2013. szeptember 3., kedd

DIY ápoló sminklemosó



A DIY bejegyzések nagy kedvenceim mindenhol, hisz ki ne szeretne kicsit „alkotni”, saját készítésű dolgokat használni? A minap pattant ki a fejemből a saját készítésű sminklemosó ötlete, és annyira belelkesedtem, hogy azonnal el kellett készítenem.




A legtermészetesebb sminklemosók a hidegen sajtolt olajok, azonban nekem nem igazán váltak be: szó se róla, a sminket szépen eltávolították, de nem esett jól a bőrömnek a tömény olajos érzet, ami a használatuk után maradt, ráadásul nem is éreztem túl gazdaságosnak az olaj fogyását tekintve (lehet hogy én kenem túl vastagon a sminket, de egy csepp olaj nekem nem távolította el a sminket). A babafürdető krémet pedig arctisztításra már régóta használom, sminkeltávolításra is használtam évekkel ezelőtt, csak az állaga nem a legjobb erre. Végül gondoltam egy nagyot és összekevertem a kettőt.



Amire szükség van:
  • üres flakon
  • ioncserélt víz (félő, hogy a csapvízzel gyorsan megromlana)
  • babafürdető krém (unguentum hydrophilicum nonionicum a gyógyszertárból)
  • mandulaolaj (természetesen helyettesíthető más hidegen sajtolt olajjal is, pl szőlőmagolajjal)
Ahogy elkészítettem:
Nulladik lépésként alaposan kitisztítottam a kiürült flakont. Ezúttal egy Avon kímélő szemfestéklemosó flakonját használtam, de legközelebb egy szélesebb szájú flakont választok, mert ebbe nagyon nehéz volt beleszuszakolni a sűrű krémet.
A szilárd halmazállapotú babafürdető/arctisztító krémet belenyomtam a flakonba. Nem mértem ki, amennyi volt a tubusban, azt mind belenyomtam, kb 1/3-ig lett a flakon. Bár sűrű krém, kicsit megmikrózva folyékonnyá válik. Szerintem nem jó, ha túl sokat mikrózzuk, ezért én a legalacsonyabb teljesítménnyel kezdtem (ez nálunk 300W) és csak 10 másodpercig „hőkezeltem”, majd megnéztem mennyire folyékony az állaga - ez még nem volt elég, ezért még egyszer 10 másodpercig mikróztam.
Mikor már folyékony volt a krém, beleöntöttem az ioncserélt vizet (amit eredetileg a vasalóba vettem), hogy kellően krémes, folyékony legyen a sminklemosó és alaposan összeráztam. Ne hagyjuk túl sűrűre, inkább folyékonyabb legyen, mert valamennyire sűrűsödik a krém, de ha kellő mennyiségű vizet teszünk hozzá, már nem szilárdul vissza.

Első alkalommal érdemes több körben próbálkozni: kis vizet beleönteni, majd megnézni, hogy kihűlés után mennyire sűrű és ha szükséges, ismét utánatölteni vízzel, ha szükséges, picit mikrózni ismét.
Ha elértük a kívánt állagot, jöhet bele az ápoló olaj. Ez segít a sminkeltávolítás hatékonyabbá tételében és egyúttal ápolja is a bőrt. Hogy a természetes olajat ne tegyük tönkre, miután belekerült a sminklemosónkba, már ne mikrózzuk, valószínűleg nem tesz túl jót neki a mikrohullám. A kis üvegcsém aljában volt kb 0,5 cm-nyi mandulaolaj, én azt mind beleöntöttem, de mennyiséget nem tudok megadni, szerintem ezt is érdemes próbálgatni, hogy kinek mennyire olajos érzet a kényelmes.

Arra kell figyelnünk, hogy ha olaj is kerül a sminklemosónkba, használat előtt érdemes alaposan felrázni a flakont, hogy alaposan összekeveredjen a lemosóval az olaj (nem átlátszó a flakonom, így nem látom, mennyire válik szét a két komponens, lehet hogy egyáltalán nem, de azért inkább rázogatom).
Az eredmény egy fehér színű, krémes, nagyon enyhén olajos sminklemosó, ami könnyedén megbirkózott a Color Tattoo swatchokkal is, valamint szépen leszedte a sminkem is (vízálló sminkre nem próbáltam, mert nem használok, de az olaj miatt van rá esély, hogy megbirkózik azzal is). Használata után a bőröm nem húzódott, igazán ápolt, bársonyos érzetet hagyott maga után ez a lemosó (szerintem van olyan jó, mint például az Avon szemfesték lemosója).
A víz és a krém szinte filléres tétel, egyedül az olaj drágább egy picit, de abból sem kell túl sok egy flakonba. Nekem nagyon tetszik ez a sminklemosó, azt hiszem egy darabig nem is fogok másikat vásárolni. Az összetétele miatt elsősorban normál illetve száraz bőrre ajánlanám.



Kipróbáljátok? Mit használtak sminklemosásra?

3 megjegyzés:

  1. Szerintem ez egy szuper ötlet! Így legalább tudod, mi van benne, mit kensz az arcodra. Én jelenleg a Bioderma Sébium micellás tonikját használom szminklemosásra.

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon jó ötlet, ki fogom próbálni, köszi! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó ötlet, én is szeretem a "csináld magad" dolgokat! :) És tényleg tudod, hogy mi van benne, semmi káros anyagot nem kensz magadra! :)

    VálaszTörlés