2012. december 14., péntek

Xmas project - karácsonyfadíszek



Ahogy már tudjátok, Bellala ötletére Xmas project címmel néhányan karácsonyi dekorációkat alkotunk péntekenként. Eddig készült adventi naptár, adventi koszorú, most pedig a saját készítésű karácsonyfadísz következik. Ebben a bejegyzésben tehát megmutatom Nektek, én miket alkottam karácsonyfadíszként.



Minden évben nagyon rákészülök a karácsonyfadíszek készítésére, és amennyi belefér az időmbe, annyit próbálok megvalósítani. Általában azt sajnálom, hogy ezeket az alkotásaimat tudom a legrövidebb ideig nézegetni, hisz nagyon rövid ideig vannak szem előtt, a karácsonyfával együtt.
Megpróbálom az alkotásaimat nehézségi sorrendben megmutatni (bár egyik sem egy bonyolult dolog), kezdem a legegyszerűbbel:


Díszek dekorgumiból



A dekorgumi egy könnyen vágható, egyszínű anyag. Mint látjátok, ezek a díszek egyáltalán nem bonyolultak: régebbi Praktika újságokból másoltam a mintákat, majd rárajzoltam a dekorgumira és kivágtam. Nem volt még rénszarvasos díszem, pedig a rénszarvasok a Mikulással együtt hozzátartoznak a karácsonyhoz, így készítettem egy egyszerűt ebből az anyagból. Az angyalszárnyak is nagyon tetszettek az újságban, így azokból is gyártottam néhány párat.


Candy cane sógyurmából


Nem volt ilyen kis cukorkás karácsonyfadíszem, pedig annyira tetszett mindig is! Sajna azonban az üzletekben nem is láttam olyat, ami tetszett volna... Olyan kis gagyik voltak, így megpróbálkoztam én gyártani magamnak. Hogy olcsóbb legyen, nem gyurmából készítettem, hanem sógyurmából, aminek egy részét piros ételfestékkel színeztem. Ahogy látszik, ez sajna nem teljesen olyan lett, mint szerettem volna: a sodorgatás miatt a sávok nem egyenletesek, ráadásul a száradás közben az ételfesték furán rózsaszínre száradt. Cicásoknak plusz negatívum, hogy könnyen törik - így ha a macska elkezdi pofozgatni (már felfedezte, hogy ez bizony jó játék), akkor sajna gyorsan búcsút inthetünk díszeinknek. Jövőre ezt megpróbálom szép piros gyurmából is, úgy valószínűleg élénkebbek lesznek a színek.


Kerek díszek sógyurmából és szalvétából



Ezekkel már kicsit több munkám volt :-) Az előzőhöz használt fehér sógyurmát kinyújtottam, egy pohárral kiszaggattam belőlük kis pogácsákat (a szélét kilyukasztottam, hogy legyen hely az akasztónak). Száradás után lefestettem őket egy alapozószínnel, majd a kedvenc technikámhoz nyúltam és decoupage-oltam rá néhány karácsonyi mintát, végül lelakkoztam. 


Mézeskalács filcdísz


Azt hiszem ezzel bíbelődtem a fenti díszek közül a legtöbbet. Egy csináld magad csomagot vettem meg a kézműves boltban, mert nem szoktam mézeskalácsot sütni, de szerettem volna a fára mézeskalács-szerű díszeket. Ki kellett vágni a minta alapján a két barna körlapot, az egyik közepébe pedig lyukat is kellett vágni. A lyukas felére gyöngyökből és flitterekből mintát kellett varrni (hogy ez miben hasonlít a mézeskalácsra, nem tudom), majd végül pelenkaöltéssel összevarrni. A csomagból készülhetett volna még két másik dísz is, de azokhoz már nem volt türelmem, majd talán jövőre.

Mint látjátok, a mi fánk bizony eléggé eklektikus lesz. Én a "mesekarácsonyfákat" szeretem: angyalkákkal, angyalszárnyakkal, Mikulással - mindenféle karácsonyhoz kapcsolódó motívummal. Nálunk sosem lesz egyszínű, csak gömbös karácsonyfa, mindketten a színes díszítésért rajongunk.

Ezek most egyszerűbb díszek lettek a korábban mutatottakhoz képest - bár ha lesz időm, készül még idén (ha igen, megmutatom majd őket).



Nézzétek meg a többiek alkotásait is!

Belle (Girl's Corner)
CRaPTRaSH (CRaPTRaSH ViLáGa)
Verus (Lakkfan blog)

9 megjegyzés:

  1. Láthatjuk,nem unatkoztál.. :))
    A kedvencem természetesen a rémesszarvas,de a gyurmás angyalka is nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, igen, a karácsonyi időszak a legtermékenyebb időszak számomra DIY szempontból :-)

      Törlés
  2. Oh, a rénszarvas és az angyalszárny! ♥

    VálaszTörlés
  3. Mindegyik nagyon tetszik, a candy cane meg, ha megnyugtat, a boltiak sem teljesen egyformák ;]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amit boltit láttam, annyira ronda volt, hogy az már nem is számított, hogy egyforma volt-e vagy sem ...
      Ma viszont láttam egy ötletet piros és fehér zseníliaszállal, nagyon tetszik, ha kapok anyagot akkor még idén, ha nem, akkor jövőre olyat is csinálok :-)

      Törlés
  4. óóó, a sógyurmás-szalvétás díszek!!! megint adtál egy jó ötletet :) Az én alkotásom sajnos csak holnap kerül ki a blogra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lestem már a Tiéd, de akkor majd szombaton :-)

      Törlés
  5. Mindegyik nagyon jópofa! :) Ugye mutatsz majd képet a feldíszített karácsonyfáról is? ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, persze, megmutatom majd a fát is!
      (meg talán néhány más dekort is :-)

      Törlés