2013. szeptember 30., hétfő

Elfogyott szeptemberben




Ezúttal ismét szép kupac terméket sikerült kivégeznem ebben a hónapban, mondhatni „büszke vagyok magamra” :-)







Hajápolás

Avon Advance Techniques hajvégápoló szérum
Nagyjából tartom magam a szilikonmentes hajápoláshoz, de a hajvégápolóról nem tudok/akarok lemondani, így ez továbbra is része marad a rutinomnak. Egyszerűen nem esik jól a száraz, kicsit gubancos hajvégeket enélkül hagyni (és tépni a fésűvel). Nem vészes, de ha én is és a hajam is rosszul érezzük magunkat nélküle, akkor miért kellene lemondanom róla? Nem is teszem, igenis használom: minden hajmosás után 1-2 pumpálásnyit beledolgozok a hajvégekbe. Szigorúan csak a hajvégekbe és csak vizes hajba – nekem így vált be, ellenkező esetben elnehezíti a hajam. Hajmosás előtt pedig marad a szokásos olajpakolás – így ezzel a két olajos dologgal selymesnek és puhának érzem a hajam.
Újravásárolom (kis kitérő után, mert most kipróbálom a Kallos egyik új termékét)

Syoss szilikonmentes sampon
Mielőtt elfogyott, elgondolkodtam, hogy kell nekem egyáltalán a szilikonmentes hajápolás? Különösebben nagy változást nem vettem észre a hajam állapotában, bár ez nem feltétlenül rossz: előtte sem éreztem, hogy olyan rossz lenne a helyzet, és most is szépnek látom a hajam (persze lehetne dúsabb és kevésbé vékonyszálú, de a fodrász szerint dús hajam van, úgyhogy nincs okom panaszra). Talán annyi változott, hogy nem lapul le annyira a hajam, mint korábban szokott, nem túl selymes, mint némelyik szilikonos sampon-balzsam használata után volt.
Így végül úgy döntöttem, hogy mivel nincs okom panaszra, nem rossz nekem ez a szilikonmentes sampon, ezért továbbra is használni fogom. Az utóbbi időben felváltva használom a Balea szőke hajra való szilikonmentes samponjával, és így is szeretem a hajam, úgyhogy maradok ennél a terméknél, nem váltok, újravásárolom.

Kókuszolaj
A kókuszolajam is sikeresen elhasználtam. A bőröm nem nagyon tudja beszívni a természetes olajakat önmagukban, így oda nem nagyon kenem, a hajamnak viszont nagyon jót tett! Bár a hajamra is csak mosás előtti olajpakolásként használtam, mert a hajvégeim sem szívták be: akármennyire is jót tesz neki és isteni illata van, olajos réteg maradt a hajamon, ha mosás után kentem fel. Így nálam az a rendszer, hogy az olajokat mosás előtt éjszakára kenem fel (reggel mosok hajat), így puha és selymes a hajam. Úgy döntöttem, hogy ne szokjon hozzá a hajam, felváltva fogom használni az olívaolajjal.
Nagyon megszerettem, újra fogom vásárolni




 Arcápolás

Halicar kenőcs
Ő egy különleges szereplő, mert általánosságban nem tartozik a napi arcápolási rutinomba, de az elmúlt kb 1,5 hónap alatt sajnos minden nap használnom kellett. Feltehetően a fluoridos fogkrém miatt előjött a száj körüli bőrgyulladásom, amely egy igen "mocsok" dolog: igen sok oka lehet, hogy mitől jön elő, és a kis hólyagokra-kiütésekre nem használ semmiféle szokásos orvosi kenőcs, ráadásul sminket sem szabad rákenni. Gondolhatjátok mennyire megviselt lelkileg a dolog: odafigyelek a bőrömre, ápolom és kijön egy ilyen kis marhaság és megkeseríti az életem hosszú hetekig. A bőrgyógyászom írt fel cink port, amit lelkiismeretesen ittam minden nap, de krémet nem írt, mert hogy erre úgysem használ semmi. Nem is akartam volna semmi durva (értsd szteroidos) krémet az arcomra kenni, de úgy éreztem, valamivel muszáj kennem, már csak önmagam megnyugtatása végett is. Ez egy homeopátiás krém, kíméletesen nyugtatja a bőrt. A Bioptron lámpázás után mindig alkalmaztam, illetve reggelente is vékonyan felvittem az érintett területre – mindezt a felírt cink mellett. Úgy tűnik, a kúra hatásos volt (bár fontos elem az is, hogy azonnal abbahagytam a fluoridos fogkrém használatát és visszatértem a fluorid mentesre), és kb 1,5-2 hónapos szenvedés után elmúltak a kiütések.
Akinek ilyen problémája van és kíméletes krémet szeretne magára kenni, annak ajánlom, de én nagyon bízom benne, hogy nem kell újravásárolnom.

