2014. november 30., vasárnap

Christmas TAG



Még hetekkel ezelőtt mentettem le ezt a karácsony témájú kérdéssort, de akkor még túl korainak éreztem, így akármennyire is bizseregtek az ujjaim, hogy kitöltsem, úgy döntöttem várok egy alkalmasabb időpontra. Ma van Advent 1. vasárnapja, azt gondolom, ennél időszerűbb nem is lehetne a téma, ezzel a karácsonyi bejegyzéssel kezdem az ünnepi készülődést a blogon.








1. Mi a kedvenc karácsonyi filmed?
Az 1994-es Csoda New Yorkban (Miracle on 34th Street), melyben a Télapót Richard Attenborough játssza - nem tudom, hogy nélküle is imádnám-e a filmet, de nagyon szeretem, előfordul, hogy többször is megnézem a karácsonyi készülődés során :)


2. Szenteste vagy karácsony reggelén bontod ki a karácsonyi ajándékaidat?
Hmm, ebből látszik, hogy a kérdéssort egy amerikai blogon találtam :) Nos, a magyar hagyományoknak megfelelően Szenteste bontjuk ki az ajándékainkat, az ünnepi vacsora után. 


3. Mi a kedvenc karácsonyi emléked?
Gyermekkorom karácsonyain az volt a szokás, hogy a nagyszüleimnél voltunk, amíg anyukám sütött-főzött (no és amíg feldíszítették a fát, de ezt akkor ugye nem tudtuk). Emlékszem, hogy mindig olyan izgatottan vártuk a Jézuskát, percenként nyitottunk be abba a szobába, ahol a nagyszüleimnél a fát szokta állítani, de persze nem került oda a fa - ez persze nem olyan nagy dolog, de mindig eszembe jut, hogy akkor hogy mosolygott rajtunk a nagymamám :) 
Aztán amikor hazamentünk, ott már várt minket a csodaszépen kivilágított karácsonyfa, alatta az ajándékokkal - mindig olyan hatalmas csodának éltem meg, imádtam!


4. Kedvenc ünnepi étel?
A halászlé! Imádom a halat minden formájában, de a karácsony nem lehet teljes számomra halászlé nélkül. Akármelyik rokonhoz megyünk látogatóba, én mindig halászlevet eszem - a párom nem is érti, hogy tudok 4-5 napon keresztül akkora kedvvel csak halászlevet enni :D


5. Kedvenc karácsonyi ajándékod?
A gyermekkoromból több is van:
Az egyik, amikor a nagyszülőktől hazatérve a fa alatt-mellett a vágyott Camping biciklit pillantottam meg. Nagyon vágytam rá és elmondhatatlanul gyönyörűnek láttam a karácsonyfa sejtelmes fényeiből előbukkanó bicikli sziluettjét. Azt hiszem ez az az ajándék, ami először jut eszembe a gyerekkori karácsonyokról, szinte beleégett a retinámba a szépséges látvány :)
A másik kedvencem pedig az írógépem :) Bizony, kb 10 éves lehettem, amikor a leghőbb vágyam egy írógép volt. Nem akartam soha író lenni, abban az időben inkább irodai dolgozó, mindig irodásat játszottam és a vágyam egy írógép volt, amit az én aranyos Jézuskám meg is szerzett karácsonyra :)


6. Kedvenc karácsonyi illatod?
Lehet, hogy erre a kérdésre nem elsősorban étel illata lenne a megfelelő válasz, de ha karácsony, akkor nekem mindig a fahéj jut eszembe. Főleg az adventi készülődés, mézeskalácssütés elengedhetetlen fűszere nálunk a fahéj, de egy finom habos kakaó tetejére szórt fahéj is el tud varázsolni.  


7. Van saját karácsonyi hagyományod?
A karácsonyi szokásaink folyamatosan változnak, főleg amióta nemcsak a szüleimmel töltöm a karácsonyt. Hagyománynak nem is mondanám, inkább csak egy apró szokásnak, ami szintén gyermekkorom óta elkísér. Anno a karácsonyi vacsora és ajándékbontás után esti misére mentünk (a mi kisfalunkban az "éjféli mise" általában este 10-kor kezdődött), útközben pedig az volt a szokásunk, hogy kukucskálunk a házakba, hol látjuk meg a karácsonyfát. Bár az utóbbi években már nem járok éjféli misére, de este útközben mindig izgatottan lesem az ablakokat, hány karácsonyfát tudok meglesni. Fogalmam sincs, más is szeret-e kukucskálni, de Szenteste sosem húzzuk le a redőnyt, hogy megleshesse más is a mi fánkat :)


8. Milyen dísz kerül a karácsonyfád csúcsára?
A hagyományos, gömbös-csúcsos üvegdísz bronz színben. Gyerekkoromban sosem szerettem ezt a fajta díszt, elhatároztam, hogy nekem csakis csillag alakú díszem lehet, de még nem találtam meg abból az igazit, ezt viszont időközben megszerettem (főleg a színe miatt)
Néha mosolygok magamon, hogy mennyi minden máshogy alakult ahhoz képest, amit gyerekkoromban kategorikusan kijelentettem :D




9. Mi volt a legőrültebb/legvadabb ajándékkívánságod gyermekként, amit sosem kaptál meg?
Egy skót juhászkutya :)
Tizenévesen a legnagyobb, legőrültebb vágyam egy skót juhászkutya volt. Őszintén szólva abban sem vagyok biztos, hogy a szüleimnek elárultam-e egyáltalán, mert én magam is tudtam, hogy igen vad kívánság, de minden ajándékbontáskor titkon abban reménykedtem, hogy egy kölyök skót juhász kutyuska bukkan elő a dobozból (később már egy felnőttel is beértem volna :)


10. Mi a kedvenced a karácsony ünnepében?
Manapság már a karácsony inkább a sok utazásból áll, hisz nemcsak a szüleink, de a tágabb rokonság is szeretne minket látni, így sokat utazunk ilyenkor, otthon alig vagyunk.
Ezért jobban élvezem az adventi időszakot, a készülődést a karácsonyra: a sütisütést, a lakás díszítését, a karácsonyfa díszítését, az utolsó szusszanást a karácsonyi ünneplés előtt, az izgatott várakozást, hogy fehér karácsonyunk lesz-e :)


Ha van kedvetek, válaszoljátok meg Ti is a kérdéseket, akár a blogotokon, akár itt megjegyzésben!

7 megjegyzés:

  1. Én is kitöltöm, nagyon tetszett a kérdés sor ^_^

    VálaszTörlés
  2. nagyon tetszenek a válaszaid :) Lehet ,hogy ma ki is töltöm :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a kérdéssort már kitöltöttem egyszer, de lehet majd írok saját karácsonyi tag-et, mert úgy szeretnék még ilyeneket töltögetni :P

    VálaszTörlés
  4. tetszett a kérdéssor ,én angol oldalon láttam, még ezt november elején, de akkor nem láttam időszerűnek kitölteni *-*

    VálaszTörlés
  5. Gyerekkoromban nekem is egy skót juhászkutya volt a legnagyobb álmom :)
    Sose kaptam meg

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszettek a válaszaid, és lehet, hogy én is kitöltöm majd. Most még erősebb lett bennem a karácsony utáni vágyakozás :-D

    VálaszTörlés
  7. Kitöltve. :)))

    http://www.sminktukorblog.hu/2014/12/christmas-tag.html

    Skót juhászt én is szerettem volna, a Lassie könyv nagy hatással volt rám. :D

    VálaszTörlés