2014. április 27., vasárnap

Top 10 bőrápolási termék



A Krisztina által indított Top 10 kihívás újabb részéhez érkeztünk. Az első részben az alapvető sminktermékeket gyűjtöttem egy csokorba, a második részben pedig próbáltam kiválasztani a kedvenc 10 körömlakkomat (több-kevesebb sikerrel). A mai bejegyzésben pedig a bőrápolási termékekről lesz szó. 



A bőrápolásba nálam beletartozik ugyan a testápolás is, de főként arcápoló termékeket gyűjtöttem ma össze.



Gyógyszertári mosdókenőcs
A bőrápolás kapcsán a legelső, ami eszembe jut az az arctisztítás. A tiszta bőr a szép bőr egyik alapja, viszont mivel egy arctisztító nincs túl sok ideig az arcunkon, erre nem áldozok túl sokat. Normál, nagyon enyhén vízhiányos bőröm van, így számomra tökéletes a gyógyszertári mosdókenőcs, lánykori nevén
Az én bőrtípusomra szuper, kíméletesen, de hatékonyan tisztít, ráadásul hihetetlenül olcsó (egy tubus kevesebb, mint 300 ft) - naná, hogy ő kerül nálam a Top10 első helyére!


Fényvédős hidratálókrém
A fényvédelem fontosságáról már írtam ebben a bejegyzésben. Ennek fényében ma már a mindennapos rutin része, hogy fényvédős hidratáló kerül az arcomra minden reggel. Számomra kényelmesebb a fényvédővel ellátott hidratálót használni, mint a kettőt (fényvédő és hidratáló) külön-külön, úgy már sajnos sok a bőrömnek. 
A Paula’s Choice Resist Ultra-Light Daily Wrinkle Defense SPF30 színezett terméke számomra ideális: gondoskodik a megfelelő fényvédelemről, ráadásul antioxidánsokkal is gondoskodik az öregedésgátlásról. Bár önmagában nekem kicsit kevés a hidratálóereje (nem meglepő, hiszen az enyémnél zsírosabb bőrre készült), viszont mivel előtte már tonik és antioxidáns is kerül a bőrömre, ezekkel együtt már bőven elég. 


AHA kémiai hámlasztó
Tavaly ősz óta használok folyamatosan hámlasztókat. Akkor búcsút intettem a szoláriumnak, a bőrradírnak és új fejezetet nyitottam a bőrápolásomban. Nem sejtettem, hogy megtapasztalva, milyen jót tesz a bőrömnek az AHA savakkal történő hámlasztás, már cseppet sem fogom bánni a szolárium hiányát (pedig korábban csak szolibarnán láttam magam szépnek). 
Több hámlasztót is kipróbáltam, de számomra a 10%-os erősségű AHA sav okozza az igazán látványos, érezhető változást: olyan selymessé varázsolja a bőröm, hogy legszívesebben csak tapogatnám, simogatnám másnak reggelenként. 




Retinol származékok
A retinolról olvasgatva az volt az érzésem, hogy ez egy csodaszer. Hatékony az akne/pattanások ellen, a pigmentfoltok és a ráncok elleni harcban. Előbbi ugyan nem annyira aggaszt, utóbbi kettő miatt viszont igencsak felkeltette a figyelmem. 
Először a Paula’s Choice retinol szérumával próbálkoztam, mely az A vitamin egy gyengébb, ám még hatékony formáját tartalmazza. Érzékenyebb bőrűeknek ez tökéletes, én azonban nem tudtam megbarátkozni a szilikon alapú formulával. 
A bőrgyógyászom ajánlására, külföldről szereztem be nemrég a Pigmanorm kenőcsöt, melyet kifejezetten csak a pigmentfoltokra használok. Ez tretinoint, a retinol erősebb változatát tartalmazza.




C vitaminos szérum
Igen, igen, aki olvasta már Paula Begoun illetve a Krémmánia bőrápolással kapcsolatos cikkeit, nem lepődik meg, hogy az én listámon is szerepel egy C vitaminos szérum. Az antioxidánsoknak is nagyon fontos szerepük van a bőrápolásban, a bőröregedés ellen harcban. A C-vitamin az egyik fontos antioxidáns hatóanyag, amelynek folthalványító tulajdonsága is van. 
Én jelenleg az OST 20%-os C vitaminos szérumát használom, mellyel tökéletesen meg vagyok elégedve. A reggeli rutinom része: az arctisztítás után 2-3 cseppet kenek fel a bőrömre, majd 15-20 perc után jöhet rá a fényvédős hidratáló. 


