2013. július 18., csütörtök

Újabb díjat kaptam - Réka kérdései



A múltkori bejegyzésem kapcsán kiderült, hogy nem voltam elég figyelmes, és Rékától, a Pictures of my life blog írójától is kaptam egy díjat, amit nem említettem a korábbi bejegyzésemben.



Ebben a bejegyzésben az ő kérdéseit válaszolom meg:

1. Miért döntöttél úgy, hogy azt a szakmát választod amit választottál/választani fogsz?
Hmm, nem is tudom, nem volt tudatos. Tinikoromban évekig állatorvos akartam lenni, a mai napig imádom az állatokat, de a szüleim minden lehető módon próbáltak lebeszélni róla. A gimiben elkezdett érdekelni a rendezvényszervezés, turizmus, így végül idegenforgalom szakra mentem egyetemre. Amikor már tanultam és dolgoztam benne, tudtam, hogy nem akarom ezt csinálni hosszú ideig, így elkezdtem a számvitel, kontrolling felé orientálódni. Érdekesnek találom, hogy néhány szám milyen sokat elmond egy vállalat működéséről, hatékonyságáról, eredményességéről.
Az utóbbi néhány évben pedig már tudatosan mélyedtem el a témában, ennek folyománya a sok tanulás.

2. Sorozatok vagy inkább filmek?
A hétköznapokon inkább sorozatok – rövidebbek, gyorsabbak. Este egy-egy sorozat rész alatt lehet tornázni, netezni, mégsem töltök túl sok időt a tv előtt.

3. Mi kapcsol ki igazán?
Az olvasás. Pillanatok alatt bele tudok merülni egy új könyvbe, órákig kikapcsol, megszűnik a külvilág és csak a történet van. Nagyon bele tudom élni magam a történetbe, és mindig kicsit hiányérzetem van, amikor végigolvasok egy izgalmas történetet, sajnálom, hogy vége.
Viszont szükségem van a fizikai kikapcsolásra is – ha nem mozgok néhány napig, érzem, hogy nem tudom magam rendesen kipihenni. Ilyenkor jöhet a futás vagy a biciklizés (mikor melyiket preferálja a térdem). Nem kell zene, semmi ami eltereli a figyelmem – csak haladok ahogy tudok és közben átgondolom a napjaimat, a velem történteket.

4. Otthonülő vagy inkább aktív utazó/kiránduló vagy?
Azt hiszem kicsit mindkettő. Nincs semmi problémám azzal, ha egy napot otthon kell maradnom – a négy fal közé zárva is feltalálom magam. Könnyen találok magamnak elfoglaltságot, ha már minden otthoni feladatom elvégeztem, akkor csak leülök és olvasok :-)
Viszont nem szeretek túl sokat otthon ülni – kell az élmény, a kimozdulás. Ez főleg nyáron jellemző, a nyári melegben nem szívesen maradok otthon, akkor kell utazni, kirándulni. Ennek következménye, hogy nyáron szinte sosem vagyunk otthon, mindig megyünk valamerre. Most épp nagyon élvezem, hogy szinte minden nap szerepel egy-egy program a naptáramban (egy koncert, egy stand-up comedy előadás, egy kis fesztiválozás, hosszú hétvége az ország másik részében …)
Mondhatni időjárás függő ez nálam: a jó időben, melegben inkább csavargó vagyok, a hidegben, rossz időben inkább otthon ülő.

5. Melyik a kedvenc könyved és miért?
A kedvenc könyvem folyamatosan változik. Anno általános iskolás koromban a Lassie hazatér volt. Emlékszem, vagy tízszer olvastam és mindig sírtam rajta.
Tiniként a Vavyan Fable könyvekért rajongtam. Miután elolvastam a Sárkánykönny címűt, gyakorlatilag végigolvastam a teljes munkásságát.
Jelenleg az Éhezők viadala trilógia volt a nagy favorit – már kétszer elolvastam.
Az e-book olvasónak köszönhetően jóval többet olvasok, mint korábban, így néhány héten belül egészen biztosan jön egy újabb kedvenc :-)

6. Milyen tulajdonságodat tartod a legnagyobb előnyödnek?
Hajjaj, ezt nem is olyan könnyű megválaszolni! Talán azt, hogy kedves és barátságos vagyok, így könnyebben megnyílnak felém az emberek, könnyen tudok kapcsolatot teremteni velük. De hogy valóban ez a legnagyobb előnyöm-e? Nem tudom, talán igen.

7. Ki az a személy, aki inspirál?Nincs egy konkrét személy. Inkább témakörönként, érdeklődési területenként van egy-egy ilyen személy.
Ha például testedzésről van szó, akkor Rubint Réka az, akinek hatására keményebben, gyakrabban edzek, tornázom.
Ha a szakmámról van szó, akkor egy-egy jól felkészült szakmabéli inspirál arra, hogy én is fejlesszem magam.

8. A sminkek/körömlakkok iránti szereteted mikorra nyúlik vissza?Gimis koromra, amikor elkezdtem egy füzetet vezetni a női újságokban olvasott szépségápolási praktikákról, majd amikor Avon tanácsadónő lettem. Azóta töretlenül érdeklődöm a téma iránt. Egy időben komolyan foglalkoztatott a gondolat, hogy ha kozmetikus lennék, akkor munkaidőben is ezekkel foglalkozhatnék, de a szakma más vetületei már nem vonzottak annyira, így ezt az ötletet egy idő után elvetettem.

9. Van valami sminkterméked, amit újra és újra megvásárolsz?Egy bizonyos mennyiség felett (amit a bloggerek sokszor felhalmoznak ugye), már nem fogy olyan gyorsan a készlet, de azért természetesen akad ilyen, mégpedig az Avon SuperFull és SuperShock szempillaspirálja, valamint az Avon SuperShock gél állagú szemceruzája. Ezeket szinte mindennap használom, így gyorsabban fogynak, mint más termékek. Ide sorolnám még az Essence MakeUp – to – Match alapozóját is, ezt is többször újravásároltam, azonban kivonták a forgalomból, így ezt már többször nem fogom megvásárolni (viszont így legalább elhasználom a Garnier BB krémét :-)

10. Van testvéred?
Igen, van egy két évvel fiatalabb öcsém.

11. Szeretsz sütni/főzni? Melyik az az étel, amit először készítettél egyedül?
Sütit sütni jobban szeretek, mint főzni, gyakrabban is csinálom, de azért nem esek kétségbe, ha vendégeket várunk, akiknek több fogásos ebédet/vacsit kell készíteni.
Az első, általam készített étel a lencseleves volt :-)
Emlékszem nyári szünet volt, anyu pedig kiadta feladatnak, hogy próbálkozzam meg a főzéssel önállóan is. A lencseleves tűnt a legegyszerűbbnek, ezért azt készítettem.


Ha van kedvetek, válaszoljátok meg Ti is kommentben a kérdéseket! :-)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése