2013. november 4., hétfő

French Dip Tip - az egyszerű francia manikűr



A legutóbbi zsákmányos bejegyzésemben említettem, hogy megérkezett az egyik kívánságlistás termékem, a French Tip Dip. Régebben, amikor még szakember által készített műkörmöm volt, szinte csak és kizárólag francia manikűrben tündököltek a körmeim. Aztán ahogy váltottam, persze elmúlt az az időszak, hisz élveztem a körömlakkozás nyújtotta színes változatosságot, viszont néha-néha eszembe jutott, hogy milyen jó lenne ismét szép elegáns francia lakkozást is viselni néha. Vannak ugyan francia manikűr sablonjaim, de azokkal valahogy sosem boldogultam igazán jól: vagy felszedi az alapnak felkent lakkot, vagy a ragasztó rajta marad az alaplakkon és azért nem lesz szép a lakkozás. Sőt, sokszor túl vastag lesz a sablon fölé kent lakk, ezért nagyon kiemelkedik a fehér rész. Lehet ez másoknak nem probléma, de én tökéletes manikűrt szeretnék, és ezekkel valahogy soha nem éreztem annak a francia manikűröm.





Ezért amikor találkoztam a világhálón a French Tip Dip hirdetésével, úgy éreztem, őt ki kell próbálnom. Egy ideig csak halogattam a rendelést, de október elején úgy döntöttem, hogy kipróbálom, vajon nekem is működik-e olyan szépen, mint a videókban. 


A legkisebb készletet rendeltem meg, amely a következőket tartalmazta:
két kis leíró kártya 
1 pár lábujjelválasztó 
körömreszelő
tömbreszelő vagy polírozó (nem jöttem rá pontosan mi) 
rózsafapálca
kis üvegtégely kupakkal
francia manikűr eszköz




Őszintén szólva nem figyeltem, hogy pontosan miből áll ez a csomag, számomra a kis tégelynek és a rózsaszínű francia manikűr eszköznek van inkább gyakorlati haszna, a többire vagy nincs szükségem, vagy van itthon.




A lényeg, a körömfestő eszköz:

felülről



alulról


oldalról



No de a lényeg, hogy is kell használni ezt?

  1. lépés: A csomagban lévő eszközökkel reszeld a körmöd a kívánt formára
  2. lépés: Válaszd ki a körmöd méretéhez illő véget. Használd az ujjaid többségén ugyanazt a méretet. Az a jó méret, ahol a körömvég közepéhez tudod érinteni a tipet anélkül, hogy lenyomnád, lapítanád. 
  3. lépés: Öntsd a kiválasztott körömlakkot az üveg edényke kb 1/3-áig. A tipet fejjel lefelé mártsd a lakkba annyira, hogy a kívánt mennyiségű körömlakk érje. A tip végének felső részéről és a széleiről húzd le a felesleges körömlakkot (ugyanúgy, ahogy körömlakkozáskor is lehúzzuk a felesleget az ecsetről)
  4. lépés: Tedd kézfejed egy sima felületre. A körömlakkba mártott tipet finoman érintsd a köröm végéhez. Ne nyomd rá erősen a körmökre és ne karcolgasd vele őket, az eszköznek nem kell hozzáérnie a körömhöz! Folytasd a műveletet a többi körmöddel, utoljára a hüvelykujjak körmét díszítsd. Várj egy percet, majd folytasd a másik kezeddel a körmök festését. 
  5. lépés: Fejezd be a lakkozást színes körömlakkal vagy fedőlakkal! Színes alappal vagy színes körömvégekkel, esetleg félhold manikűrrel, glitteres körömvégekkel még kreatívabban díszítheted körmeid. 


