2013. augusztus 28., szerda

Back-to-school project: kedvenc natúr palettáim


Én sem akarok kimaradni a Back-to-school "őrületből" :-)
Bár ez lesz az első olyan ősz, amikor nem megyek suliba (igen, bizony, eddig mindig tanultam valamit), azért még élénken emlékszem, milyen volt anno az iskolakezdés. Valószínűleg egy szűk kisebbség része lehettem, de a nyár végén én bizony már vártam az iskolát, soha nem frusztrált a tanulós napok visszatérte.
No és hogy mit is jelent az iskolakezdés, a ’back-to-school’ a beauty témában? Elsősorban a natúr, visszafogott sminkeket és lakkozásokat. Ilyenkor egy időre búcsút intünk az erőteljes sminkeknek, és igazodva az iskolák előírásaihoz inkább a visszafogott színek kerülnek előtérbe.
Előkerestem tehát, hogy melyek azok a kedvenc natúr palettáim, amelyeket el tudok képzelni ebben a témában, vagyis bátran ajánlom őket a suliba visszatérőknek.






Avon paletták
A sort azzal a céggel kezdeném, amelynek termékeivel gyakorlatilag megtanultam sminkelni anno. A cég négyes szemhéjpúderei épp megújulóban vannak, tehát nem biztos, hogy ilyen kiszerelésben megtaláljátok ezeket a palettákat a katalógusban (ráadásul állítólag jelentősen javítottak a termékek pigmentáltságán, így ha felkelti az érdeklődésetek egy paletta, én javasolnám, hogy már az új kiadást rendeljétek meg!)

Mocha Latte



A klasszikus natúr barna összeállítás, ezekkel a színekkel szép, visszafogott sminket tudunk készíteni. Ami szerintem a nagy előnye a palettának, hogy nem csillámosak/fényesek a színei, tehát valóban finom diszkrét sminket tudunk vele a szemeinkre varázsolni, emellett szerintem nagyon jól kihasználható pl a jobb felső matt középbarna, amit én szélek satírozásához és szőke szemöldök javításához is szívesen használok (viszont a MUA paletták birtokában már kicsit vérszegénynek érzem)


Pink Sands



Ki gondolja, hogy a natúr smink csak barna lehet? Nálam a szép halvány rózsaszín is bőven belefér a visszafogott smink kategóriájába, így ha suliba járnék, biztos gyakran nyúlnék ehhez a palettához. Az előzővel szemben ebben már fényesebb színek találhatóak, így óvatosabban kell bánni velük, de szerintem még így sem vészesek, bőven beleférnek ebbe a kategóriába.



Essence
A drogériákban megvásárolható márka szerintem az olcsó, de mégis jó kategória legjobb képviselője. Én kb 1,5 éve figyeltem fel rá, de azóta bizony nem tudok elmenni az Essence állvány előtt megállás nélkül :-)


To Die For négyes paletta



Az egyik legtöbbet használt négyes palettám, már több pan alját elértem. Nagyon szeretem használni pl hétvégén, amikor tényleg csak egy kis visszafogott sminket akarok feldobni. A színei erőteljesek, a sötét színek tényleg sötétek és pigmentáltak.

 

Sun Club All Over Shimmer for eyes, face & body (Blondes)



Bár ez nem kifejezetten szemhéjfesték-paletta, tökéletesen használható arra a célra is. Natúr színeinek köszönhetően pedig könnyedén alkothatunk visszafogott, natúr sminket vele, ráadásul több legyet is üthetünk vele egy csapásra, mert pirosító/bronzosító/highlighter is egyben.



MUA paletták
A színek mennyisége és az ár tekintetében pedig abszolút verhetetlen termék, emellett szerintem a minőségük is nagyon jó. Egy MUA paletta 12 színt tartalmaz, a háromból kettőben pedig nemcsak fényes, de matt színeket is találunk. Hátránya, hogy Magyarországon nem kapható, közvetlenül Angliából lehet megrendelni.


Heaven and Earth



Tudomásom szerint ez volt az első natúr palettája a cégnek. Nagyon szép barna árnyalatokat tartalmaz, szerintem hátránya azonban, hogy nincs benne matt szín (legalábbis nekem sokszor hiányzik, hogy legyen egy matt szín a szélek eldolgozásához).