Gyógyszertári arckrém
Bár van másik, dizájnosabb és csupa jóval teletömött hidratálóm, ennek az egyszerű kis kencének mindig marad hely a polcomon. Az én bőrömet egyáltalán nem zavarja az ásványi olajos hidratáló, kifejezetten szereti, ha néha ezzel krémezem be. Viszont a fényvédő hiánya miatt ma már csak este használom, de úgy éreztem, hogy őt semmiképpen nem hagyhatom ki a felsorolásból. 




Növényi bőrápoló olajok
Igazán 2-3 olajat említenék meg, de nem akartam, hogy külön-külön helyen szerepeljenek, elvéve emiatt más, szuper termékek elől a „szereplési lehetőséget”. 
Ugyan ezekkel finoman kell bánnom, mert ezekre is igaz, hogy a kevesebb több (a még több pedig túl sok a bőrnek), de mostanában ismét fontos szerepet töltenek be a bőrápolási rutinomban, még ha nem is kerülnek a kezem ügyébe minden reggel vagy este. 
A mandulaolajam már elfogyott ugyan, de mindenképpen pótolni fogom, mert a vízálló tus illetve szempillaspirál eltávolítására nem találtam ennél jobb és kíméletesebb terméket (hacsak nem a szőlőmagolajat, ezért is késlekedtem eddig az újravásárlással). 
Mostanában tehát a szőlőmagolajat használom a vízálló smink eltávolítására, úgy érzem, hogy a szemkörnyéki bőröm sokkal jobban szereti ezt, mint a vizesebb formulákat. No és ha már felkentem, nem is sietek lemosni, mert igazán kényelmes viselet az vékony olajos réteg a vékony bőrön, ráadásul a szőlőmagolajnak is van némi ráncmegelőző hatása.
A jojobaolajat még akkor vásároltam, amikor a PC fényvédőt kevésnek éreztem. Aztán hamar rá kellett jönnöm, hogy a reggeli rutinba nem fér bele a jojobaolaj, mert ahhoz túl sok, hogy kényelmes viselet legyen felette egy kis BB krém (vagy bármi hasonló). Esténként viszont már bátrabban kenem a szárazabbnak érzett területekre: mostanában inkább a nyakamra, de ha kissé szárazabbnak érzem a retinol után a bőröm, akkor az arcomra is. 




Bőrbarát szappan és tusfürdő
Sokkal kellemesebb érzés a bőrömben lenni, mióta nem használom a korábbi, szárító hatású szappanomat, és jobban megválogatom, hogy mivel fürdök. Ma már inkább érzékeny bőrre készült, illatmentes termékeket használok, így a bőröm nem olyan száraz, mint korábban (bár nyilván szerepet játszik ebben az is, hogy a szolárium szárító hatása sem éri már). Ennek köszönhetően nem szükséges minden nap testápolót sem használnom. 
A kedvenceim a Balea Med termékei közül kerülnek ki:




Önbarnító
Bár ősszel lemondtam a szoláriumról, a napozásról, a bőröm halovány, rózsaszínes színével nem tudok megbarátkozni. Ráadásul az arcbőröm alapállapotban is sötétebb-pirosasabb, mint a nyakam és a dekoltázsom színe, nagyon nehéz összehozni egy nyakhoz passzoló arcszínt. A tavasz és a nyitottabb felsők beköszöntével ez egyre jobban elkezdett zavarni. Szoláriumról, napozásról szó sincs továbbra sem, ezért elkezdtem kísérletezni az önbarnítókkal, mint a barna bőr legbiztonságosabb „okozójával”. 
Ugyan soha nem leszek már olyan nagyon barna, mint a korábbi évek nyarain, de egy kis enyhe barnaságot ezekkel a termékekkel is tudok varázsolni a bőrömre. Egyelőre még a keresés fázisában vagyok, két terméket próbáltam eddig. Az Alverde önbarnítója az én bőrömön nagyon sárga, ami a nyakamon és a dekoltázsomon túl erős; távolabb az arcomtól, a karomon és a lábaimon azonban akár jó is lehet. Ráadásul illatosított maga a krém is, valamint a használata után is jellegzetes önbarnító szagom van. A Balea (eredetileg) arcra készült önbarnítója az én bőrömön már nem ad annyira sárgás bőrszínt, mint az Alverde, ráadásul az illata sem olyan borzalmas, így valószínűleg őt fogom továbbra is a nyakra-dekoltázsra használni (arcra még egyiket sem próbáltam, majd talán nyáron, amikor szüneteltetem a hámlasztást és retinolozást).




