2013. október 1., kedd

DIY színezett ajakbalzsam



Sosem szerettem igazán a rúzsokat, mindig inkább szájfény-párti voltam. Mégis, amikor elkezdtem a blogot írni, gondoltam beújítok egy-két rúzst, hátha mégis megkedvelem és elkezdem használni őket. Nos nem így lett, és bár nem vásároltam túl sokat, azért csak ott árválkodtak a sminkes fiókomban, engem pedig zavart, hogy ennyi nem használt cuccom legyen. Végül láttam ötletet, ahol Csipkelány a nem használt rúzsokból egy színezett ajakápolót készített – gondoltam ezt én is kipróbálom. 






Amiket felhasználtam:


nem használt rúzsok, ajakápolók, szájfények, esetemben egy kis vazelin is (de megfelelő mennyiségű ajakápoló mellett ez el is maradhat)
üres fém tégely
fogvájó, merőkanál

Kezdetként szépen kiválogattam, hogy melyek kerülnek be az ajakápolóba – amelyik nem passzolt a megálmodott színbe, azt vittem magammal a bloggertalira és remélem, hogy más azóta is lelkesen használja. Amelyek pedig beleillettek a megálmodott színvilágba, azokat szépen „kibányásztam” a helyükről. A rúzs puha anyagát én fogvájókkal szedtem ki óvatosan a tokjukból: a kicsi éles fapálcikával könnyedén hasítottam a rúzsok krémes anyagát, sikerült az alsó részben lévő rúzsmaradékokat is szépen eltávolítani. A rúzsok anyaga egy tiszta (fertőtlenített) fém merőkanálba került: ebbe halmoztam mindazt az anyagot, amiből az ajakápolóm készítettem. 
A rúzsok mellé került egy kis ajakápoló is (ebből is volt olyan, aminek már csak az alján volt), illetve egy kismaradék vazelint is tettem bele (otthon szeretem vazelinnel kenegetni az ajkaim: enyhe fényt ad nekik miközben ápolja őket).
 



Amikor már minden ide szánt anyag a merőkanálban volt, a legkisebb égőt tartalékon meggyújtottam a tűzhelyen és óvatosan elkezdtem melegíteni a merőkanál alját. Vigyázni kell a merőkanál másik végével is, nehogy átmelegedjen és ijedtünkben elengedjük, mert nem is olyan könnyű a bútorról eltávolítani a rúzst! 
Mikor a rúzsok anyaga már híg folyós volt, tettem bele még egy kis nem használt szájfényt is, majd egy kiskanállal alaposan elkevertem. A rúzsok mellé adagolt ajakápolóval, vazelinnel és szájfénnyel kívántam elérni, hogy krémesebb legyen az ajakápolóm állaga, mint a rúzsoké volt eredetileg, így garantálva, hogy többet használom majd, mint a rúzsokat.
Amikor kész volt az elegy, óvatosan a fém tégelybe öntöttem és megvártam míg megdermed. Egy rózsaszínes-mályvás színű ajakápolóm lett.








Ez a kis ajakápoló már néhány hete készült, egyelőre ugyan nem tudom, hogy az újdonság varázsa csupán vagy néhány hónap múlva is ugyanilyen lelkesen fogom használni, de szinte minden nap ezzel kenegetem a szám. Ráadásul, hogy tovább alkossak, egy színtelen Avon Glazewear szájfénybe is kevertem belőle. Magában a szájfénynek nem sok színe volt, viszont szuperül ápolta az ajkaimat, így gondoltam próba szerencse alapon kipróbálom, mi történik, ha keverek bele ebből az ajakápolóból. Legnagyobb meglepetésemre abszolút bevált: ápolja az ajkaim, szép fényt ad, a színe pedig olyan ’My lips but better’ – számomra ideális.

Az őszre, hidegebb időre való tekintettel lehet, hogy készítek majd egy kicsit sötétebb, pirosas ajakápolót is, mert ezt most nagyon szeretem :-)



Ti készítettetek már hasonlót?

4 megjegyzés:

  1. Hűűű, szuper, azt hiszem, meg fogom én is csinálni. Nekem is sok rúzsom van, de nem használom őket, így viszont számomra is sokkal felhasználhatóbb lenne. Nagyon szép színe lett a Tiédnek, szívesen megnézném, milyen használat közben. :)

    VálaszTörlés
  2. Én szemhéjfestékből és színtelen szájfényből készítettem ilyet tavasszal, azóta viszont sajnos megromlottak vagy én nem tudom... az illata nem romlott az állaga viszont folyós lett...
    Megtaláltam a bejegyzést is:
    http://bizsumania.blogspot.hu/2013/03/diy-ajakszinezo.html

    VálaszTörlés
  3. Aztamindenségit, szuper lett az eredmény, nagyon ügyi vagy! :)
    Pusza: Reni

    VálaszTörlés