2013. október 15., kedd

Frissített hajápolási rutin



Külön-külön talán már mindegyik általam használt terméket mutattam Nektek, de most úgy döntöttem, hogy egy bejegyzésben is összeszedem, miket használok a hajamra mostanában, mert úgy érzem, kialakult egy rutin, ami bevált és nem szeretnék rajta változtatni.
Először néhány szó a hajamról: „gyári” szőke vagyok, bár most van némi melír a hajamban, amit épp növesztek le, ugyanis teljes hosszában szeretném visszakapni az eredeti hajszínem (a képen). Vékony szálú, de dús hajam van – bár én ezt leginkább akkor érzékelem, amikor a fodrászom fésüli-vágja, olyankor tényleg nagyon soknak látom a tükörben. A hajam vége száraz, de nemcsak a melírozástól, mert már előtte is az volt, a töve viszont gyorsan zsírosodik. Mosás után – ha azt akarom, hogy szépen álljon – mindig be kell szárítanom.

a "gyári" szín




Lássuk tehát, milyen termékeket használok hajápolásra, nagyjából a felhasználás sorrendjében.


Olajpakolás hajmosás előtt

Nagyjából két éve kezdtem el olajpakolást alkalmazni hajmosás előtt, mivel a hajvégek nagyon szárazak voltak. Mivel reggelente mosok hajat, ezért este lefekvés előtt szoktam bekenni a hajam ápoló olajjal, majd reggel lemosom. Ennek köszönhetően a hajam már nem olyan száraz, könnyebb fésülni és a melírozás sem nagyon viselte meg (bár összesen 3 alkalommal volt melírozva, ez talán még nem olyan nagyon megterhelő)

Az olajpakolás alapanyagát folyamatosan váltogatom: nagyon szeretem a kókuszolaj illatát és hatását, ráadásul ennek a finom illatát hajmosás után is lehet érezni kicsit. Emellett nagyon jót tesz a hajamnak az olívaolaj is, azonban ennek illata nem tartozik a kedvenceim közé. A legújabb találmányom, hogy az önmagában is hatásos, viszont jóval drágább Avon török termál olajat keverem az olívaolajjal (kb 1/3 -2/3 arányban), így mindkét olaj ápoló hatását élvezhetem, miközben érezhetem az Avonos olaj fincsi illatát.
Korábban próbálkoztam több olaj és shea vaj összeolvasztásával is, de az hosszú távon nem vált be annyira: a hatásával nem volt épp baj, de nem tetszett az illata, ráadásul a magas shea vaj és kókuszolaj tartalmának köszönhetően megszilárdult és nem volt kényelmes a szilárd vajat felkenni a hajamra – minden alkalom előtt pedig nem akartam olvasztgatni, szerintem egy természetes vajnak/olajnak az nem biztos, hogy jót tesz.

Az olajpakolásból egyébként gazdagon viszek a hajamra, de azért nem annyit, hogy folyjék belőle az olaj. Az a lényeg, hogy a fejtetőn még könnyedén össze tudjam copfozni éjszakára anélkül, hogy mindent nagyon összekenjek vele az ágyban. A normál mennyiség kimosásához pedig nem kell plusz samponozás: a szokásos kétszeri samponozás hatékonyan eltávolítja a hajamról az olajpakolást. 


Hajmosás



A hajmosáshoz általában két sampont használok (tudom, kicsit bonyolult ez a rutin :-)
Az első samponozás vagy a Syoss szilikonmentes samponnal vagy a rozmaringos samponszappanból készített folyékony samponnal történik. A hajmosás során ragaszkodom a szilikont nem tartalmazó termékekhez – ha ezek jobbak a fejbőrnek és ráadásul be is váltak, miért ne? 
A második samponozáshoz pedig a Balea Professional szintén szilikonmentes, szőke hajra készült samponját használom. Úgy érzem, ha már szőke a hajam, jót teszek neki, ha kifejezetten erre készült, ezt fokozó/erősítő sampont használok, ez pedig bevált (itt írtam róla nemrég részletesen).


Balzsamozás

Jäger nem tágít

A hajmosás után, hogy itt se legyen túl egyszerű a rutin, szintén két terméket. A sampon hatását fokozandó használom a Balea szőke hajra készült balzsamot is, de közben nem akartam lemondani a Serical Latte hajpakolás áldásos hatásáról sem, ezért vagy felváltva használom őket (egyik mosásánál az egyiket, másik mosásánál a másikat), vagy összekeverem a tenyeremben a kettőt és ezt az elegyet viszem fel a hajamra – mostanában ez utóbbit alkalmazom.


Öblítés

A balzsam és hajpakolás leöblítése után jön egy kis színfokozás. Elvileg a hajnak nagyon jót tesz az ecetes öblítés (főleg, ha valaki samponszappant használ), viszont én szabályosan rosszul vagyok az ecet szagától (a sima ecetétől ugyanúgy, mint az almaecetétől), ezért inkább citromlevet használok. A citromlé szárít kicsit ugyan, de nem használok belőle kicsit, ráadásul fokozza a szőke hajszín ragyogását és nem száll tőle a hajunk.

Egy kiürült Syoss sampon falkonjának aljába löttyintek kb egy ujjnyi citromlevet, majd ezt felengedem langyos vízzel és cseppentek bele 8-10 cseppet a Florillum hamvasító folyadékból. Ezt a terméket a szőkített hajúaknak ajánlom, akik nem szeretnék, hogy sárgás színű legyen a hajúk. Sűrű lila folyadék, ami hamvasítja a hajat – ha túl sokat teszünk bele, akkor pedig lilásítja is :-)
A balzsam lemosása után ezzel az eleggyel öntözöm át a hajam, de ezt már nem mosom le, csak hagyom lecsorogni a hajamról.


Szárítás, hajformázás



A törölközőszáraz hajam végére még a kifésülés előtt teszek a Kallos Elixír hajápoló olajból. Sajnos ezen a ponton nem tudom tartani a szilikonmentes hajápolást, egyszerűen a hajvégek igénylik a szilikont. Ezt a terméket azért szeretem, mert nemcsak szilikont tartalmaz, hanem 3 féle természetes olaj is van benne. Én nem a teljes hajhosszra használom, hanem csak a hajvégekre. ha nem használok szilikonos hajvégápolót, akkor nagyon nehéz kifésülni az összegubancolódott hajvégeket, ennek alkalmazása után viszont a ritka fogú fésűmmel könnyen ki tudom fésülni a hajam (feltűnő a különbség, mert ha fodrászhoz megyek, akkor nincs előtte olajpakolás, mosás után pedig nincs hajvégápoló – nagyon nehezen is tudja a fodrász kifésülni a hajam).
Hajmosás után muszáj megszárítanom a hajam (csak ha otthon maradok, akkor hagyom ki ezt a lépést), mert enélkül nem áll sehogy sem, csak lapul a fejemre – még ha szép selymes, akkor sem szeretem így.

A hajformázáshoz már csak egy terméket használok, a Schwarzkopf Taft Cashmere Touch hajhabját – ez még kell ahhoz, hogy úgy-ahogy álljon a hajam, enélkül szintén csak csúszik jobbra-balra, de tuti nem úgy áll, ahogy én szeretném. 


Két mosás között



Mivel a hajam töve nagyon-nagyon gyorsan zsírosodik, viszont heti két alkalomnál gyakrabban nem mosok hajat, ezért kell egyfajta szükségmegoldás, hogy ne zsíros hajtövekkel kelljen az utcára lépnem, ez pedig nem más, mint a szárazsampon. 
Gondolom a fentiek után már senkit sem lepek meg azzal, hogy ebből is kétfélét használok: egy szórós-poros változatot, a Lady Stella szárazsamponját, valamint egy hajtógázas-fújósat, ami az Isana száraz samponja. Most nem bonyolódnék bele, hogy melyiket miért szeretem, megtettem ezt korábban ebben a bejegyzésben. Nagyjából felváltva használom őket, így nem járkálok soha az utcán zsíros hajtövekkel, inkább csak a hajam tapintásán lehet érezni, hogy már nem éppen frissen mosott.



Eszközök, amiket használok



Ennyi szöveg után még idefér az is, hogy milyen típusú eszközökkel szárítom/formázom a hajam. A hajszárításban egy Philips Salon Dry Control hajszárító van segítségemre. Három fokozatban fúj hideg, langyos vagy meleg levegőt, valamint van rajta ion fokozat is. Számomra tökéletesen megfelel, csupán utazásokhoz nem viszem magammal, ahhoz nekem túl nagy, arra használom az ősrégi mini hajszárítóm.




Mivel szögegyenes a hajam, én pedig azt szeretem, ha kicsit kunkorodik, viszont hajkefével erről nem sikerül mindig meggyőzni, ezért tavaly karácsonyra megkaptam a Bellissima Imetec Magic Style hajformázóját, ebből is a legnagyobbat. Nagyon szeretem, mert végre nem szögegyenes a hajam, szép íveket tudok bele tenni az alkalmazásával, de ez igazán annak jó, aki ugyanolyan béna a körkefével, mint én.


Tudom, hogy összességében talán túl sok az a termék, amit a hajamra használok - de csak azért, mert nem láttátok még az arcápolási rutinomat :-D
Komolyra fordítva a szót: nem feltétlenül van szüksége ennyi mindenre az ember lányának, de mivel mindegyik termék az olcsóbb kategóriába tartozik, nem költök túl sokat a hajamra, ezek viszont kellenek nekem ahhoz, hogy szépnek és egészségesnek érezzem-lássam.



Ti milyen termékeket használtok hajápolásra? Használjátok valamelyiket a fentiek közül?

15 megjegyzés:

  1. Én havonta 1x használok intenzív olívaolaj pakolást, amit több órán át fent hagyok. Egyébként olívaolaj-natúr joghurt pakolást használok minden hajmosás előtt. Ezt általában 1 órát hagyom fent.
    Sampon-balzsam nálam is szilikonmentes, már hónapok óta a Garnier Ultra Doux mandulás-sárgabarackos termékeit használom. Szárítani nem szoktam, de a Syoss 4 day straight-et fújom rá még vizesen, így könnyebb kivasalni és nem göndörödik, szöszölődik. Hajvasalás után Gliss Kur hajvégápolót használok. Kb. ennyi a rutinom. :)

    Gyönyörű a hajad, néha picit hiányzik a szőke haj, sokkal szebben mutattak benne a loknik és a fonatok, viszont a sötét haj jobban áll nekem. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudlak szőkén elképzelni, de a képek alapján a sötét haj tényleg jól áll!
      És szép dús is :-)
      Örülök, hogy ezek szerint nem vagyok egyedül azzal, hogy a szilikonmentes sampon-balzsam mellé kell a szilikonos hajvégápoló :-)

      Törlés
    2. Pedig éveken át szőke hajam volt. :D De volt fekete, piros (2 hajmosás után narancssárga :D), a vörös összes árnyalata, színes melíros, szőkésbarna, világosbarna... csoda hogy még van haj a fejemen. :D

      Törlés
  2. Nekem a segéded a kedvencem. :-) A Balea samponokat megint ki fogom próbálni, mert annyi helyen olvasok jókat róluk :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No igen, Jägerrel harcoltunk egy sort a fotózás közben, mert a lightbox mindig nagyon érdekes számára - szerintem ha felügyelet nélkül hagynám, bele is mászna...
      A Balea samponok tényleg jók, szerintem érdemes kipróbálni! :-)

      Törlés
  3. Csodálatos a hajad! *_* régebben használtam Kallos pakolást de nagyon bezsírosodott tőle a hajam, úgyhogy arról lemondtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Igen, sokaktól hallo, hogy zsírosodott a haja tőle... Szerencsére nekem nem, de aki nem próbálta, érdemes először egy kisebb tégellyel kezdeni az ismerkedést

      Törlés
  4. Én is a kókuszolaj- oliva olaj kombót használom minden hajmosás előtt! Szépen helyre is jött a hajam! Viszont ajánlom figyelmedbe a Kallos új, Keratinos hajpakolását..csak pozitívumot tudok mondani róla! Írtam én is egy ilyen bejegyzést pár napja, ha van kedved, olvasd el! :) Viszont nekem ez a Stella szárazsampom nem vált be! :/ Annyira kiszárítja a hajamat, hogy inkább 3naponta újramosom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam a bejegyzésed, nem is hallottam erről az Aldis kókuszolajról, sem a keratinos hajpakolásról, de utánanézek majd, köszi az infót! :-)
      A Stella szárazsamponból tényleg nem szabad sokat használni, picit szárít, de szerencsére csak ha többet használok belőle - erre pedig vigyázok

      Törlés
  5. Ó de jó a samponod! Nekem rövid szőke és könnyen zsírosodó hajam van, régebben használtam Balea sampont,de ez eddig elkerülte a figyelmemet. Majd én is kipróbálom.És az Isana száraz sampont is megnézem.

    VálaszTörlés
  6. Nekem is van hasonló hajformázóm és nagyon szeretem. :) Gyönyörű a hajad! :)

    VálaszTörlés
  7. Én mindig irigykedem a hajadra.. Na meg a cicára... :]

    VálaszTörlés