Mandulaolaj
Ezt a kis olajat arcápolásra használtam el: eleinte szemfesték lemosóként, de mivel így nem volt számomra túl gazdaságos, ezért inkább megalkottam a saját sminklemosómat, amibe beleöntöttem a maradék mandulaolajat. Mint már említettem, ezeket az olajakat a bőröm nem szívja be csak úgy önmagában, de sminklemosó részeként viszont igazán hatásos számomra: ápolt és puha a bőröm a smink lemosása után. Az alap arcápoló termékek kiegészítéseként viszont mindenképpen folyamatosan tervezem használni ezeket a tiszta olajokat (arckrémmel elkeverve, sminklemosóba). Valószínűleg váltogatni fogom az olajokat, most még van a szőlőmagolajból és csipkebogyóolajból, amint azok elfogynak, újravásárolom ezt.

Shea vaj
A kis tégelyes shea vajam még régebben vettem, amikor eldöntöttem, hogy természetesebb eredetű arckrémeket használok majd. Sajnos az arcbőrömre nem vált be: túl zsíros, túl nehéz a bőrömnek, még reggel is rettenetesen fénylett, amikor ezt használtam (azóta már megtaláltam az ideális megoldást, hamarosan beszámolok róla), ráadásul apró kis pattanásokkal is jelezte a bőröm, hogy ez neki túl sok. A kudarc után próbálkoztam még testápoló kikeverésével, de sajnos az is túl nehéznek bizonyult a bőrömnek (hiába, az én búrámnak egyszerűen kell a kőolaj…)
Amiben viszont ideális volt számomra, az a saját készítésű dezodor, illetve ajakápolóként is nagyszerű!
Egyelőre nem lesz rá szükségem, így mostanában nem vásárolom újra, de mivel nagyszerű alapanyag, a későbbiekben valószínűleg kerül még belőle a fürdőszobámba!

Avon ápoló szemfesték lemosó
Néhány tubussal elhasználtam ebből a termékből, írtam is róla részletesebben a blogon. Szerettem, bár tény, hogy nincs semmi különleges ebben a lemosóban. A sminket eltávolítja, de kell hozzá megfelelő mennyiség a lemosóból, egy csepp nem elég (vagy én kenek túl sok festéket a szememre). A bőröm szépen ápolta, a lemosás után sem húzódott, inkább finom ápolt érzete volt a használat után. Azonban megihletett a készítsd-magad szellem és megalkottam a saját sminklemosómat, így amíg azzal szépen elboldogulok, addig nem fogom ezt újravásárolni.

Gyógyszertári babafürdető/arctisztító krém
Nálam ez már alapdarab, az érzékeny bőröm egyáltalán nem bántja, és most már nemcsak arctisztításra használom (arctisztítás felváltva az Ilcsi fekete szappannal, ami kicsit szárítja az arcom, így nem használom minden nap, inkább csak heti 2-3 alkalommal), hanem sminklemosásra is, mivel készítettem belőle egy szuper kis folyékony sminklemosót.
Tudom néhányan talán felszisszennek, hogy de ez nem természetes anyag, de épp a Krémmánia egyik cikke nyugtatott meg, hogy nem feltétlenül rosszak az ilyesmi tartalmú arcápolók, ráadásul ha az én bőröm ettől szép (már hónapok óta), akkor nem vacillálok sokat ezen, ezt fogom továbbra is ezt használni. Mivel szinte filléres tétel (egy tubust 286 Ft-ért vásárolok a helyi patikában), egyszerre kettőt veszek, és az egyik megy a hűtőbe tartaléknak :-)

Gyógyszertári E-vitaminos arckrém
Ez a nappali arckrémem már egy ideje. Bár nincs benne semmi extra, nagyon szeretem, mert könnyű, szépen felszívódó krém, ami nem hagy zsíros nyomokat az arcomon, viszont épp megfelelően hidratálja ahhoz, hogy selymes és puha legyen. Nem kívánok róla lemondani, de fel fogom turbózni egy kis arcápoló szérummal a későbbiekben.
Már újra is vásároltam

