2013. május 6., hétfő

Acne Solve oldat



Gondolom sokan emlékeznek még a méltán híres Aknesol ecsetelőre (vagy legalább hallottak róla). Anno nagyon sokszor használtam én is, igazi kedvenc volt az a termék! Sajnos egy-két éve nem lehet kapni, ha jól tudom a gyártási jogokkal kapcsolatos jogi vita miatt – és ezt bizony sok Aknesol-fan megsínylette. 
Nekem ugyan nincs sok pattanásom, de egy-egy apróság azért elő szokott fordulni az arcomon. Az Aknesol ilyen esetekben gyorsan cselekedett – egy éjszaka alatt gyorsan megnyugtatta a piros területeket – többek között ezért is szerettem. Néhány hete felfedeztem, hogy az Aknesol csomagolására kísértetiesen emlékeztető termék található a drogériák polcain. Mivel épp aktuális volt egy ecsetelő beszerzése, bele is került a kosaramba az AkneSolve (micsoda hasonlóság :-) ) 




A csomagolása is teljes mértékben az elődjére hajaz - sárga alapon farmermintás csomagolás, ez viszont üvegcsében van és 50 ml oldatot tartalmaz. 

Alkalmazási javaslat a csomagolás szerint:
A megtisztított pattanásos, gyulladt bőrfelületet a készítménnyel átitatott vattapamaccsal naponta kétszer dörzsölje be! Réti füzény és körömvirág kivonatot tartalmaz

Amit tartalmaz: 
forrás: Krémmánia 

Mivel nem emlékeztem rá, hogy mit tartalmazott az előd, így nem tűnt fel, hogy az összetevők teljesen mások. Tudom, tudom, a megfontolt vásárló nem vásárol látatlanban, de engem is megtévesztett, hogy a csomagolás ugyanaz, így eszembe sem jutott, hogy lényeges különbség van az összetevők között. 

Ahogy használom: 
Szeretném hangsúlyozni, hogy ez nem tonik, nem a teljes arc áttörlésére való, inkább csak a helyi kellemetlenségek kezelésére. Tehát ha van egy pattanás, piros duzzanat az arcomon, egy fültisztító pálcika egyik felére vagy kis vattapamacsra csepegtetek belőle, majd beecsetelem vele a duzzanatot. 
El kell mondjam, hogy az illata – finoman szólva – nem kellemes. Nem emlékszem, hogy az elődjére mi volt jellemző, de nem rémlik, hogy olyan kis büdi lett volna, mint ez. Feltételezem, hogy a benne lévő gyógynövények és alkohol keverékének köszönhető ez az odőr… 
Amit már az elődjében is szerettem, és bár nem olyan mértékben, de ebben is megtalálható, hogy nem úgy gyógyítja a pattanásokat, hogy kívülről elkezdi leszárítani és szétfoszlik a bőröm a pattanás felett, hanem a pattanás gyökerébe szívódik és ott kezd el „dolgozni”, nyugtatni. Így tehát az ecsetelés után a pattanásaim megnyugszanak és szépen begyógyulnak (míg más ecsetelő esetében viszont a szanaszét szárított bőrt kell erősen visszahidratálni – amit nem annyira szeretek). Az előddel szemben azonban a már említett szag kíséretében kell ecsetelni a pattanást, azonban nem elég egyszeri alkalom, inkább kétszer-háromszor szoktam megejteni az ecsetelést napközben (ha otthon vagyok), illetve délután, munka után. 
Ami szimpatikusabb ebben, hogy az ecsetelés nem hagy nyomot az arcomon, míg a régebbi Aknesol kevés fehér port hagyott maga után az arcomon száradás után. 
Szerencsére nincsenek nagy gumóim, inkább apróbb kis pattik, így arról nem tudok nyilatkozni, hogy a nagy gyulladt, vörös aknékkal mit tud kezdeni. Az én arcomra viszont bevált. 

Bár még mindig visszasírom a régi, jó öreg Aknesolt, mert azt hatékonyabbnak éreztem, de ezt még mindig sokkal jobbnak érzem a zselés pattanásecsetelőkkel szemben (azok közül Avon Clearskin és Clearoderm terméket próbáltam). A folyékony (alkoholos tinktúra) állaga is szimpatikusabb számomra, emellett a kis pattanásokkal is szépen elbánik, így számomra abszolút bevált! 
Azonban aki a régi Aknesolt szeretné újra megvásárolni, ne vegye meg ezt a készítményt, mert nem ugyanolyan. Ha már kifogyott belőle, érdemes gyógyszertárban kikevertetni az ismert összetevők alapján - lehet később én is kipróbálom majd ezt a módszert, bár szerencsére az én bőrömre ez még sokáig elég lesz.



Ti milyen pattanás leszárító terméket használtok?

1 megjegyzés:

  1. Az aknesolt én is használtam és én úgy emlékszem, hogy kifejezetten szerettem az illatát, de már nem tudom felidézni, hogy milyen volt :) A másik, amit sokat használtam az a fabulon tini tonik volt, nem tudom, hogy az kapható-e még :)

    VálaszTörlés