2013. február 25., hétfő

Essence Stays No Matter What vízálló szemceruza vs Avon SuperShock gél állagú szemhéjtus

 
Eddig sem titkoltam, hogy nagyon szeretem az Avon SuperShock gél állagú szemhéjtus ceruzáit. Kényelmes vele dolgozni, nagyon puha az állaga, csak úgy siklik a bőrömön. Általában barna szemceruzát használok az alsó szempillasor alá, így szinte napi használatban van nálam a Blackberry szín. Sajnos azonban minden jónak vége lesz egyszer alapon kivonták a kínálatból ezt a színt (vajon miért?), csupán itt-ott lehet még akciósan megvásárolni. Ugyan betáraztam belőle, néhány hónapig még nem lesz problémám a hiánya miatt, de azért körbenéztem, vajon mit fogok utána használni? Az Essence új termékei között láttam meg azokat a három színből álló vízálló szemceruzákat, amelyek a megfelelő utódok lehetnek. Türelmetlen nő lévén le is csaptam a Stunning brown fedőnevű barna színre amint megláttam őket az üzletekben. Ezúttal tehát egy összehasonlító bejegyzést mutatnék Nektek, a fenti két barna szemceruzát mutatnám meg Nektek.

 


Szín
Mindkét szemceruza barna: az Essence egy középbarna matt szín, míg az Avon gélceruzája szerintem sokkal izgalmasabb – egy kicsit lilás, fényes barna szín. Nekem az Avon színe jobban tetszik, nem túl gyakran látok ilyen szép színt szemceruzában (emiatt is sajnálom, hogy kivonják).


felül Avon, alul Essence

Állag
A szín mellett számomra az állag a legfontosabb szempont. Mivel nagyon könnyen könnyes lesz a szemem ha erősen rá kell nyomni a szemceruzát, az alapvető szempont, hogy minél puhább, könnyen kenhető legyen a ceruza - a tartósság mellett természetesen. Az Avon ceruzája ebből a szempontból számomra ideális: úgy siklik a bőrömön, mintha vajjal kenném és sokáig szépen fennmarad, nem mászik el – legalábbis mióta szemhéjalapozót használok, előtte néha kicsit azért elmászott (a kezemen viszont lerobbanthatatlan). Az Essence termékét sajnos nem ennyire könnyű felkenni: nem olyan kemény, mint némelyik szemceruza, de azért a puhasága elmarad a másikétól, többször kell áthúzni finoman, hogy felkerüljön a szín a szememre.
Amit az Avon termék "szemére szoktak vetni", hogy gyorsan fogy, az bizony a ceruza állagának, krémességének köszönhető: hisz emiatt lehet olyan könnyen felvinni, és ezt érezni a faragás közben is: mintha vajat faragnék, szalad a faragóban. Ezzel szemben az Essence ceruzája nem fogy olyan gyorsan, sőt, a faragáskor is akadtak problémáim, nagyon nehezen tudtam faragni (bár ez nem a szemceruza "érdemi" részének volt köszönhető, hanem a műanyag résznek). A faragás kicsit meg is viselte a ceruzát:



Színválaszték
Az Essence vízálló szemceruzái három színben kaphatóak: fekete, szürke (vagy ezüst?) és barna
Az Avon gélceruza jelenleg a katalógusban kapható színei: fekete, ezüst, metálkék és metál rózsaszín


Tartósság
Szemhéjalapozó használata mellett mindkét ceruza szépen a helyén maradt a nap során, egyik sem mászott el. Az Avon ceruzájával régebben, amíg még nem használtam szemhéjalapozót, meggyűlt a bajom, mert a felső szempillasor tövébe húzott vonal többször is a szemhéjamon kötött ki. Amióta szemhéjalapozót használok (és talán vékonyabban is húzom) azóta ilyen problémám nincs vele.
Bár nem szoktam sötét színnel kihúzni a vízvonalam, kíváncsiságból kipróbáltam: az Avon ceruzája szépen fog a vízvonalon és tartós is, az Essence ceruza is befogta, de nem annyira szépen, mint az Avoné.

