nagyon impozáns: a biztonságos fizikai fényvédő összetevő, a cink oxid mellett számos antioxidáns összetevő is került a krémbe. Az antioxidánsok fontos szerepet játszanak a fényvédőkben, mivel segítenek semlegesíteni a nap hatására keletkező szabad gyököket és növelik a fényvédő hatását. 
Amire figyelnem kell vele kapcsolatban, hogy nem hanyagolhatom el az aláhidratálást (ilyenkor nyáron egy könnyed vizes hidratáló a legjobb), különben húzódik alatta a bőröm. 
Ára: 11.200 Ft / 60 ml 



Clinique City Block Sheer SPF25


Ezt a terméket Ildi és Gigi ajánlására vásároltam meg. Bár tökéletesen elégedett voltam a fenti fényvédőmmel, a nyári önbarnítózásnak köszönhetően az arcbőröm nyáron inkább sárgás, mint rózsaszínes, így jól jött egy sárgás alapszínű fényvédő (no meg kíváncsi is lettem az ajánlás hatására, na!). 
Ami fontos, hogy ez is egy tisztán fizikai fényvédős, enyhén színezett termék. Az előzőhöz képest azonban jóval nehezebb arcápoló, így amikor a szokásos mennyiséget alákentem a hidratálómból, bizony fénylett a bőröm rendesen! Ez már jóval hatékonyabban hidratál, így hosszas tesztelés után úgy érzem, hogy ez számomra inkább télre lesz tökéletes, illetve ilyenkor nyáron kell fölé egy kis púder. A fényvédő "ereje" egy nagyon picit kisebb, mint a PC terméké, ám ez szinte elhanyagolható különbség. 

forrás: Krémmánia

Ha nincs is benne olyan sok, mint a másik fényvédőben, azért ebben is találunk több antioxidáns terméket, a fényvédelemről pedig a titanium dioxide gondoskodik. 
Ár: 6.400 Ft / 40 ml 


A színkülönbség a két színezett fényvédő között:

Bal: Paula's Choice Jobb: Clinique



Bioderma Photoderm Mineral Spray SPF 50+


Bár tudom, hogy a kiszűrt fénysugarak tekintetében nincs nagy különbség a 30-as és az 50-es faktorszám között  (SPF 30 96,6% -ot szűr ki, SPF 50 98%-ot), ám mégis úgy éreztem, hogy amikor strandra vagy tengerpartra megyek, szeretnék egy erősebb faktorszámú terméket használni. Ezért kifejezetten örültem, amikor tavasszal megjelent ez a fényvédő. 
Ezt azonban már nem olyan kellemes használni, mint a fentieket, mert hagy némi fehér fátylat maga után, így ezt csak a strandoláshoz használom.

forrás: Krémmánia

Az összetevőit tekintve a legnagyobb problémám ezzel a termékkel már az első helyen megmutatkozik: ez a termék ugyanis nem víz alapú, így a vízhiányos bőrt cseppet sem hidratálja. Ez nem zavaró akkor, ha aláhidratáltunk egy könnyű vizes krémmel, ám a strandolás kellős közepén, amikor a sok lubickolás hatására már húzódik a bőröm, nem volt kellemes ezt a fényvédőt újrakenni (tanulság: vinnem kell hidratálókrémet a strandra). 
Mivel az izzasztó hőségben már a lábam bőre sem bírta a kémiai fényvédőt, ezt használtam teljes testre és jelentem, a testem és az arcom fehér maradt és cseppet sem irritálta az érzékeny bőröm. 
Viszont meg kell jegyeznem azt is, hogy ezt a terméket valószínűleg nem fogom újravásárolni jövőre, szeretnék ez helyett egy magasabb faktorszámú, vízbázisú fizikai fényvédőt találni (vagy maradok a lenti Nivea fényvédőnél vagy kipróbálok egyet iHerb-ről). 
Ár: 6.000 Ft / 100 gr



SunDance Sensitive fényvédős ajakápoló SPF50


Ha fényvédelem, akkor az ajkak sem maradhatnak ki. Bár korábban egy másik fényvédős ajakápolóról írtam, Gigi egy bejegyzése kapcsán megkerestem ezt az üzletekben és beszereztem ezt. Az ajkaim az egyetlen terület jelenleg, amely még bírja a kémiai fényvédőt. Ez szuper, ugyanis az eddig próbált fizikai fényvédős ajakápolók fehér lepedéket hagytak az ajkaimon, amit nem igazán szerettem.
Ezzel kapcsolatban azonban nincs ilyen problémám: kellemesen hidratál (ha nem is extrém módon, de ennek nem is az a feladata), miközben színtelen bevonatot hagy az ajkaimon, 

forrás: Krémmánia

A magas fényvédelmet kémiai és hidrid fényvédők adják. Alapjául emollientek szolgálnak, a fő összetevő wax és ricinusolaj. Illat és aromamentes termék, aminek kifejezetten örülök.
Ár: 500 ft / 4,8 gr



Nivea Sun Baby napvédő krém SPF 30


Bár a bejegyzés eredetileg az arcra használt fényvédőket tartalmazta volna, végül módosult a téma és belevettem a testre használt fényvédőket is, hisz így sem olyan végtelenül hosszú a lista.
Ezt a terméket eredetileg az arcomra vásároltam tavasszal, amikor próbáltam egy olcsóbb alternatívát találni az itthon töltött napokra a PC helyett. Mivel igen nehéz krém, arcra végül nem igazán vált be, a páromnak sem tetszett túlzottan a fehér réteg az arcomon, így ma már csak testre használom. Mivel víz alapú termék, könnyen és gyorsan be is szívja a bőröm, a testemen nem is hagy olyan érzékelhető fehér réteget, mint az arcomon (bár tény, hogy oda nem is kenem olyan megszállottan vastagon, mint az arcomra).