Undressed




A méltán híres Naked paletta olcsó kistestvére, a MUA paletták közül ez a kedvencem - és nemcsak azért, mert ő volt Az első :-)
A szép fényes barna színek mellett találunk benne az előzőből hiányolt matt színeket is. Igazán sokoldalú paletta, mert az utolsó két kékes színnek köszönhetően bizony füstös bulisminkek is készíthetőek vele (ha már unjuk a tanulást :-)



Undress Me Too



A Naked2 kistestvére a legújabb MUA palettám, vele tehát nincs még olyan sok tapasztalatom, mint az előző kettővel. Inkább hidegebb színeket tartalmaz, de tökéletesen megvalósítható ezzel is egy könnyed sulismink (is). Ami kifejezetten tetszik benne az a fekete szín, ami a többiekből eddig hiányzott.



28-as natúr paletta



Szegényt, majdnem kifelejtettem a felsorolásból, pedig kifejezetten erre a célra készült. 28 natúr színt tartalmaz: többségében barnát, de ebben van egy-két halvány rózsaszín és lila is (valamint fekete). A színek finise elsősorban matt, illetve enyhe szaténfényű, ebből a palettából hiányoznak a fényes színek – ami nem is probléma, ha igazán visszafogott, natúr sminket szeretnénk készíteni.



Nem paletta ugyan, de szerintem itt a helyük: Maybelline Color Tattoo
Ugyan nem paletták, de ha a natúr szemfestést említjük, szerintem mindenképpen itt a helye a Color Tattoo-k legalább két színének: az On and On Bronze és a Pink Gold árnyalatnak (azért ezeknek, mert ezek vannak meg nekem a türkiz mellett, ami viszont nem egy visszafogott szín, így innen kimarad).



Nagyon tartósak, valószínűleg akár több tesiórát is kíbírnának a szemhéjon (bár én személy szerint nem próbáltam, és nem is preferálom a sminkben történő sportolást), és ezzel a két színnel nagyon szép, natúr sminkeket lehet készíteni, akár magában, akár valamelyik fenti paletta színeivel kiegészítve. Én például nagyon szeretem magában is a bronz színt, de egy MUA paletta világos színe a szemzugba és egy sötétbarna a szemem külső sarkába mélyítésre és máris kicsit „kidolgozottabb”, izgalmasabb a smink. A rózsaszín fölé pedig a Pink Sands rózsaszínjét szoktam felütögetni: nem lesz túl erős rózsaszín, de mégis másabb így (nem jobban szép, csak máshogy szép).



+1
Palettának paletta ugyan, kedvencnek kedvenc, azonban még nem birtoklom: 88 Warm Paletta



Ha natúr sminkről van szó, nem maradhat ki a 88 Warm paletta még akkor sem, ha ilyenem nincs (még) és így személyes tapasztalatom sincs vele.
Az biztos, hogy egy iskolába járó tinilánynak nem igazán van szüksége egy ekkora palettára, egy dolgozó nőnek sem feltétlenül, de ő jobban ki tudja használni. Sőt, meg kell valljam, nekem sincs szükségem rá, hisz annyi natúr paletta mellett, mint amennyit felsorakoztattam, bizony botorság lenne kijelenteni, hogy nekem erre szükségem van…
Amiért azonban mégiscsak tetszik az az, hogy annak ellenére, hogy sok hasonló szín van benne, mégis találunk sok-sok különböző színt is: gyönyörűséges lilák, halvány és erősebb kékek, narancsos-bronzos barnák – sok-sok olyan szín, amihez hasonlót az előző palettákban nem találtunk, és aminek köszönhetően változatosabbá, „színesebbé” tehetjük a natúr sminkünket.
Ez a paletta már nagyon régóta szerepel a kívánságlistámon is, de az ésszerűséget figyelembe véve majd csak akkor fogom beszerezni, ha a fent felsorolt natúr palettáimból legalább egyet-kettőt elhasználtam (vagy legalábbis erőteljesen elhasználtam).

Egyáltalán nem állítom, hogy egy embernek (még ha nő is az illető :-)
szüksége van ennyi natúr palettára (sőt, még nekem sincs szükségem ennyire, de utólag már könnyen okoskodom), nekem ezek tetszenek, ezek beváltak. 
Mi a kedvenc natúr palettátok?

22 megjegyzés:

  1. Azt a kis Essence quattro-t én is nagyon szeretem :) A MUA palettákról pedig mindig jókat hallok, egyszer beadom a derekam és megrendelem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem érdemes kipróbálni a MUA palettákat, tényleg nagyon jók! Nem kell feltétlenül az összeset megvenni, de egy-kettő "kell" :-)

      Törlés
  2. De jó, az Essence-től most már ki kell próbálnom valamit... Én is most tervezek natúr palettás posztot, a jelenlegi palettáimról, csak előtte még tesztelem majd a legújabbakat. Nézd meg a videót, több kis kincsem is lett (pedig ép ésszel én is tudom, hogy nincs rá szükségem...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a palettája az Essence-nek tényleg nagyon pigmentált, nem is gondoltam volna mielőtt megvettem.

