2013. január 30., szerda

DIY: arany és ezüst pelyhes fedőlakk

 
 
A téli kívánságlistám egyik darabja volt az OPI The man with the golden gun nevű lakkja. Nagyon-nagyon tetszik ez a lakk, azonban szerintem soha nem fogok kifizetni akkora összeget egy lakkért, mint amennyit kérnek érte (merthogy 18 karátos arany pelyhekből áll). Szerencsémre djkaty is látta a bejegyzésem és felhívta a figyelmem erre az oldalra, ahol a lány hozzám hasonló érzéseket táplált az OPI lakk iránt, majd elkészítette a maga hasonmását. Nekem sem kellett több, gyorsan meg is rendeltem az általa ajánlott arany (és ezüst) lapocskákat, hogy lehessen nekem is ilyen csuda lakkom.

 


Amire szükségem volt:
· üres körömlakkos üveg
· átlátszó körömlakk
· arany és ezüst lapocskák
· szemöldökcsipesz (szétcincálni a fóliát)


Az arany és ezüst fólialapokat az eredeti beszerzési helyről, a BPI cégtől rendeltem 7$-ért (nem akartam kockáztatni, hogy esetleg nem lesz megfelelő és bezöldül az egész lakk, ahogy más kommentelővel történt). Kínából érkezett a kis borítékom, először nem is értettem, hogy mit küldhettek, mert csalókák voltak a képek a fóliáról, jóval nagyobbra számítottam. Készítettem képet egy Essence mono szemhéjpúderrel, hogy lássátok, mégis mekkora:
 


 Eddig nem gyűjtöttem a kiürült körömlakkos üvegcséket, így most sem volt ilyenem. Úgy döntöttem feláldozom két nagyon régi Color Trend körömlakkot – az ő üvegük volt ugyanis a legkisebb felesleges a készletemben, ráadásul ezekben volt apró fémgolyó, amire szintén szükség van. Az üvegekből eltávolítottam a körömlakkot és kitisztítottam őket. Szegény Emberem majd világgá ment a tömény körömlakklemosó-szagtól - nem is mertem említeni neki, hogy ez illatosított lemosó :-). Nagy nehezen kitisztítottam az üveget. Az ecsetet már nem volt olyan egyszerű, a kis szálacskáiból nehezen akart kijönni a körömlakk. Mire végeztem, szó szerint végeztem vele - az ecset tönkrement a nagy tisztogatásban, így más megoldás után kellett néznem. Nem akartam még több körömlakkot feláldozni, viszont az erre a célra vásárolt BTGN fedőlakknak nem átlátszó a tégelye, én pedig gyönyörködni akartam a művemben (és különben sem szeretem, ha nem látom, mennyi és milyen állapotú lakkom van).
 
Kellett egy B terv tehát, amely szerint átlátszó üvegű, átlátszó körömlakkot vásárolok alapnak és abba teszem bele a kis fóliadarabkáimat. Így az Essence Colour&Go körömlakkok 101 Absolute pure átlátszó körömlakkra esett a választásom (a BTGN fedőlakkokat pedig majd elhasználom később).
 
Miután megvolt a körömlakk egy papírlapon apróra cincáltam a fóliákat (10-10 darabot színenként) – gumikesztyűben, hogy ne legyek könyékig aranyos/ezüstös (huncutul rákenődnek a fóliák az ember bőrére, ha nem vigyáz). Egyesével apró darabokra tépkedtem a szemöldökcsipesszel a fóliákat, majd beleerőszakoltam a körömlakkos üvegbe. Nem túl egyszerű művelet, mert a fóliadarabkák nem akarnak olyan egyszerűen belekerülni az üvegcsébe - majdnem én is feladtam, de aztán "heroikus" küzdelmem hatására végül csak megoldódott a probléma :-) Fogvájóval könnyebb volt a második körben az üvegbe pakolni a dolgokat, mint csak úgy megpróbálni beleönteni az üvegbe. Végül beledobtam az üvegcsékbe 2-2 golyót és alaposan összeráztam - így a golyók még apróra cincálták a fóliadarabokat.
 
Tulajdonképpen nem is olyan bonyolult, inkább türelem kell hozzá, mint kézügyesség. A türelem azonban ezúttal csodaszép fedőlakkot terem: imádom ezeket a lakkokat! :-)
 
 


Az ezüst fedőlakk a körmömön:



Az arany fedőlakk a körmömön:



Az arany fedőlakkban kisebbre sikerültek a pelyhek: emlékeim szerint ennél rövidebb időt töltöttem a fólia cincálásával, de a golyók benne határozottabbak, szerintem azok segítettek kisebbre tépni a fóliát.
 
Nagyon hálás vagyok djkaty-nak, hogy megemlítette ezt az ötletet, mert így 9.800 Ft helyett lett egy aranyos fedőlakkom mindössze 1.400 Ft-ért (és ugyanennyiért egy ezüstös).
 
Nemsokára megmutatom élesben, színes körömlakkon is!
 
 
 
Hogy tetszik? Készítenétek ilyen fedőlakkot?

19 megjegyzés:

  1. áhh nagyon jóó. *-* nagyon ötletes! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán köszi, de az ötlet sajna nem az enyém, én is "loptam"

      Törlés
  2. Hú de jól sikerültek! :]
    Aztán tessék ám mutatni sok szép körmöt:P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kívánságod számomra parancs, már fent is van egy :-)

      Törlés
    2. Így teljesüljön minden vágyam! :D

      Törlés
  3. Tényleg jópofa ez a DIY :) Én is várom az így készült manikűröket ^^

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jóóóó! Aranyban kell nekem is :)

    VálaszTörlés
  5. Na, ezt csak most látom. Őszintén szólva csodállak a türelmedért, én nem t*kölnék vele :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem volt sok idő (anno a gyufáskatulyák festegetése tovább tartott), szóval bármikor nekiállnék egy újabb adagnak, ha kell
      (sőt, erősen gondolkodom, hogy rendelek még fóliákat tartalékba :-)

      Törlés
  6. Jaj nagyon gyönyörű lett mindkettő :)

    VálaszTörlés
  7. Wow, nagyon ötletes, és tényleg mutatósak! :))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szuper lett mindkettő :)

    VálaszTörlés
  9. annyira de annyira jó lett :)

    VálaszTörlés
  10. annyira de annyira jó lett :)

    VálaszTörlés
  11. Szuperek lettek, nagyon tetszenek! :)

    VálaszTörlés
  12. Ha valaki próbálkozik vele Pentartos aranyfóliát ne tegyen bele, bezöldül 2 nap után a lakk :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, sajnálom! :-(
      Épp ezért tettem be én is a linket, hogy honnan rendeltem, mert az eredeti oldalon olvastam én is olyan kommentet, hogy más fóliával bezöldült a lakk.
      Az enyém még mindig tökéletes állapotban van, úgyhogy ez a forrás tuti!

      Törlés
  13. Én képkeretezéshez használatos aranyfüstfóliát használtam, sztem rézből lehetett, mert nemcsak bezöldült, de elkezdett finoman pezsegni a lakk, valahányszor kinyitottam az üvegcsét, szisszent egyet. Néhány óra alatt bekeményedett az egész.

    VálaszTörlés