Alterra aleoe vera actisztító kendő
Már ez is a mindennapi arcápolási-arctisztítási rutinom része: munka és bevásárlás után, mikor hazaérek, ezzel letisztítom az arcom. A smink nagy részét ez az aloe verával átitatott kendő is tökéletesen eltávolítja, a szemsmink lemosásához szoktam egy kis mennyiséget még rátenni a saját készítésű sminklemosómból. Ennyi elég ahhoz, hogy a bőröm megtisztuljon és felfrissüljön (este azért még jön egy kicsi arctisztító krém is).
Nagyon szeretem ezt a terméket, amint látom, hogy felét elfogyasztottam a kendőknek, már újra is vásárolom, mint most is :-)

Avon Planet Spa Perfectly Purifying arcradír
Ez egy viszonylag új termék, írtam róla részletesen korábban ebben a bejegyzésben. A véleményem a termék elhasználása után sem változott: nem rossz – nem rossz, de olyan kiemelkedően jónak sem éreztem. Én jobb szeretem az intenzívebb arcradírokat, viszont érzékeny bőrűeknek ez ideális lehet.
Mindezek miatt tehát nem fogom újravásárolni, valószínűleg visszatérek a jól bevált, saját készítésű arcradíromhoz.

Naturland körömvirág babakrém
Sokszor irigylem azokat, akiknek nem érzékeny a bőrük, nem allergiásak
Nekem különféle praktikákat kell kitalálnom, hogy a könnyező szemem ne tegye tönkre a reggeli sminkem, hogy maradjon egyben a sminkem a sok orrfújás miatt…
Ráadásul az a típus vagyok, aki állandóan az orrát fújja, törölgeti. Emiatt az orrom környéke mostanában eléggé száraz …. lenne, ha nem kenegetném folyamatosan. Naponta többször is bekrémezem vékonyan az orrom környékét, így legalább nem látszik száraznak. A száraz bőrre ugyan nagyon jó a Lipobase krém, de mivel eléggé zsíros krém, napközben, az irodában nem ezzel fogom kenegetni a bőröm, hanem a Naturland körömvirág babakrémével. Sűrű, de nem túl zsíros krém, kicsi elég a bőr ápolásához, miközben nem hagy maga után zsírős, fénylő bőrt.
Az ősz beköszöntével ismét rendszeres napi használatba került, el is fogyott az egyik tubus. A biztonság kedvéért tartok belőle egyet otthon és egyet az irodában is.
Újravásárolom, nálam ez a termék is az alap bőrápoló készletem része.




Testápolás

Avon Care glicerines kézkrém
Kézkrém nagyfogyasztó vagyok: legyen akármilyen tápláló is egy kézkrém, kézmosás után nekem mindig kezet kell mosnom, annyira kiszárad (ha egy-két kézmosás után nem tudom bekrémezni a kezem, szabályosan rosszul érzem magam, mint akitől megvontak valamit – pedig csak a kezem száraz). Ezért aztán nálam mindig mindenhol van kézkrém, és használom is őket rendszeresen. Kb minden második hónapban elhasználok egy kézkrémet, csak sokszor elfelejtem hazavinni az irodából és betenni az elfogyott kupacba. Most viszont nem maradt el ez sem, így be tudok számolni róla, hogy megint elhasználtam egyet.
Az Avon kézkrémeivel meg vagyok elégedve, ezt a fajtát évek óta használom és nagyon bevált – hidratálja a bőröm és gyorsan beszívódik. Újravásároltam

Avon gojibogyós tusfürdő
Ezt egy szuper akció keretében vásároltam még tavasszal (és csak most fogyott el, mert általában nem tusfürdővel tisztálkodom). Nálam a tusfürdőnél csak egy kritérium van, hogy sok finom illatú habot képezzen a kádban fürdéskor. Ezt teljesítette, de sajnos mostanában nem találom a katalógusban, pedig viccesek voltak a piros golyócskák benne.
Ha kapható lenne, újravásárolnám, de így sajna nem tudom.

Avon Planet Spa olívaolajos testápoló krém
Erről a termékről is írtam már itt. Jól tápláló, finom krém vicces zöld gömbökkel, azonban az illatától nem voltam elájulva. Nem túl tudományos, de számomra fontos, hogy a használt krém illata is tetsszen, így emiatt nem fogom újravásárolni – viszont a shea vajas termékcsaládban is van hasonló testápoló krém, azt ki fogom próbálni!

