2013. február 18., hétfő

Speedfitness tapasztalataim

 
 
Valahogy nehezen jönnek a beauty posztok most a tollamból, viszont szerencsére van más, amiről írhatnék, így jöjjön ma egy kis beszámoló a speedfitness-el kapcsolatos tapasztalataimról.
Tavaly nyáron sikerült kedvezményesen részt vennem néhány speedfitness edzésen, de akkor valami miatt elmaradt a beszámoló, most viszont az „edzéstervemmel” kapcsolatos bejegyzés kapcsán eszembe jutott, hogy megoszthatnám gondolataim, véleményem erről az ezdésmódról. 
 
Kép forrása


Mint sok nő, én sem vagyok elégedett az alakommal, mindig szeretném itt-ott formálni, fogyasztani magam. Így amikor először olvastam a speedfitnessről, azonnal kíváncsi lettem. Mi is ez valójában? Vajon valóban olyan hatékony? Amikor az Emberem mesélte, hogy az egyik munkatársa tart ilyen edzéseket és nagyon dicsérik a páciensek, úgy döntöttem én is kipróbálom.

A hivatalos leírás erről az edzésformáról:
A speedfitness edzésmódszer  az elektromos izomstimuláló technológiáját veti be döbbenetesen hatékony tréningjeihez. A test minden izma lényegesen rövidebb idő alatt és sokszorosan intenzívebben, valamint gyakrabban van edzve, mint bármilyen más konvencionális erőnléti tréning során. A teljes testre egyszerre ható EMS technológia lehetővé teszi az ultragyors, 20 perces edzésidőt, mely fizikailag egy kétórás kőkemény konditermi edzsének felel meg. Az egész tesz (harántcsíkolt) izomzata másodpercenként 85-ször húzódik össze, ezért a módszer gyors izomrostok fejlődésére hat leginkább. Így érhető el, hogy számos előny mellett a gyorsaság, dinamika, reakcióidő is fejlődik általa. A nyújtó és feszítő izmok egyidejű stimulálása is egyedülállóvá teszi a speedfittness edzéseket, míg heti két edzés mellett gyakoribb munkának vannak kitéveaz izmok, mint az általános konditermi gyakorlat során. (forrás)


Az én tapasztalataim:

A speedfitness edzés úgy történik, hogy egy speciális pamut ruhát kell felvenni, majd utána jön a megnedvesített, vezetékekkel teli mellény és egyéb pántok, amelyek a test megfelelő pontjaihoz vezetik az impulzusokat. Gyakorlatilag úgy néz ki az ember, mint egy nindzsa vastag köldökzsinórral :-)
Az impulzusok erőssége külön-külön állítható, hogy például a mellkas tájékára ne jusson olyan nagy terhelés (a szív megerőltetésének elkerülése céljából). Emellett nekem a karizmom sokkal gyengébb, mint a combom, nem bírt akkora terhelést, így a karomon gyengébbre lett állítva az impulzus erőssége. Ezt az edzés során folyamatosan lehet változtatni (nyilván inkább erősíteni, fokozni a terhelés növelése érdekében) a vendég tűrőképességének megfelelően. Én próbáltam feszegetni a határaim és kitapasztaltuk, hogy melyik testrészen mennyit bírok. Valójában nagyon vékony a határvonal az között, amit még bírok és mi az, ami már meghaladja az izmaim tűrőképességét. Nemegyszer előfordult, hogy bevállaltam még egy kis nehezítést, de az impulzus erőssége már kifeszítette a karomat vagy a combomat.

Maga az edzés úgy néz ki, hogy az első részben „kardio” gyakorlatok vannak, amelyben feltornázzuk a pulzust: ilyen-olyan ugrálások, közben karlendítés, stb. Közben folyamatosan érik az impulzusok az izmokat – számomra ez a rész nagyon fárasztó volt, előfordult, hogy már alig vártam, hogy leteljen az előírt idő (persze csak lopva sandítottam a visszaszámlálóra, nehogy puhánynak tartson az edző :-)
A második részben inkább tornagyakorlatok voltak – ekkor már nem folyamatos pulzálás mellett, hanem néhány másodperc pihenő, néhány másodperc impulzus váltakozásával. Ekkor általában az impulzusos részt használtuk az izmaink terhelésére, ekkor kellett feszíteni, megdolgoztatni azokat (vagy folyamatos gyakorlatozás az izomstimuláció váltakozása mellett – ha nem voltam túl fáradt, inkább így csináltam). Szeretek tornázni, így ezt a részt mindig jobban élveztem, mint az első, fárasztóbb részt, ebből akár többet is bevállaltam volna.

Az edzések nem voltak túl hosszúak, 20-30 perc volt egy, de ezalatt kellemesen elfáradtam, mert az izmokat jelentős terhelés érte. Az izomláz sem került el, főleg az első néhány alkalom után volt kissé érdekes a járásom :-) Később már előfordult az is, hogy annyira élveztem a mozgást, hogy hazamentem és még előkaptam egy Rubint Réka dvd-t (persze volt hátulütője ennek is: a drága Emberem büszkén elújságolta ezt az edzőnek, aki következő alkalommal keményen megtornáztatott, mondván hogy akkor bírok én jóval többet is).

No és persze a legfontosabb, milyen hatással volt ez az edzés?
Az izmaimnak nagyon jót tett ez a fajta testmozgás. Érezhetően sokat fejlődtek, hisz sokkal erősebb stimuláció érte őket, mint korábban. Jó volt látni, ahogy izmosodott a karom, a combom. Ezért tehát mindenképpen megérte.
Sajnos a fogyás nem volt olyan mértékű, mint szerettem volna. Hallottam, hogy akinek nagyobb feleslege volt, annál látványosabb volt a fogyás mértéke is. Nálam viszont amúgy sem volt szó nagy súlyfeleslegről, max 5 kg-tól szerettem volna megszabadulni, ennek kb fele ment le. Nálam probléma lehetett az is, hogy miután belejöttem, alaposan elfáradtam a speedfitness-től, ezért nem fektettem elég energiát a kardio-szálkásító edzésekre, így nem volt elég a mozgás-mennyiség a fogyáshoz.
Ha most kezdeném a tavalyi kúrát, jóval többet járnék mellette futni, biciklizni – úgy érzem, akkor sokkal hatékonyabb lehetett volna.

Az én véleményem tehát az, hogy akinek nagyobb feleslege van, vagy kis időbefektetéssel szeretné izmait erősíteni , annak érdemes kipróbálnia ezt az edzésformát. Aki azonban csupán néhány kg-tól szeretne megszabadulni és előtte is mozgott rendszeresen annak tudatosan kell összeállítani az edzéstervét, amelynek ez a mozgásforma csak egyik eleme lehet, de nem az egyetlen.
Emellett itt is fontos megjegyezni, hogy az étkezésre ennél is, mint minden más módszernél figyelni kell. Nem lehet mozgással ellensúlyozni a rossz étkezést – ha erre nem figyelünk, nem lesz eredményes a testedzésünk. Azonban nem szabad túlzásba vinni a nem-evést sem: ha így teszünk, nem lesz elég energiánk az edzésekre, ami szintén nem cél. 



Ti próbáltátok már a speedfitnesst?

2 megjegyzés:

  1. Még nem is hallottam erről a mozgásfajtáról, köszi a leírást, a ninjás hasonlat pedig csúcs :-D

    VálaszTörlés
  2. Köszi a beszámolót, én már régóta szeretném kipróbálni! Legjobb lenne egy kuponos oldalon lecsapni rá. :)

    VálaszTörlés