2013. november 18., hétfő

Xmas projekt: Gyertya vagy gyertyatartó



Bizony közeledik a karácsony! Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy újra elindul a tavaly kezdett, nagy sikerű Xmas projektünk, melynek keretében csináld magad megoldásokkal jelentkezünk a karácsonyvárás keretében egy-egy előre meghatározott témában. A sorozat háziasszonya Bellala Eszti az első részre a gyertyákat és gyertyatartókat hozta „céltárgyaknak”.



Meg kell valljam, nem vagyok túl gyakorlott gyertyaöntő. Szeretem a gyertyákat, de elsősorban égetni. Viszont van egy-két nagyobb kiürült üveg formám, amely tökéletes erre a célra, mert korábban is gyertya volt bennük. Több színű gyertyát szerettem volna, ezért három különböző színű gyertyát olvasztottam fel.

A kanócot az üvegbe lógattam egy keresztbe fektetett hurkapálca segítségével, majd egy régi konzervdobozban felolvasztottam az első színt (mire nem jó a macskák kiürült konzervdoboza :-)
Miután ez megdermedt, folytattam a következővel, végül így elértem az üveg edényke tetejét. 

Ha csak fehér gyertyánk van, lehet bele reszelni egy kis színes zsírkrétát, de ne túl nagy mennyiséget, mert a viaszba került túl magas festéktartalom problémát okozhat az égésnél! Én emiatt nem is merek kísérletezni ezzel, nem örülnék, ha büdös lenne a lakás az elégő zsírkrétától…


A végeredmény pedig:





Nézzetek be a többiekhez is!











10 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik! Ma már vettem kanócot, úgyhogy kezdődhet az öntögetés :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsian várom milyen szépséget sikerül alkotnod! :-)

      Törlés
  2. Na, egyre járt azért nagyjából az agyunk :P
    Tök szép lett :] (eszembe nem jutott volna hogy rendesen felmelegítsem a viaszt :D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod nekem meg a Te megoldásod nem jutott volna eszembe! :-D

      Törlés
  3. Tök jó lett, én valamiért mindig elszúrom az ilyen színátmenetes gyertyákat :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Huh, akkor szerencsém volt, hogy nekem elsőre sikerült :-)
      Bár ha nem lett volna ilyen szíbályos, annak is örültem volna :-)

      Törlés
  4. Nagyon tetszik, kedvelem a színátmenetes gyertyákat, pár éve én is csináltam, de pechemre nem gyulladt meg a kanóc -.-"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűha, az bosszantó lehetett!
      Remélem nálam ilyesmi nem fog történni (eddig mg sajnáltam meggyújtani)

      Törlés