2013. október 9., szerda

Gyógyszertári pattanás elleni ecsetelő



Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy szuper kis termék, úgy hívták Aknesol. Nem volt ő egy agyonreklámozott kence, a polcon csendben megbújva várta a vásárlóit nem túl dizájnos sárga-kék ruhájában. Várta, hogy valaki bizalmat szavazzon neki, kipróbálja és megszeresse. A vásárlók pedig szerették. Szerették, mert hatékony volt, ígéretéhez híven valóban gyorsan leszárította a pattanásokat, ráadásul nem is drágán kellette magát a drogériák polcain. Egyszer azonban a „gonosz szülők” összevesztek rajta, mindegyik magának akarta őt, és a kicsi Aknesol eltűnt a polcokról. A vásárlók keresték, kutatták, sokan türelmesen várták, hátha egyszer csak visszakapják őt, de az Igazi sajnos soha nem került elő többé. 





Gondolom egyetértetek azzal, hogy az a legjobb, ha boldog vége van egy mesének. Nos, Igazi Aknesol sajnos valóban soha nem került vissza az üzletek polcaira. No de mit tesz ilyenkor a mai kor lánya, amikor elege van a sok gyenge hasonmásból? Rákeres az interneten, hátha valaki már megoldotta ezt a problémát :-)

És, bizony, nálam okosabbak és ügyesebbek megtalálták, hogy mik is az Aknesol fő összetevői. Nekem már csak be kellett mennem a gyógyszertárba, a csodálkozó gyógyszerész orra alá tolni a papírfecnim a recepttel, majd másnap visszamenni a kész pattanás elleni ecsetelőmért.
És lőn csoda, ismét van Aknesolom! Merthogy ez bizony működik, nem úgy, mint az azonos, vagy hasonló néven megjelent „olcsó” hasonmások!

A régi Aknesolban (és most már ebben is) azt szeretem/szerettem, hogy úgy szárítja le a pattanásokat, hogy nem a környező bőrt szárítja rongyosra, hanem mintha bebújna a belsejébe és ott nyugtatná/húzná le a gyulladást. Szerencsére nincs sok pattim, sőt nagy gyulladásoktól sem szenvedek, de ha egy-egy mégis előkerül, az bizony engem is megvisel (ennyi idősen nehogy már, na!). Így próbálom a lehető leghatékonyabb megoldást megkeresni - úgy érzem, most megtaláltam.

No de a lényeg, lássuk azt a híres receptet:
9 gramm METHENAMINUM (baci ölő)
0.45 gramm TINCTURA BENZOE (antiszeptikus, fertőzés ellenes, csíra ölő)
50.54 gramm 70% ALCOHOL 

Tudomásom szerint sajnos nem minden patikában készítik el, de nekem szerencsém volt, az első gyógyszertárban kikeverték, ahova bementem (a veszprémi Fehér Üröm patikában az Iskola utcában), ezért tessék kitartóan érdeklődni és nem feladni! :-)



Ismertétek a régi Aknesolt? Mi a bevált pattanás elleni ecsetelőtök?

6 megjegyzés:

  1. PAncsi, ez az Aknesol volt az a gyógyszertári szárító rázókeverék ami ilyen sárgás színű volt? És száradás után potyogós volt?
    Szerintem a Dermofil paszta hasonló még ahhoz, amire én gondolok. Esetleg ismered azt is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Aknesolt én régen drogériákban vásároltam. Átlátszó színű folyadék volt, ami picit fehérre száradt a bőrön. Szerintem a rázókeverék az valami más lehetett.
      Ismerem a Dermofil pasztát is, ez nem ugyanaz. A Dermofil paszta egy nagyon sűrű krém, az inkább nyugtató pakolásnak jó, ez az ecsetelő pedig ahhoz képest híg folyadék.
      Ismerem a Dermofil pasztát, van nekem is otthon, bár azt ritkábban használom, mert a picike pattanásaimra nem jut eszembe ezt kenni (a párom sem nagyon tolerálja, ha nagy fehér foltokkal a fejemen mászkálok).

      Törlés
  2. Én használtam régen Aknesolt..épp tegnap gondolkoztam, hogy lehet vennem kéne, most hogy elolvastam ezt mindenképpen kikevertetem..köszi :

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem mindenképp ezt kevertesd ki, az új Aknesol már nem olyan, mint a régi!

      Törlés
  3. Régen nekem is volt, most gondolkodom hogy kevertetek, mert az évszakok közötti változást a bőröm általában pattanásokkal jutalmazza. :-/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A galád! Most ősszel nekem is van néhány apró pattanás - szerencsére nem sok, nem vészes, de hát az a kevés is zavarja az ember lányát :-)

      Törlés