2014. december 9., kedd

Pigmanorm, a leghatékonyabb fegyver pigmentfoltok ellen



Több, mint egy éve, hogy abbahagytam a szoláriumozást és az arcápolási rutinom tudományos alapokra helyeztem. Szerencsére nem volt nagyon rossz állapotban a bőröm, ám néhány csúnya pigmentfolt tarkította a képem, köszönhetően a sok-sok védelem nélküli napozásnak.  Utánaolvastam, próbálkoztam recept nélkül kapható, retinolt tartalmazó termékekkel, de sajnos korlátozott sikerrel (nem meglepő, hiszen nem kevés időt és pénzt "áldoztam" a létrehozatalukra...)
Majd a bőrgyógyászom ajánlotta a Pigmanorm krémet, mint az általa ismert, leghatékonyabb pigmentfolt elleni kezelést.






A krém hatóanyagai:
5,0% hydroquinone 
0,1% tretinoin

A fő hatóanyag a hydroquinone, amely Paula Begoun szerint az egyik leghatékonyabb fegyver a pigmentfoltok elleni harcban, ugyanis gátolja a melanin termelődését a bőrben (nem, nem fehéríti ki a bőrt, nem távolítja el a bőrből a barna pigmenteket, "csupán" akadályozza a melanin termelődését). A készítményekben általában más összetevőkkel (pl tretinoin) kombinálják, hogy még hatékonyabban csökkentse a bőr elszíneződéseit. 
A vény nélkül kapható termékek hydroquinone tartalma 0,5-2% között van, a 4% feletti krémeket csak orvosi rendelvény alapján szerezhetjük be. 
Paula ír arról is, hogy bár több helyen olvashatunk rémhíreket a hydroquinone összetevővel kapcsolatban, kutatások bebizonyították, hogy nem rákkeltő anyag, így ha "eltüntethetetlen" pigmentfoltok keserítik az életünket, ezt érdemes kipróbálni.

A krém másik hatóanyaga a tretinoin, ami gyakorlatilag retinolsav (A vitamin származék). Ha az előző összetevő nem is volt ismerős, a retinolsavról biztosan hallottál már, ha érdeklődve kattintottál erre a bejegyzésemre! :)  Hatásos antioxidáns és sejtszabályozó, segíti a sejtek normális működését, egészségesebb és jobb sejtek képződését. 
A recept nélkül vásárolható krémekben általában retinollal találkozhatunk, ami két metabolikus lépésnyire (retinolsav - retinaldehide - retinol) van a retinolsavtól (vagyis 400-szor olyan erős, mint a retinolt tartalmazó szérumok, kezelések)

Mivel a tretinoin érzékennyé teheti a bőrt, csupán 2-3 naponta mertem használni ezt a krémet (szigorúan esténként), de még így is megdöbbentő módon, ha jól emlékszem kb 3 hét alatt eltüntette a mértéktelen napozásnak köszönhető pigmentfoltjaimat, amelyre korábban a gyengébb, retinolt tartalmazó szérumok nem voltak jelentős hatással. Történt ez még tavasszal és a mindennapos, bőséges fényvédőnek (Paula's Choice Resist Super-Light Daily Wrinkle Defense SPF30) köszönhetően azóta sem jöttek elő újra.

A krém használata semmi panaszt nem okozott számomra, a tretinoin szokásos mellékhatásait, mint viszketés, érzékeny bőr, egyáltalán nem tapasztaltam, bár 2 napnál gyakrabban - óvatosságból - nem használtam.

A dolog hátulütője, hogy ez a krém Magyarországon sajnos nem kapható, sőt, amennyire én tudom, Ausztriában sem. Receptköteles termék, de magyar orvos által felírt receptre Németországban be tudjátok szerezni, a 15 grammos krém ára 22€. Ez a mennyiség nem tűnik soknak, de tapasztalataim szerint olyan hatékony a krém, hogy valószínűleg nem is lesz szükség az egész tubusra.

Update:
Egy kedves olvasóm felhívta a figyelmem, hogy a Pharmaexpress segítségével könnyedén beszerezhető a krém! Receptköteles, így mindenképp fel kell íratni orvossal (úgy tudom, akár a háziorvos is felírhatja), de nagyon gyorsan beszerezhető a krém, kb 7.000 ft-ért.

