2015. január 1., csütörtök

Kedvenc termékeim 2014-ben



A decemberbe ugyan már nem fért bele, de egyrészt nem szerettem volna kihagyni, másrészt pedig néhányan már hiányoltátok is, így most összegyűjtöm a kedvenc termékeimet 2014-ből. Főként olyan termékek kaptak itt helyet, amelyeket egész évben nagyon szerettem, így az év második felében, végében megszeretett termékek ezúttal nem lesznek láthatók (remélhetőleg majd a 2015-ös kedvencek között).









Arcápolás

Nem titok, hogy a korábbi években - bár odafigyeltem a bőrápolásra, testápolásra - nem kényeztettem el túlzottan a bőröm... 2013 végén ráeszméltem, hogy ha nem akarok néhány év múlva csúnya ráncos mami lenni, akkor változtatnom kell és felhagyni a régi, rossz szokásokkal. 2014 ebből a szempontból igazi kihívás és nagy változás volt számomra, utólag picit bánom, hogy nem előbb kaptam észbe. 
Ildi blogja és a Krémmánia hatására tehát alaposan megváltoztattam az arcápolási rutinomat, mondhatni tudományos alapokra helyeztem :)

Gyógyszertári mosdókenőcs
Ez már nagyon régóta kedvencem, a kedvenc arctisztítóm. Eredetileg kisbabáknak és ekcémás/érzékeny bőrű felnőtteknek készült, nekem is anno a bőrgyógyász ajánlotta. Finom krémes, ha nem is a legkönnyebben kezelhető, hatékonyan tisztítja a bőröm, miközben egy cseppet sem szárítja. Száraz bőrre ideális arctisztító!

Paula's Choice termékek
Rengeteget áradozok ezekről a termékekről, úgy érzem, hogy számomra ezek a tökéletes arcápolók. Jelenleg elsősorban az arcápoló termékeim kerülnek ki közülük, elsősorban az áruk miatt. Érzékeny bőrre igazán tökéletesek, mivel nem tartalmaznak bőrt irritáló anyagokat (illatanyag, alkohol), viszont a legfrissebb tudományos kutatások szerinti hatóanyagokat teszik beléjük.
Nagyon szeretem a kémiai hámlasztóikat: a rosacea miatt most már csak BHA jöhet nálam szóba (Skin Perfecting 2% BHA Lotion az év első felében, Resist 2% BHA Treatment), ezeket majdnem napi rendszerességgel használom.
A száraz bőrömnek nagy szüksége van jó minőségű és hatékony hidratáló krémekre, erre a célra két termék is tökéletesen bevált: a Skin Recovery termékcsalád hidratáló krémje (Replenishing Moistuizer) és hidratáló maszkja (Hydrating Treatment Mask), amit én éjszakai krémként használok.
A megfelelő fényvédőt megtalálni nem egyszerű feladat, szerencsére én elsőre sikerrel jártam: bár önmagában, hidratálóként nekem kevés, de a fent említett hidratáló krém után tökéletesen bevált a Resist Super-Light Wrinkle Defense SPF 30, ami tisztán fizikai fényvédő, tehát nem irritálja a bőröm, a formulának köszönhetően egyáltalán nem fénylik és sokszor használom önmagában, alapozó helyett is, mert szépen egységesíti a bőrszínt. 





Testápolás

Babylove Ultra Sensitive termékcsalád
Régebben nagyon szerettem szappannal fürdeni, ami után azonban igen száradt a bőröm. Miután lemondtam a szárító szappan-kedvencemről, egy igazán kíméletes tusfürdőt, egy illatmentes babafürdetőt választottam, a Babylove Ultra Sensitive Waschlotiont, ami tökéletesen bevált számomra: hatékonyan tisztít és már nincs szükség a mindennapos testápolásra sem.
Ha mégis előkerül a testápoló, akkor pedig elég egy könnyed formula, a Babylove Ultra Sensitive testápoló. Ez a krém könnyűnek tűnik, azonban a felvitel után hihetetlenül gazdag formulává változik és nagyon jól hidratálja a - korábban rinocérosznak érzett - bőröm. 

Rexona Maximum Protection dezodor
Bár nem vagyok híve az erős dezodorok használatának, mert véleményem szerint nem tesz jót, ha ennyire elfojtunk egy természetes folyamatot, munkahelyen én is ezt használom és tökéletesen bevált! Tényleg nem lehet panasz, nincs semmi izzadság, ha ezt használom. 