      Törlés
    2. Megnéztem a videót. Nem kellett volna. :-)
      Délután olyan büszke voltam magamra, hogy okosan beláttam, nem kell több paletta. Aztán meglátom Nálad a NYX gyönyörűségeit, a Naked Basics palettát és elbizonytalanodtam. Ráadásként a gyönyörűszép rózsaszín szájfények - pedig azokból sem kellene már több ...
      Kicsit úgy érzem, mint egy alkoholista, aki most nem akarja elveszteni az 50 napos bilétát... Erős leszek, erős lesz :-D

      Törlés
    3. Ezt az alkoholistás hasonlatot már én is alkalmaztam magamra... :-D

      Törlés
  3. Nagyon szépek! :) Nekem egy db Catrice palettám van, de totál nem olyan, amilyet vártam - a nyáron pl egyáltalán nem is festettem a szemem, meg totál béna vagyok a satírozásban meg mindenben, sosem úgysiekrül, ahogy szeretném, mindig nagyon egybemosódnak a színek... Most ősszel próbálkozok kilépni ismét a pirosító szempspirál, bb krém, púder és ajakravaló kombómból.

    Mea (www.nailpolishmaniac.blogspot.hu)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Catrice palettám egy szál sincs, valahogy az kimaradt az életemből.
      Én sem érzem magam olyan nagyon ügyesnek (persze sokat fejlődtem már a blog kezdete óta), de ez nem megy máshogy, csak ha sokat próbálkozik, gyakorol az ember.
      Szerintem érdemes Youtube videókat nézegetni, nagyon sokat lehet tanulni a lányoktól, olyan jó kis videókat csinálnak!

      Törlés
  4. A MUA Undressed paletta nekem is kedvencem és a color tattoo is :)
    A 28as natur palettát hol szerezted be?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az E-bayről rendeltem még tavaly, ettől az eladótól:
      http://myworld.ebay.com/edarenus/?_trksid=p4340.l2559
      Úgy látom van nála most is eladó.
      Nem rossz a paletta, de volt néhány negatív tapasztalatom az ilyen, Kínából rendelt palettákkal, így ha most rendelnék, inkább megrendelném drágábban a Coastal Scentstől.

      Törlés
    2. Köszönöm a választ és a segítséget :) Régóta nézegetem a Coasal Scents palettáit is.

      Törlés
  5. Arra a 88as palettára én is vágyódom. :D Meg is rendeltem volna, ha nem jön közbe egy dolog...
    Viszont az a 28as paletta is gyönyörű. *.*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a 28-as is szép, de a mai fejemmel már ezt kihagynám és csak a 88-ast venném meg - abban sokkal nagyobb a választék :-)

      Törlés
  6. Úgy látom sűrű használatban nálad az Essence quattro, megértem nagyon szép barnás árnyalatai vannak :)
    A SunClub pirosító/bronzosít (vagy mi?) viszont nekem furi, miért olyan puklis? Ez ilyen gyárilag?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Főleg tavaly használtam nagyon sokat ezt a quattro-t, idén már kevesebbszer, de bizony látszik rajta, hogy fogyogat :-)
      A SunClub All over shimmer egy fényes színeket tartalmazó termék, én inkább szemhéhpúderként használom, mert nem szeretem az arcomon a fényes termékeket. Aki viszont szereti, annak jól jöhet highlighterként (van egy nagyon világos csíkja) és barna pirosítóként, bronzosítóként is
      Ez gyárilag ilyen kis puklis, mint azok a puklis fülbevalótartók :-) Ahol nem puklis, ott már elhasználgattam a színt (valahogy nem szép egyenletesen használom a színeket, hanem mindig egy ponton mártom bele az ecsetem)

      Törlés
  7. Csodás gyűjteményed van! :) Viszont meg kell hogy szidjalak, amiért nem látok tőled velük sok-sok sminket! :P :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jogos!
      Szörnyű, hogy mindig csak magyarázkodom, hogy miért nincs smink (inkább már nem is írom, hogy most épp miért)
      Egyre többet agyalok rajta, hogy előrébb kellene lépnem és igenis megtanulni normálisan lefotózni a sminkeket.
      Ígérem megpróbálom :-)

      Törlés
  8. Gyönyörű paletták! Szeretem a natúr sminkeket. Most tervezem egy nagyobb natúr paletta beszerzését :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hamarosan a blogon :) A jövőhéten érkezik :)

      Törlés
    2. Kíváncsi leszek melyik az :-)

      Törlés
    3. Sok-sok szín, már őszre hangolódva :)

      Törlés