Kézkrém
Épp elégszer hangoztattam már, hogy kézkrém fogyasztó „nagyhatalom” vagyok, nem maradhat ki az alapvető bőrápolási termékek közül ez sem. Számomra nagyon fontos a rendszeres krémezés, gyakorlatilag minden kézmosás után kénytelen vagyok krémezni (a gyerekkori ekcémából ennyi maradt vissza – én örülök, hogy ennyi és nem több, így nem zavar cseppet sem). 
Bárhova megyek, ha ott 1-2 óránál többet töltök el, kell hogy legyen a közelben kézkrém. 
Tartok az irodában is egy gyorsan beszívódó krémet (általában Avonos kézkrémet), illetve otthon is van itt-ott egy-egy krém, hogy legyen a kezem ügyében, ha szükséges. Otthon a legtöbbször a Lidl-ben kapható Cien intenzív kézkrémjét használom: nagyon sűrű, de nagyon jól ápoló, hatékony krém, nagyon megszerettem!


Nos, ezek lennének a legfontosabb bőrápolási termékek szerintem. 
Nektek mik a kedvenceitek?

10 megjegyzés:

  1. Milyen jó kis termékeket használsz az arcodra, be is linkeltelek a blogomba, hogy száraz bőrűeknek sok termék jó lehet. :) Honnan rendeled a Pigmanormot, és mennyibe került? Ezt csak a foltokra teszed, ugye? És hányszor? (Bocs hogy ennyit kérdezek. :D ) Amúgy ebben 5.0% hydroquinone 0.1% tretinoin IS Van. A tretinoin retinolsav, a leggyengébb retinyl palmitate, majd a retinol, majd retinaldehyde (retinal) és végül a retinolsav, melyek 1 metabolikus lépésre vannak egymástól. Egy metabolikus lépés 20xos erősség, szólva a retinolnál 20x erősebb a retinolsav. A hidrokionra meg csomó országban nagyon szigorú előírások vonatkoznak, meg talán van, ahol be is tiltották, mert nagyon erős, és komoly mellékhatásai is lehetnek. Viszont ez a leghatásosabb, helyileg én is kenném. Nálunk még csak egy neostrata termékben találkoztam vele. Ezt érdemes elolvasni: http://www.paulaschoice.com/cosmetic-ingredient-dictionary/definition/hydroquinone

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Pigmanormot a párom vette meg nekem, Németországban. A bőrgyógyász felírta ugyan receptre, de ott nem is kérte el a gyógyszerész (amin kicsit csodálkoztam). Az ára 22€ volt, csak a foltokra használom, nem is érné meg mindenhova kenni, mert elég picurka, 15g összesen.
      Nemrégóta használom, egyelőre 3 naponta merem csak felkenni, nehogy túl sok legyen, később majd sürítem esetleg.
      A hydroquinone-ról nem igazán tudok semmit, köszi a linket, átolvasgatom! :)
      Azt tudtam, hogy a tretinoin a legerősebb, de azt nem tudtam, hogy mennyire, köszi a leírást!

      Egyébként lehet érdemes lenne íni egy-két gyógyszertárnak Németországban, talán meg lehet bizniszelni, hogy előre kifizetjük és kiküldik. Ha ez elfogy és a párom nem megy rövid időn belül Németországba, akkor meg fogom próbálni ezt.

