2013. január 3., csütörtök

2012 kedvencei



Mivel nem változnak túl gyakran a kedvenc termékeim, havi kedvencek helyett inkább egy-egy évszak leggyakrabban használt termékeit gyűjtöm össze egy-egy kedvences bejegyzésben. A 2012-es év kedvenceit azonban semmiképp nem hagyhatom ki, hisz ebben az évben kezdtem a blogot, ami pedig azt jelentette, hogy nagyon sokat változott a használt termékek köre, sok-sok új dologgal ismerkedtem meg. 



Kedvenc arcápolási termékek 
Az abszolút favorit ezen a téren a Himalaya Herbals termékcsalád és a gyógyszertári készítmények. Tavasz óta folyamatosan használom a Himalaya Herbals radírozó arclemosót valamint az alkoholmentes tonikot ami számomra tökéletes kombinációnak bizonyul. 
Sok kísérletezés után kikötöttem a gyógyszertári hidratáló krémnél, ami számomra megfelelő hidratálást nyújt a bőrömnek. Bőrradírként pedig jelenleg a non-ionos fürdető krém keverve szódabikarbónával a legjobb megoldás számomra – ezt heti egyszer használva úgy érzem, megtaláltam a megfelelő arcápoló rutint. 

Kedvenc testápolási termékek 
Tisztálkodás tekintetében én évek óta a Baba szappanban hiszek – ez az abszolút kedvenc. Testápolót kettőt is kedvencnek választottam 2012-ben: az Alverde makadámdiós testvaját és a Soliteint testápolót. Ezek folyamatosan megtalálhatóak a fürdőszobámban, még ha néha-néha kísérletezgetek is másokkal. 

Kedvenc hajápolási termékek 
Ezen a kategórián sokat agyaltam, hisz a samponokat egész évben váltogattam, a hajam melírozása után talán a Nivea Blonde Gloss szőke hajra való samponját használtam a legkitartóbban. Bár nyáron nem vitt rá a lélek, hogy használjam, de az év többi részében nagy kedvencemmé nőtte ki magát a ricinusolajos hajnövesztő pakolás és a hajvégekre kent olajos pakolás (olívaolajból vagy a Stella Vita hajolajból). Amit szinte egész évben kitartóan használtam az a Serical hajpakolások, ezek közül is elsősorban a Latte – puha és könnyen fésülhető tőle a haj, csak arra kell ügyelni, hogy alaposan kiöblítsük a hajból. 
Hajmosás után pedig elmaradhatatlan számomra az Avon hajvégápoló széruma, ami segít a száraz hajvégeim hidratálásban és a gubancolódás megakadályozásában. 

Kedvenc körmös termékek 
A 2012-es év számomra nemcsak az új sminktermékek felfedezéséről szólt, hanem a körömlakk-mánia kezdetéről. Nem túlzok, ha bevallom, hogy az év elején sem 2 lakkból álló körömlakk-készletem az év során nemcsak megduplázódott, de szerintem inkább megtriplázódott. Ennek hátránya, hogy nem nagyon használtam egy lakkot sem kiemelkedően hosszú ideig: kivéve talán a sima és a különböző csillámos és egyéb fedőlakkokat (amelyek tökéletesen át tudják alakítani az alaplakkokat). Ezek közül két darab „uralta” az évet: az Orly lakkszárító fénye és az Essence Better Than Gel Nails high gloss fedőfénye. Az Orly a drágább és büdösebb lakk (ez talán egy kicsit azért gyorsabban szárít, de nem jelentős az eltérés), az Essence pedig olcsóbb és fényesebb. 
Az év elején elhatároztam, hogy lenövesztem a műkörmöm, hogy a lakkozás változatosságát élvezhessem, de sajnos nem számoltam az állandóan visszatérő problémámmal, hogy hiába erősödnek meg, az én körmeim akár néhány óra után is ledobják a körömlakkokat. Így nyár végén felkentem az első gél lakkom és lelkesedésem azóta is töretlen: ma már szép formásra is sikerül alkotnom a gél lakkot, erősek és hosszúak a körmeim, és ha épp nincs időm lakkozni (ami elég ritkán ugyan, de előfordul), akkor akár több mint egy hétig is szépen fennmarad a körmeimen a lakkozás. 