forrás: Krémmánia

Fizikai fényvédős termék: zinc oxidot és titánium dioxidot egyaránt tartalmaz. Antioxidáns nem sok van benne, de ebben az árkategóriában ez szerintem cseppet sem meglepő. Ami számomra fontos, hogy nem irritálja a bőröm, így szívesen használom ezt is.
Ár. 2.800 Ft / 75 ml


A Bioderma Mineral és a Nivea fényvédő állaga:

Bal: Nivea Jobb: Bioderma Mineral




Bioderma Photoderm Max SPF 50+


Ezt a terméket az Emberemmel közösen használtuk: én a testemre, ő pedig arcra és testre egyaránt (bár sajnos csak felszólításra, magától nem igazán nyúl a fényvédőért sajnos).
Sajnos az utóbbi hetekben a bőröm valamiért nem szereti már annyira, így én azóta már hanyagolom és a testemre is a fenti Biodermát vagy a Niveát használom, ám mivel már tavaly is ilyet használtam és idén is egy darabig, így a felsorolásban - úgy érzem - itt a helye.
Könnyű állagú, gyorsan beszívódó termék, amely nem hagy fehér nyomot - ami nem meglepő, hiszen ez egy kémiai fényvédő. Ideális annak, akinek nem túl érzékeny a bőre (a párom például nem hajlandó fizikai fényvédőt magára kenni, ezt viszont előszeretettel használja).

forrás: Krémmánia

Mint említettem, ez az egyetlen kémiai fényvédőnk. A tengerparti nyaralás során sem égett le a párom bőre, és amíg használtam, az enyém sem. Sajnos volt kontrollpontunk is, ugyanis amikor sikerült egyenetlenül bekennünk az Emberem hátát (fogalmam sincs hogy sikerült), akkor a folt, ahova nem került fényvédő bizony megpirult, míg a többi rész fehér maradt.
Gyorsan beszívódik, nem hagy maga után fényes réteget, a nem érzékeny bőrt nem irritálja (ami sajnos számomra azt is jelenti, hogy az érzékeny bőrt viszont igen).
Mivel az utóbbi hetekben az én bőröm már nem bírja, ezt kifejezetten rezisztens bőrüknek merem csak ajánlani (én valószínűleg másik terméket fogok helyette keresni).
Ár: 6.000 Ft / 200 ml


Nos, ezeket a termékeket használtam (és fogom használni) idén, természetesen a fényvédelem általános szabályait betartva (amiről a fent említett bejegyzésben már írtam). Mindezek mellett figyeltem arra is, hogy a déli órákban ne tartózkodjak tűző napon. Ha ezt nem sikerült betartani (ami lássuk be, a nyaralás szűkre szabott keretében nem feltétlenül működik), akkor modern arisztokrataként egy nagy esernyővel takartam a felsőtestem a nap elől. Bár meg kell jegyeznem, vicces volt így közlekedni a városban, engem nem zavart :)


Ti milyen fényvédő termékeket használtok?

4 megjegyzés:

  1. Szuper bejegyzés! :) Olyan jó olyat olvasni, aki hasonlóan gondolkodik a témában, mint én! Egyetlen bajom van ezzel is, hogy borzasztóan gyorsan fogynak a fényvédőim, különösen az arcra valóak. Te milyen gyakran veszed újra őket? Mert nekem másfél 2 havonta kell és már kicsit kivagyok, hogy ilyen gyakran pótoljam a 10ezres fényvédőimet... Emiatt keresem folyton az olcsóbb alternatívákat, nyilván nem találtam még. :D Arra gondoltam, hogy én is kipróbálom az Uriage fizikaiját a PC szinezettel keverni, talán jobban esne a pénztárcámnak... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      No igen, én is megelégeltem kicsit ezt a problémát, hogy kb 2-3 havonta újra kell vásárolnom a fényvédőt, ezért is próbáltam tavasszal olcsóbb alternatívákat találni. Ezért próbáltam ki a Niveát és a Biodermát is, de sajnos egyik sem vált be. Én nem tudom annyira bedolgozni a bőrömbe (vagy túl nagy mennyiséget viszek fel), illetve annyira nem is fehér a bőröm, hogy ne üssön el tőle és amikor már a párom is mondta, hogy ezt inkább ne használjam, mert nem tetszik neki a fehér arcom, akkor feladtam.
      A PC-hez képest a Clinique is olcsóbb picit, de sajnos így jártunk, a mi bőrünk csak a drága és jó krémeket szereti :D
      Majd írd meg, hogy hogyan vált be a keverés, amíg nem kapok igazán jó híreket, én nem fektetek be egy olyanba (bár lehet, hogy a Niveát és érdemes lenne kipróbálni keverve)

      Törlés
  2. Nekem csak a Bioderma Kid van arcra, az AKN pedig testre és gyerekre, de mivel abban már alig van, utána a Kid is a gyerekre fog kerülni. Ezekkel meg vagyok elégedve. Az a napernyős dolog nem semmi, kalapod is van?
    Nekem az újrakenés nagy probléma, sminkre mégsem, ugye, napozni meg egyáltalán nem szoktam, de a kertben vagy a városban is simán megég az ember.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van kalapom is, bár a karimája csak az arcomat takarja, ráadásul sikerült itthon hagynom a nyaralás előtt, így előkerült az ernyő. Mondjuk csak egy óriási családi esernyő volt, de komolyan elgondolkodtam, hogy keresek egy napernyőt, milyen menő lenne már! :)+

      Törlés