2013. március 17., vasárnap

DIY szemhéjpúder paletta



A hétvégén tanulnom kellett volna, de nem volt kedvem nekikezdeni - ilyenkor nagyon termékeny tudok lenni, nem volt ez másképp most sem: takarítottam, virágot ültettem, sütöttem, kreatívkodtam. Ennek egyik eredményét mutatom most meg Nektek, a saját készítésű szemhéjpúder palettámat.
 



Bár az utóbbi időben már inkább palettákat vásárolok, és jópár mono szemhéjpúdert elvittem a múlt heti blogger találkozóra a lányoknak, így is akadt néhány árva szemhéjpúderem, amelyeket ritkán vettem elő. Elég sok helyet foglaltak a sminkes fiókomban a csini csomagolásukkal, így kitaláltam valamit. Itt láttam egy szimpatikus ötletet, a lány ceruzatartóból készített palettát - ez igen költséghatékonynak tűnt, így el is készítettem a sajátomat.
 
A Tesco-ban találtam egy egyszerű színes ceruza-készletet:
 
 
 
 
Miután kipakoltam belőle, lefújtam bézs színű akrilspray-vel, hogy a színes külső egyszínű natúr alappá változzon. Miután megszáradt, felvittem a szalvétát. Nagy kedvencem a decoupage technika, ezúttal is ahhoz folyamodtam. Ezúttal egy rózsa mintát választottam - nem akartam túl cifrát, és az eredetileg tervezett minta sajna nem fért el a doboz tetején. A decoupage ragasztó után még 2 réteg selyemfényű parkettalakkal is lekentem a doboz külsejét.
 
Száradás közben pedig szétszedtem a mono szemhéjpúdereket. Láttam egy nagyszerű ötletet, ahol a hajvasalót használták, így én is ehhez folyamodtam (legalább erre sikerült használnom, ha már a hajam nem sikerül vele bodorítani).
A vasaló forró részére alufóliát tettem, majd rá a szemhéjpúder monokat:
 
 
Egész gyorsan felmelegedtek, szerencsére nem volt nehéz kiszedni a kis pan-eket a helyükről, bár sajnos volt áldozat is, amely - mint kiderült - nem fém pan-ben volt. Ez viszont már csak akkor derült ki, amikor próbáltam kipattintani a She szemhéjpúdereket a helyükről.
 
A rögzítéshez kis mágneslapokat használtam: az Avon szemhéjpúderek mágnesesek voltak, viszont az Essence és Catrice púderekhez hozzá kellett ragasztanom a kis mágnest. Ragasztópisztollyal kis pöttynyi ragasztót tettem a pan hátuljára majd gyorsan hozzáerősítettem a mágnest, majd mehetett is a palettába, ami ilyen lett:
 
 
 
 
Mint látszik, van még hely bőven, idővel majd benépesül ez a natúr paletta.
 
 
 
Ti készítettetek hasonlót?

20 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik,mesés lett! *.*
    Lopom az ötletet,és ha nem leszek nagyon lusta én is elkészítem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik :-)
      Nyugodtan lopd az életet, én is ezt tettem :-D

      Törlés
  2. húúú
    de régóta keresek én ilyen paletta "tartót" köszi az ötletet
    mennyi volt egyébként?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A ceruzakészlet ára 1000 ft alatt volt, azt hiszem 800 Ft körül, de sajnos nem írtam fel és már nem emlékszem pontosan.

      Törlés
  3. hű, ez nagyon jó ötlet:)
    és de klassz,hogy ilyen szép rózsás lett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-)
      Ezúttal egy kicsit visszafogottabb mintát akartam, és ilyenkor a rózsa a megfelelő választás :-D

      Törlés
  4. Ötletes!!
    Egy technikai kérdés: a rózsa motívumot körbevágtad és úgy kented rá a ragaszót vagy az egész szalvétát ragasztottad rá a ceruzatartóra?
    Rákaptam mostanában a decoupage technikára és hát van még mit tanulnom (például tőled:))
    Előre is köszi a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha motívumot használok (vagyis a szalvéta egy részét, nem a teljes szalvétát), akkor mindig kivágom a motívumot. Kb 1 mm-es ráhagyással vágom körbe, majd leszedem a felesleges 2 réteget és csak a legfelsőt ragasztom a ceruzatartóra.
      Kezdőként könnyebb kisebb mintákkal dolgozni, így Neked is ezt javaslom. Majd ha belejössz, jöhetnek a teljes szalvétás képek :-)
      Kérdezz csak bátran, szívesen segítek! :-)

      Törlés
  5. Nagyon jó ötlet:)
    A te palettád is szuperül sikerült ,annyira tetszik... :)))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon-nagyon jó lett PAncsi, kreatív és egyedi ^^

    VálaszTörlés
  7. Szuper ötlet és nagyon cukira is sikeredett, gratula! :)
    Pusza: Reni

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó lett!!! :D
    Én is unalmamban csinálok mindig valamit...De szemhéjpúder paletta nem kell, elvagyok a monokkal, mert ha megyek valahova, így könnyebb szállítani! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon ötletes, én is gondolkodtam már sokat rajta, mert így sokszor a kezembe kerülne jó pár alig használt szín, de nincs szívem szétszedni őket. ><

    VálaszTörlés