2013. február 12., kedd

Haj-kalandok





Elnézést a hosszú szünetekért, de elszállt az ihletem, és csak nem akart a múzsa homlokon csókolni. Most is egy viszonylag rendhagyó bejegyzéssel jövök, ezúttal a hajamnak szentelek egy posztot, de nem a szokásos módon. Nem a hajápolási rutinomról lesz szó, arról korábban olvashattatok (bár a közeljövőben remélhetőleg nagy változások következnek be benne, de azokról majd később). Amiről ezúttal mesélnék, hogy hogy is alakult a hajam színe, formája az utóbbi időben (és egy kicsit a múltban). Sok képet gyűjtöttem össze Nektek! :-)



Mindig el szoktam mesélni, hogy nekem bizony volt már természetes fekete hajam is :-)
Igen, bizony, így igaz – ugyanis nagy fekete hajjal születtem, de ez az állapot nem tartott sokáig. Gyerekkoromban tejfölös fejűnek hívott a keresztapám, olyan fehér hajam volt. Általában középhosszú hajam volt és nagyon utáltam fésülködni. Tini koromban döntöttem úgy először, hogy levágatom az (akkor szép hosszú) hajam. Ráadásul nem is kicsit, egyből néhány centis „Béla frizurát” vágattam, ahogy az öcsém nevezte.

már nem tini, de ismét rövid

Nagyon vagány volt, de egy idő után elkezdett hiányozni a változatosság, a nőies hosszú haj és növesztésbe kezdtem. Emlékeim szerint ez a váltakozás végigkísérte a tinikoromat és a húszas éveim első felét: hajat növesztettem, majd mire megnőtt meguntam a növesztést és újra levágattam (az az igazság, ha nem tartana olyan sokáig megnöveszteni ilyen hosszúra, mint amilyen most, szívesen levágatnám bármikor – néha hiányzik most is a rövid haj).


növesztő fázisban

A színét illetően nem voltam olyan bátor duhaj, mint a hosszával kapcsolatban. Az egyetlen színváltozás, ami ebben az időszakban bekövetkezett a hajamon a napnak volt köszönhető: nyáron alaposan kiszívta a hajam a nap, olyakor jóval világosabb szőke volt, majd télen ismét besötétedett.

Az egyetlen hajszín-béli „kilengésem” az volt, amikor az éppen növésben lévő hajamat szőkítő spray-vel kezdtem fújni. Talán néhányan emlékeztek, hogy anno a drogériákban lehetett kapni szőkítő sprayt, ami gyakorlatilag hidrogén peroxid volt, mint később megtudtam. Gondoltam ezzel kicsit világosítok a hajamon, míg végül úgy rákaptam, hogy szinte fehér lett a hajam (a fenti nagyon rövid változat is ilyen), és nem mellesleg rettenetesen kiszáradt, sokat vissza is kellett belőle vágni. Ezen kívül nem esett át semmi színezésen a hajam.



szinte fehér hajjal és öcsémmel

Mindig is nagyon tetszett a vörös haj (az a szép világos répavörös), de sosem mertem befesteni. A hosszú hajra most sem kennék vörös festéket, de azt sajnálom, hogy a rövid hajamon nem próbáltam ki több színt is (ezzel kapcsolatban van egy fogadalmam: ha valamikor újra rövid hajam lesz, mindenképp kipróbálok más hajszínt is, pl vöröset).

világosabb hajvégek

 
Most már évek óta viszonylag változatlan a frizurám: középhosszú szőke haj oldalfrufruval. Néha pici átmenet volt belevágva, de ezen felül már szinte unalmasan ugyanolyan volt.


hullámosítva, eredeti színnel

Ezért nem is csoda, hogy tavaly tavasszal belém költözött a kisördög a „változtatni kellene” érzéssel. A hosszán nem akartam változtatni, így kitaláltam, hogy melíroztatom. Anno még a blogon is vacilláltam, emlékszem Ani írta is, hogy ő nem tenné a helyemben, mert szép a természetes színe is (milyen igaza volt!). Persze ha én egyszer a fejembe veszek valamit, akkor nem tud eltántorítani semmi. Így aztán júniusban belekerültek az első melírcsíkok. Nagyon tetszett, kicsit világosított az akkor épp viszonylag sötét szőke hajamon, de csak visszafogottan. Ez nagyon tetszett egyébként, így utólag azt hiszem, itt kellett volna megállnom.

kicsi melírral

De ahogy elkezdett lenőni, mentem ismét, így a nyár végén még egy adag melír került a hajamba, ekkor már elég világos lett, a fodrászom mondta is, hogy többet már ne tegyünk bele (bár őszintén szólva, nem annyira a világos hajszín, inkább a melí lenövése zavart).

itt volt a legvilágosabb

Majd ősszel, ahogy nőtt le, kitaláltam, hogy nekem mindig is az aranyszőke szín tetszett, így kipróbáltunk egy aranyszőke hajszínezőt.

enyhe aranyos-vöröses fénnyel

Kétszer színeztük ezzel a hajam ősszel – először nagyon tetszett, csak akkor változtak az érzéseim, amikor elkezdett lenőni. Mivel korábban nem volt festve a hajam, nem szoktam hozzá a lenövés látványához. Másnak talán fel sem tűnt, de engem zavart az eltérés a hamvas szőke eredeti hajam és az aranyszőke színező között, ami nem kopott ki a hajamból: egy kicsi aranyos-vöröses színt hagyott maga után. Nem volt vészes, de engem zavart (korholtam is magam, hogy minek álltam neki ennek az egésznek, hagytam volna a festegetést olyanra, aki nagyon nincs megelégedve a hajszínével).


Mindezek után most februárban jött az újabb akció: kitaláltam, hogy még egy pici melírt tetetek bele, hogy kevesebb legyen benne az aranyszőke és utána békén hagyom, szépen lenövesztem. Sajnos a végeredmény nem olyan lett, mint amire számítottam: ezúttal nem sapkás melírt, hanem fóliás melírt alkalmazott a fodrász a kérésemre. Mondtam, hogy ne legyen túl sok, de azért látsszon a hajamon, hogy valami történt vele. Talán az én megfogalmazásom sem volt az igazi, de mentségemre szóljon, hogy mivel sosem volt még így melírozva a hajam, arra a kérdésre, hogy mennyit tegyen bele nem igazán tudtam érdemben mást válaszolni. A lényeg, hogy amikor meg lett mosva a hajam, akkor láttam, hogy viszonylag sok, nagyon szőke hajam lett. Bíztam benne, hogy majd a szárítás után nem úgy tűnik majd, de nem így lett. Másnap reggel még mindig úgy éreztem, hogy ez nekem nem tetszik: nem szeretem, ha valakinek túl van szőkítve a haja, olyan közönségesnek találom. Nem gondoltam, hogy valaha is lesz ilyen színű hajam :-) Egész nap laposkúszásban közlekedtem a munkahelyemen, össze is fogtam a hajam, hogy ne legyen olyan feltűnő (lehet, hogy csak nekem tűnt annyira tragikusnak a helyzet, mert sem az Emberem, sem a munkatársaim nem szóltak egy szót sem). Képem nincs erről a színről, annyira nem tetszett, hogy nem is akartam megörökíteni. Alig vártam, hogy vége legyen a napnak és mehessek megoldást keresni. Végül vettem egy hajszínezőt és felkentem rá, ennél rosszabb úgysem lehet alapon. Azt hiszem megfelelően leírja a hajszínemet az a tény, hogy a világosszőke színező alkalmazása után a korábbihoz képest sötétszőkének láttam a hajszínemet hajmosáskor. Annak ellenére, hogy én kentem fel magamnak a hajszínezőt, amit soha nem csináltam még, egész vállalható lett az eredmény (persze lehet ezt egy hozzáértő máshogy gondolná) – ma már nem akartam egész nap usánkában közlekedni. Úgy látom, hogy a saját hajszínemmel nem történt semmi, hisz az picivel sötétebb volt a hajszínezőnél, a melír viszont kapott egy picit sötétebb hamvasszőke színt – így mondhatni meg vagyok vele elégedve (ha a melír túl gyorsan ledobná a színt, még egy ilyen színt hajlandó lennék rákenni).


jelenlegi szín



Hogyan tovább?
Kis kitérő után a cél ismét az, hogy ne színezgessem/melíroztassam a hajam, hanem a saját színében pompázzon – nem lesz könnyű, hisz egy ilyen lenövesztéshez azért elég hosszú a hajam.
Jelenleg még több samponom és balzsamom/hajpakolásom van használatban, de ahogy fogynak el, szeretnék fokozatosan áttérni a szilikonmentes hajápolásra. Kipróbálom, nekem hogy jön be egy „tisztább hajápolási módszer”. Már nézegettem Ani oldalán a praktikákat, ez alapján haladok majd tovább. Samponszappanokat szeretnék próbálni, illetve mivel teljesen magával ragadott a saját szappan és krém készítésének lehetősége, idővel saját készítésű samponszappannal szeretném mosni a hajam (már kitaláltam, hogy mi kerül az első samponszappanomba J
Vásároltam kókuszolajat is, isteni az illata, tetszett a hajamon. A natúr hajvégápolót még keresem, mert eddig hiába kentem bármivel a hajam (olíva-, mandulaolaj), mindig látszott rajta, hogy felvittem rá egy kis olajat és ha nem is csúnyán, de láthatóan összetapasztotta kicsit a hajvégeket. A szilikonmentes balzsamra egyelőre nincs ötletem, valószínűleg kipróbálom a sok helyen ajánlott Alterra hajbalzsamot.

14 megjegyzés:

  1. "hullámosítva, eredeti színnel" képen gyönyörű :) a színe ott tetszik a legjobban, viszont a rövidebb haj is jól áll Neked :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :-)
      Most én is az eredetit szeretném visszakapni, még a sörös üveges frizurát szerettem nagyon, de most egy darabig nem szeretnék olyan rövidet

      Törlés
  2. Béla frizura :DD
    Annyira fura vagy ilyen rövid hajjal amúgy :P
    A majdnemfehér szőke amúgy borzalom, nem csak Neked, az szerintem senkinek nem áll jól, max 1-1 vékony csíkban, de az sem mindenkinek, szóval nem Téged akarlak bántani ezzel :P
    Egyébként a saját hajad olyan szép, butus vagy, hogy belenyúltatok, de a kicsi melírral is szép volt, meg most is :]
    Én nem is tudom, melyik állapotban láttalak Téged, de egyik sem volt vészes és szerintem Te hitted csak úgy, mert van hogy másnak tényleg kb. fel sem tűnik, csak annak, aki viseli! ;]
    Persze értem én, szar úgy "élni" (lenni), hogy nagyon nem tetszik valami :]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Míg keresgéltem a képeket nekem is fura volt néha a rövid haj, olyan rég volt már :-)
      Nem bántasz meg, én is tudom, hogy borzalom - és csak nevetek magamon, hogy anno szépnek találtam. Aztán egyik pillanatról a másikra megváltozott a véleményem, amikor megláttam egy fotót magamról.
      Egyetértek egyébként, butaság volt hozzányúlni a hajam színéhez, most már én is így látom, de ha egyszer valamit a fejembe veszek, arról nem lehet lebeszélni :-D
      Amikor először találkoztunk, akkor már mindkét melírozás megtörtént (visszakerestem a képen a dátumot)

      Egyébként amikor a végéhez kerestem a képeket, elgondolkodtam én is, hogy vajon más is látja a színkülönbségeket? Mert végülis nem olyan hatalmas a változás, akár különböző fényeknek is betudható ... :-)

      Törlés
  3. Nekem a legjobban a növesztési fázisos frizkód tetszik:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így utólag nekem is tetszik, főleg a formája :-)

      Törlés
  4. Nekem az tetszett legjobban, amikor a nagyon kevéske melír volt benne, tök jól kiemelte a természetes színedet. :)

    VálaszTörlés
  5. Wow micsoda variációk! Nekem is volt "bélás", a legrövidebb hajam 3 mm volt :) azt is imádtam de már nem vágatnám le. A kedvencem a "hullámosítva eredeti színnel", nagyon szép az eredeti hajszíned :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húú, nehezen tudlak rövid hajjal elképzelni! Ha van kedved, tehetnél fel rövid hajas képet, én nagyon kíváncsi vagyok! :-)

      Törlés
  6. A kevés melíros képen gyönyörű a színe! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy látom arra szavaz a többség :-)

      Törlés
  7. Nekem nagyon tetszik a hajad eredeti színe! És szerintem jól állt a rövid frizura, a "növesztő fázisban" c. képre gondolok.
    Az Alterra sampon és balzsam nem rossz (teszt a blogomon), én egyedül az illatát nem kedvelem, de ez ízlés dolga és nem is ez a lényegi szempont. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így utólag már nekem is az tetszik leginkább - sebaj, hipp-hopp 2-3 év és újra olyan lesz :-S
      Megnézem a tesztet mindenképp! Nem jó hír, hogy nem jó az illata, nálam az nagyon fontos - ettől függetlenül kipróbálom majd.

      Törlés