Kedvenc sminktermékek 
Azt hiszem ez a blokk lesz a leghosszabb :-) 
Kedvenc … 
… alapozó: az Essence Mix To Match alapozója. Próbálkoztam a Garnier BB krémekkel, és bár jódarabig használtam őket, de hosszú távon mégsem váltak kedvenccé – maszkszerűnek éreztem az arcomon. Ez az Essence alapozó viszont enyhén fed – nekem nincs is többre szükségem. Elkerül a maszkhatás, tartós rajta a pirosító/bronzosító, nekem ennyi bőven elég ahhoz, hogy kedvencemnek nevezzem. (Azt viszont el kell ismernem, hogy akinek nagyobb fedésre van szüksége, nem ez lesz a kedvence)
… szemhéjalapozó: Essence I love stage – az első és eddig leginkább kedvelt. Az Artdeco kiszerelését és illatát nem sikerült ennyire megkedvelni, ezt viszont olyan könnyű felvinni, tetszik az állaga, a színe. 
… pirosító: ebből sikerült begyűjtenem néhány darabot, de a legtöbbet szintén az Essence két pirosítóját használtam, Natural Beauty és Babydoll színekben. Finom, visszafogott színük szépen kiegészíti a nem túl erős sminkeket. 
… szemceruza: egyértelműen az Avon Jillian Dempsey szemceruzája és a Supershock gél állagú tusceruzái a nyerők – nem is tudom megszámolni, mennyit használtam el belőlük az év során. 
… szemöldökszínező: ismét egy Essence termék, mégpedig a szőkéknek készült szemöldökceruza kis kefével. Nálam tartósabbnak bizonyult, mint a poros megoldás és olyannyira beépült a rutinomba, hogy egyszerű natúr smink sem készülhet már nélküle. 
… szemhéjpúder: ezt a legnehezebb kitalálni, hogy vajon melyiket használtam legtöbbet. Bár ma már sokszor készítek színesebb sminkeket, de a legtöbbet használt paletta (mert egyértelmű, hogy paletta került a legtöbbször a kezembe) a MUA Undressed palettája volt (ha kiadnának egy Naked2 másolatot is, arra is tuti vevő lennék :-) 
… szempillaspirál: ebből a termékből is sokfélét használtam 2012-ben, volt ami nagyon nem jött be és volt olyan, amiért egész évben rajongtam. Az abszolút kedvenceim az Avon SuperFull és SuperShock szempillaspiráljai – szépen dúsítják és hosszabbítják a (szerencsére alap járaton is szép hosszú) szempilláimat. Kis kedvencnek melléjük becsusszant még a Max Factor szempillaspirálja is, amit a Glamour/Joy napokon kerültek a kosaramba. 
… szájfény: itt nem nagyon tudok kiemelni kedvenceket – ami tény, hogy a visszafogott rózsaszín szájfényeket kedvelem, ebből találtam kedvencet az Avonnál, az Essence-nél és a NYC-nél is. 

Kedvenc illat 
A Little Black Dress parfüm az Avontól. Nem vagyok nagy kísérletező parfümök terén – évekkel ezelőtt megtetszett és azóta használom, nem keresek másikat. 

Kedvenc márka 
Egyértelműen az Essence – év elején, a beauty blogok olvasgatása során fedeztem fel ezt az olcsó de nagyszerű márkát és azt hiszem bátran kijelenthetem, hogy nagy fan lettem. Nem telik el úgy Rossmann látogatás, hogy az Essence pultot meg ne nézzem – ami persze veszélyes is tud lenni, hisz ha nem akarok semmit vásárolni, akkor is könnyen elcsábulok egy kis apróságra. 
Korábban összegyűjtöttem már az abszolút kedvenceimet ettől a márkától, itt meg tudjátok nézni. 

Kedvenc könyv 
Sajnos nem olvastam annyit 2012-ben, mint szerettem volna – vagy úgyis mondhatjuk, hogy a legtöbbet nem szórakoztató irodalmat olvastam :-) 
Ami a legjobban tetszett tavaly, az Az éhezők viadala trilógia – viszonylag későn ismerkedtem meg vele, év végén olvastam el gyors egymásutánban a könyveket. Hallottam, hogy igen népszerű könyvről van szó, de nem tudtam pontosan, hogy miről szól. Karácsony után megnéztem a filmet, aminek hatására elolvastam először az első könyvet, majd gyakorlatilag néhány nap alatt kiolvastam mindhárom kötetet. Nekem nagyon tetszett mindegyik – a harmadik könyvet (szégyen, nem szégyen) szinte végigpityeregtem. Mindig úgy vagyok egy-egy jó könyvvel, hogy rettentően kíváncsi vagyok mi lesz a vége, ezért gyorsan olvasom ki, majd szomorkodok, hogy milyen kár, hogy máris vége van a történetnek. Kíváncsian várom a második részt filmen :-) 

Kedvenc film 
Szerintem 2012 legjobb filmje az Életrevalók (The Intouchables) – nagyon szép történet rengeteg humorral. 
A történet: Az ejtőernyős baleset után tolószékbe kerülő gazdag arisztokrata, Philippe felfogadja otthoni segítőnek a külvárosi gettóból jött Drisst. Azt az embert, aki most szabadult a börtönből, és talán a legkevésbé alkalmas a feladatra. Két világ találkozik és ismeri meg egymást, és az őrült, vicces és meghatározó közös élmények nyomán kapcsolatukból meglepetésszerűen barátság lesz, amely szinte érinthetetlenné teszi őket a külvilág számára.
Már vagy tízszer láttuk az Emberrel, és mindketten teljesen odavagyunk érte – még csengőhangnak is a film zenéjét választottam. 




