2013. augusztus 28., szerda

NYC Turbo Dry Top Coat – vélemény



Aki gyakran lakkozza a körmét, tudja, hogy a jó fedőlakknak bizony fontos szerepe van. Én is folyamatosan keresgélem a tökéletes fedőlakkot, ami minden fontos szempontnak megfelel nálam: valóban gyorsan szárítsa a színes lakkot, szép fényt adjon, ne kenje el a mintákat, ne legyen túl büdös.
Mint már korábban említettem, több fedőlakkal is próbálkoztam már: az Orly In a Snap fedőlakkot nagyon szerettem, de irtó büdös, az Essence BTGN High Gloss eleinte tökéletes, de gyorsan elkezd beszáradni….
A keresgélés újabb állomása az NYC Turbo Dry Top Coat fedőlakkja lett, amelyről nagyon sok pozitív véleményt olvastam, ezért gondoltam megér egy próbát.





Amit ígér:
Bármilyen körömlakkon használható, gyorsan száradó fedőlakk

Amit tapasztaltam:
A körmeimen csücsülő színtelen gél lakk-alapnak köszönhetően az én körmeimen minden lakk tartós – legyen szó olcsóbb, vagy drágább körömlakkról egyaránt, így számomra nem lényeges, hogy mennyire lesz tartósabb a lakkozás a használata után (általában 2-3 naponta lakkozom újra a körmeim, de csak azért, mert akármilyen szép is a minta megunom és újat akarok alkotni).
Viszont nem tudok szép vékony rétegekben lakkozni, ezért lényeges, hogy a legalább 3 réteg körömlakkot (egy alapréteg és két réteg színes lakk) a lehető leggyorsabban megszárítsa a fedőlakkom. Bár szeretek lakkozni, ahhoz már nincs türelmem, hogy a lakkozás után még egy órát csak üljek és óvjam a körmeim (bár ha a lakkozást olvasás előttre időzítem, akkor ez nem probléma). A gyorsszárító hatása tetszik ugyan, érezhetően gyorsabban száradnak a lakkok alatta, mint nélküle, de egyáltalán nem érzem kiemelkedőnek. Ennél jobb hatást tapasztaltam az Essence és az Orly fedőlakkok esetén is (nem állítom, hogy sokkal jobbak, de jobbak). Pontosabban úgy érzem, hogy a felső réteget gyorsan megszárítja, de összességében a lakkozásom még sokáig sérülékeny – többször előfordult, hogy meggyűrődött a lakkozás, anélkül, hogy a felső réteg megsérült volna.



Ami viszont abszolút negatívum számomra, hogy felszedi a színes lakkokat (a fotón is látszik, hogy már kezd pirosas lenni a folyadék a sok felszedett lakktól), valamint a körömnyomdát és a vizes matricákat is elkeni. Nagyon óvatosnak kell lennem, hogy a vizes körömmatrica mintáját ne kenje el – mára már megtanultam ugyan, de eleinte bizony előfordult, hogy újra kellett kezdenem a manikűrt, mert óvatlan voltam és tönkretette a mintát.

Abszolút fényesség-párti vagyok, tehát számomra az is fontos, hogy szép, tartós fényt adjon a művemnek a fedőlakkom. Ez a termék ad ugyan egy szép fényt, de szerintem ebben is elmarad a BTGN High Gloss hatásától, bár tény, hogy ezt nem is ígéri ez a termék.

 Abszolút előnye a BTGN fedőlakkal szemben, hogy átlátszó az üvege, tehát látom, hogy mennyi van még benne. Az állaga viszonylag híg, ami nagyban megkönnyíti a lakkozást számomra, eddig még nem tapasztaltam, hogy sűrűsödni kezdene (de még nem használtam el egy teljes üveggel, ez még változhat is akár).



Az ecsetével meg vagyok elégedve, kicsit szélesebbnek és laposabbnak érzem a másik két lakkhoz képest, ezzel kényelmesebb lakkozni, mint azokkal. A kupakját viszont nem túl kényelmes megfogni: nekem kicsit vastag a kerek forma (ahogy a BTGN is) – ebben az Orly a nyerő a maga vékony, gumírozott, könnyen kezelhető-fogható kupakjával.


Ár:
Kb 480 Ft-ért kapható az üzletekben, ami messze a legolcsóbb fedőlakk az említettek között (Essence kb 890 Ft, Orly jóval drágább).

 

Összességében nekem ez egyáltalán nem vált a kedvenc fedőlakkommá, biztosan nem fogom újravásárolni, keresgélek tovább (és veszek még egyet a BTGN-ből, amíg végleg eltűnik a polcokról).



Mi a kedvenc fedőlakkotok? Kíváncsian várom a javaslatokat! :-)

6 megjegyzés:

  1. Én is ezt a lakkot használom, és tökéletesen beválik. Nem szedte fel a lakkot egyáltalán, éppen ezért csodálkozom a képeket. Mondjuk erre lehet hogy az a magyarázat, hogy én kb egy hónapja vettem, és még majdnem friss.
    Mindenesetre a ha megtalálta a tökéletesen fedőlakkot, akkor írj róla! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vegyes véleményeket olvastam erről a fedőlakkról, így legalább tudom, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki elégedetlen.
      Mindenképpen beszámolok, akkor is ha jó lesz a következő próbálkozás és akkor is ha nem :-)

      Törlés
  2. Több NYC-s terméket próbáltam már, köztük lakkot is, de mindegyik csalódás volt, így én nem is próbálkozom náluk tovább. Szerintem rájuk fokozottan igaz a mondás, hogy olcsó húsnak híg a leve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ezt még nem merném ilyen egyértelműen kijelenteni, mert elég kevés dolgot próbáltam közülük, de eddig én sem vagyok maradéktalanul elégedett, az biztos.

      Törlés
  3. Jelenleg a Sally Hansen Double Duty-t használom,és meg vagyok vele elégedve, nagyon jó: nem szedi fel a lakkozást,gyorsan keményre szárad és nem is olyan drága kb.800-900ft. Bátran Ajánlom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, egész jól hangzik! Körömnyomdával nincs tapasztalatod esetleg?
      Nem is gondolkodtam ebben a márkában, mert azt hittem ennél drágább, de ennyiért valószínűleg kipróbálom :-)

      Törlés