2013. április 22., hétfő

Napi köröm: rozsdás márvány




Mostanában sokszor fordul elő, hogy egy egyszerű körömlakkozást, amikor a körmeimen egy körömlakk pompázik, túl kevésnek érzek. Kell, hogy legyen benne valami extra, valami csavar, ne csak egyszínű legyen. A megoldásban sokat segít ilyenkor a Pinterest :-) 
A water marble technikát már régóta nézegettem, nagyon tetszett, de valahogy soha nem vitt rá a lélek, hogy annyit pepecseljek vele – ha lehet, jobb lenne megoldani egyszerűbben, tisztábban. Ezért örültem nagyon, amikor megláttam a lenti trükköt, amellyel sokkal tisztábban lehet márványos-cifra manikűrt alkotni. 



Az ötletet tehát a Pinteresten fedeztem fel, ez az eredeti fellelőhely



Én nem is készítettem fázisfotókat, röviden leírom csupán, hogy készült az enyém: 
Néha talán túl kocka vagyok, de én úgy kezdtem, hogy négyzetrácsos papíron kimértem egy 10*6 cm-es téglalapot (sőt, még az osztásokat is behúztam 2cm-enként). A lapot becsúsztattam egy nylon irattartóba (felénk bugyinak hívják :-), majd erre lakkoztam (ezt a lapot később is alapként használom majd). 
Először a sárga Essence lakkot kentem fel két rétegben, ez lett az alapréteg. Majd a fenti leírás alapján húztam csíkokat a többi színnel – a rozsda színű Catrice lakk volt a leghígabb, ez nagyon terült, ezért is látszik ez a leginkább a körmömön, a piros lakkom kicsit elkezdett beszáradni, így abból jóval kevesebb került a műre. Érdemes előtte ellenőrizni a lakkokat, én ekkor már nem mertem nekiállni a lakk higításának, nehogy megszáradjon félúton, így viszont az eredeti szándékomnál jóval kevesebb piros került bele. 
Miután kész voltam a lakkok felvitelével, fogtam egy fogpiszkálót és csíkokat húztam vele a lakkokba, ettől alakult ki a márványos(nak tűnő) hatás. Ezután néhány órás szárítás következett: egy éjszaka elég neki, ezért általában este alkotom meg a lakkos részt, hogy éjszaka száradjon és reggel felapplikálom a körmömre. 
A megszáradt lakkot le lehet húzni a nylon irattartóról – érdemesebb vastagon lakkozni egyébként (nálam két vastag alapréteg játszik mindig), mert ha túl vékony lesz, töredezik és nem lehet szépen lehúzni a műanyagról. 10 téglalapra felvágtam - ebben segítenek a szamárvezető vonalak. 
A körömre applikálás nálam úgy nézett ki, hogy körmönként haladtam: először felkentem egy réteg alapozólakkot (tehát itt már nem színes lakkot használtam), majd ráfektettem és felsimogattam a körmömre egy téglalapot a „lakkfilmből”. Ujjal, vagy rózsafapálcával szépen elsimogattam a körmömön, majd a felesleget levágtam. Első alkalommal (a splatter manikűrnél) még viszonylag lassan haladtam – majd egy óra volt, mire felapplikáltam a lakkréteget minden körmömre, de most már érezhető volt, hogy belejöttem, kb fél óra volt az egész. Ennek a fajta körömdíszítési módnak ez a hosszabbik része, hisz a lakkos rész pár perc alatt kész van, így itt rá kell szánni az időt, de mivel takarítani nem kell utána (csak kiönteni a kukába a maradékot), szerintem nagyon jól jövünk ki időben az eredeti módszerhez képest. 
Mikor minden ujjamon fent volt a színes lakk, lezártam fedőlakkal – ezúttal két réteget használtam (de csak mert egy régebbi fedőlakkom használom most el, amit már cseppet higítani is kellett). 

másik kéz


ez tetszik a legjobban


A használt lakkok: 


Essence Colour & Go: Wanna be your sunshine
Essence Twilight Breaking Dawn: A piece of forever
Catrice Ultimate Nail Lacquer: Rusty but sexy
Moyra körömlakk: No 19


Ahogy az előzőt, ezt is naphosszat nézegetem, egyszerűen imádom, annyira tetszik! Előállt az a paradox helyzet, hogy egyik felem megtartaná ezt a manikűrt hosszú-hosszú ideig, mert annyira tetszik, a másik felem pedig készítené a sok-sok színváltozatot, annyi ötletem van még, hogy fogom elkészíteni. 
Maga az alapötlet, hogy nylon-on maszatolunk és száradás után applikáljuk a körmeinkre nagyon tetszik, nagyon sok variációs lehetőség van: variálhatjuk a színeket, több módon felvihetjük az alapszínre a többieket  (mint a "fröccs" manikűrömnél) vagy akár mintákat is vághatunk a megszáradt lakkból (érik is egy E-bayes mintalyukasztó rendelés ennek köszönhetően). 



Próbáltátok már ezt a módszert?

20 megjegyzés:

  1. Á de jó, komolyan, olyan, mintha matrica lenne :O

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, gyakorlatilag az is, slef-made matrica :-)

      Törlés
  2. Ááá, nagyon tetszik! Szemezgettem ezzel a technikával, de türelmem nem biztos, hogy lenne hozzá...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hidd el, ezzel az egyszerűsítéssel tényleg nem bonyolult! :-)

      Törlés
  3. hűű ez nagyon jól néz ki. ezt tuti ki fogom próbálni. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!
      Szerintem érdemes! Azóta már a harmadik vagy negyedik variáció van a körmömön :-)

      Törlés
  4. Ez baromi szép lett. :) Iszonyatosan jó ez a kombináció! :) Tetszik. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, nekem is ezek a színek a kedvenceim :-)

      Törlés
  5. wow én még nem próbáltam, de nagyon tetszik! Tényleg olyan mintha matrica lenne :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, végülis az is! Saját gyártású körömmatrica lakkból :-)

      Törlés
  6. nagyon tetszik, eszméletlen jól néz ki, ügyes vagy :) milyen lyukasztót néztél ki e-bay-en? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!
      Ezeket néztem ki, lassan meg is rendelem őket:
      http://www.ebay.com/itm/Craft-punch-paper-punches-scrapbook-shape-makers-NATURE-PEOPLE-ANIMALS-23CHOICES-/170890889598?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item27c9e4097e

      Törlés
  7. Hát ez iszonyat jó... =) Ki kell egyszer próbálnom. Olyan hihetetlen, hogy simán feljön arról a fóliáról...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a lényeg, hogy vastagon kend a lakkot!
      Ahol vékony, ott töredezik a lakk és nem lehet vele dolgozni, de egyébként simán le lehet szedni (én egy késsel vagy levélbontóval nyúlok alá)

      Törlés
  8. Fenomenális! :D Épp a minap próbáltam a vizesen megalkotni, de egy köröm után feladtam, mivel még a tenyerem és a kézfejem is lakkos lett. Akkor mondtam azt, hogy akármennyire is szép, én ebből nem kérek! De ezt tuti ki fogom próbálni, és írok róla a blogomon! :)

    http://fiatalosblog.blogspot.hu/

    Szép estét! :)

    Feliratkoztam rendszeres olvasónak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      Próbáld ki, kíváncsian várom hogy milyet alkotsz! :-)

      Törlés