14 megjegyzés:

  1. Erre a termékre régóta fenem már a fogam, mert az arcom "almácskáin", valamint a homlokomon ronda pigmentfoltok vannak, és edig semmi meg sem moccantotta őket. Sajnos, annyira macerás a hozzájutás, hogy muszáj lemondanom róla, marad a fényvédőzés ezerrel, és a jól fedő alapozó.

    VálaszTörlés
  2. @bandita: A pharmaexpressz.hu is egy lehetséges megoldás! :)
    (Magyarországon nem forgalmazott készítmények, illetve hiánycikkek beszerzése főként Németországból és Ausztriából)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen a hasznos infót Vivienne! Írtam is Banditának, hogy kukkantsa meg az ajánlott oldalt :)

      Törlés
    2. Nagyon-nagyon köszönöm az infót Viienne, mindenképp felveszem velük a kapcsolatot! :)

      Törlés
    3. Sziasztok! Egesz arcra kenjem? (Nekem az arcom ket oldala pigmentfoltos) vagy csak a foltokra? Koszi

      Törlés
    4. Szia Kriszta!
      Én csak a foltokra kentem, hisz azoknak volt szüksége a kezelésre. Egész arcra talán túlzás is lenne, ráadásul túl gyorsan elfogyna az a pici tubus.

      Törlés
    5. Koszi. Igen, csak a foltokra kenem en is, bar sajnos eleg nagy teruletuek. Nektek is kipirosodott tole az arcotok, vagyis az adott terulet? Nem csip, nem eg, meg sem erzem, csak piros. Ez normalis?

      Törlés
    6. Ha kipirosodik a bőröd, akkor ritkábban kend, mert a benne lévő hatóanyagok (tretinoin és hydroquinone) irritáéja a bőrt.
      No és ami még fontos: kímélő arckrém és fényvédő!

      Törlés
  3. Nagyon szívesen, egy levelet tényleg megér a dolog!
    Örülök, hogy segíthettem! :)

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok! Ez a krém a pattanások utáni nagy, sötét foltok eltüntetésére is jó lehet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Sajnos nem tudok válaszolni, mert szerencsére olyanokkal nem kellett küzdenem. Viszont úgy rémlik, mástól hallottam, abban nem volt annyira hatékony.

      Törlés
  5. Tud estleg valaki arról infót, hogy naponta hányszor kell bekenni az adott területet és meddig kell rajtahagyni? Nekem azt mondták, hogy először 3 órára hagyjam csak rajta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ildi! Én nem szoktam lemosni a krémet, bár tény, hogy mivel este kenem fel, egy idő után a maradék a párnámra kerül...
      Viszont nem ajánlanám, hogy naponta többször is alkalmazd! Erős hatóanyagok vannak benne, az én bőröm még a mindennapi kezelést sem bírta. Szerintem érdemes kíméletesen bánni a bőrrel: nem egy nap alatt alakult ki a pigmentfolt, nem is kell 2 nap alatt eltüntetni.
      Mivel retinolt is tartalmaz, szerintem érdemesebb este felkenni, nappalra pedig nagyon figyelni a fényvédelemre!

      Törlés
  6. Kedves Pancsi! Én is pigmentfoltokkal küszködöm, amit ráadásul sajnos az Aesthetica orvosi közpotban végzett frakcionált nem-ablaktív lézerkezelés okozott, amit januárban végeztek az arcomon a hegek kezelésére. Sajnos a lézerfény napvédelem ellenére is bőrgyulladást és pigmentációt okozott, ráadásul a hegeim állapotán is rontott, emiatt fel is függesztettem első kezelés után. Sajnos a pigemntfoltok azóta is megmaradtak ( reméltem, hogy januártól mostanáig kiválágosodank), így most bőrfehérítő krémet keresek. Nem tudod , hogy ez 5 hónappal a lézerkezelés után használható-e a foltjaimra, illetve hogy a benne lévő hidrokinon és retinolsav miatt használható-e ebben a nyári időszakban ( természetesen magas fényvédelem mellett) vagy várnom kell vele őszig, mert napsütéses időszakban nem használható vagy esetleg még ront a pigmentálódott bőröm állapotán és további fényérzékenységet okoz. Előre is nagyon köszönöm válaszodat, segítségedet!

    VálaszTörlés