2013. január 28., hétfő

Bellissima Imetec Magic Style meleg hajformázó kefe

 
 
Karácsonyra kaptam meg ezt az eszközt, és akkor kértétek, hogy legyen róla részletes bejegyzés, mert kíváncsiak lennétek rá. Végre sorra kerül ő is, így nézzük csak, mi is pontosan ez az eszköz és mi a véleményem róla. 


 
 


A képeimen is láthattátok már, hogy (közép)hosszú szögegyenes hajam van, és nagyon nehéz rábírni arra, hogy kicsit hullámos, vagy legalább íves legyen. A fodrásznak is csak nagy harcok árán sikerül, nekem pedig még annyira sem. Pedig nagyon tetszik, amikor valakinek szépen beszárított, befelé kunkorodó hajvégei vannak. Ehhez képest én általában jó pár percig elharcolgatok a hajammal reggel hajmosás után hajbeszárítás címén, aztán ha meguntam (és megszáradt a hajam), feladom és megyek egyenes hajjal a dolgozóba.
Erre a problémára szántam megoldásnak ezt az eszközt.

 
 
Karácsony előtti hetekben jelent meg róla az első sajtócikk, ami alapján egyből eldöntöttem, hogy ezt én is szeretném. Ugyan nem írtam, de fejben gyorsan kiegészült vele a téli kívánságlistám – sőt, már karácsonyra szerettem volna megkapni. Sokáig keresgéltem a városunkban található műszaki cikkeket árusító üzletekben (nálunk nincs Media Markt), de végül az Intersparban sikerült rátalálnom – igaz csak az egyszerűbb, lakossági felhasználásra szánt változatra, de ennek is nagyon örültem/örülök.
 
 
Jellemzői:
  • 2m hosszú forgó vezeték
  • Integrated Heating System: formázza és ragyogóvá teszi a hajat már egyetlen végighúzással (gyakorlatilag egy hajkefébe épített melegítő rendszer)
  • Anti-Frizz System: nem szárítja a hajat
  • Easy Grip System: a haj fésűn történő jobb rögzítésért
  • Hőálló csúcs az égési sérülések elkerülése érdekében

 
Ahogy használom:
hajmosás után megszárítom a hajam – ekkor nem használok különösebben semmi segédeszközt, egyelőre parkoló pályára állítottam a nagy körkefét (úgysem voltam túl sikeres a használatában); egyszerűen csak előre vagy oldalra döntött fejjel megszárítom a hajam. Ha teljesen megszáradt, beszárítom a frufrum – erre nem használom ezt a hajformázót, valahogy a frufrumon nem tetszik a hatása. Majd a frufrum után feltűzöm a hajam felső 2/3-át és alulról elkezdem megformázni az Imetec Bellissima hajformázóval. Tincsenként rátekerem a hajam alsó részét erre a „körkefére”, hagyom átmelegedni majd kihúzom a kefét a hajamból. Így én is szépen be tudom „szárítani” a hajam, hogy befelé kunkorodjon (persze előfordul, hogy egy-két tincs mégis inkább kifelé kunkorodik :-) ). Hoztam képet is erről az állapotról, nekem nagyon tetszik így (de úgy érzem, gyakorlás után lesz ez még jobb is).




Gondolom, ha nem egyforma hosszúságú lenne a hajam, látványosabb is lehetne, ezért gondolkodom azon, hogy februárban ismét vágatok némi átmenetet a hajamba (kb egy éve már volt, de akkor azért nem tetszett, mert nem tudtam szépen beszárítani/megformázni – úgy érzem ez a probléma most megoldódik)
 
A hajformázó egyébként 2 típusban és ezeken belül 3 méretben kapható:
Az egyik típus általános felhasználásra (ezt vettem meg én, az ára 7.990 Ft volt), a másik  professzionális felhasználóknak készült kerámia és turmalin bevonattal (ez egy kicsit drágább, tudomásom szerint 9.990 Ft).
A 3 méret pedig:
30mm: rövid, félhosszú hajra
38mm: rövid, félhosszú illetve hosszú hajra is
45mm: félhosszú és hosszú hajra (ez a méret az enyém)

Tulajdonképpen tehát ez egy melegített hajkefe, aminek használatával elfelejthetjük a hajszárítós + körkefés macerát. Nem meleg levegőt fúj, mint az ehhez hasonló régebbi eszközök, hanem átmelegszik a henger és mint egy hajsütővas formázza a hajat.
 
