2012. december 29., szombat

Szemhéjalapozók: Essence vs Artdeco



Ahogy említettem ebben a megjegyzésben, az egyik legfontosabb dolog, amit tanultam a blog olvasás-írás során, az a szemhéjalapozó használata. A szemhéjalapozó használatával tartósabbá tehetjük a szemfestésünket, mivel a felvitt alapozóba jobban bele tudnak tapadni a szemhéjpúder szemcséi mint a csupasz szemhéjunkra, emellett a használt színek erősítésében is tud segíteni ez a nagyszerű készítmény. Én magam is tapasztaltam, hogy szemhéjalapozó használatával nem gyűrődött össze a szememen délutánra a felvitt szemhéjpúder, hanem egész estig szépen tartotta magát úgy, ahogy reggel felvittem. Ebben a bejegyzésben az általam eddig megismert két szemhéjalapozót hasonlítom össze: az Essence és az Artdeco termékét.


Az első szemhéjalapozóm az Essence I Love Stage szemhéjalapozója volt. Amióta megismertem, nagy kedvenccé nőtte ki magát nálam is az Essence márka: olcsó és jó minőségű, könnyen elérhető drogériás márka. Nem szándékozom több ezer forintot költeni high-end termékekre, ha olcsóbban hasonló jó minőségű terméket is megvehetek, így kifejezetten örültem, mikor láttam, hogy az Essence-nél is kapható az áhított szemhéjalapozó. 


A szemhéjalapozó csomagolása olyan, mint a Stay with me szájfényeké: átlátszó tubus fekete kupakkal. A kiszerelése szerintem nagyon praktikus: egy kis tubusban található 4 ml-nyi folyékony alapozó, amit egy a kupakba épített applikátorral tudunk a szemhéjunkra felvinni, majd ott kézzel eldolgozni. Nekem nagyon sokáig (kb fél évig) elég volt – és talán lehetett volna vele takarékosabban is bánni, így tekintettel 850 Ft-os árára, igazán gazdaságosnak mondható. 
A szemhéjalapozó színe világos, kicsit sárgás beütésű bőrszín, mely mattra szárad. 
Ami engem kicsit zavart ezzel a termékkel kapcsolatban, hogy az applikátor nem ért le a tubus aljáig, így abban a sávban, amihez nem lehetett hozzáférni, összegyűlt az alapozó és sajnos kárba veszett, mivel onnan nem tudtam kibányászni. 

Az Artdeco szemhéjalapozóját kevéssel azelőtt vásároltam meg, hogy az Essence elfogyott, ő már a második szemhéjalapozóm. E termék kiszerelése különbözik a korábban teszteltétől: icipici tégelyben található szilárd halmazállapotú krém, amelyet az ujjunkkal tudunk felvinni a szemhéjunkra. Ez a krém nagyon gyengén fénylő-csillámos finisű a felvitelkor, ami azonban egyáltalán nem zavaró sminkeléskor, mert a szemhéjpúder teljesen eltakarja. Akár önmagában, szemceruzával és spirállal kiegészítve minimál sminknek is jó lehet, mert tényleg szépen mutat a szemhéjra felkenve. 



No és akkor jöjjön a konkrét összehasonlítás különböző szempontok szerint (saját tapasztalatok alapján): 

Kiszerelés 
Az Essence 4 ml-es folyékony terméke tubusos kiszerelésű, amelyet egy applikátorral viszünk fel a szemhéjra. Az Artdeco 5 ml-es tégelyben kapható, melybe ujjal belenyúlunk és úgy visszük fel. Nekem ebből a szempontból az Essence higiénikusabbnak tűnik, bár tény, hogy az applikátora is érintkezik a bőrünkkel, de mégsem nyúlunk bele közvetlenül a termékbe. Emellett kicsit tartok tőle, hogy az Artdeco szemhéjalapozójából könnyebben használok többet a kelleténél – sajnos ez nálam gyakran előfordul, ezért nagyon kell figyelnem a mértékletességre, mert hajlamos vagyok többet felkenni belőle, ha nem látom, hogy bizony ott van már az az alapozó. Több blogon is olvastam, hogy nagyon sokáig elég, mert picit kell csak felvinni a szemhéjra - ami igaznak tűnik, mert egy hónapja használom, de szinte nem is látszik, hogy hiányozna belőle, holott szinte minden nap kenem. 

Állag 
Ahogy a kiszerelésnél is említettem, az Essence folyékony termék, amelyet a szemhéjra applikátorral viszek fel, majd ujjal finoman eldolgozom, ezután pedig száraz-mattra szárad a bőrömön. Az Artdeco szemhéjbázisa viszont krémesebb termék, ezt az állagot a felvitel után is érzem a szememen. Nekem jobb érzés az Essence szemhéjalapozóját viselni, mert nincs az a kissé zsíros érzése a szememnek, mint az Artdeco használatakor – bár ez nyilván egyéni preferencia kérdése, lehet, ha az Artdecot használtam volna először, akkor pedig az Essence termékét érezném túl száraznak. Emellett azt is el tudom képzelni, hogy a szemhéjam néha kicsit zsírosabb, és arra kenve a krémesebb alapozót soknak érzem. A legrosszabb variáció pedig, hogy valóban túl sokat viszek fel a bőrömre és azért ez az érzés. 
Ezért is hangsúlyoznám, hogy akármennyire is csűröm-csavarom, ezt érdemes kitapasztalnia mindenkinek, hisz nem egyforma a bőrünk, lehet, hogy ami nekem jó, az másnak már nem annyira válik be. 

