2013. április 2., kedd

Sigma arctisztító és polírozó




Tavaly, az ingyen szállításos akció keretében rendeltem meg magamnak a Sigma arctisztító-polírozó keféjét, ez volt a karácsonyi ajándékom magamnak, bár csak jóval karácsony után érkezett meg. Egy ideje használom már, így gondoltam, megérdemel egy részletes bemutatást. 



Számomra az arcápolás egyik nagyon fontos eleme az arctisztítás és a radírozás, így nem csoda, hogy amikor olvastam erről a készülékről, nagyon megtetszett. Régebben is használtam arctisztításhoz, radírozáshoz kis kefét, ami érezhetően javított az arctisztítás hatékonyságán, így nem volt számomra kérdés, hogy megrendelem ezt a készüléket, ha lesz rá lehetőségem. Ez tavaly ősszel, a fekete péntek "emlékére" szervezett ingyen szállítós rendelési lehetőség keretében érkezett el számomra. 
A nagy rohamra való tekintettel sajnos a szállítási idő jelentősen megnövekedett, nemhogy karácsonyra nem ért ide, de már javában benne jártunk a 2013-as évben, mikor megkaptam a csomagom (pontosabban először a posta levelét a vámolásról, majd később a csomagot). 

Az eredeti bubis csomagolást nem örökítettem meg (annyira vártam, nem volt türelmem még nekiállni fényképezgetni), de alaposan becsomagolták. A készüléket ezen felül egy színes kartondobozba  is csomagolták, amely egy kis füzetet is magába foglalt. Sajnos ezen túl sok új információ már nem szerepelt. 




Ha a kicsomagolásig nem lett volna egyértelmű, a készüléket egyértelműen nőknek szánják – erről árulkodik a cuki rózsaszín csomagolás. Nekem nem probléma, de a felnőtt, konszolidáltabb ízlésű felhasználókra tekintettel lehetett volna egy natúrabb színt is használni a sok-sok rózsaszín helyett. Maga az arcpolírozó készülék egy rózsaszín műanyag dobozban érkezik, ami a mindennapi tárolásra szolgál. Felnyitható (szintén rózsaszín) fedele alatt találjuk a készüléket és az alapfelszereltségbe tartozó 2 polírozó kefe-fejet. A műanyag tartó számomra nem nyújt túl minőségi érzést, eléggé gagyinak érzem. Ami a nagyobb probléma, hogy azokat a fejeket, amelyek épp nem a gépen vannak, alig bírom kiszedni a helyükről, annyira szorosan be vannak préselve. Talán aki nem félti a körmeit, kicsit bátrabban feszegeti ki őket – na de ennyi pénzért ne így kelljen már kiharcolni őket a helyükről! 



A tárolódoboz egyébként elég nagy: a fürdőszobában ez nem probléma, hisz elfér, és örülök, hogy egy dobozban van az egész készlet, de sajnos annál már nagyobb, hogy egy-egy rövidebb utazás során ezt magammal vigyem – ilyenkor bizony otthon marad (1-2 napot azért kibír nélküle a bőröm :-) 

A készülékhez 3 kefét kapunk, melyeket a sörték színe alapján tudunk megkülönböztetni egymástól: 
  • a teljesen rózsaszín sörtéjű kefe a legpuhább, ezt ajánlják mindennapi arctisztításhoz 
  • az egy sorban fehér sörtéket tartalmazó kefe a test mindennapi radírozására ajánlott (én viszont ritkábban, arcradírozáshoz fogom használni) 
  • a többségében fehér sörtéket tartalmazó kefe a legdurvább, ezt testradírozáshoz ajánlják, a száraz területek (könyök, térd, sarkak) radírozására szánták


Olvastam, hogy sokan ódzkodnak ettől a géptől, mert nem tudják mennyire durva a kis kefe az archoz – sőt, volt aki nem is tudta emiatt rendszeresen használni. Szerintem ez erősen egyén függő, vagyis hogy ki mennyire szokta dörzsölni a bőrét, milyen arclemosáshoz szokott a bőre. Számomra a legpuhább fej egyáltalán nem volt durva, inkább kellemes simogatásnak érzem használat közben. A radírozáshoz ajánlott közepes erősségű kefét is könnyedén elviselte a bőröm, gondolom ez annak köszönhető, hogy megszokta a mechanikus bőrradírokat. 



A használata nagyon egyszerű: 
A kiválasztott erősségű kefét applikáljuk a készülékre, a szokásos arctisztító terméket felkenjük az arcunkra majd átpolírozzuk az arcot. 

