2014. december 2., kedd

Ha szabadulnál a géllakktól, műkörömtől



A blog eddigi legsikeresebb, legolvasottabb bejegyzése a géllakkozásról szóló irományom. Számos megjegyzés, kérdés érkezett hozzá, és bár nem vagyok profi, ha tudtam, mindig segítettem a kérdezőknek. Néhány hete segítettem néhány kollégámnak eltávolítani a géllakkozást a körmeiről és akkor felmerült bennem, hogy írhatnék erről is. Hiszen a géllakkozás elkészítése után előbb-utóbb úgy döntünk, hogy szeretnénk eltávolítani a géllakkot, esetleg műkörmöt a körmeinkről.


kép forrása


A géllakkot többféleképpen is el tudjuk távolítani a körmeinkről: bizonyos fajtájuk leoldhatóak, másikakat inkább mechanikusan kell eltávolítani, vagyis le kell reszelni. Véleményem szerint a legfontosabb, hogy legyünk türelmesek! Ne az legyen a célunk, hogy szuper-gyorsan, lehetőleg azonnal eltávolítsuk a körmeinkről a többé már nem kívánatos anyagot. Ha hónapokig/évekig kibírtuk, még egy kis idő a körmeink megóvása érdekében nem olyan nagy áldozat.


kép forrása

 

Az egyik eltávolítási lehetőség tehát a leoldás: amennyiben oldható alapanyagot használtál, akkor egy leoldó folyadék segítségével tudjuk eltávolítani a géllakkot a körmeinkről. Ekkor egy oldóanyaggal átitatott anyagot (oldó fólia) tekerünk a körmeinkre, majd néhány percig hagyjuk hatni (előtte érdemes egy reszelővel picit megreszelni a géllakk felületét, ha megbontjuk az "egységet", hatékonyabban tud dolgozni az oldószer). Ezidő alatt az oldószer elkezdi leoldani a körmeinkről a ragaszkodó géllakkot. Az anyagmaradékot fém- vagy rózsafapálcával finoman leszedjük a körmeinkről, ha van ragaszkodó, makacs anyag, akkor újra áztatjuk a körmeinket. Ne kapargassuk a körmeinket, a türelmetlenséggel többet árthatunk, mint használhatunk.
Ez a módszer könnyebbnek és kíméletesebbnek tűnik a következőnél, de vegyük figyelembe, hogy a több percig UV lámpával köttetett anyagot néhány perc alatt leoldó vegyszer hatékony ugyan, de a körmeink és körömágybőrünk számára kíméletesnek semmiképpen sem nevezhető! 

A másik eltávolítási lehetőség a lereszelés. A fenti, vegyi eltávolítási móddal ellentétben ez egy mechanikai módszer, akkor kell ehhez folyamodnunk, ha nem oldható alapanyagot használtunk. Itt is nagyon fontos az óvatosság és a türelem! Ha nem vagyunk gyakorlottak, sajnos könnyen túlzásba eshetünk, ami viszont hosszan tartó, kellemetlen hatásokkal járhat.
Fontos, hogy ne nyomjuk rá erősen a reszelőt a körmökre, minden ötödik reszelés után nézzük meg a körmöt, nehogy túlreszeljük! Ha nem vagyunk gyakorlott körömreszelők, inkább lassan, türelmesen reszeljünk (láttam már otthon, durván túlreszelt körmök, higgyétek el, nagyon durva volt már a látvány is, a hölgynek hetekig fájtak a körmei...). Elég, ha csak a színes géllakkot reszeljük le, ne akarjunk teljesen a körömlemezig reszelni, inkább hagyjunk a körmeinken egy vékony, színtelen réteget. A reszelés után finoman polírozzuk át a körmöt bufferrel.
Előnye, hogy nem tesszük ki vegyi hatásnak sem a körmeinket, sem a körömágybőrt, ugyanakkor a gyakorlatlan kezek (sőt, néha a gyakorlottak is), könnyen túlzásba eshetnek és túlreszelhetik a körmöt, ami sajnos nem 2 nap alatt nő le.


buffer


Mindkét eltávolítási mód után ajánlott a köröm és az azt körülvevő bőr intenzív ápolása, hisz komoly káros hatásnak voltak kitéve!