Adnak hozzá egy frizura-készítési útmutatót, amely leírja, hogy kell kezelni a készüléket. Kigyűjtöttem Nektek, hogy lássátok, miként lehet előrírás szerint használni:
 
 
A Bellissima Magic Style használata előtt:
  • a hajformázás megkezdése előtt néhány perccel kapcsolja be a hajformázót
  • ha szükséges, mossa meg a haját, törölje meg gyengéden egy törölközővel, majd hajszárítóval szárítsa meg teljesen
  • a hajformázó kefe tiszta és száraz haj esetében a mindennapi hajformázásra is használható
  • egy ritka fogú fésűvel fésülje át a haját és fésülje ki az esetleges csomókat.
  • ossza haját tincsekre ezzel is megkönnyítve a készülék használatát a hajformázás során (A)
 
 
 
Használat:
  • egyszerre egy tincsen dolgozzon (B)
  • a kívánt hatástól függően kövesse az alábbi utasításokat
  • a csillogóbb hatás érdekében tekerje a tincset a kefe köré, majd forgassa továbbra is a kefét (C)
  • a határozottabb vonalú frizura érdekében tartsa a haját mozdulatlanul a kefén néhány másodpercig

Kisimított haj kifelé álló hajvégekkel


  • húzza a kefét gyengéden a hajvégek felé
  • a kifésült hajvégekhez, tekerje a tincset kifelé (D)
  • ismételje a műveletet a többi tincsen is
 
Kisimított haj befelé álló hajvégekkel
 
 
  • húzza a kefét gyengéden a hajvégek felé
  • a kifésült hajvégekhez, tekerje a tincset befelé (D)
  • ismételje a műveletet a többi tincsen is
 
 
Hullámos haj
 
 
  • tekerje fel a hajtincset a hajvégektől a hajtövek felé (F)
  • ha lágyabb hatást szeretne, húzza gyengéden a kefét fogó mozgással a hajvégek felé
  • ha határozottabb hullámokat szeretne, hagyja a tincset néhány percig feltekerve a hajformázót (a hajtöveknél)
  • ismételje a műveletet a többi tincsen is
 
Dús hatás
 
 
  • különösen alkalmas rövid agy félhosszú tépett frizurák esetében
  • a haj töveknél történő megemeléséhez tekerje fel a tincset a hajformázóra, majd húzza a kefét a haj növekedésével ellentétes irányba, így a hajszálakat a töveknél emeli meg (G)
  • formázza haját a kívánt hatásnak megfelelően
 
 
Nekem nagyon tetszik ez a készülék, hetente többször használom, frissen mosott hajon mindig, néha még másnap reggel is átmegyek a hajamon kicsit, hogy szép legyen. Nagyon tetszik, hogy annak ellenére, hogy nem a professzionális változatot vásároltam meg, a használat után így is szép fényes és puha a hajam. Ráadásul amellett, hogy puha és selymes, nem olyan formátlan, lelapuló, mint szokott, az utolsó leírt lépésnek köszönhetően (amúgy nagyon laoulós fajta a hajam, de így egész jó :-)
 
 
 
Ti mivel formázzátok a hajatokat?

1 megjegyzés:

  1. Elég szimpatikus, de picit azért sokallom az árát, és szerintem azért szerintem így otthoni használatnál egy "laikus" nem tud olyat csinálni, mint a képeken $

    VálaszTörlés