Amire érdemes figyelni: 
A körkörös tisztításnak köszönhetően nem kicsit fröcsög szanaszét az arcunkról az arctisztító – emiatt én inkább zuhanyozás közben használom a készüléket. Természetesen vigyázok és nem folyatom közvetlenül rá a vizet, de így nem lesz összekenve arctisztítóval az egész fürdőszoba.
A hajat pedig érdemes alaposan elcsatolni, jó szolgálatot tehet egy fejpánt is, mert sajnos hajlamos a polírozás közben néhány hajtincset is magával cibálni. Nem fáj ugyan, csak alaposan összekeni a hajunkat is, ami nem feltétlenül jön jól … 



Összességében én nagyon megszerettem ezt a kis kütyüt, mindennap használom (ha otthon vagyok), mert fontosnak tartom, hogy a nap során a bőrünkre került szennyeződést a lehető legalaposabban eltávolítsam a bőrömről. Meg kell valljam, hogy ennek a rutinnak tudom be a kozmetikusom múltkori dícséretét is: viszonylag régen voltam már arctisztításon, és a márciusi szeánszon azonban megjegyezte, hogy nem csodálkozik ezen, mert nincs szükségem arra, hogy gyakrabban menjek – holott a rendszeres szolizás miatt ő arra számított, hogy több tisztítanivaló lesz rajtam (úgy tudom, hogy a szoli és a nap miatt kicsit megvastagodik a bőr, ez pedig adott esetben vezethet bőrproblémákhoz is). 
Viszont be kell lássam, hogy nem létszükséglet a bőrápolásban. Jól jön ez a segítség az arctisztításban / arcradírozásban, de nem érzek hatalmas változást a bőröm állapotában, bár ehhez hozzátartozik, hogy előtte sem volt problémás: hála a koromnak (végre egy dolog, amikor hálás lehetek a szépen gyarapodó évekért :-) és az alapos arctisztítási rutinnak. Aki mindenképp szeretne kefét használni az arctisztításhoz, az a drogériákban talál kis keféket, amelyek bár nem teljesen azt az élményt nyújtják, de szintén hatékonyak lehetnek. 


Már csak egy dologról nem „beszéltem”, a piszkos anyagiakról: 
mint említettem, az ingyen szállításos akció keretében rendeltem meg, aminek köszönhetően sikerült megspórolni kb 20$-t (jelenleg 24$ lenne a szállítási költség, sajnos a pontos számra már nem emlékszem), azonban a helyzet nem ennyire egyszerű. Az év többi részében a listaárból, ami 43$, elengedett a cég kb 10%-ot, ilyenkor azonban nem, vagyis nem pontosan a szállítás díját spóroltam meg. Rendeltem még 2 pótfejet is, hisz azokat önállóan valószínűleg nem fogom megrendelni, így végül 63$ lett a végösszeg. 
Emellett számolnunk kell a külföldről érkező csomagok vám illetve ÁFA fizetési kötelezettségével is. Ez azt jelenti, hogy a külföldről rendelt csomagok esetében 22 EUR-ig nem kell sem vámot, sem ÁFÁ-t fizetni, 22 - 150 EUR között vámot nem, de ÁFÁt kell fizetni, 150 EUR felett pedig vámot is (itt olvasható a tájékoztató). Ez nálam kb 5.000 Ft pluszköltséget jelentett (az ÁFÁ-n felül az importszolgáltatás postai díját is meg kellett fizetni), ami azért drágította a készüléket - ezt nem árt beleszámolnia annak, aki rendel. 


Ti milyen speciális arctisztítót használtok?

4 megjegyzés:

  1. Nagyon sokat gondolkodtam már rajta, de egyelőre egy sima tisztító kefét vettem a drogériában. Kíváncsi lennék, hogy zsírosabb, mitesszeres bőrön vajon, hogy teljesít, de köszi a hasznos posztot. :)

    VálaszTörlés
  2. Tetszik nekem ez a kis szerkezet, de azért jól megvagyok nélküle, főleg ha az árát látom :D

    VálaszTörlés
  3. szia! bocsi, hogy offolok, de muszáj megkérdeznem, hogy milyen körömlakkal van kifestve a körmöd! :D elég jó színe van :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a China Glaze Riveting lakk, itt írtam róla :-)
      http://pancsipipereasztala.blogspot.hu/2013/01/elso-china-glaze-riveting.html

      Törlés