2013. május 11., szombat

Dry marble step-by-step



Többen is jeleztétek, hogy kíváncsiak lennétek, hogy is készülnek a water marble technikára hasonlító, de annál jóval egyszerűbb és kevésbé macerás körmök, amiket itt és itt mutattam. Ezért íme, jöjjön tehát egy részletes step-by-step bejegyzés. (Ennél magyartalanabb címet nem is adhattam volna a bejegyzésnek, de az sem lett volna túl magyaros, ha erőszakosan magyarítom, így bár nem tetszik, inkább marad.)




Előrebocsátom, hogy az ötlet nem tőlem származik, Pinteresten találtam. A splatter avagy szívószállal fújkálós technikát is le lehet így egyszerűsíteni, valamint a water marble technikát is.
A technika lényege, hogy a díszítő műveletet nem a saját körmeinken végezzük, hanem egy nylon fóliára (mifelénk bugyinak hívják) készítünk „matricát” körömlakkból.

Amire szükség lesz a "matrica" elkészítéséhez:


nylon irattartó fólia
körömlakk: egy alapszín (Lora Nr 070) és ízlés szerint színes lakkok, én most hármat használtam (Essence Twilight A piece of Forever, Catrice Rusty But Sexy, Catrice In The Bronx)
fogpiszkáló
olló

A „matrica” felviteléhez:


szokásos alap- és fedőlakkunk
rózsafapálcika vagy valami amivel rásimítjuk a körmünk szélére is a „matricát”
hegyes eszköz a „körömlakkmatrica” elvágásához a körmünk mentén
körömcsipesz (a körmöm végén ezzel vágom formára a matricát)

Valószínűleg nem sokkal rövidebb így elkészíteni a mintát, viszont mindenképpen kevesebb maszattal jár, kevesebbet kell utána (pl a körömágybőrt) tisztítani.

A művelethez egy kb 10*5 cm-es téglalapra felfestjük az alaplakkot. Én ilyen téren soha nem bízom a szemmértékemre magam, inkább rajzoltam egy négyzetrácsos lapra egy 10*5 cm-es téglalapot majd felosztottam 10 egyenlő kis téglalapra, hogy lássam körülbelül hogyan helyezkedik majd el a körmömön (bár elismerem, ez eléggé kocka megoldás :-).



Az alapszínt érdemes viszonylag vastagon felkenni, nem úgy, mintha a körmeink lakkoznánk. Én az egyszerűség kedvéért úgy öntöm a lakkot a fóliára, majd a lakk ecsetével elegyengetem, hogy kb egyenletes legyen. Az a lényeg, hogy ne maradjon olyan rész, ahol vékony a lakkréteg, mert ott keményebb lesz, könnyen fog szakadni vagy törni és nem tudunk vele könnyen dolgozni a felhelyezéskor (sajna nekem ment tönkre így „alkotásom” az elején, hogy erre nem figyeltem).


Az alapréteg után csíkokat húzunk a színes lakkokkal: hogy milyen távolságra egymástól az attól függ, milyen mintát akarunk elérni. Ha szeretnénk érvényesülni hagyni az alaplakkot is, akkor kicsit távolabb húzzuk egymás mellé a színeket, ellenkező esetben sűrűbben rajzoljuk őket. Az első ilyen manikűrömnél szinte alig látszott a sárga alapszín, ott sűrűn egymás mellé festettem a színeket, mostanában jobb szeretem a kevésbé zsúfolt mintákat.



Ha felrajzoltuk a csíkjainkat, jöhet a minta „márványosítása”, ami abból áll, hogy fogpiszkálóval csíkokat húzunk a lakktéglalapba, így elhúzzuk a színes csíkokat. Itt arra érdemes figyelni, hogy ne nyomjuk le teljesen a fóliáig a fogpiszkálót, mert ha folytonossági szünet keletkezik a lakktengerben és úgy szárad meg, ismételten nem tudunk majd vele dolgozni (tapasztalat). Lehet kísérletezni, hogy a vékony fogpiszkálóval, vagy a vastagabb rózsafapálcikával dolgozunk, más-más lesz a hatás.


Ha kész vagyunk, félretehetjük megszáradni a mintát. Mivel elég vastag lett a lakkréteg, kell neki néhány óra, míg megszárad. Én legalább egy éjszakát hagyok neki a száradásra, este megalkotom a „matricát”, reggel pedig felapplikálom a körmömre; de bizony volt, hogy még ez sem volt elég, egy napig kellett száradnia. Az sem jó, ha túl sokáig szárad: ha több napot hagyjuk, nagyon kiszárad és nem tudjuk olyan szépen elegyengetni a széleket a körmökön.

A száradás után tehát óvatosan lehúzzuk a fóliáról a „lakkmatricát”. Eleinte én is kételkedtem benne, hogy ez vajon lejön-e, de higgyétek el, ha mindenhol kellőképp megszáradt, könnyen lehúzható. Egy vékony pengével (levélbontóval, késsel, vagy a manikűreszközzel, ami épp a kezembe akad) nyúlok alá és lehúzom.