      Törlés
  2. 1.0 % hydrocortisone lemaradt, de amúgy nálunk a tetrán kenőcsben van ez. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem az összetevőket, azt írja,hogy a 15g krémben van:
      hydrochinon 5,0g, tretinoin 0,1g, hydrocortison 1,0g

      A tetránt én főleg akkor szoktam használni, ha begyulladt valamiért a köröm melletti bőr, nagyon jó, mindig tartok itthon!
      (bár szerencsére elég ritkán kell használni)

      Törlés
    2. Én is ilyesmire szoktam, néha benő a nagylábujjamnál a köröm, időről-időre úgy kell "kiműteni", és akkor begyullad. :S Utána az a legjobb.

      Törlés
  3. Nem biztos, hogy kelleni fog majd még egy pigmanorm, ha már szépen elhalványultak a mostaniak, és vigyázol a bőrödre. Hidrokinonos cuccot "elmulaszthatatlan" májfoltokra szoktak felírni. Amúgy nálunk is van erős retinalszármazékos cucc, a Differin, ami önmagában is folthalványító. Akár azelainsavval is lehet elvileg kombinálni, Finaceával vagy Skinorennel, és úgy tényleg hatásos. Szóval ha nem sikerülne újra beszerezned, tud majd helyette alternatívát a bőrgyógyászod. :) De biztos, hogy a pigmanorm önmagában is nagyon erős és hatékony. A bőrdoki mondta, hogy csak 3 naponta kend? Kár, hogy nálunk nincs ilyen, meg egy csomó más jó cucc, kozmetikum, sminktermék, engem ez néha úgy idegesít...
    Bár ha májfoltom lenne, akkor valamelyik németországi ismerősömmel küldetnék magamnak, ez egyszerűbbnek tűnik, mint patikával egyezkedni.

    VálaszTörlés
  4. Szia, évek óta szemezek a Pigmanormmal hogy ki kellene próbálnom de valahogy mindig lebeszélem magam róla annyira elijeszt hogy rákkeltő hatás lehet a krémnek.
    Ha megkérlek írnál egy pár sort arról hogy hogy fejtette ki a hatását. (hámlott-e a bőröd, éreztél-e csípő,égető érzést mikor felkented).
    Te nem tartottál az esetleges mellékhatásoktól? A bőrgyógyászod nem mondott a Pigmanormról semmilyen negatív dolgot?

    Köszönöm a választ!
    Üdv
    Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ha tudsz angolul, ajánlom figyelmedbe Paula ezt a cikkét:
      http://www.paulaschoice.com/expert-advice/brown-spots/_/hydroquinone-for-skin-lightening
      Tanulmányokra hivatkozik, nemcsak ijesztő pletykákra a hydriquinone-el kapcsolatban. Mivel Paula termékei nagyon beváltak és tudományosan megalapozott módon állítják össze őket, én bízom a véleményében más termékekkel illetve összetevőkkel kapcsolatban is.
      A bőrgyógyászom nem mondott semmi negatív dolgot a Pigmanormmal kapcsolatban, sőt kifejezetten dícsérte! Azt mondta, hogy épp nemrég volt egy konferencián, ott is ajánlották, mint pigmentfoltokra nagyon hatásos krémet.
      Óvatosan kezdtem el használni, mert tartottam tőle, hogy a retinolhoz hasonló mellékhatásai lesznek, de én magam is meglepődtem, hogy semmi ilyesmit nem tapasztaltam! Tehát nem hámlott tőle a bőröm, nem éreztem semmiféle csípő-égető érzést (ezek inkább a retinol mellékhatásai, de ennél nem fordultak elő). Eleinte kétnaponta alkalmaztam, majd mivel semmi mellékhatást nem tapasztaltam, kentem naponta is, de megjegyzem viszonylag rövid ideig, mert érzésem szerint gyorsan eltüntette a pigmentfoltokat, utána pedig már nem is kentem.
      Sőt, amikor felbátorodtam, AHA hámlasztó után is kentem és még úgy sem okozott irritációt!
      Ami ugye macerás, ha Magyarországon élsz, hogy nálunk nem lehet beszerezni, egészen Németországig kell menni érte, de tapasztalataim alapján abszolút megéri! Egyébként pont ezért sem tartottam a mellékhatásoktól: a szabályairól híres Németországban, gyógyszertárból beszerezhető krémről beszélünk - annyira nem lehetnek komoly árnyoldalai ennek a krémnek. Nyilván ha csak kínai kis füvesembertől/boltból lehetne beszerezni, én is jobban tartanék a mellékhatásoktól, de ez alapján nem éreztem úgy, hogy komoly alapja lenne az állítólagos rákkeltő hatása a krémnek.
      Kérdezz csak bátran, ha van még kérdésed (akár e-mailben is)
      Üdv, PAncsi

