2013. április 18., csütörtök

Száraz samponok: por állagú vs spray változat



Ebben a bejegyzésben az általam ismert száraz samponokat szeretném bemutatni, pontosabban összehasonlítani őket. Azonban nem kifejezetten a márkákra koncentrálnék ezúttal, inkább a formulára, a kiszerelésre. 



Korábban már hangoztattam, hogy a többséggel ellentétben az én kedvencem egy hintőporhoz hasonló, szórós változatú száraz sampon, a Stella Herba Vita száraz samponja. Ebből több dobozt is elhasználtam, majd Klau ajánlására próbáltam ki az Isana száraz samponját (most pedig a Balea-t tesztelem), és egyből elmúlt a korábbi bizonyosságom – lássuk, hogy miért. 


Kiszerelés
Ez az egyik fő különbség közöttük: az általam használt Stella Herba Vita száraz sampon por egy egyszerű műanyag henger alakú flakonban kapható. A felhajtható kupak alatt találunk egy lyukacsos szórófejet, ezen keresztül tudjuk a fejbőrre szórni a port, úgy mint egy hintőport. 
Az Isana és a Balea száraz samponjai spray változatban kaphatóak, ezen különösebben nem kell semmit körbeírni. Fém spray flakon, műanyag kupakkal. 
A kiszerelés szempontjából nekem a Stella szimpatikusabb, mert a szelektív szemétgyűjtőbe be tudom dobni a kiürült flakont, de beauty szempontból nem tudnék dönteni, hogy melyik jobb. 




Adagolás
Ez a szempont szorosan összefügg az előzővel. A Stella Herba Vita száraz sampont a lyukacsos szórófejjel tudjuk adagolni, aminek előnye (számomra), hogy könnyebb célzottan egy konkrét helyre szórni belőle, a hátrány viszont, hogy a mennyiséget nehezebb adagolni. Sajnos jártam már úgy, hogy a teli, nehéz flakont a kelleténél jobban megdöntöttem és nagyobb mennyiség szóródott a fejemre, mint szerettem volna. 
A spray változatnál a mennyiséget könnyen tudjuk szabályozni, hisz csak addig tartjuk lenyomva a spray pumpálógombját (vagy hogy is hívják őt), amíg száraz sampont szeretnénk a fejbőrre juttatni és nem tovább. Viszont mivel megfelelő távolságra (20-25cm) kell tartani a sprayt a fejünktől, nem tudok vele olyan célzottan egy kis területre száraz sampont juttatni, mint a másiknál. 




Állag
A Stella száraz samponban hintőporszerű anyag van, amelynek jóval nagyobbak a szemcséi, mint a másikak esetében. 
A (Isana, Balea) spray változatokban jóval kisebb szemcséjű a száraz sampon, finomabb, porosabb, mint az előzőnél. Azonban ami engem kicsit zavar (de valószínűleg ennél a kiszerelésnél csak így működik), hogy az adagoláskor némi nedvesség is kerül a hajamra. Mintha a Balea száraz samponja kicsit nedvesebb lenne, mint az Isana – de csak mintha, mert egyszerre nem teszteltem őket. 


Hatás 
No és jöjjön a lényeg – a hatásukban már van érezhető különbség. Sajnos elég gyorsan zsírosodik a hajam, viszont már a gondolattól is irtózom, hogy zsíros hajtövekkel menjek utcára, így elég gyakran használom a száraz samponokat (már el sem tudom képzelni, hogy éltem nélkülük :-) 
Mindkét változatról elmondhatom, hogy nagyszerűen segítenek a zsíros hajtő problémán. Reggel alaposan beszórom/befújom velük a hajam, és hipp-hopp nem is látszik, hogy nincs frissen mosva (na jó, ez túlzás, mert én természetesen látom, de tényleg nem tűnik egyáltalán zsírosnak a hajam töve). 
Mindkét száraz sampont túl lehet adagolni: mindegy, melyikről van szó, de ha túl sokat teszek a hajtőre, nem bírom rendesen kifésülni és őszes lesz tőle a hajam. Ez még az én szőke hajamon is látszik, gondolom még durvább lehet a látvány sötét hajon (nem tudom, feltalálták-e már a száraz sampont sötét hajra, de ha nem, érdemes lenne). 
A por állagú, Stella Herba Vita változat esetében azt figyeltem meg, hogy a hajam jóval dúsabbnak tűnik a használata után – feltételezem ez a nagyon szemcséknek köszönhető. Ez számomra pozitívum, mert az amúgy is vékony szálú lelapuló hajam 2-3 naposan még inkább lelapul és kevésnek tűnik (nem véletlenül szoktam ilyenkor már feltűzni, kontyba fogni). E száraz sampon használata után azonban sokkal dúsabbnak érzem, nem lapul le annyira, mint szokott. Emiatt is kedvelem ezt a terméket. Ezzel együtt azonban mindennek hátránya is van: mégpedig az, hogy a száraz sampon érezhetően ott van a hajamban. Vagyis amikor ezt használom, a port érzem a hajamon végigsimítva – nem olyan sima és selymes már, mint a száraz sampon felvitele előtt. Ez a kettő hatás nyilvánvalóan együtt jár, nem tudom kivédeni az egyiket a másik nélkül. 
Ezzel szemben a spray változatú száraz samponok hatása pont „ellentétes”: nem érzem a dúsító hatást, azonban nem is lesz más tapintása a hajamnak a használatuk után, ugyanolyan selymes marad, mint korábban. A hajtövekre fújt száraz sampon a fésülés után sem oszlik el a hajon, nem lesz az a kicsit poros érzete a hajhossznak, mint a másiknál. 


Összességében elmondhatom, hogy nem tudok dönteni :-) 
Főleg a különböző hatásuk miatt érzem azt, hogy mindkettőnek helye van a fürdőszobámban. Általában felváltva használom őket, mikor épp melyik hatására vágyom jobban. Már nem olyan egyeduralkodó a Stella féle por állagú száraz sampon nálam, mint korábban, de nem is cserélem le a másik fajtára. Inkább megtartom mindkettőt :-) 



Ti használtok száraz sampont? Ha igen, milyet?

3 megjegyzés:

  1. Még nem jutottam el addig, hogy vegyek egyet, pedig érdemes lenne kipróbálnom, mert a minden másnap mosok hajat dolog elég fárasztó (a hajamnak és nekem is)

    VálaszTörlés
  2. Én a syosst használok, és bár sokan szidták, én imádom...Már négy üveggel (falkonnal) használtam el, az utolsót pont most ürítettem ki...:D

    VálaszTörlés
  3. Én még csak az isana-t próbáltam, de nekem nagyon bevált :]
    Amúgy ha jól tudom, van sötét hajra való is :]

    VálaszTörlés