Sajnos közben nem tudtam képeket készíteni, mert mindkét kézre szükség van a művelethez. Azonban mint mindenről, erről is van Youtube videó, íme:



Nos, tegnap este nekigyürkőztem és elkészítettem az első francia manikűröm ezzel az eszközzel. Gondoltam, először gyakorlok kicsit, majd ha belejöttem, akkor készítem el a végleges manikűrt. Ahogy a leírás is említi, először érdemes kitapasztalni, melyik méret melyik körmünkre jó, nehogy a manikűrözés közben derüljön ki, hogy rossz méretet választottunk. Persze ahogy mindenre, erre is érvényes, hogy gyakorolni kell, hogy a kívánt hatást elérjük. 

használat közben



Ami számomra problémás, és ettől már a rendeléskor is tartottam, hogy a körmöm eléggé íves ehhez az eszközhöz. Lefotóztam, hogy viszonylag laposak a tipek, miközben a körmeimnek elég határozott íve van, így nálam nem működik az, hogy a műanyag eszközt ne is érintsük a körmeinkhez. Kicsit határozottabban kell a körmeimre nyomni, mint a leírás ajánlja. 

Az tény, hogy ha belejövünk, akkor egész gyorsan kész lesz a francia manikűr, az első próbálkozás végeredménye így nézett ki:





Közelről picit látszott, hogy a középső ujjamon nem teljesen egyenletes a fehér lakk fedése, de ez lehet akár a körömlakk fedése is, mert egy viszonylag régi fehér lakkot használtam (amibe mindig beleöntöttem a ki-ki fogyó fehér lakkokat, szóval van ebben már minden). 
Nem vagyok elégedett a végeredménnyel, valószínűleg nem választottam megfelelő méretet a kis- és a gyűrűsujjamon, mert kicsit fura ez a kissé V formájú fehér vég, míg a másik két ujjamon túl egyenes lett a fehér vég.


A leírás azt javasolja, hogy a manikűrözés végeztével öntsük vissza a lakkot a körömlakk saját üvegébe, no de ha gyakran használjuk, elég sok lakkot el tudunk ezzel pocsékolni, mert az üvegcse falán biztosan marad nem kevés mennyiségű lakk. Úgyhogy én egyelőre benne hagytam az üvegcsében a fehér lakkot – úgyis akarok még kísérletezni vele :-)


Összességében tehát tetszik ez a móka, bár az első próbálkozások még nem lettek olyan jók, mint reméltem, nem adom fel és gyakorlok vele tovább. Számomra a sablonos megoldásnál kényelmesebb, viszont aki kézzel is szépen meg tudja rajzolni a mosolyvonalat, annak felesleges egy ilyen kis műanyagdarabot megvennie. Mivel én nem tartozom azok közé, akik ezt saját kézzel is kivitelezni tudják, maradok ennél. Annyira viszont nem érzem egyszerűnek, amennyire a videókban hangsúlyozzák, azért kell kicsit ügyeskedni (vagy én vagyok túl béna hozzá :-)


Ti szeretitek a francia manikűrt? Hogy szoktátok készíteni?

11 megjegyzés:

  1. Magamnak nem tudok szép francia manikűrt készíteni, tesómnak szoktam készíteni ilyen körmöket, sablonnal. nem rossz dolog ez a kis szett, de egyelőre boldogulok a matricákkal

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett a végeredmény!

    VálaszTörlés
  3. De jó, ez nagyon ügyes eszköz! Én szabad kézzel szoktam :-)

    VálaszTörlés
  4. nagyon tetszik, hol lehet beszerezni? :)

    VálaszTörlés
  5. Hű micsoda kis "szerkezet", én tökbéna vagyok még sima lakkozásban is, pláne francia manikűrben, így nagyon-nagyon ritkán csinálok magamnak ilyet...

    VálaszTörlés
  6. Én nagyon szeretem a francia manikűrt, és általában magával a lakk ecsetével készítem el. Bár igen lusta vagyok hozzá, mert pepecs munka h szép legyen a vonal. De ez a kis eszköz szuper. :D

    VálaszTörlés
  7. Szerintem jól sikerült így elsőre. :)
    Bele fogsz jönni. :)

    VálaszTörlés
  8. Hű de érdekes kis szerkezet, sosem hallottam még róla :) ritkán készítek francia manikűrt és nem használok hozzá semmilyen sablont, lesz amilyen lesz :) általában a jobb kezemen picit cikkcakkos szokott lenni :))

    VálaszTörlés
  9. Please just practice a little more! Use th same tip for all nail except thumb for better results :)

    VálaszTörlés