Ollóval felvágom 10 kis téglalapra, amelyek majd a körömre kerülnek. Nekem ilyenkor segítenek a segédvonalak a mintán, hogy nagyjából egyforma téglalapok legyenek (ha mégsem sikerül, úgy osztom el őket, hogy a keskenyebb kerül a keskenyebb körmökre).



Majd következik a körömre applikálás. Ehhez kell egy még meg nem száradt lakréteg, amihez ragadni tud a „körömlakkmatrica”, ezért egyesével kenem fel a körmökre az alaplakkot, majd applikálom rá a matricát.
Tehát felkenem az alaplakkot, majd ráfektetem a „matricát”. Kicsit nagyobb lesz a téglalap a körmünknél, így lehet játszani, hogy a minta melyik részét szeretnénk magunkon látni. Ha rásimítottuk a lakkot a körmünkre, akkor már csak annyi dolgunk van, hogy a széleinél levágjuk a felesleges részeket.





Először a rózsafapálcika laposabb felével simítom végig a széleket, van ahol már ez is elszakítja, ahol nem, ott a fém manikűreszköz élesebbik felével vágom el óvatosan a „lakkmatricát”. A körmök végén pedig a körömcsipesszel egyszerűen formára vágom. Ezután még egyszer alaposan végigsimítok a körmömön, alaposan rányomkodom a matricát és kész is.


fedőlakk nélkül


Ha minden körmömre felapplikáltam a „matricákat”, akkor jöhet a fedőlakk. Alaposan átlakkozom, ha viszonylag híg a fedőlakk, akkor kétszer is lakkozom (a BTGN-ből elég egy réteg is) ééés ennyi, kész is van.





Ha alaposan rásimítjuk a „lakkmatricát”, akkor nem fog felválni, nem lesz buborékos, tényleg úgy néz ki, mintha közvetlenül a körmünkre lakkoztunk volna.
Ugyanezzel a módszerrel lehet egyszerűen és tisztán megalkotni a szívószálas splatter manikűrt:
az alapszín felvitele után belemártjuk a szívószálat egy másik színbe majd ráfújjuk, ráfröccsentjük a körömlakkot. A felhelyezés pedig ugyanúgy működik, mint ahogy fent leírtam.




Kipróbáljátok?

28 megjegyzés:

  1. Ez nagyon-nagyon jóóóóóóó :) A water marble nagyon nem ment, de ebben látok lehetőséget ^^ ügyes vagy és a színeket is nagyon passzolnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :-)
      Kíváncsian várom, hogy sikerül Neked!

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! Remélem kipróbálod Te is :-)

      Törlés
  3. Egyszer próbáltam, de túl vékony rétegben kenhettem fel, mert cseszett feljönni a fóliáról :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az első nekem sem sikerült, ugyanezért :-)
      Ezért öntöm most már a lakkot - persze így sokkal több fogy, de tuti nem lesz ilyen problémám :-)

      Törlés
  4. Köszii : )
    Hamarosan megpróbálkozom vele én is! : )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá! Szerintem nagyon egyszerű és mégis látványos dolgokat lehet vele alkotni :-)

      Törlés
  5. Ugye én is megcsináltam múltkor, de én nem így csináltam :D Annyi eszem már nem volt, mint neked. Én külön-külön "szabtam" ki a mintákat neki! :D De legközelebb így csinálom! :D

    Szépséges napot! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó volt a Tiéd is, csak az jóval "melósabb". Ha meg lehet oldani egyszerűbben, én inkább nem bonyolítom :-D

      Törlés
  6. Bakker de jó :O
    Ezt ki kell próbálnom majd :]

    VálaszTörlés
  7. Na jó, én ezt fel is adtam 2× nem jött össze egymás után, ez a mai nap nem alkalmas erre ezek szerint :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne add fel!
      Gyakorolni kell és jó lesz ez
      (én például egy csomó lakkot elpazaroltam a bejegyzés készültekor, mert többször is nem voltam elég türelmes és nem száradt meg a lakk mikor elkezdtem lehúzni a fóliáról...)

      Törlés
  8. KÖÖÖSZII! El nem tudtam képzelni hogy hogyan teszed fel a körmödre, nagyon jó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit! :-)
      Örülök, hogy tetszett :-D

      Törlés
  9. Ez nagyon jó, köszi szépen a részletes bemutatót, megpróbálom én is :)

    VálaszTörlés
  10. Ezer millió köszönet :) Első próbálkozás megvolt, várom a száradást... én a vékonyabbik pontozómmal húztam össze a színeket. A mutatóujjadra és a kisujjadra került minta meg nagyon-nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi leszek a Tiédre! :-)

      Törlés
    2. Ha vállalható lesz, megmutatom :)

      Törlés
  11. nagyon jó, most már tuti kipróbálom, köszönöm a bejegyzést. :)

    VálaszTörlés
  12. jaj de jó ez a képes step by step. Köszi! =)

    VálaszTörlés
  13. hát ez szuper! a NC Water Marble óta nem volt idegem ujrapróbálkozni vele.

    VálaszTörlés