2013. március 21., csütörtök

DIY decoupage zsepitartó

 
 
Látszik, hogy újabban kreatív napjaim élem, hemzsegnek nálam a DIY bejegyzések (és hol vannak még a húsvéti díszek :-)
Ezúttal egy papírzsebkendő-tartót díszítettem, ezt mutatom meg Nektek.




Nagyon szeretem a decoupage technikát, mert az is szépeket tud vele alkotni, aki nem tud szépen rajzolni (mint pl én) – hisz a szép minta a kiválasztott szalvétával már adott, az alkotónak csak a színezésre és a szalvéta felapplikálására kell figyelnie.

Nézzük tehát lépésenként, hogy díszítettem ki a natúr színű, fa zsebkendőtartót:
Nálam az első vagy nulladik lépés a faanyaggal való munkának az, hogy kicsit átcsiszolom a felületét. Általában ráfér, mert kicsit érdes, durva a felülete ezeknek az apró kis használati tárgyaknak, egy alapos, csiszolópapírral történő „átdörzsölésnek” köszönhetően viszont igazán sima és egyenletes a felület.
Attól függően választom ki a színezés módját, hogy milyen az eredeti felület, illetve milyen alapszínt szeretnék elérni. A fából készült eszközöknél én szeretem látni a fa eredeti, természetes erezetét (már ha lehet látni, ezért nem szoktam festeni. Vagy porkrétával színezem be, mint ennél a képkeretnél, vagy pácolom. Ezúttal fenyő színű, vízbázisú pácot használtam – ez az egyik, általam ismert legvilágosabb pác, a többi sajna túl sötét a vékony szalvéta alá. Ha pácolás, akkor mindig vizes pácot veszek, mert ennek nincs a száradás közben szaga; míg az oldószeresnek erős szaga van, ami kis lakásban nem az ideális (nálunk a nappaliban száradnak az alkotásaim). Ha túl erősnek találjátok a fenyő sárga színét, lehet kicsit vízzel higítani a pácot, nekem így is működött, és halványabb sárga színt kaptam (most sajna ez csak utólag jutott eszembe).
A pác száradása után jöhet a szalvéta felhelyezése, én ezúttal ezt a szalvétát használtam:





A használni kívánt mintát kivágjuk; én általában kb 1 mm-es ráhagyással vágom ki a mintát, ezért csak olyan szalvétát választok, amelynek natúr alapszíne van – sötétkék alapból nem tudom kis ráhagyással kivágni a mintát. Mielőtt elkezdjük ragasztgatni a szalvétát, minden felragasztandó részt próbáljunk a helyére, nézzük meg az összhatást, nehogy a munka közepén derüljön ki, hogy mégsem az igazi az elrendezés.





A decoupage technikában az általában 3 rétegű szalvéták legfelső rétegét használjuk csak, ezeket célszerű a minta kivágása után eltávolítani: ha előtte tesszük, sokkal nehezebb dolgunk lesz a minta kivágásánál; ha nem szedjük szét, akkor nem simul rá szépen a díszítendő felületre. A szalvéta felragasztására is több módszer létezik: van aki először beragasztózza a felületet majd arra igazgatja rá a szalvétát, van aki a helyére illeszti a szalvétát majd felülről itatja át ragasztóval – számomra ez utóbbi volt az egyszerűbb és könnyebb technika.
Ezúttal nem sötétítettem, díszítettem külön a széleket, hanem még kétszer átkentem minden oldalát (belsejét is) a zsepitartómnak selyemfényű Köber parkettalakkal.

Így néz ki "akció közben":


 
 
Ti miben tartjátok a zsepiket?


6 megjegyzés:

  1. Szép lett! :) A húsvéti dekor még húsvét előtt jön, ugye? Szeretnék megint Tőled ötleteket meríeni, mert amivel én próbálkoztam hatalmas FAIL lett. :D

    VálaszTörlés
  2. Szép lett nagyon :D A technikát már ki akarom próbálni, de mindig elfelejtem. :D Én a zsepijeimet a 100-as csomagolásban tartom, mert 1 nap alatt az allergiám miatt, rosszabb napokon akár 100-200 db is elmegy xD Így pakolgatni a friss zsepitornyot nem lenne kedvem. :D

    VálaszTörlés
  3. Na, majd lefényképezem, amit a szüleimnek és keresztanyáméknak készítettem, mindkettő decoupage-os. Ez az egyik kedvenc technikám, most kedvet hoztál hozzá megint...

    VálaszTörlés
  4. ugyanilyen zsepitartónk van az oviban, csak nyuszkák vannak ráragasztva mert nyuszicsoport vagyunk:)

    VálaszTörlés