2013. március 30., szombat

DIY Adventures: Húsvét




Az idei utolsó húsvéti dekor ötletet a DIY Adventures sorozat keretében mutatom meg Nektek. E sorozat keretében összeálltunk öten bloggerinák és minden hónap utolsó szombatjára készítünk egy-egy saját alkotást meghatározott témában. Márciusban ez a téma mi más lehetne, mint a húsvét. 



Az alkotásom ötletét először a Pinteresten láttam, majd felfedeztem a Színes ötletek blogon, ahol már szerencsére leírás is volt, így könnyedén elkészíthettem. 

Szükséges hozzá: 
tojás / körte formára fújható lufi 
csoki tojás 
színes madzag/fonal 
vazelin / olaj 
tapétaragasztó / folyékony keményítő



Úgy készült, hogy először bele kellett gyömöszölni a csoki tojásokat a lufiba, ami nem is volt olyan könnyű! Meg lehet csinálni tojások nélkül is, de nekem így ötletesebbnek tűnik a dolog. Én 3-4 db kisebb tojást, és ha belefért 1 nagyobbat szuszakoltam a lufiba, majd ha bent voltak, felfújtam a lufit, hogy szép tojásformát kapjak. 



Rövid időre beáztattam a színes madzagot tapétaragasztóba, hogy magába szívja. 



Hogy ne ragadjon-tapadjon a lufihoz a madzag, be kell kenni egy kis vazelinnel vagy olajjal. A szilárd vazelin nekem szimpatikusabb volt, így egy kis mogyorónyit összedörzsöltem a kezeim között, majd átsimogattam vele a lufit, hogy mindenhol síkos legyen :-) 

Majd elkezdtem össze-vissza beborítani a lufit a madzaggal – el kell áruljam, hogy ez a legmacerásabb része az elkészítésnek. Rá kell simítani a madzagot a lufira úgy, hogy egyenletesen, de szellősen beborítsa mindenhol, ne legyen nagyobb lyuk annál, mint amekkora tojásokat beletettem. Arra is figyelni kell, hogy miközben vesszük ki a masszából a madzagot, ne maradjon rajta túl sok tapétaragasztó,mert különben a ragasztó hártyaként szárad a lufira és az nem szép), a én óvatosan lehúztam a felesleget mindig feltekerés előtt. A madzagokkal amúgy is mindig bajban vagyok, nem volt ez másképp most sem: többször is el kellett vágnom, mert rettenetesen összegubancolódott, de nem probléma, hisz itt most nem fontos, hogy folytonos legyen a fonal a lufin (sőt, akár több színből is össze lehet állítani, én ezt most kihagytam). Így amikor kevésnek éreztem az előzően beáztatott fonalat, tekertem le egy újabb adagot, majd a beáztatás után folytattam a feltekerést. Amikor úgy éreztem, hogy elég lesz a fonalmennyiség a lufi körül, mehetett száradni. Viszonylag sokáig száradt, türelmesnek kell lenni, inkább tovább hagyni száradni, mert ha nem szárad ki rendesen és kivesszük a támaszt, a zsinórtojásunk összeomlik (két művemben a lufiból kiszökött a levegő, össze is omlott a tojásforma). 

Mikor megszáradt a „borítás”, kiböktem a lufit, majd a kis réseken kihúztam a maradványait – így maradtak a csoki tojások a nagy tojáson belül. 





Sajnos végül pont a színes fonalas nem sikerült, de majd jövőre alkotok még ilyet. Ezzel a technikával pl arany-piros fonalból (no és persze húsvéti csoki tojás nélkül) karácsonyra is készíthetünk díszgömböket (én biztosan csinálok majd akkor is!).


Nézzétek meg a többiek alkotásait is!

Belle (Girl's Corner)
CRaPTRaSH (CRaPTRaSH ViLáGa)

12 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet, szépek lettek! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez mekkora!!! :) Nagyon tetszik, szuper ötlet! :)
    Pusza: Reni

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jó ötlet!
    Hasonlót készítettem már, igaz, nem húsvétra, és tapétaragasztó helyett keményítőt is lehet használni. :)
    De ezt legközelebb megcsinálom.

    VálaszTörlés
  4. Annyira jó, én karácsonykor akartam ilyen díszeket csinálni, de

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szupi lett! Annyiszor láttam már ezt az ötletet, de még sosem vitt rá a lélek, hogy kipróbáljam... Olyan hihetetlen, hogy tényleg úgy maradnak a madzagok... .D

    VálaszTörlés
  6. Óóó, ez szuper ötlet! Ha most húsvétra már nem is, jövőre (vagy karácsonyra) mindenképp megcsinálom.:)

    VálaszTörlés
  7. Szuper jó ötlet, nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  8. Ez hatalmas ötlet! Nézegettem ilyeneket Pinterest-en, de sosem mertem belevágni.

    VálaszTörlés