Rexona Maximum Protection krémdezodor
Ezt a terméket úgy kaptam kipróbálásra a Rexonától, a részletes bemutatást megejtettem ebben a bejegyzésben. Ez a dezodor valóban nagyon hatékony: még a nyári melegben is kellemes illatú és száraz maradt a hónaljam nap végére. Az ajánlás szerint este, fürdés után kell felkenni, hogy reggelre maximálisan kiépítse a védőréteget és maximális hatást eredményezzen. Nos, mivel nyilvánvaló, hogy a nem túl hasznos alumíniumsók miatt tud ez a dezodor ennyire hatékony lenni, én viszont próbáltam minél inkább csökkenteni az alumíniumsók használatát, nem használtam este, csak reggel, és így is tökéletesen működött. Mivel a hűvösebb időben nincs szükségem ilyen erős izzadásgátlóra, ezért újravásárolom ugyan, de nem tervezem minden nap használni, inkább visszatérek a saját készítésű dezodoromhoz.




Dekorkozmetikumok
Be kell valljam, hogy bár mindig büszke vagyok, amikor több terméket elhasználok egy-egy hónapban, azonban az az igazi boldogság, amikor az elfogyottak közé körömlakk illetve sminktermék is kerül.

Rúzsok
Nagy részük Avonos, de van itt pl NYC rúzs is – ezeket egy DIY akcióhoz használtam fel, mivel önmagukban nem használtam őket (a részletes bejegyzés erről 1-2 napon belül megjelenik a blogon). A blog írásának kezdetén vettem ugyan néhány rúzst, hogy majd én mostantól ezeket is használni fogom, de aztán néhány használat után máris visszatértem a szájfényekhez… Viszont zavart, hogy ezek kihasználatlanul csücsülnek a fiókban, majd amikor Csipkelánynál megláttam az ötletet, el is készítettem a saját színezett ajakápolómat nem használt rúzsokból. Azóta már tovább is vittem az ötletet és összekevertem egy kis részét színtelen szájfénnyel és szuper fényes, ideális színű szájfényt kaptam, szinte egyfolytában ezt használom…
Mivel pont azért használtam fel ezeket ily módon, mert nem használtam őket, tuti nem fogom újravásárolni egyiket sem. Viszont mivel tervben van egy sötétebb ajakápoló készítése is, ezért azt nem állíthatom, hogy nem veszek egy sötétebb színű új rúzst sem, már ki is néztem egy Color Trend rúzst az Avontól :-)

Essence Glossy Lip Balm
Ezeket a szájfény-ajakbalzsamokat régen nagyon szerettem, többet el is használtam belőlük. Az utóbbi időben viszont már nem kedveltem őket annyira, mert nehézkes volt az adagolásuk - most már kényelmesebbnek érzem az applikátoros szájfények használatát. Ezért e szájfények vége is a DIY ajakápoló projekt "áldozata" lett, és most egy darabig nem is fogom őket újravásárolni.

Avon Glazewear szájfény: Pink Watermelon
Ez a szín nálam egy igazi nyári favorit. Hatalmas kedvencek nálam az Avon Glazewear szájfényei: a nyári kedvencek között is szerepeltek, mert szinte csak ezeket használtam egész nyáron. Egyáltalán nem vagyok rúzsos, nagyon szárazak az ajkaim, így ajakápolót vagy szájfényt szoktam viselni hozzá illő szájkontúrral. Ezek a szájfények nem szárítanak, nem is túl ragacsosak, számomra tökéletesek. Ha lesz ez a szín jövő tavasszal/nyáron, biztosan újra fogom vásárolni, most viszont inkább a kissé sötétebb, ősziesebb színekre koncentrálok.

NYC Turbo Dry gyorsszárító fedőlakk
Erről is készült részletes bejegyzés, sajnos nekem nem jött be annyira. Felszedte a körömlakkot, a körömmatricát, és bár gyorsított a száradáson, nem volt világbajnok abban sem. A végén pedig be is sűrűsödött, így alaplakknak használtam el (a gél lakk védelme miatt használok egy színtelen réteg körömlakkot – nehogy megszínezze egy-egy galád sötétebb lakk).
Nem fogom újravásárolni, keresem a minden szempontból igazit…

Miss Sporty 3D Volumythic szempillaspirál
Ez a spirál még nyár elején került hozzám a bloggertali során. Soha nem volt még Miss Sporty spirálom, de mivel a keféje a kedvenc szilikonos formám, ezért adtam neki egy esélyt. Őszintén szólva sokat nyomott a latba a kiválasztáskor, hogy igen nagy hasonlóságot látok ez és a Lovely sárga spirálja között, azt pedig nagyon szeretem! És valóban, a hatásában sem tapasztaltam különbséget, ez is olyan szépen hosszabbította-formálta a pilláimat, mint a másik. Sajnos most már eléggé beszáradt a spirál, így meg kell válnom tőle, viszont már értem, hogy miért ajánlotta például Sipka Barbi is ezt a spirált az olcsó, de jó kategóriában.
Egyelőre tele vagyok elhasználandó spirálokkal, de ha nem így lenne, biztosan újravásárolnám.




