2013. október 3., csütörtök

Ilcsi Fekete szappan



Ebben a bejegyzésben egy "régi jó barátot" szeretnék bemutatni Nektek, ami sokat segít nekem akkor, amikor a bőröm kicsit rendetlenkedni kezd. Szerencsére az utóbbi időben ritkábban van rá szükségem, de tinédzser koromban igen nagy használatot tett nekem ez a termék. Sőt, tulajdonképpen ezzel a termékkel indult a vonzalmam a szappanok iránt. 
Az arctisztító rutinom egyik fontos szereplője tehát Ilcsi néni fekete szappana. Még tisztán emlékszem, amikor tizenévesen a kozmetikusom meggyőzött, hogy nem kell úgy félni a szappan használatától, mint ahogy azt anno a reklámokban hangoztatták, hisz egy jó összetételű termék igen sokat segíthet a bőrápolásban. 




Mit is ígér ez a termék?
Ez a sokoldalú, bőrnyugtató hatású ichtiollal és növényi olajokkal gazdagított folyékony szappan nem véletlenül az Ilcsi legnépszerűbb terméke. Az ichtiolnak és a növényi hatóanyagoknak köszönhetően enyhe szaruoldó hatású, mindennapos használatával eltávolíthatjuk az elhalt szarusejteket, így bőrünk életteli és friss lesz. Nyugtató, gyulladáscsökkentő és antiszeptikus tulajdonságának köszönhetően jótékony hatással van az aknés, gyulladt bőrre, a szőrtüszőgyulladásra, illetve a gyakori borotválkozás miatt kipattogzott bőrre. Szabályozza a faggyúmirigyek és az apokrin verejtékmirigyek működését, így használhatjuk pattanások, illetve kipálás ellen. Lúgos kémhatásának köszönhetően felpuhítja a bőrt, így ajánlják a repedezett kézre, lábra. Az érzékeny vagy allergiára hajlamos bőrre is javasolt.

Bőrtípus: aknés, borotválkozáshoz, ekcémára, érzékeny, gyulladt, korpás fejbőrre, lichen pilarisra, pszoriázisra hajlamis bőrre, rozáceás, zsíros bőrre
Hatása: gyulladáscsökkentő, enyhe szaruoldó, összehúzó, viszketéscsillapító


Az összetevők:
Linum Usitatissimum (Flax) Seed Extract, Water / Aqua, Propylene Glycol, Oleic Acid, Potassium Hydroxid, Myristic Acid, Potassium Carbonate, Ichthammol, Lavandula Angustifolia (Lavender), Sodium Chloride, Parfum / Fragrance, Ascorbyl Palmitat, Tocopherol, Linalool


Ahogy használom, amit tapasztaltam:
A használat módja attól függ, hogy milyen bőrproblémával küzdök. Amíg a bőröm zsírosabb, pattanásosabb volt (tehát tinikoromban), akkor gyakrabban, szinte minden nap használtam esti arctisztításra. Mostanában már nem túl sok patival kell megküzdenem, de a nyári makacs bőrgyulladás során ismét gyakrabban alkalmaztam, bár ekkor már nem minden alkalommal a teljes arcbőrre, inkább csak a gyulladt területekre.
Ilcsi néni maga is azt ajánlja, hogy vizes kézzel vigyük fel vékonyan (egy pumpálásnyi elég!) a száraz bőrre, mint egy krémet és néhány perces hatóidő után mossuk le, én is így használom. A bőröm érezhetően felfrissül a használata után, viszont érezhetően szárítja, ezért nem hagyom a bőrömön néhány percnél tovább és minden esetben szükséges hidratálni (bár az én bőröm ezt minden arctisztítás után igényli már). 
Tinikoromban mindennapi arctisztítóm volt ez a termék, de ma már heti egy, maximum két alkalommal használom, nehogy túlszárítsa a bőröm. 
A gyulladt területeket nagyon hatékonyan nyugtatja, a kisebb pattanásokat pedig szépen leszárítja. Úgy vettem észre, hogy a pórusaim sem tömődnek el annyira, ha ezt használom. Azzal pedig megbirkózom, ha picit szárítja a bőröm, hisz nem használom túl sűrűn, sőt, néha inkább csak a zsírosabb T vonalra viszem fel, úgyis ott vannak a "veszélyeztetett" területek. 
Az illata nem túl kellemes, kissé kátrányos, de engem nem zavar, ha egy termék igazán jót tesz az ember bőrével, még a büdös szagát is megszereti :-)




Az állaga pedig - ahogy a képen is látszik - szintén olyan, mint a kátrány. Nevéhez hűen sűrű, sötét folyadék - van itthon nevetgélés, amikor néhány percig a fekete szappanos fejemmel mászkálok :-)
A kiszerelése egyébként ideális: pumpás adagolóban kapható, egy pumpálásnyi szappan elég a bőr tisztításához. Mivel elég sűrű, nem tudjuk kipumpálni a flakonból az összes szappant, én a végén vízzel felhígítom a szert és úgy tisztítom vele az arcom. 


Ami nagy problémám az Ilcsi termékekkel kapcsolatban, az az elérhetőségük és ehhez kapcsolódóan az áruk. Ezeket a termékeket ugyanis csak referencia kozmetikákban lehet kapni (valamint fodrászkellékesnél, ott viszont csak kozmetikus vásárolhatja meg). Én nem szeretnék búcsút inteni a kozmetikusomnak csak azért, mert ő nem Ilcsi termékekkel dolgozik, a referenciakozmetikákban pedig nem akarnak eladni úgy, hogy nem voltál náluk arckezelésen - ez tehát egy "ördögi kör". 
Ha mégis sikerül ilyen kozmetikustól vásárolni, hihetetlenül magas árréssel adják a termékeket. Nincs mögötte szolgáltatás, mégis annyival drágábban adják, mint amennyiért ők vásárolják, hogy számomra az nem elfogadható (az általam ismert referencia kozmetikus még annál is drágábban adja a termékeket, mint ami a cég honlapján ajánlott). Ezért én úgy szoktam Ilcsi termékeket vásárolni, hogy egy ismerős kozmetikussal elmegyek, ő megveszi nekem és haszon nélkül adja át nekem - így sem olcsóak ezek a termékek, de számomra sokkal elfogadhatóbbak az áraik. Ily módon legutóbb a 125ml-es fekete szappanhoz 4.700 Ft-ért jutottam hozzá. 


Ismeritek a fekete szappant? Mi a kedvenc arctisztító terméketek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése