2014. szeptember 23., kedd

Az első stamping decal



Amióta egyre jobban érdekel a körömnyomdázás és figyelem a különlegesebb alkalmazásait, felfigyeltem a haladó szinten emlegetett stamping decal technikára, ami egyfajta nyomdázott körömmatricát jelent. Gyakorlásképp már többször készítettem ilyet, elsőnek viszont azt tekintem, amelyet legalább egy napig viseltem is :)







A matrica felhelyezése sajnos nem lett tökéletes, ezt még gyakorolni kell :)





No de hogy is készül a stamping decal?
Először a szokásos módon kifestjük a körmünk, majd nyomdázunk, azonban a mintát nem nyomjuk rá azonnal a körmünkre, hanem hagyjuk a párnám megszáradni, majd színes körömlakkal kitöltjük a réseket (még a párnán!), kiszínezzük a mintát. Miután megszáradt a minta, erősen rányomjuk a körmünkre, amelyen az alapszín nem csontszáraz még.
Így a minta körvonala tökéletesen látszik, a nyomdázott mintánk azonban mégsem egyszínű. 









E manikűr hibái ellenére a technika nagyon tetszik, biztosan készítek majd még manikűrt ezzel a technikával!




A használt lakkok és lemez:
Jollie France alapozó körömerősítő
Catrice Ultimate Nail Lacquer: Rusty But Sexy
MoYou körömnyomdalemez Bridal Collection Nr 04
Essence Nail Art Stampy Polish: Stamp Me! Black
China Glaze körömlakk: Passion
Essence Better Than Gel Nails magas fényű fedőlakk


Próbáltátok már ezt a technikát?

20 megjegyzés:

  1. Nagyon szép *-* már régóta szemezem ezzel a technikával, de még előtte megtanulok rendesen nyomdázni, mert mindig elcsúszik a minta amit felrakok, ma jöttem rá, hogy nekem is az xl-es lemezek lennének tökéletesek, mert ha görgetem, ha belenyomom, akkor is kilátszik a sima lakk a nyomda alól. De ennél rövidebb körmöt nem szeretnék, szóval még gyakorlom a pontosítást: )

    VálaszTörlés
  2. A színek, és a nyomdázás is dögös! :))

    VálaszTörlés
  3. Egy step by step esetleg? :) Tetszik ez a technika, és annyira jól el tudod magyarázni a dolgokat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha van rá igény, szívesen készítek egyet! :)

      Törlés
    2. Szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki örülne neki, szóval hajrá :)

      Törlés
  4. Nagyon szép lett. Egy jo ideje tervbe van véve, hogy kipróbálom, remélem lesz rá időm hamarosan. :)

    VálaszTörlés
  5. Olyan jó ez a technika, ügyes vagy nagyn szép lett! Már én is néztem hogyan lehetne kipróbálni de sajnos az én mintáim olyan picik hogy azt képtelenség kiszínezni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A piciket is lehet, csak nem feltétlenül a körömlakk ecsetével, inkább egy pici pontozóval.
      Én a Konad lemezeim apró virágmintáját is kiszíneztem, jól néztek ki nagyon! Picit pepecselős, de megéri :)

      Törlés
  6. Szerinted Ancsika, mennyire nyeltem félre a reggeli kávémat, olvasva a sorokat, látva a képeket? :D :D
    Már látom magam előtt, ahogy épp apró virágmintát színezek!
    Én is követelem a sztepbájsztepet, mert most nem tiszta még az, hogy a mintát a kezeddel húzod le, mint egy matricát, és úgy föl a körömre, vagy pedig a párnával egy az egyben rányomdázod a kiszínezett mintát?
    Ha matricaként bánsz vele, akkor én meg vagyok mentve, mert a párnára már fel tudom venni a mintát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak óvatosan, nem venném a lelkemre, ha miattam félrecsúszna a reggeli kávé! :)
      Egyébként kétféle módon lehet ezt a stamping decalt-t kezelni.
      Az egyik az, hogy amikor kész vagy a mintával, akkor rákensz még egy réteg színtelen lakkot és majd ha az is megszáradt, csipesszel leveszed a párnáról, körbevágod majd felapplikálod a körmödre - no ez nekem túl macerás, egyszer régen próbáltam (azt hiszem egy nyuszis húsvéti manikűrnél), de nem lett szép.

      A másik, hogy nem használsz színtelen réteget, hanem amikor majdnem teljesen megszáradt a "matricád" erősen rányomod a körmödre. Én pl túl erősen nyomtam a gyűrűsujjamon, a rózsa egyik vonala picit el is csúszott. Számomra viszont ez egyszerűbb és gyorsabb is, mint az előző.
      Nailstamp4fun videóit érdemes megnézni, majd később keresek hozzá Neked linkeket és küldök e-mailben.
      És akkor közkívánatra készítek majd ilyen step-by-stepet :)
      Fel tudod már venni a párnára a mintát? Még a végén mire odaér az új nyomdapárna már nem is kell :D

      Törlés
    2. :D Ja! Felvenni fel tudom, a FOS, kemény párnára, de leadni már nem, csak a minta közepét! Kb mintha Rotring cerka radírjával próbálnék nyomdázni! :D
      Nagyon várom a pihipuhit, ha ezt a bejegyzést nem teszed, akkor addig félre is tettem volna a készletet, de így persze muszáj kipróbálni az új technikát is! Én ezt most megpróbálom matricaként, hátha...

      Törlés
    3. Egy próbát érdemes megejteni, így biztos sikerülni fog, mert nem gond, hogy kemény a párna!

      Törlés
  7. Először azt hittem, matrica! Szerintem nagyon jó lett!

    VálaszTörlés
  8. Uhh ez gyönyörű lett, most ez a kedvenc manid Tőled! *-*

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép!
    Tetszik a narancssárga alap az arany rózsával.Nagyon jól passzolnak szerintem!:)

    VálaszTörlés
  10. Wow. Hát ha ez a NEM tökéletes, nagyon várom a tökéleteset, mert már ez is csodaszép *.*

    VálaszTörlés