 
Méret, súly
Az Essence terméke 1,5 gr-os, míg az Avoné 1,2 gr a katalógus szerint. A ceruzák nagysága ugyanakkor, mint ahogy fent is látszik.


Ár, elérhetőség
Az Avon ceruza ára az aktuális akciótól függ, teljes áron 1.290 Ft, (ami azért elég sok). A február végétől érvényben lévő katalógusban 729 Ft-ért kapható – így 608 Ft / gr az ára. Az Essence ceruzáját 499 Ft-ért vásároltam, ennek egységára ez alapján 333 ft / gr lesz - csak hogy precízek legyünk :-)
Az Essence szemceruzája drogériákban kapható (Rossmann, Müller, néhány DM) idén februártól, az Avon termékét sajnos kivonták a forgalomból, akciós lapokon lehet még ugyan rendelni, de sajnos a katalógus kínálatában már nincs barna szín ebből a fajta ceruzából. Az Avon ceruza többi színe katalógusból folyamatosan rendelhető.




Összességében bár nem rossz az Essence vízálló szemceruzája és jóval olcsóbb, mint a másik (ráadásul folyamatosan, nem akciótól függően), az Avonét jobban szeretem. Így amíg nem fogy el a betárazott a készlet, addig mindenképp az Avonos barna ceruzám használom, a fekete színt pedig később sem fogom lecserélni (hisz ez marad is az Avon kínálatában). Ha viszont kifogyok a Blackberry színből, akkor majd előveszem az Essence ceruzát.





Ti milyen márkájú és színű szemceruzát használtok?

8 megjegyzés:

  1. Nekem ma érkezett meg a Blackberry, az akciós katalógusból rendeltem. Az essence szemcerka is izgat, de eléggé elvette a kedvem, hogy ilyen nehéz faragni, annak ellenére lehet megnézem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én még a következő akciósból is rendelek kettő Blackberryt, azt hiszem :-)

      Törlés
  2. Én is nagyon nehezen tudom hegyezni az essence ceruzát (essence hegyezővel, ami egyébként minden mást tökéletesen hegyez), ráadásul szerintem leejthették szállítás közben vagy már a boltban, mert folyamatosan letörik tőből :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is tudom, örüljek-e, hogy nem vagyok ezzel egyedül (no persze, nem fogok)
      Régen én is jártam így egy szemceruzával, hogy amint kifaragtam máris letörött, én is a leejtésre tippeltem :-(

      Törlés
  3. A mostani rendeléssel várok egy SuperShock cerkát (nekem a Jillian dempsey volt a favorit, de már azt is ritkán látni), remélem engem is meggyőz majd:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt én sem nagyon látom mostanában a katalógusban, bár az utolsó szerzeményem valahogy nem fogott már olyan szépen, mint korábban - most alapnak használom el.
      Szerintem igen nagy az esélye, hogy Neked is beválik :-)

      Törlés
  4. Én utálok faragni, szóval mindenből automatát keresek...sajnos a szemöldökceruzám még nem ilyen...de majd AVONos lesz...Egyébként nagyon izgat engem ez az AVON ceruza, de még várok vele, ugyanis egyenlőre van két automata szemceruzám (miss sporty mini me, essence longlasting fekete), valamint egy faragható (essence kétvégű fekete-fehér), és két másik (essence longlasting barna és ezüst), amiket kimondottan ünnepekre használok...a mindennapi sminkelésemhez feketét szoktam...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szeretem az automata ceruzákat - azt szeretem, ha hegyes egy ceruza, az automata pedig mindig lapos (azt nem lehet sehogy sem hegyessé varázsolni, vagy csak én vagyok ügyetlen?)
      Nálam a szőke hajam miatt inkább a barna szemcerka játszik. Fekete csak a felső szempillatőbe kerül

      Törlés