      Törlés
  5. Hú, köszönöm a megnyugtató válaszod. Sajnos angolul nem tudok a google fordító meg olyan érthetetlenül fordítja le.
    Az mit jelent, hogy viszonylag rövid ideig használtad? ( 1-2 hét vagy 1 hónap)?
    Nekem nem májfoltjaim vannak hanem a felkaromon lévő szőrtüsző gyulladásokat nyomkodom és a sebek gyógyulás után barna foltot hagynak maguk után ami engem nagyon zavar. Szerinted nekem ilyen jellegű foltokra hatásos lehet a Pigmanorm?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Agyaltam már egy ideje, hogy írok részletesen a Pigmanormról s ahhoz lefordítanám a cikk egy részét is, de az biztos, hogy csak ősszel lesz időm ilyesmire.
      Azért annyira nem gyors, hogy 1-2 hét, de kb egy hónapig használtam, ebből kb 2 hétig csak kétnaponta. Ahhoz képest gondolom, hogy gyors és hatékony, mert előtte kb fél évig használtam AHA hámlasztót és retinol szérumot, de csak nagyon keveset halványítottak a foltokon.
      Azt tudom, hogy a Pigmanorm fő összetevője, a hydroquinone (sajnos nem tudom mi a helyes megnevezése magyarul) a melanin termelődést akadályozza. Tehát ez akkor lehet hatásos, ha ezek a barna foltok a fokozott melanin termelődés miatt alakultak ki (hű, most kiderült, hogy mennyire nem értek a témának ehhez a részéhez). Nem tudom, hogy a testen előforduló foltokra hányan próbálták, a fényvédelem azonban nagyon fontos az ilyen jellegű foltokkal kapcsolatban! Vagyis hogy ne érje nap, mindig legyen rajta fényvédő, ami így megvédi a káros napsugarakkal kapcsolatban. Ugyanis hiába használsz bármilyen kencét a foltok eltüntetésére, a friss bőrt ha megsüti a nap, még fokozottabban jöhetnek elő a foltok (bár ismételten megjegyzem, hogy ezt én főleg az arcbőrrel kapcsolatban olvastam).
      Nem tudom mit mennyire egyszerű beszerezned, de ha Magyarországon élsz és a Pigmanorm beszerzése kicsit nehézkes számodra, akkor először talán tégy egy próbát retinol/tretinoin tartalmú készítményekkel. Hatékony, erős szereket bőrgyógyásszal tudsz feliratni (mivel nem is értek olyan sokat a témához, nem vagyok orvos és még nem is láttam a bőrt, az a biztos, amit ő mond). A retinolsav tartalmú krémek is hatékonyak a pigmentfoltokkal kapcsolatban, így én azt javasolnám, hogy ősszel, amikor már nem éri nap a bőröd (de ha mégis, akkor is erős fényvédő mellett), akkor kezdj el egy tretinoin tartalmú kenőcsöt használni a problémás területre, miutá konzultáltál bőrgyógyásszal. Ennek viszont már lehetnek hámló-égő bőr mellékhatásai, bár nem tudom, hogy a kar bőre hogy reagál, az elvileg nem annyira érzékeny, mint az arcbőr.
      De hangsúlyozom, hogy nem vagyok túl nagy szakértő a témában, mindenképpen lásson egy orvos is (mind a retinolos krémek, mind a Pigmanorm felírásához kell egy bőrgyógyász, így azt semmiképp nem tudod "megspórolni").
      No de a lényeg, ne tessék nyomkodni! :)
      Bár tudom, ezt könnyű mondani... Esetleg nézz körül Ildi blogján (szepsegreceptek.hu), ő írt bejegyzést a szőrtüszőgyulladásról, talán találsz ott is hasznos infót ezzel kapcsolatban (esetleg kérdezd meg őt is, ő sokkal többet tud a bőrápolásról, mint én)

      Törlés