Ár 
Az Essence szemhéjpúder ára 849 Ft volt (4 ml), az Artdeco terméké 2.640 Ft (5 ml) 

Elérhetőség 
Az Essence termékek megtalálhatóak a Rossmann üzletekben, néhány DM-ben és a Müller üzletláncban (a lista nem teljes, ezeket ismerem). Az Artdeco ezzel szemben a fentiek közül csak a Müller üzletláncban kapható – ami nem probléma, ha a lakhelyünkön mindhárom lánc üzlete megtalálható, azonban az én városomban nincs Müller (legközelebb 50 km-re van innen), így ebből a szempontból az Essence nyert. Viszont be kell látnom azt is, hogy nem minden héten veszek szemhéjalapozót, így időzíthető ez a bevásárlás és nem olyan vészes, hogy a városunkban nem elérhető az Artdeco (ez persze annak járható út, akinek legalább elérhető távolságban van ilyen üzlet). 

Tartósság 
Úgy vettem észre, hogy nálam a siker titka a szemhéjam eredeti állapota. Zsíros/olajos szemhéjon nem tudnak megtapadni a szemhéjalapozók sem, így figyelni kell arra, hogy ne túl tápláló, zsíros szemkrémet használjak reggel. Amikor mégis így tettem (nagyon ritkán fordult elő, míg tapasztalatlan voltam és zsírosabb krémet használtam reggel), akkor bizony a szemhéjalapozóval sem volt túl tartós a szemsmink. Ideális körülmények között azonban nem vettem észre különbséget a két termék tartósságában az én szemhéjamon. Alapesetben nincs túl zsíros szemhéjam, gondolom ez is ok lehet, mivel több helyen olvastam, hogy azért az Artdeco szemhéjalapozó és a rá felvitt szemsmink általában tartósabb, mint az Essence. 


Meg kell jegyeznem, hogy ezek az én tapasztalataim csupán, és egyáltalán nem áll szándékomban egy nyilvánvalóan magasabb kategóriás terméket úgy beállítani, hogy nem jobb egy olcsóbb kategóriás terméknél, a saját bőrömön viszont valóban a fentieket tapasztaltam. 



Ti milyen szemhéjalapozót használtok?



11 megjegyzés:

  1. Per pillanat nekem is az Essence van, de szívesebben használom a házilag kutyult szemhéjalapozómat, sűrűbb. Rendeltem Avon Supershock szemhéjalapot, arra nagyon kíváncsi leszek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Írtál már a házilag készült szemhéjalapozóról? Kíváncsivá tettél :-)
      Avon SuperShock szemhéjalap? Ciki, hogy én még csak nem is hallottam róla? :-D Most rögtön utánanézek :-)

      Törlés
    2. A SuperShock a mostani katalógusban van újdonságként, ha jól emlékszem január elejétől van szállítás.
      A házilag készültről nem írtam, mert volt már róla más blogokon sok poszt, az a lényege, hogy nagyon sűrű testápolóba/krémbe kell keverni egy halványabb színű alapozót. Legyen egy kis színe, és legyen jó sűrű. A Miss Rose paletta színmintáit pl. arra kentem a tesztelésnél. (http://bellalabeauty.blogspot.hu/2012/05/kozkivanatra-miss-rose-paletta.html) elég tartós, jó alternatíva, nekem jobban bejött, mint az essence.

      Törlés
    3. Meg is találtam a katalógusban :-)
      Kezdtem rosszul érezni magam, hogy régebbi termék és nem is tudok róla ...
      Megnézem a bejegyzésed! :-)

      Törlés
    4. Igazándiból csak annyit fogsz rajta látni, hogy az amúgy is brutálisan pigmentált MR paletta színeit még jobban kihozza.. ja, és sminklemosós vattával 10 perc dörgölés után jött le... szóval egyelőre a homemade szemhéjalap viszi a prímet nálam, de kíváncsi vagyok a supershock-ra is.

      Törlés
  2. Nekem is Essence van. Sajnos, nálunk nincs Müller :( A másik dolog, hogy én kinyertem szinte az összes terméket, átköltöztettem a kitisztított szemkörnyékápolóm tégelyébe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez jó ötlet, de hogy tudtad kinyerni belőle az összeset? Fejre állítottad?

      Törlés
  3. A szájáról leopáraltam a műanyag lehúzót, vagy mi az :) aztán applikátorral, spatulával kikapartam. Majdnem az összes kijött, a veszteség csak minimális.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó ötlet! A következőnél én is ezt teszem majd :-)

      Törlés
  4. Nagyon jó bejegyzés lett. Én jelenleg egy Catrice applikátoros szemhéjalapot használok, amivel (hihetetlen, de) meg vagyok elégedve. Mivel már kifogyóban van, a fent említett SuperShock alapot is megrendelem. Kíváncsi leszek, mit teljesít. :)
    Szfv.-ra jársz Müllerbe?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen
      Ha megyünk az Emberem szüleihez akkor mindig benézek - vagyis nem túl sűrűn :-)

      Törlés