Nálatok mik voltak a 2012-es kedvencek?

11 megjegyzés:

  1. Jó bejegyzés lett, bár lehetett volna több kép a termékekről! :)
    Az éhezők viadalát még sajna nem olvastam, csak a filmet láttam, de az nagyon tetszett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mivel majd' mindegyik szerepelt már a blogon, inkább csak linkeltem őket. A linkeken van sok kép! :-)
      Először én is a filmet láttam, annyira tetszett, hogy gyorsan elolvastam a könyvet is - szerintem sokkal többet megtudsz a könyvből, részletesebb, az érzelmi dolgok jobban átjönnek. Ha lesz rá időd, lehetőséged, szerintem érdemes!

      Törlés
  2. Jó sok közös kedvenc van :) még a film is... régen láttam már ilyen jó filmet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök a sok közösnek :-)
      Én is rég láttam ilyen jó filmet, amit ennyiszer újranéztem

      Törlés
  3. Jó kis összeállítás! :) Az éhezők viadalába én is szívesen kezdenék, szintén csak nem rég láttam a filmet, és nagyon megfogott, de vizsgaidőszak van, és nem merek belekezdeni, mert akkor csak azzal foglalkoznék :D Szerinted az essence szőkéknek való szemöldökceruzája egy alapvetően sötétbarna hajú (de már annyi benne a melír, hogy inkább szőke :)), és sötétbarna szemöldökű lányak (nekem :D) is beválna? iszonyatosan ritkás a szemöldököm, muszáj vagyok átsatírozni, viszont minél jobban szőkítem a hajam, annál jobban elüt az a sötétbarna ceruza, amit most használok rá. kíváncsi lennék a véleményedre! :) egész évben egy jó kis szempillaspirál után kutattam, de nem sikerült egyet sem találni :( a Cosmótól nyertem egy 2000 Calorie-t, de azzal sem voltam megelégedve, az új essence sajnos borzalmas, amik viszont bejönnének (avonék a supershockkal pl), attól begyullad a szemem... körbekérdeztem már pár embert, eddig senki nem tapasztalt hasonlót, el vagyok keseredve, pedig azok tényleg jó kis spirálok :( Lattét én is imádom a hajamon, mondjuk nálam úgyanúgy kócolódik, ha használom, ha nem, de az illata miatt megéri :):) és tényleg kevésbé töredezik a használata óta :) Várom az idei kedvenceidet is (persze csak szép sorjában majd)! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vizsgaidőszak közben semmiképp sem ajánlott ilyen könyvekbe belekezdeni! :-) (emlékszem én anno ilyenkor mindig elrakattam anyuval a könyveket, nehogy nekiálljak olvasni)
      Én mindenképpen a nem túl sötét szemöldökre esküszöm. Szerintem ha valaki elkezdi világosítani a haját a szemöldökét is ehhez kell igazítania, így abszolút annak a pártján vagyok, hogy próbálkozz csak a szőkéknek való szemöldökceruzával. Szerintem egyáltalán nem túl világos, inkább középbarnának mondanám, így szerintem nagy az esélye, hogy jó lesz Neked is.
      Sajnos a szempillaspirálban nem tudok segíteni, nem tudom érzékeny szemre milyen lehet a jó - ebben nekem sincs tapasztalatom. Ha ilyen problémám lenne, megpróbálnék kifejezetten érzékeny szemre való spirált keresni. Gyors guglizás eredményeképp La Roche Posay spirálról olvastam (hát, nem az olcsó kategória) valamint Artdeco spirálról, de tapasztalatom egyikről sincs. Esetleg ezen a vonalon érdemes lenne kutakodni.

      Törlés
  4. MUA paletta nekem is az egyik kedvencem volt, most két Sleek palettát néztem ki. Nagy kár hogy a MUA nem készít matt palettákat. :-/

    VálaszTörlés
  5. Jó kis poszt, tetszett, az Alverde testvajnak tegnap vettem meg a tusfürdőkrém-párját, testáplóból sajnos túltengek már így is :-)

    VálaszTörlés
  6. A Himalaya termékek nálam is kedvencek :) és az Avonos szájravalókat is kedvelem :) az Extra Lasting-Vintage Pink árnyalatú rúzsomat hihetetlenül sokszor használtam tavaly :)

    VálaszTörlés
  7. Azt hiszem már írtam nálad, hogy a Himalaya Herbals lemosók nekem is nagy kedvencek lettek! :) Az Életrevalók nagyon-nagy kedvenc nekem is! :D

    VálaszTörlés
  8. Amennyiben az éhezők viadala trilógia nem kölcsön vagy könyvtári könyvek elkérhetem őket elolvasásra?

    VálaszTörlés