Amennyiben a saját körmeimről kellene eltávolítani a géllakkot, én inkább egy harmadik megoldáshoz folyamodnék: lenöveszteném. Nekem könnyű dolgom van, mivel átlátszó géllakkom van, amit igen könnyű lenöveszteni, de általában a színes géllakkok alá is kennek egy színtelen réteget, így ilyen viselése esetén is folyamodhatunk ehhez a megoldáshoz, csak a színes rétegeket kell óvatosan lereszelnünk.
Fent ecseteltem, hogy melyik módszernek mi a hátránya, ezzel a megoldással mindkét fenti módszer veszélyei, ártalmai kiküszöbölhetők. Ezesetben persze sokáig fent marad még a körmeinken a géllakk, azonban ha szépen összereszeljük a lenövő géllakkot a saját körmeinkkel, akkor ez cseppet sem lesz feltűnő, csak mi tudjuk, hogy mi a helyzet a körmeinkkel. 
A köröm felületét az összereszelés után már nem kell bántanunk, csupán a hosszához kell "nyúlnunk", a lenövéssel összhangban rövidítenünk. Ilyenkor nem érdemes nagyon hosszúra hagyni a körmeinket, hiszen a géllakk lenövésével a körmünk már nem lesz olyan erős, a stresszpontokról elfogy a stabilitást segítő anyagvastagság.

Amire mindenképp érdemes figyelni a géllakk eltávolítása után, illetve a lenövesztése során, az a körömerősítés. Akármennyire is óvatosan távolítottuk el az anyagot a körmeinkről, az biztos, hogy megviseli a körmeinket, ezért adjuk meg, ami jár, azaz használjunk valamilyen körömerősítőt. Ha nem is szeretnénk lakkozni a körmeinket, egy-két réteg színtelen körömerősítő akkor is jól jöhet, mivel ad némi tartást, vastagságot az esetleg elvékonyodott körmeinknek. Ha a lenövesztést választottuk, akkor is érdemes körömerősítővel kenegetni a körmeinket, némelyik akár alaplakként is funkcionálhat - nem baj, ha a géllakkos részre is kerül belőle, a lényeg a saját köröm ápolása.

Összegyűjtöttem néhány körömerősítő terméket, amelyekről sok jó véleményt olvastam és érdemes lenne kipróbálni:




 
Avon Nail Experts Strong results körömerősítő
Ez az Avon egyik legtöbbet dícsért körömerősítője, ami nem lakk, hanem a körömlemezbe beszívódó erősítő folyadék.
 
Essence Ultra Strong Nail Hardener
Bár a nagyon elvékonyodott körmöt égetheti, az előírás szerint kivitelezett kúra hatékonyan erősíti a körmöket, emellett akár alapozólakként is funkcionálhat (ezt én is teszteltem és tökéletesen lehet rá lakkozni a körömerősítő kúra alatt). 
 
 

Eveline 8w1 Total Action körömerősítő
Szintén egy hatékony körömerősítő körömlakk, a vélemények szerint nemcsak erősíti a körmöket, de a lemezesedési problémákon is segít.



P Shine japán manikűr készlet
Erről a készletről én is írtam itt és itt korábban. A használata ugyan kicsit macerásabb, hosszadalmasabb, mint egy körömlakk felkenése, de a természetes körömerősítés hívei nagyon szeretik, mivel nemcsak erősíti a körmöket, de szép fényt is ad nekik.



DM Das gesunde Plus Haar Vital Komplex hajvitamin
Vacilláltam, hogy őt is idevegyem-e, de a bőr és a körmök ápolása nemcsak kívülről, de belül is meg kell történjen, ezért ajánlanék egy sokak által kedvelt vitaminkészítményt is. Természetesen mondanom sem kell, hogy a változatos, egészséges táplálkozást egy tabletta sem tudja kiváltani, de főleg a téli időszakban nem árt kicsit megtámogatni a szervezetünket. Ezt a tablettát és is szedem, emellett nagyon sok pozitív véleményt hallottam/olvastam róla (bár azzal vigyázni kell, hogy növeli az étvágyat).