Cien SOS és Avon kézkrémek
A kezem bőre sajnos továbbra is állandó hidratálást igényel, minden egyes alkalom után, ha víz éri a kezem, krémeznem kell, hogy kordában tudjam tartani a szárazságot. Ezért nagyon sok kézkrémet használok, szinte minden táskámban, minden előfordulási helyemen tartok egy-egy flakont.
Általában az Avon kézkrémeit használom, mert hatékonyan hidratálnak és gyorsan beszívódnak, így egy alapos krémezés után azonnal visszatérhetek a teendőimhez (utazások során pedig testápolóként is használhatóak).
Azonban ha több időm van várni, akkor a Cien SOS intenzív balzsamát veszem elő, ami ugyan hosszabb idő alatt szívódik be, de az ígéretéhez híven igazán intenzíven hidratálja a kézbőrt. 


Hajápolás

Balea More Blond sampon és balzsam
Ez a termékcsalád volt egész évben a biztos pont a hajápolási rutinomban: jobb szeretek szőke hajra való termékeket használni, mert bízom benne, hogy ezeknek köszönhetően szép, egészséges szőke fénye lesz a hajamnak. A Balea termékeket nagyon szeretem, mert szinte sosem okoznak csalódást, jó minőségű, szuper termékek. 
Épp az év végén döntöttem úgy, hogy néhány hónapra mellőzöm őket és kipróbálok más Balea sampont és balzsamot, így képet nem tudok róluk mutatni, de tavasszal-nyáron biztosan visszatérek majd hozzájuk. 

Olajpakolás: olíva és kókuszolaj
Ma már megpróbálok minél kíméletesebb lenni a hajammal, nem szőkítettem, ám a tavalyi melírozás maradványai még láthatóak a hajvégeken. Mivel azonban már a melírozás előtt is elég száraz volt a hajam alsó fele, nagyon odafigyeltem arra, hogy rendszeresen alkalmazzam a már korábban is bevált olajpakolást hajmosás előtt. Ehhez olívaolajat vagy kókuszolajat használtam, ami épp akadt a konyhámban. A hatás nem maradt el, a hajvégek sokkal puhábbak és kezelhetőbbek voltak egy-egy olajpakolás után, mint amikor kihagytam azt, így ez már bevált rutin lett nálam. 





Körömdíszítők

Aki rendszeresen olvassa a blogot, az tudja, hogy a 2014-es év során a körömdíszítés (rövidebb, divatosabb nevén a nail art) került az érdeklődésem középpontjába. A kreativitásomat, alkotókedvemet az idei évben körömlakkozásban, körömdíszítésben éltem ki és ezt általában meg is mutattam a blogon. 

Essence Better Than Gel Nails magas fényű fedőlakk
Általában késő este lakkozok és ilyenkor már nincs idő arra, hogy túl sokat várjak a manikűröm száradására, emellett azt is szeretem, ha az elkészült alkotás csodaszép fényben pompázik. Ezt mind megadja nekem az Essence fedőlakkja, ami megjelenése óta az abszolút kedvenc nálam!

Isana mandulás körömlakklemosó
Régebben nagy kiszerelésű, fodrászkellékes körömlakklemosókat használtam, de mindig rosszul voltam (voltunk) a szaguktól. Amikor olvastam a sok-sok dicséretet erről a termékről, úgy döntöttem, nincs vesztenivalóm, kipróbálom, és azóta nem is vettem más körömlakklemosót, mivel ez egy igazán hatékony, viszonylag kíméletes és a lehetőségekhez képest illatos lemosó. 

Gél lakk
Kb 2,5 éve úgy döntöttem, hogy kipróbálom a színtelen gél lakkot a körmeim megvastagítására, a lakkozások tartósabbá tételére. Számos bejegyzés készült ezzel kapcsolatban, mivel egyre többen döntenek úgy, hogy otthon készítik el maguknak a gél lakkozást. A színtelen gél lakknak köszönhetően visszafogott műkörmeim vannak, amelyeken igazán tartósan, akár több napig (egy hétig) is szépen megmarad a lakkozás.
Bár az év végére épp eldöntöttem, hogy lenövesztem és megpróbálkozom a saját körmeim megerősítésével, az év során igen meghatározó szerepet töltött be a manikűrjeimben a gél lakk, és abban is biztos vagyok, hogy ha mégsem sikerül megerősíteni a körmeimet, akkor ismét visszatérek hozzá.