Egyéb kategória

Sebbenzin
Bár nem az első üvegem, de mivel múlt héten ez is kiürült, odapakoltam a gyűjtögetős kupacba. Komolyan nem értem, hogy régen hogy tudtam 2-3 db applikátorral hónapokig sminkelni… Ma már legalább heti egyszer kitisztítom az ecseteimet sebbenzinnel, és még így is elég sok a tisztítandó ecset, mert egy ecsetet csak egy színhez használok. A sebbenzin tökéletesen kitisztítja az ecsetkéimet, gyorsan is száradnak, számomra ideális megoldás. Szerencsére eddig még egy ecset sem halt bele ebbe a tisztítási módba, bár figyelek is nagyon, hogy az ecset feje a ragasztásnál nem ázzon túl sokat és a nyelet megemelve szárítom őket, hogy ne álljon meg a folyadék a ragasztásnál. Újravásároltam!



Ti mit fogyasztottak el szeptemberben? Használtátok valamelyiket a fentiek közül?

5 megjegyzés:

  1. De szeretem ezt az elfogytakos posztodat, annyi jó sok cuccot használsz el, jó nézni és olvasni :) Az Avonos testápolót én is használtam egyszer, de nem venném újra én se, mert annyira tényleg nem jó. Viszont vannak Mannaszappanos kis tégelyes shea vajaim és olvastam hogy más is használja ajakápolónak, egyszer tuti kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :-)
      A shea vaj nálam főleg ajakápolásra vált be, ha nem fogyott volna most el, készítettem volna belőle ajakápoló sticket- olyan jó az ajkaknak :-)

      Törlés
  2. Melyik lenne az Halicar kenőcs, a zöld tubusos? Nekem a szájzugban szokott piros, gyulladt lenni a bőr anno az én orvosom is azt mondta hogy a fogkrém miatt de jó párig évig nem volt ezzel gondom aztán most egyik napról a másikra ismét. Én a hideg időre fogom, mert ilyenkor egyébként is kiszárad, hámlik az arcbőröm (most is épp itt tartok:( Ez a kenőcs vény nélkül kapható, kb. mennyibe kerül?
    Arcra én most egy gyógyszertári A vitaminos kenőcsöt kenegetek - habár nem kifejezetten arcra való - ezért nem is merem smink alá felvinni, inkább csak ha itthon vagyok.
    Nagyon hasznos volt ez a poszt, főleg az arcápolás része. Felírtam vagy három krémnek is a nevét aztán majd átgondolom melyikre van nagyobb szükségem mert annyi krémem van nekem is az allergiás bőrömre hogy lassan a nap 24h nem elég a kenegetésre :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a zöldes tubus a Halicar kenőcs. Homeopátiás kence és vény nélkül kapható, ha jól emlékszem kb ezer ft volt nyáron (gondolom azóta sem nagyon áltozott az ára).
      A flour allergiát azért is nehéz felismerni, mert nem akkor jelentkezik, amikor elkezded használni a flouridos fogrkémet, hanem amikor a szervezeted telítődik vele. Én is már hónapok óta használtam a flouridos fogkrémet, mire előjöttek a kiütések. Ha nem gyulladt csak kiszáradt a bőr, akkor jó lehet rá a Lipobase krém is, amiről a hétvégén írtam.
      Én kifejezetten arckrémet vettem a patikában, ez az én bőrömre tökéletes, simán tudok rá sminkelni (az Ilcsi krémre nem tudtam, mert az a kevés alapozó, amit használok, az is bekukacosodott rajta)

      Egyébként ezt utálom én is az allergiában, hogy kb ötféle kencével kell kenegetni a fejem, mindenhova más... De kitartás, egyszer csak elmúlik! :-)

      Törlés
    2. Köszönöm az infókat, majd utánuk nézek. Sajnos ez nálam nem fog elmúlni, gyerekkorom óta szenvedek vele csak néha jobban előjön ( általában mindig a lehető legrosszabbkor) néha meg eltelik jó néhány hónap tünetmentesen. Megtanultam kezelni és bár a gimis évekhez képest fényévekkel jobb a helyzet azért még így is bosszantó... Még egyszer köszi a tanácsokat és tippeket!!!

      Törlés