2015. április 18., szombat

Balea sarokbőr repedés elleni krém 25% ureával



Az utóbbi időben rákaptam az urea tartalmú termékekre. Korábban írtam már egy Balea termékről, az urea tartalmú stiftről, majd amikor az utánpótlást kerestem a polcokon, felfedeztem egy még magasabb urea tartalmú krémet, így inkább azt hoztam haza. Cseppet sem bántam meg, olyannyira, hogy már a második flakont használom belőle (és megvan az utánpótlás is), így megérett arra, hogy részletesen bemutassam őt is Nektek. 





Miért is jó a bőrünknek az urea?
Kis mennyiségben hidratáló, vízmegkötő anyag. Az urea természetes módon a vizeletben található, de a kozmetikumokban mesterségesen előállított ureat használnak. 
E összetevő bőrápoló, puhító hatását már korábban is megtapasztaltam: nyáron gyorsabban kiszárad a bőr a lábfejemen, sarkaimon, így ilyenkor fokozottan oda kell figyelnem a lábfej ápolására. Emellett a gyerekkori ekcéma visszamaradt hatása, hogy nagyon száraz a bőr a kézfejemen, nekem tényleg minden kézmosás, vizezés után krémeznem kell a kezeimet, így időnként kézkrémként is használom.


forrás: Krémmánia


A 25%-os urea tartalom akár már sok is lehet a bőrnek, elvileg ilyen mennyiségben már gyulladást okozhat, de én ezt még sosem tapasztaltam. Tapasztaltam viszont a hihetetlenül erős ápoló hatását: a bőröm nagyon puha a használata után! Mivel igen sűrű, nehéz krém, nem szívódik be túl gyorsan, én inkább csak esténként szoktam használni: alaposan bekrémezem a lábfejem, picit hagyom pihenni, majd felhúzom a puha alvós zoknim. Ha ráérek kicsit várni a beszívódásra, akkor a kezemre is használom (értelemszerűen nem napközben): alaposan bedolgozom a kezem és a körömágyam bőrébe, a körömágyamon szemmel látható a változás, mióta ezzel kenem! Az előzően bemutatott stifttel ellentétben ennek a használata számomra sokkal kényelmesebb: a krémmel könnyebben bánok, mint a sűrűbb stiftes formulával, ráadásul a termék utolsó cseppjeit is könnyebben kinyerem a flakonból (én mindig kettévágom a flakont és az ujjammal kibányászom a végét).

Egyetlen negatívumot tudok felhozni ellene, az az „illata” (na jó, szaga). A kámfor tartalmának köszönhetően van némi keringésfokozó és érzéstelenítő hatása, gondolom ez a kirepedezett sarokbőr miatt szükséges (hisz elvileg arra készült a krém), ami a nagyobb probléma, hogy némi fura szaga is (legalábbis annak, aki nem feltétlenül szereti a kámfort). Összességében viszont a hatása felülmúlja a szaga okozta kissé kellemetlen élményt, így nálam valószínűleg hosszabb távon helye lesz a fürdőszobában!


Ismeritek ezt a terméket? Mit használtok a lábaitokra nyáron?

2 megjegyzés:

  1. Én most a Hansaplast 20% urea tartalmú krémét használom. Nagyon elégedett vagyok vele(ha minden jól meg, jövő héten végre bejegyzés is születik róla) , ráadásul az állaga is meglepően könnyed, s könnyen kenhető. Bár sajnos a Balea árban biztos, hogy jobban jön ki. Most nagyon kíváncsivá tettél, lehet, hogy ezt is kipróbálom. :D

    VálaszTörlés
  2. Biztos életmentő ez annak, akinek kiszárad a lába. Én csak sima testápolót szoktam a sarkaimra kenni, de venni fogok nyárra valami soft krémet, talán Baleásat, azt szoktam otthon kézre is kenni, a tégelyeset. Munkában én is minden kézmosás után krémezek, rémes itt a folyékony szappan, nagyon szárít.

    VálaszTörlés