2015. május 24., vasárnap

Dupla nyomdázás és némi körmös beszámoló



Itt az ideje, hogy ha nem is kizárólagosan, de azért visszakerüljenek a manikűrök a blogra (és ezzel együtt a blogbejegyzések sűrűsége is ismét normális legyen). Úgy érzem, hogy talán illendő lenne egy kicsit írni is az elmúlt hetek blogmentes időszakáról.









Mint korábban néhányszor írtam, tavaly ősz végén jött egy kattanás és úgy döntöttem, hogy közel 2 év után lenövesztem a gél lakkot a körmömről és saját körömerősítő-növesztő projektbe kezdek. Érdekes egyébként, hogy kb 2 évente van ilyen kattanásom a körmeimet illetően és változásra vágyom (sokszor volt már régebben is műkörmöm, átlagosan 2 évente váltottam). Mivel nem reszeltem-áztattam le az anyagot a körmeimről, sokáig a megszokott pompájukban díszeleghettek a körmeim (bár apró változásokat azért lehetett látni rajtuk), a gondok csak akkor kezdődtek, amikor már teljesen lenőtt a géllakk a körmeimről. 
Tudni kell, hogy alapjáraton roppant gyenge körmeim vannak, nem véletlen, hogy korábban olyan sokszor tetettem műkörmöt majd kezdtem el géllakkozni. Egyrészt lemezesen töredezik, másrészt nagyon könnyen beszakad, törik a körmöm, mindezt tetézi az a tény, hogy használhatok bármilyen alap- és fedőlakkot, egyszerűen nem tartós a körmeimen a körömlak,
Mindezek ellenére belevágtam a projektbe, bevetettem mindent a körmeim erősítése érdekében, amit csak tudtam: japán manikűr, körömerősítő lakk, mindennapos olajozás. Ez egy darabig segített is, már-már kezdtem azt hinni, hogy ez most tényleg működhet és szépek és egészségesek lesznek a körmeim, aztán márciusban úgy éreztem, minden elromlott. A körmeim a lelkiismeretes ápolás ellenére csupán csak 60%-osak voltak: 6 körmöm szép volt, azonban a fennmaradó négy beszakadt-letörött épp olyannyira, hogy az összeset rövidre kellett reszelnem. Nem tetszett a formájuk, cseppet sem éreztem mutogatni valónak a körmeimet.
A blogbejegyzések tehát szép lassan elmaradtak: körmös bejegyzésről szó sem lehetett, máshoz pedig nem igazán volt ihletésem. Átkapcsoltam olvasó módba és inkább csak szívtam magamba a sok-sok infót, újdonságot a témában.
Kb két hónapig csak küzdöttem a körmeimmel, mindenki furán nézett rám, hogy mily sokat járok pucér körmökkel: egyrészt a körömerősítő projekt keretében jobbnak láttam nem lakkozni, másrészt pedig a rövid és formátlan körmeimet egy cseppet sem láttam egy szép tiszta festővászonnak, amelyre alkothatnék. 
Végül májusban elégeltem meg a dolgot, úgy éreztem, hogy mindezzel nem érdemes tovább kísérletezgetnem. Úgy érzem, amit tudtam megtettem, de sajnos az én körmeimre nincsenek olyan pozitív hatással a körömerősítő praktikák, hogy önmagukban is kellően szépek legyenek. Így hosszas agyalás és némi lelkiismeret furdalás után egy napon nekiültem és újra felkentem a szokásos színtelen géllakkot. A komfortérzetem gyorsan megváltozott, mire végeztem, csak azon járt az agyam, hogy végre ismét szép körmeim lehetnek. Nos, kell még egy kis idő, mire a körmeim kinövik magukat, de már ma is szebbek, mint ezen a nem is olyan régi képen. 





Néhány hetet a nyomdáim is pihentek, (az utóbbi hetekben nem is vásároltam újat), viszont ahogy elkezdtek növekedni a körmeim, elő is kerültek ismét. 
Soknak érzem az összes körmömet díszíteni, egy köröm viszont kevés, így mostanában a gyűrűs- és középső ujjam is díszítem - azokat viszont egyből két mintával is :)
Így több mintát is használok, ám az alapszín is szépen látszódik - kettő az egyben. 




Az alapszín a saját keverésű piros holo lakkom, amit még télen készítettem. Tavaszhoz kicsit sötét már ez a manikűr, a szép időben már frissebb, világosabb színekre vágyom, de úgy hiányzott ez a szín, így egy napra felkentem. 






A dupla nyomdázásban ezúttal alulra került a sötétebb szín, majd erre jött a fehér virágminta.




A használt lakkok:
alapozólakk (Jollie France és Eveline keveréke)
saját keverésű piros holo
Konad nyomdázólakkok: fekete és piros
Essence The Gel nail polish fedőlakk



A használt lemezek:
Puenn 55 és 72-es számú lemezek




Az Essence új fedőlakkja nagyon szépen "muzsikál", gyorsan szárít és szép zselés fényt ad a manikűrnek. Időnként viszont a felvitelkor egy hosszú körömlakkszálat húz maga után az ecset, összekötve az üvegcsével, ami számomra nagyon zavaró, mert figyelni kell, hogy ne tapadjon rá a körmömre ez a körömlakkszál. Ez a tény tehát nagyban visszaveti a szerelmem e fedőlakk iránt...

11 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a manikűr! :) Tetszik a piros-fekete-fehér kombó :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik:)) Nagyon szép:))

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. nagyon szép lett ez a dupla nyomdázás. :)

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy gyarapodnak a posztok száma! A manikűr nagyon tetszik, ez a piros holó már a télen is nagyon bejött. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép :) Milyen a fedőlakk?

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett a mani, a piros holo még mindig gyönyörű! Hát mindent megtettél, de ha nem megy gél nélkül, akkor inkább maradjon a géles köröm, mindenkinek így a legjobb. Lehet, az időzítés sem volt túl jó, ebben a hűvös időben nekem is lemezesek voltak a körmeim, de már megjavultak, talán nyáron szerencsésebb lesz a próbálkozás, ha 2 év múlva megint így döntesz, hogy lenöveszted a gélt. Sajnos az öröklött dolgokkal én sem tudok mit kezdeni, ez van, ha eleve gyenge a körmöd és nem tartós rajta a lakk, akkor a gél a legjobb dolog, amit kitaláltak, nem? :)

    VálaszTörlés
  8. Teljesen megértem az érzéseidet :( Az én körmeimnek ősz körül romlott meg a minősége; voltak olyan időszakok, amikor azt hittem, végre jobb a helyzet, de most megint teljesen csutkák, egyszerűen muszáj tövig vágnom őket, mert a legkisebb erőhatásra is törnek illetve lemezesednek tovább. Így lakkozni sem nagyon van kedvem, néha konkrétan undorodom a körmeimtől.
    Nagyon tetszik a manikűr :)

    VálaszTörlés
  9. Nekem is nagyon tetszik a manikűr! :)
    Szerintem dicséretes, hogy megpróbáltad lenöveszteni. Én köszönöm az olajozásos posztot, nekem nagyon bevált. :)
    Az a lényeg, hogy találtál megoldást!!! ;)

    VálaszTörlés
  10. gyönyörű manikűr, csodás lett :) :)

    VálaszTörlés