2013. február 25., hétfő

DIY olajos hajpakolás



Az utóbbi hetekben rákattantam a szappanfőzésre és krémkészítésre. Ennek köszönhetően úgy tekintek a kencéimre, hogy mi az, amit saját magam is elkészíthetnék és milyen alapanyagokból. Az első ilyen alkotásom ez a hajpakolás lett.
 
 


Nemcsak a melírozás óta, hanem már korábban is alkalmaztam hajmosás előtti olajpakolásokat.  Nagyon puhává és selymessé teszik a száraz hajvégeimet. A természetes olajok olyannyira hidratálják a hajam, hogy már hiányzik az olajpakolás, ha egy-egy hajmosás előtt nem ebben ázik a hajam egy éjszakát. Az olajok azonban csúszósak, folyékonyak, nem a legkönnyebb a felvitelük: főleg az agánolajnál nem örülök, ha kifolyik akár egy csepp is az ujjaim közül. A kókuszolaj pedig szilárd: nehéz kibányászni a szűk szárú üvegből használat előtt. Az ideális az lenne, ha krémes állagú lenne a hajpakolásom: könnyen kenhető és nem csöpög el, nem megy kárba egy kicsi sem az értékes olajokból. Ezért amikor olvastam egy testápoló receptet, amely szilárd vaj és folyákony olajok keveréke volt csupán, arra gondoltam, ezt kipróbálhatnám hajpakolásként is.
 
Nézzük tehát, hogy készült a saját gyártású hajpakolásom!
 
Amit használtam:
- shea vaj (Zöldbolt/biobolt)
- kókuszolaj/kókuszvaj (Zöldbolt/biobolt)
- olívaolaj (Lidl)
- ricinusolaj (gyógyszertár)
- argánolaj (Zöldbolt/biobolt)
 
 


Egy kiürült és alaposan kimosott testápolós flakonba (egy Alverde testvaj lapos tégelyébe) mértem a hozzávalókat. A recept szerint 50% a szilárd vajak és 50% a folyékony olajok aránya - én csak a szemem alapján kevertem ki őket. A hozzávalókat "kimértem" a tégelybe majd egy botmixerrel felhabosítottam és összekevertem őket.
Az összetevőket mindenki maga választja meg attól függően, hogy mi van otthon és mit szeretne ápolni: a hajpakolásba számomra adott a kókusz-, a ricinus- és az argánolaj. A kókuszolajtól isteni illata van a hajpakolásnak! Eddig azt hittem, nem is igazán szeretem a kókuszt, de ennek az illatáért teljesen odavagyok.




Az illata mellett az állaga is nagyon tetszik! Igazán krémesre sikerült, kb mint a krumplipürém (tejföllel készítem és nagyon fincsi krémes lesz). Könnyen fel tudtam kenni a hajamra, sokkal kényelmesebb volt a felvitel ilyen állaggal.
Mivel ebben a krémben nincs un. vízbázis, nem szükséges tartósítószert belekeverni, ennek ellenére nem készítek egyszerre túl nagy adagot. Egy-egy alkalommal úgysem kell túl sokat a hajamra kenni. 


A használata után a hajam puha és hidratált - nagyon tetszik! Úgy érzem, az első próbálkozásom sikerrel járt, egész biztosan készítek még ehhez hasonló, házi kencét.


7 megjegyzés:

  1. No,a zt hiszem, kókuszolaj és argánolaj lesz az első próbálkozásomban, köszi az ötletet :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy sikerült ötletet adnom!
      A kókuszolaj nagyon tetszik, imádom az illatát!
      Az argánolaj nagyon drága, így abból inkább csak kisebb mennyiség került a pakolásba. Ráadásul nagyon büdös is, önmagában ezért sem használom.

      Törlés
  2. Én a joghurt-olívaolaj és az avokádó-olívaolaj hajpakolást szeretem, ezeket használom folyamatosan. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mennyi ideig hagyod a hajadon?
      Én általában egy éjszakát, nem tudom annyi idő alatt a joghurt nem-e lesz büdös?
      Az avokádót gyümölcsformában használod vagy avokádóolajat?

      Törlés
  3. Argánolaj: tegnap este egy vékony rétegben felkentem éjszakára az arcomra , reggelre teljesen beszívta és klassz sima lett a bőröm. Viszont tényleg nagyon büdi. :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól hangzik, de a gondolat, hogy hányingerem legyen saját magamtól, nem vonz ...
      :-)
      Próbálkoztam, de nem tudok megbarátkozni az illatával (szagával)

      Törlés
  4. A ricinusolaj nálam is bevált olívaolajjal keverve.
    A kókuszolajjal még nem próbálkoztam. :)

    VálaszTörlés