A géllakk eltávolítása során tehát a fő szempont a türelem és a kíméletesség, hogy ne legyen kellemetlen emlék a folyamat!

5 megjegyzés:

  1. Korrekt bejegyzés, helyénvalóak az állítások. A régi cikket is átfutottam, örülök, hogy nagyon intelligens módon adtál tanácsot a kérdezőknek. (Sajnos sok tévhit kering a műkörmös, géllakos dolgokról és erre ráerősítenek a képzetlen kontárkodók. Sokan olcsó pénzért kapnak szar munkát, ami nem tartós és ezért azt terjesztik, hogy ez veszélyes.)

    VálaszTörlés
  2. Az Eveline és az Essence említett körömerősítő lakkjait próbáltam, mindkettő hatásos. Most az Essence-t használom kb. 1 hónapja és a körmeim "törhetetlenek" :) Komolyan olyan hosszúak hogy most már lassan a kontaktlencse behelyezése is gondot fog okozni :DD
    Egyébként vegyes érzelmeim vannak vele kapcsolatban mert úgy hallottam az ilyen körömerősítőkben található formaldehid rák keltő (lehet). Nem tudom van e benne igazság vagy sem, mindenesetre igyekszem csak akkor alkalmanként használni...

    VálaszTörlés
  3. Több hónap rendszeres házi géllakozással a hátam mögött csak bólogatni tudok a soraidat olvasva, és egyetérteni. Csináltam már hülyeségeket ebben az időszakban, volt, hogy türelmetlenül, vadulva igyekeztem a leoldás során "hámozni" a fellazult rétegeket, mert a csuda tudja miért, azt hittem, könnyebb lesz majd, és le fog válni a géllakkréteg kevés behatásra is, de nem így történt. Az általam próbált nem egylépéses géllakkok eltávolítása szerintem is jóval kíméletesebb, ha lereszeljük, kb alaprétegig, majd szépen összecsiszoljuk a természetes körmökkel a "maradékot", és vagy újra lakkozunk, vagy lenövesztünk.
    Az Acetont inkább már elő sem veszem, annyit bakizok vele.
    Én Tőled tanultam géllakkozni, és bár az első lépések óta számtalan videón láttam már a technika lépéseit, mégis ragaszkodom ahhoz, amit Nálad olvastam.

    Ez a bejegyzés is olyan korrekt, olyan összeszedett, hogy csak dicsérni tudlak érte!

    VálaszTörlés
  4. Nekem 3 évig folyamatosan géllakom volt. Aztán a színes lakkról lepattant egy darab és lereszeltem magamnak, mert nem volt időpont a körmösnél, én pedig utálom, ha látványos a pattogzás (márpedig a vörösnél az volt). Akkor derült ki, mennyire elvékonyodott a körmöm az idők során. Szinte a bőrömig reszeltem, úgy "fogyott el" a piros géllak. Szörnyű volt. Ma már csak alkalomszerűen csináltatom meg (a körmösöm iszonyat szépen pingál-nem véletlen, mert porcelánfestő volt korábban), megerősödött a körmöm, kiderült, h én is tudok francia lakkozást csinálni hol jobban, hol rosszabbul és veszem sorra a színes lakkokat is. Ma éppen 2db-ot. :)

    VálaszTörlés
  5. Nálam ez a lenövesztéses dolog csak annyiban nem igaz, hogy most, hogy használok erősítő termékeket és természetes olajokat, megvastagodott a körmöm, de egy sáv a géllakk és az erős rész között még vékony, ezért behorpadtnak látszik :-D Sebaj, jó lakkot és technikát kell választani, mint pl. most a duokróm CG lakk és a nyomdaminta is eltereli róla a figyelmet :-) És már csak néhány mm, és kész vagyok!!!

    VálaszTörlés