Körömnyomdázás
Nem is lennék én, ha nem említem meg a jelenlegi abszolút favorit körömdíszítési technikámat, a körömnyomdázást. Még évekkel korábban ismerkedtem meg a körömnyomdázással, a blog megszületése előtt nemsokkal vásároltam meg az első lemezemet, de sokáig nem sikerült túl szép alkotásokat összehoznom ezzel a technikával. Ebben az évben azonban valahogy ráéreztem az ízére és ennek köszönhető, hogy a blog fő témája az utóbbi időben a nail art lett, a minták nagy része nálam körömnyomdával készül. Néha ezt negatívumként élem meg, hogy ennyire lekorlátozódik az általam használt technikák száma, azonban nem érzem magam komfortosan, amikor szabad kézzel kell rajzolnom (úgy is lehet mondani, hogy nagyon nem szeretek), ebben viszont folyamatosan sikerélményem van, így ha időnként kísérletezek is majd mással, a fő vonal biztosan a nyomdázás marad!
A kedvenc lemezeim a Bundle Monster és a MoYou termékei, de az utóbbi időben a Pueen lemezek is nagyon tetszenek.

Körömlakkot éves kedvencként nem említenék, mert általában évszakonként változnak a kedvenceim, de a jövőben tervezem évszakonként összegyűjteni a kedvenc körömlakkjaimat, hogy az igazi kedvencek mégsem maradjanak említés nélkül.


Sminktermékek

Ahogy előtérbe került a körömdíszítés, körömnyomdázás az életemben, úgy szorult háttérbe a sminkelés. No persze nem áltatom magam, sosem voltam egy sminkguru, de érdekelt a sminkelés, próbálkoztam újdonságokkal, ismerkedtem az új termékekkel. Ez 2014-ben háttérbe szorult, ha döntenem kellett, hogy sminkterméket vagy körömnyomdát veszek, nem volt kérdés, melyiket választom.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne sminkeltem volna ebben az évben, még ha nem is alkotok igazán figyelemre méltó sminkeket, szeretem csinosítani az arcom, visszafogott smink nélkül viszonylag ritkán megyek el itthonról.




Alapozók
Szerencsére a bőröm állapotára nincs panaszom, így nincs szükségem erősen fedő alapozóra, inkább a gyengébben fedő (de jó összetételű) alapozókat, színezett hidratálókat keresem. Ahogy a szolis füstös barna szín kifakult a bőrömből, majd kialakult a rosacea, rá kellett jönnöm, hogy a színválasztással kapcsolatban azonban nem könnyű a helyzetem: a testemen nagyon világos, rózsaszínes bőröm van, az arcom bőre azonban kb 2 árnyalattal sötétebb és pirosas alapszínű - ha nem teszek fel sminket, akkor is úgy nézek ki, mint akinek nem sikerült az alapozószín-választás...
Emiatt is szerettem meg a fent említett Paula's Choice Resist Super-Light Wrinkle Defense fényvédőt, mert pont annyira világosítja és egységesít az arcom, hogy természetes színt eredményez.
Emellett sokat használtam a Catrice BB alapozóját is, amit kifejezetten száraz bőrre gyártottak, ráadásul 30-as fényvédő van benne. Még van belőle ugyan egy kicsi, de hamarosan búcsút kell intenem ezeknek a termékeknek, mivel sajnos kivonták őket a forgalomból.
Nyáron, az önbarnító adta barnasághoz választottam egy színezett hidratálót a kedvenc arcápoló márkámtól, mégpedig a Paula's Choice Barely There Sheer Matte Tint SPF 30-as nevet viselő terméket, ami nagyon bevált, nyáron és ősszel, ha a fényvédő fedésénél többre vágytam, akkor csak ezt használtam. Jelenleg sajnos már túl sötét a színe, világosítanom kell kissé, de ha elhasználom a többi alapozóm, ebből veszek majd egy világosabb színt, mert nagyon megszerettem!





Szemsmink
Miután a kozmetikusom felvilágosított, hogy nem jó ceruzával megerősíteni a halovány, szőke szemöldököm, mert a rajzolás során meghúzzuk a szemöldök szálait is és kihullhatnak, inkább porral erősítem meg a szemöldököm. A tavaszi mini blogtalin került hozzám az Oriflame szemöldökszettje, aminek világosabbik színe tökéletes számomra, így azóta rendületlenül használom.
Ha sietek, vagy csupán ötlettelen vagyok a sminkemet illetően, a Maybelline Color Tattook után nyúlok. Tartósak, csodaszép alapszínek - szóval nagy a szerelem! Sokszor alapként is őket használom, majd erre viszem fel a szemsminket. A legtöbbet használt árnyalataim az On and on bronze, Barely Branded és Pink Gold.
Az ikonikus Naked3 paletta sokáig szerepelt a képzeletbeli kívánságlistámon, ki-be pakolgattam a kosaramba a webáruházakban, de mindig sajnáltam rá kiadni olyan sok pénzt. Ezért amikor megjelent az olcsó hasonmása, a MakeUp Revolution Iconic3 paletta, azonnal megrendeltem, és nagyon megszerettem! Gyakran viselek rózsaszínes-lilás natúr sminket, olyankor csak ez a paletta kerül a kezembe, ami az olcsó ára ellenére igazán jó minőségű és tartós!
Emellett természetesen több palettám is van, de a legtöbbet használt (és emlegetett) palettám a MakeUp Academy Undressed palettája lett (hoppá, ismét egy Naked másolat). Több színnél elértem már a pan alját, a csomagolása is igen ütött-kopott, de ez cseppet sem zavar, mert a színei igazán nekem valók, tökéletesek a mindennapi, visszafogott barnás sminkhez, amivel munkába indulok.
Ha mást nem is sminkelek, a szempilláimat mindig kifestem, nálam ez a minimálsmink. Ehhez két kedvenc szempillaspirálom is van: az Avon SuperShock és a Lovely Plump Up! szempillaspirálok, amelyekkel igazán szép, csábító pillákat tudok varázsolni magamnak.




