2013. augusztus 5., hétfő

Olivia rozmaringos samponszappan



Ahogy sokakat, engem is elkapott a szilikonmentes sampon-láz az utóbbi időben. Ani oldalán nagyon sokat olvasgattam a szilikonmentes samponok hatásáról, valamint a különbözős samponszappanokról, így néhány hónapja úgy gondoltam én is kipróbálok egyet. A választásom az Olivia szappanokra esett, mivel a kínálatukban nemcsak samponszappanok találhatóak, hanem arctisztító szappan, intim szappan és a szokásos, „testtisztító” szappan is.
Be kell valljam, hogy többször is próbálkoztam a használatával: az először megvásárolt szappannal nagyon nem voltam elégedett, néhány hajmosás után félredobtam. Majd amikor olvastam, hogy milyen sokan használnak samponszappant elégedetten, újra elővettem, hogy talán nem ártana tovább próbálkoznom, esetleg mégiscsak bennem van a hiba… Így szép lassan kikísérleteztem, hogy nekem hogy működik ez a szappan.





Amit ígér:
A Rozmaring sampont zsíros és korpás fejbőrre ajánlják. A benne található Ricinus olaj antibakteriális, természetes lágyító hatású, megtisztítja a fejbőrt úgy, hogy az nem marad száraz. Eltávolítja a fejbőrt eltömörítő piszkot és baktériumokat, melyek a korpásodás és kihulló haj elsődleges okai. Ezen felül hidratálja a hajat és kiválóan ápolja a hajtöveket. Haja puhává és finom tapintásúvá válik.
A sampon lúgos kémhatású, ezért javasolt a hajat mosás után enyhén citromos vagy ecetes vízzel leöblíteni.
Összetétele:
Sodium Cocoate, Sodium Heliate, Sodium Castorate, Aqua, Rosmarinus Officinalis Oil

Ami tetszik benne:Más natúr szappanokhoz képest nagyon jól habzik! Általában ott bukik el nálam a natúr szappanok használata, hogy egyáltalán nem, vagy csak nagyon kicsit habzanak. Tudom, hogy ez buta berögződés, de akkor is „szükségem van” egy kis habra. Persze nem olyan a habja, mint a szokásos samponoké: szépen habzik, de ha pár percet békén hagyom a hajam, akkor elillan, eltűnik a hab.
Az olajos pakolást kétszeri hajmosással ez is szépen eltávolítja. Őszintén szólva először nem hittem benne, kísérleti jelleggel próbálkoztam a kókuszolaj-pakolás eltávolításával és fel voltam készülve, hogy szükség lesz a sima folyékony samponra is, de ez a samponszappan szépen megbirkózott a feladattal.
A használata után nincs szükségem sem balzsamra, sem hajvégápolóra – sőt, ha teszek fel, csak elnehezítik a hajam, nem jó érzés. 
Környezetvédelmi szempontból nagyon tetszik benne az is, hogy nincs felesleges csomagolóanyag (egy ici-pici nylon fólia van rajta vásárláskor, ez megy a szelektívbe természetesen), és maradéktalanul el tudom használni a samponszappanom. Nem marad a flakonban sampon, amikor már nagyon vékony, akkor is addig masszírozom vele a fejem, amíg fel nem oldódik az egész.


Ami nem tetszik benne:
Nehezebben tudom kifésülni a hajam a használata után.
Ahhoz, hogy ne legyen fura tapintása a hajamnak, nagyon alaposan ki kell öblíteni a hajból, ehhez pedig nagyon sok víz szükséges (néha rossz belegondolni, mennyi víz megy a lefolyóba egy egyszerű hajmosás miatt - talán ha egy lavórba engednék vizet és abban öblögetném a hajam?). Ahogy a gyártó is ajánlja, javasolt a citromos/ecetes öblítés a hajmosás után – nekem a citromos öblítés jobban bevált, mert akármennyire is jót tesz az ecetes öblítés a hajamnak, utálom, hogy forog a gyomrom az almaecet szagától, és amíg meg nem szárad, addig bizony érzem.
Viszont az alapos öblítés után sem lesz olyan igazán selymes a hajam – feltételezem, hogy ez a veszprémi kemény víznek köszönhető, mivel azt olvastam, hogy a kemény vízzel nehezebben tudjuk eltávolítani a samponmaradékot a hajunkból.
Sajnos a hajam zsírosodásában nem vettem észre pozitív változást: hajmosás után egy nappal ugyanúgy zsírosodik a töve, mint más samponok használata után.


Ahogy használom:

Kétféleképp szoktam használni: vagy önmagában, vagy vegyesen folyékony samponnal.

Akkor, amikor nem készülök sehova, nem akarom beszárítani, formázni a hajam, csak azt akarom, hogy tiszta legyen (pl ha otthon vagyok és maradok vagy strandolás után), akkor csak a samponszappannal mosom meg kétszer a hajam, majd a mosás után jön a citromleves-hamvasítós öblítés (mint említettem, az ecet szagától rosszul vagyok). Nem használok sem balzsamot, sem hajvégápolót vagy más hajformázót. Ilyenkor nem is szárítgatom a hajam, hagyom a levegőn (vagy napon) megszáradni, ilyen melegben nem fázok meg. Viszont ez a módi inkább csak most nyáron lesz gyakori nálam, télen nem fogok vizes hajkoronával mászkálni órákig (a kánikulában viszont nem mindig esik jól a hajszárító melege).

Ha szárítani, beszárítani is akarom a hajam, akkor a két hajmosásból az elsőnél használom ezt a samponszappant, a másodiknál pedig a szokásos folyékony samponom (ami jelenleg a Syoss szilikonmentes samponja). E kombó után már felteszem a Serical Latte balzsamot/hajpakolást is (öblítéskor pedig a hamvasító folyadékot), valamint egy nagyon kevés hajvégápoló is kerül a hajamra a végén (figyelek rá, hogy minél kevesebbet használjak, csak ha igényli a hajam). Így a hajam sokkal selymesebb, mint ha csak a samponszappant használom, viszont a selymesség miatt jobban le is lapul, így fontos, hogy formázva/szárítva is legyen (már amennyire ez nekem megy, ugye).

Úgy érzem, hogy a két sampon keverésével még jobban csökkentem a fejemre kent, nem túl egészséges anyagok mennyiségét, ezzel is jobbat teszek a szervezetemnek, a fejbőrömnek/hajamnak. Talán lehetne ezt még tovább csökkenteni, de csak addig a határig vagyok hajlandó elmenni, amíg még szépnek, puha tapintásúnak érzem/látom a hajam és most ezzel a módszerrel úgy érzem, hogy beválik.


 A szappant bioboltokban lehet megvásárolni, én a szokásos lelőhelyemen, a Zöldboltban vettem. 90g-os kiszerelésben kapható, 890 Ft-ért. A rozmaringos mellett kapható még holt tengeri iszapos és menta-teafa változatban is.
Azt sajnos nem jegyeztem fel, hogy mennyi idő alatt fogy el egy szappan, az én hosszú hajamra viszonylag gyorsan, de emlékeim szerint azért elég sokszor tudok egy darab szappannal hajat mosni.





Ti próbáltatok már samponszappant? Bevált?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése