2015. június 8., hétfő

SunDance Önbarnító tej



Bár tavaly volt már szó az általam használt önbarnítókról, de egyrészt ismét aktualitása van, másrészt pedig szerintem igenis fontos, hogy a barnulás veszélytelen módját keressük, ezért szeretném részletesen bemutatni az általam használt önbarnítókat, kezdve a SunDance termékével.
 

 
 

Miért használjunk önbarnítót?

Ha valaki, hát én abszolút átérzem azok problémáját, akik szeretnének barnák lenni, de nincs kedvük önbarnítóval macerázni. A középkorral ellentétben manapság az a divatos, akinek szép bronzos bőre van, ám higgyük el, a barna bőr ugyan jól állhat nekünk, de a bőrrák már cseppet sem vonzó. Pontosan tudom, hogy sokkal kényelmesebb és egyszerűbb befeküdni egy szoláriumba, hogy megszerezzük a vágyott barnaságot, ám a bőrünknek és potenciálisan az egészségünknek nagyon sokat árthatunk vele. Mivel ez egy afféle beauty blog, nem mennék bele a túlzott napozás egészségügyi kockázataiba, csak azt az aspektust említeném, hogy a nap a felelős a bőröregedés 80%-áért (a szolárium pedig ebből a szempontból még rosszabb). Ilyenkor sokan legyintenek (ahogy tettem én is anno), hogy ma még fiatal vagyok, legalább fiatalon érezzem jól magam a bőrömben. Nos, van benne valami, de sajnos sokkal hamarabb jönnek a negatív hatások, mint várnánk. Mert ha éveken át folyamatosan szolizunk/napozunk, nem 50 évesen fogunk majd csak ráncosodni, és a pigment foltok beköszöntésére sem kell éveket várnunk. És az a harc, amit a ráncok és foltok ellen kell vívnunk, sokkal macerásabb, mint az önbarnítás.
Ezért mint gyógyult szolifüggő, én mindenkit arra buzdítok, hogy szolárium vagy napozás helyett válassza az önbarnítót és a fényvédőt.

Hogyan működnek az önbarnítók?

Az önbarnítás egy kémiai folyamat, mely során az összetevő megszínezi a bőr felső rétegét (azt hiszem, írok majd még erről később). A kíméletes barnulás hátránya, hogy nem igazán tartós: gyorsan és könnyen kopik, ezért folyamatos odafigyelést igényel részünkről.
 

Miből áll?

 
forrás: Krémmánia



Nagy bánatom, hogy szinte nem lehet illatmentes önbarnítót kapni (csak a Paula’s Choice márkától), mivel a kémiai folyamat végbemenetele utáni kellemetlen illatot/szagot a hozzáadott illatanyaggal próbálják kompenzálni a gyártók. Ettől eltekintve a DM saját márkás terméke egészen jól sikerült!

Az állagának és összetevőinek köszönhetően nemcsak szépen barnít, de hidratál is.

Hogy használom?

Mivel van benne illatanyag, ezt a terméket én csak testre használom, arcra nem. Fürdés, bőrradírozás (és ha szükséges, szőrtelenítés) után a szárazabb testrészeimet vékonyan bekenem testápolóval, mivel ha nem tenném, akkor a szárazabb részeket jobban megfogná (és elég bután tud kinézni a piszkosnak tűnő térd és sarok). Majd egyszer használatos gumikesztyűt (pl DM-es) húzok, hogy ne legyen túl sötét a tenyerem, majd szép egyenletesen bedolgozom a bőrömbe (inkább több alkalommal vékonyan, építgetve az eredményt, mint egyszer, de túl vastagon, amit nehéz korrigálni). Ha végeztem, leveszem a kesztyűt és a kézfejemre nyomok pár cseppet, majd a kézfejeimet egymás felé fordítva dolgozom el, így a tenyeremet akkor sem éri a krém.
Mint minden önbarnító, néhány óra múlva ez is büdös lesz, akkor lezuhanyozom (a bőrt nem dörzsölöm sem szivaccsal, sem törölközővel, csak óvatosan felitatom a vizet) és testápolózok, így a kellemetlen szag eltűnik, a bőröm pedig puha és ápolt.
 
A színe az én bőrömön kissé sárgás, ám mivel alapvetően rózsaszín-hófehér kombinációval élek, ahhoz képest tűnik csak sárgának, szerintem ettől eltekintve nagyon szép színt eredményez (az én szemem könnyen felismeri a különbséget a nap, szoli és önbarnító okozta barnaság között, de másnak valószínűleg nem tűnik fel ez annyira).
 
Ára: 1.199 Ft-ért kapható a DM-ben a 200 ml-es flakon


 
Összességében nagyon megkedveltem ezt az önbarnítót, jelenleg ez a kedvenc, testre használt ilyen jellegű termékem. Könnyen elérhető, jó áron kapható és szép színt ad – kell ennél több?

8 megjegyzés:

  1. Szerintem is szép színe van és rajtam egyáltalán nem lesz foltos. :) Én szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rajtam csak akkor foltos, amikor hagyom lekopni, egyébként tényleg szuper kis kence ez :)

      Törlés
  2. Én is imádom! A PC habot próbáltam, attól nem lett ilyen szép színem, és a párom szerint ez csak "simán" büdös, a PC hab meg égett gumiabroncs szagú. :D A koncentrátumot is kipróbálom még a héten aztán referálok. Én nagyon megszerettem ezt. Bár nem teljesen így használom, mint Te, de igazából ki kell tapasztalni, hogy kit hogyan fog meg szépen. Amúgy tegnap mentem a műterembe festeni, és a srácok már sokszor piszkáltak, hogy hogy lehetek ilyen fehér, de mondtam nekik, hogy nem érdekel, nem napozok. Na tegnap beslattyogtam egy laza "tengerparti hét" (vagyis önbarnítós éjjel) után, és kérdezték, hogy napoztál mégis? Mondom, dehogy önbarnító krém, este bekened magad, reggelre ilyen barna vagy. Sosem hallottak róla, konkrétan sokkot kaptam, hogy létezik ilyen. :D De ez is mutatja, hogy mennyire szép természetes barnaságot csinál, én imádom! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen kritikus párod van :D
      Azt nem tudom milyen lenne az arcomon, oda nem mertem kenni, de sebaj, most már van mindenféle PC önbarnítóm :D
      Az én kollégáim szokták dicsérni a színem, hogy milyen szép természetes barna. Nos, én látom a különbséget, de örülök, hogy ez másnak nem feltűnő :)

      Törlés
  3. A kézfejemet pedig háromszög szivaccsal szoktam átkenni, még tőled az ötlet. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó ötlet, én háromszög szivaccsal csak az arcom szoktam kenni, de lehet kipróbálom én is kézfejre :)

      Törlés
  4. Én is épp a hetekben írtam róla. Nekem bevált, nem 100%-os de nem rossz. Érdemes a térd és a boka körül vissza törölni a terméket mert így is megfogja de nem olyan erősen a bőrt. Sajnos nekem sem a bőrradír sem az extra hidratálás nem hatott ott :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó igen, időközben felfedeztem a Te bejegyzésed is :D
      Nos, valóban macerás kicsit ez az önbarnítás, de szerintem ár-érték arányban szuper ez a krém. A visszatörlés is jó ötlet, lehet kipróbálom úgy is a dolgot.

      Törlés