Orcák és ajkak
Vicces ugyan, de ha sikerült enyhíteni az arcbőröm pirosságát és egységessé varázsoltam azt, előkerülnek a pirosítók, amelyekkel egy kis művi pírt varázsolhatok az orcáimra. Nagyon szeretem a szép pirosítókat, számos darabom van, de a legtöbbet használt színek az Essence Silky Touch pirosítói közül kerülnek ki. Nagyon szép, natúr színekben kaphatóak, amelyekkel még az amúgy túl sok terméket használó sminkelők is csak nagyon nehezen tudnak maguknak bohócarcot festeni. A kedvenc árnyalataim mostanában a Secret it-girl és a Sweetheart.
Az ajkaim ápolásához legtöbbször gyógyszertárban vásárolt fehér vazelint használok, ami nagyon jól puhítja és ápolja az ajkaimat. Nem szeretem a túl erős ajaksminket, rúzst is viszonylag ritkán használok, inkább a natúr, fényes ajkak híve vagyok, így az ajkaimra használt termékek is e vonalon mozognak. Az Essence és Catrice rózsaszín, illetve korall színű ajakkontúr ceruzáit szívesen használtam akár önmagukban, az ajkaim kitöltésére ajakápolóval kiegészítve, akár szájfénnyel kombinálva. Ez utóbbi párosítást használtam a leggyakrabban.
Ha mégis rúzst használtam, akkor is visszafogottabb színeket választottam, olyat, ami valamennyire ápolta az ajkaim, mint pl az Essence rúzsai: Glow Neon Glow! és All about cupcake
Ha szájfény, akkor évek óta Avon Glazewear rajongó vagyok, ebből a vonalból számos példányom van, de a kedvenceim a rózsaszín és a visszafogott pirosas árnyalatok.




Nektek mik voltak a kedvenceitek 2014-ben? Vannak közös kedvenceink?

8 megjegyzés:

  1. A color tattookat és az essence szájkontúr ceruzáit én is imádom. Az isana körömlakklemosója félig van, de biztos, hogy már kitartok mellette. :)
    PC termékkel pedig egyre jobban szemezek. A 2 % BHA-t szeretném kipróbálni. :)

    VálaszTörlés
  2. Ez a körömlakklemosó szerintem minden körömlakkmániás kedvence lett :))))) Én is imádom!

    VálaszTörlés
  3. A gyógyszertári mosdókenőcsöt Édesanyám is használja, mert Rosaceás az arcbőre. Remek termék!

    VálaszTörlés
  4. Az Avon kézkrémek és az Undressed paletta nálam is nagy kedvenc, bár az év második felétől inkább az Undress me too-t használom :)

    VálaszTörlés
  5. Ami közös: szempillaspirálok, pont ezt a kettőt használom, aztán lakklemosó, nyomdamánia, PC-termékek. A Babylove-os termékeket én is szeretem, de nem pont ezeket használom, bár most megvettem én is ezt az Ultra Sensitive fürdetőt utazáshoz.

    VálaszTörlés
  6. A Catrice CC krémről sajnos lemaradtam, pedig nagyon sokan dicsérték :( A gyógyszertári mosdókenőcsöt mindig furcsán méregettem eddig, ha valaki arctisztítóként említette, de idén mostmár kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
  7. Jó néhány terméket használok én is ezek közül és van néhány, amiket szeretnék a jövőben beszerezni. A mosdókenőcs eleinte nem igazán mozgatta a fantáziámat, de mindenki ódákat zeng róla és ilyen áron "kénytelen" leszek beadni a derekam :D A Paula's Choice rendelés még anyagi okokból várat magára, de remélem nem sokáig :D a 2% BHA mindenképpen listán van, a többit még nem tudom :)

    VálaszTörlés