2013. szeptember 26., csütörtök

DIY: folyékony sampon SLS nélkül



Az úgy kezdődött, hogy a nyár elteltével már nem nagyon használtam a samponszappanom, viszont zavarta a csőröm, hogy csak ott pihen a fürdőben. Aztán Ökoanyu egyik videójában mutatott egy ötletet, hogy lehet házilag folyékony szappant készíteni: gyakorlatilag ugyanúgy, mint folyékony mosószert (amit már régóta alkalmazok is), így gondoltam csinálok folyékony sampont a samponszappanomból.
Épp kapóra jött, hogy a Syoss szilikonmentes samponom elfogyott, viszont még nem vettem meg az utánpótlását (mostanában fokozottabban figyelek arra, hogy ne halmozzam fel a fürdőszobában a kozmetikumokat – nem biztos, hogy jót tesz egy-egy terméknek, ha sokáig áll felbontva a párás fürdőszobában, ráadásul a helyem is több, ha nem áll sok félig elhasznált termék a polcokon). 

"álruhában"


Ezért gyorsan lereszeltem a megmaradt samponszappanom, majd felengedtem egy kis csapvízzel és kis lángon elkezdtem melegíteni. Az a lényeg, hogy nem szabad felforralni, hanem csak finoman melegíteni addig, amíg a vízben fel nem oldódnak a szappandarabkák. Amint feloldódtak, kész is a sampon – szóval egyáltalán nem ördöngösség a dolog. 

samponreszelék

A folyékony szappan receptje szerint 5 dkg szappanreszelékhez szükséges 3 dl vizet adni, nekem ezzel az aránnyal kicsit híg lett a samponom. Nem lett olyan krémes, de tulajdonképpen nem is bánom, mert a hajnak/fejbőrnek úgysem jó, ha túlságosan töményen visszük fel rá a szappant – tisztítani pedig ez is tisztít, sőt, habzik is (bár nem annyira, mint a sima sampon, de azért van bőven habja). 



Úgy használom, hogy mivel nem annyira szeretem a samponszappanos mosás utáni hajam állagát, inkább csak első mosáskor használom ezt, majd másodszorra a Balea szőke hajra készült szilikonmentes samponját viszem fel. Biztos van, aki most gúnyosan felsóhajt, hogy minek ezzel ennyit macerálni, de úgy érzem, hogy így két legyet ütök egy csapásra: megfelezem a használt „nem-túl-természetes” anyagok mennyiségét, másrészt pedig a megszokott állagú a hajam mosás után. 

Nekem ez a megoldás most nagyon tetszik, úgyhogy egy darabig ennél maradok (vagy esetleg felváltva fogom használni a szokásos Syoss samponnal, majd meglátjuk). Illetve ha elfogy az épp használatban lévő folyékony szappanom, készítek házilag egy adagot :-)



Ti készítettetek már ilyesmit?

6 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszi, de Ökoanyu érdemli a dícséretet, én csak továbbgondoltam az ő ötletét :-)

      Törlés
  2. ó, nagyon kreatív vagy a házi kozmetikumok terén (is) ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mostanában tényleg megszállt az ihlet, mindig kitalálok valami keverni-főzni valót :-)

      Törlés
  3. szuper.megmentetted a samponszappanom.pont tegnap akartam kidobni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán örülök, remélem Neked is beválik! :-)

      Törlés