2013. július 27., szombat

DIY Adventures - Házi kencék



Szemfülesek észrevehették, hogy előző hónapban kimaradt a DIY Adventures. Ennek oka, hogy ezúttal tesztelgettük is az alkotásunkat, így 2 az 1-ben bejegyzés lesz ez a mai. 




A házi kence keverés már elég régóta érdekel, sokat olvasgattam róla. Mint mindenki más, először én is az egyszerűbb kencékkel próbálkoztam - azokkal, amelyekben nincs vízfázis, mert ha az van, akkor már emulgátor is szükséges. Sajnos az én bőröm ezeket nem igazán szerette, nem szívta be őket rendesen, így olajosan fénylett a használatuk után. Így ezúttal nem is egy krémet hoztam Nektek.

Hanem egy olyan terméket, amelyet a városunkban működő Zöld Lakban tanultam - aki a közelben lakik és érdekli, vannak házi kozmetikum és zöld tisztítószer készítős tanfolyamuk is! :-)

Nélkülük tehát eszembe sem jutott volna, hogy egy bőrbarát dezodor elkészítése nem is olyan bonyolult - pedig nem volt az!

A házi dezodor receptje:
15 gr kakaóvaj
15 gr sheavaj
30 gr szódabikarbóna
 5 gr kukoricakeményítő
50-60 csepp mandulaolaj
1-2 csepp E-vitamin (gyógyszertárban beszerezhető)
3-5 csepp illóolaj

Ezek az alapanyagok bioboltokban beszerezhetőek (én a Zöldboltban szoktam vásárolni). Mivel a házi kozmetikumokba általában kisebb mennyiség szükséges, érdemes többen összeállni és bevásárolni belőlük. 

Az általam már oly sokszor dicsőített szódabikarbónának izzadás gátló és szagtalanító hatása van, a kukoricakeményítő pedig nedvességfelszívó. 

A dezodor úgy készül, hogy forró vízgőz fölött egy tálkában felolvasztjuk a kakaó- és sheavajat (tehát lábasba víz, erre egy fémedény, melynek pereme eltakarja a lábast, így nem gőzölög el a víz). Az olvasztás közben finoman kevergethetjük őket. Miután felolvadtak, az edénykét lehúzzuk a tűzről, és szép sorban belekeverjük a többi alapanyagot: a szódabikarbónát, a kukoricakeményítőt, a mandulaolajat és az E-vitamint (az E-vitaminnak tartósító szerepe van a termékben, ezért nem érdemes kihagyni belőle!)
A legvégén adagoljuk bele az illóolajat. Az eredeti receptben kétféle illóolaj is szerepel, de mivel már a kakaóvajnak is markáns illata van, nekem túl sok lett volna még 2 féle illóolajat belekeverni. Érdemes az intenzív csokiillattal harmonizáló illóolajat adagolni - az én választásom a narancsra esett, így kicsit télies illatvilága lett a dezodoromnak. 

Mikor kikevertük a dezodort, egy zárható tégelybe öntjük és megvárjuk, amíg megszilárdul. Közben érdemes néhányszor megkevergetni, hogy a szódabikarbóna és a kukoricakeményítő ne üljön le az aljára.



Az állaga jóval keményebb, mint a stiftes dezodoroké, nem olyan könnyű kenni. Én a körmeimmel szoktam kicsit felkapargatni belőle (ez látszik a felszínén) és azt kenem el a hónaljamon. Nagyon vicces, hogy milyen finom csokis narancs illatú lesz az alkalmazása után! :-)




Az utóbbi hetekben sokat teszteltem, és hihetetlen, de működik! Sajnos a 35 fokos melegben nem elég, de 25-30 fok alatt nálam bevált: frissnek érzem a hónaljam, nem lesz kellemetlen illatú és a ruháim sem lesznek fehér foltosak, mint más dezodoroknál. Ráadásul a shea- és kakaóvaj miatt ápolja is a hónalj érzékeny bőrét (ez különösen akkor fontos, ha valaki rendszeresen borotválja ezt a területet, mint én). 

kézfejen szétkenve, nem hagy fehér nyomot


Összességében tehát nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a receptre. Bár most az extrém meleg miatt nem ezt a dezodort használom, de ősztől tavaszig (tehát a kánikula kivételével) nem fogom magam alumíniumsós dezodorokkal "mérgezni", hisz van már bőrkímélő, saját dezodorom is.



Nézzétek meg a többiek munkáját is, ezúttal is van vendégbloggerünk! :-)


az ehavi vendég: Rami




13 megjegyzés:

  1. Szuper bejegyzés :) Régóta foglalkoztatnak a házilag készíthető kencék, bár az izzadásgátló pont nem jutott volna eszembe :) Jelenleg a Rexona újdonságát tesztelgetem, ebben a kánikulában tökéletes, de ősszel lehet, hogy megpróbálkozom az elkészítéssel is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Korábban én sem gondoltam, hogy nem is olyan bonyolult házilag dezodort csinálni! :-)

      Törlés
  2. Azta, ilyenről még nem is hallottam/olvastam :O

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Igen, és ami hihetetlen, hogy tényleg működik! :-)

      Törlés
  4. De jó, már másfél éve ilyesmi dezodorokat használok, de lehet ezután én is elkészítem a saját változatom :) Bár én a kakaóvajat bizti kihagyom, valahogy nem kedvelem ezt a markáns kakaóillatot, viszont a sheavajat imádom. Én is a zöldboltban szoktam vásárolni (csütin vettem meg a fél éves mosószer adagunkat :)), viszont a zöldlakról még nem hallottam, de nagyon jól hangzik, szeretem az ilyen zöld dolgokat :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, emlékszem, hogy Nálad láttam a krémdezodorokat!
      Nem szereted a kakaóvajat? Én meg tudnám enni, annyira finom illata van:-D
      Biztos működik a shea vajjal is, végülis érzésre nincs nagy különbség a kettő között
      Nézd meg a Zöldlak oldalát, sok érdekes programjuk van (megyek még én is később)

      Törlés
  5. Húú, ez nagyon jó ötlet! Legutóbb én is szódabikarbónával turbóztam fel a dezodoromat és teljesen ledöbbentem, hogy valóban ilyen hatékony. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes, nekem az túl macerásnak tűnt, attól tartottam, hogy túl darabos lesz a dezodor. Van egy nem használt dezodorom, lehet azon kipróbálom :-)

      Törlés
    2. Én egy kiskanál nyelével keverem el benne, így egyáltalán nem lett darabos. :)

      Törlés
  6. hűűű, ez szuper ötlet,ki kell próbálnom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá!
      Majd számolj be, hogy sikerült! :-)

      Törlés