2012. december 17., hétfő

Sminkpalettás tapasztalataim



Egyik kedves olvasóm keresett meg azzal a kérdéssel kapcsolatban, hogy milyen tapasztalataim vannak a sminkpalettákkal kapcsolatban, és mit tanácsolnék, max 10 ezer forintból milyen palettát vegyen. 
Nagyon jól esett a kérdés, főleg azért, mert a termékbemutatókon kívül egyelőre még nem sok sminket láttatok a blogon (tudom, ez egy hiányosságom, de dolgozom az ügyön, hogy lassan legyenek értékelhető sminkképek is). Annak ellenére nincs sok smink a blogon, hogy minden nap sminkelek (kivéve, ha nem teszem ki a lábam a lakásból), általában teljes sminkkel megyek dolgozni, így tapasztalataim azért vannak. Összegyűjtöttem neki a tapasztalataimat az általam használt sminkpalettákról, ami végül olyan hosszú és részletes lett, hogy úgy döntöttem, megosztom Veletek is. 



Be kell vallanom, elég sokféle palettát "összevásároltam" a blog kezdete óta, gondolom ezzel nem vagyok egyedül :-) Beismerem, egy normál életet élő lánynak/nőnek egyáltalán nincs szüksége ennyi mindenre, de úgy vagyok vele, hogy nekem ez egyfajta hobbi, ami örömmel tölt el, és bár átlagon felüli a készletem, azért nem érzem, hogy olyan rettenetesen túlzásba vittem volna a gyűjtemény kialakítását: egy kis fiókos szekrényke 3 fiókjában így is bőven elférek, nem költöttem rá súlyos összegeket. 

Lássuk tehát, mik azok, amiket én ismerek, próbáltam és mi a véleményem róluk: 

Miss Rose paletták 


Euros boltokban kaphatóak, nagyon szép, erőteljes színekben, igen pigmentáltak. Használatkor kissé porzanak, és nem olyan könnyű az arcunkról a szép fényes színt eltávolítani. Kezdőként én azért nem tudtam velük bánni, mert nem tetszett a túl erőteljes színük, illetve az éles határvonal, ami látszott - most hogy már szépen el tudom dolgozni a széleket és megtanultam kicsit tompítani a színeket, ha kell, egyre gyakrabban nyúlok ezekhez a palettákhoz. 
Előny: olcsó, pigmentált színek 
Hátrány: csak fényes színekben kapható (örülnék néhány matt színnek is) 
Áruk: 7-900 Ft 
Színek száma egy palettában: 6-os vagy 12-es kiszereléssel találkoztam 


Essence négyes paletták 


A drogériákban kapható népszerű márkánál is találunk kisebb palettákat, amelyek akár a fenti fényesebb paletták kiegészítői is lehetnek. A kínálatból két palettával rendelkezem: a To die for natúr palettának nagyon szép, pigmentált színei vannak (natúr szín-barátoknak nagyon jó választás), a Wood you mind? zöldes palettát egyelőre még nem túl sokszor használtam, de ennek is megfelelően pigmentáltak a színei, így ha zöldes színekre vágyom, őt veszem elő. 
Előny: olcsó, könnyen beszerezhető 
Hátrány: nem igazán jut eszembe :-) 
Áruk: 1.000 Ft körül kapható 
Színek száma egy palettában: 4 szín 


Avon paletták 


Az Avon négyes palettáiból két színnel rendelkezem. A paletták színei szépek ugyan, de sajnos nem mindegyik elég pigmentált és a színeket sem mondanám olyan nagyon különlegesnek. Bár a Mocha Latte palettát mindennap használom - de csak kiegészítésként, egy jobban tetsző szín (pl Miss Rose) mellett. 
Előny: könnyen kezelhető, kis méretű paletta 
Hátrány: nem minden szín eléggé pigmentált, ár-érték & ár-színmennyiség arány a többihez képest gyengébb 
Áruk: eléggé hullámzó, teljes ára 2.340 Ft, általában ~1.600 Ft körüli árra szokták leakciózni (2013-as első katalógusban viszont egész olcsón, 1.149 Ft-ért adják egy speciális akció keretében) 
Színek száma egy palettában: 4 szín 


MUA paletták 


Mostanában sokat lehet olvasni róluk a blogokon, mert épp nemrég volt egy nagy ingyen szállítós akciójuk és sok blogger bevásárolt belőlük (mint én is, ). Most érdemes körülnézni a blogokon, sok oldalon ilyen paletta a nyereményjáték tárgya. Eddig a híres Undressed palettával rendelkeztem - ami egy natúr szemfestésre alkalmas színösszeállítás, barnás árnyalatokat tartalmaz (a Naked paletta igencsak jól sikerült hasonmása). Jó tapasztalataim vannak ezzel a termékkel kapcsolatban, úgy érzem, hogy jó minőségű palettáról van szó, nálam tartósnak bizonyultak a színek, nagyon megszerettem. Elég sok színösszeállításban kapható palettájuk, most rendeltem 2 másikat is, kíváncsian várom, hogy azok hogy teljesítenek. 
Előny: vegyes színösszeállításban kaphatóak, vegyesen fényes és matt színek egyaránt 
Hátrány: jellemzően inkább külföldről rendelhetőek 
Áruk: általában 4 angol font a 12-es paletták ára (érdemes figyelni az akcióikat, mert ennél jóval olcsóbban is –akár 1.000Ft alatt - meg lehet őket vásárolni időnként) 
Színek száma egy palettában: 12 szín (de vannak kisebb palettáik is, én csak ezeket ismerem) 


88-as paletták 


88 pici színt tartalmazó paletták különböző színösszeállításokban. Sok szín hasonlít egymáshoz, néhánynál az volt az érzésem, hogy talán néhány ugyanaz is lehet, de még így is nagyon sok színből választhatunk, színösszeállítástól függően más-más árnyalatú és finisű színekből. 
Legismertebb gyártójuk a Coastal Scents, a képek alapján gyönyörű palettákat lehet tőlük vásárolni, de sajnos nem túl olcsó áron: egy-egy palettájuk 7-9000 Ft felett kapható. Ez az ár engem is eltántorított az elején: nem akartam ennyit kiadni egy palettáért, és mivel olvastam, hogy az Ebayen nagyon jó minőségű hasonmásokat lehet beszerezni, ezért rendeltem én is. Az egyik paletta a Metál mánia paletta másolata - ezzel nagyon meg vagyok elégedve, képek alapján egész jól sikerült másolat, szép intenzív színei vannak. Aztán beleszerettem a Warm palettába is, ami egy natúr paletta, azoknak ajánlott, akik inkább natúrabb sminkeket készítenek. Itt is másolatot rendeltem, de itt már nem érzem a maximális megelégedettséget: úgy látom, hogy a színek nem egyeznek az általam vágyott paletta színeivel, nincsenek olyan szép shimmer finisű színek benne, mint amilyet én szerettem volna. Ezzel kapcsolatban most úgy érzem, hogy jobb lett volna az eredetit megrendelni, nem nagyon használom (lehet el is adom egy közelgő Blog Sale keretében). 
Most utólag azt javasolnám annak, aki ebben gondolkodik, hogy bár olcsóak a másolatok, nem lehet benne teljesen biztos, hogy pont ugyanolyat kap, mint az eredeti, ismertebb változat, ezért inkább érdemes összespórolni a vágyott paletta árát – egy nem sminkes foglalkozású lánynak/nőnek úgysincs szüksége túl sok 88-as palettára. 
Előny: hatalmas színválaszték, változatos színekkel – itt aztán lehet tobzódni a színekben 
Hátrány: a méretük – mivel nem kicsik, nem igazán utaztatjuk őket és otthon is sokszor egyszerűbb egy kisebb palettát előkapni a fiókból 
Áruk: 6-8.500 Ft – palettától függően 
Színek száma egy palettában: 88 szín 



Emlékeim szerint ez volt az első nagyobb palettám :-) 
A 88-as palettákhoz hasonlóan méretes paletta, ami ezúttal „csak” 28 színt tartalmaz (viszont nagyobb pan-ekben, mint a 88-as). Az enyém szintén Ebayről származik, így sajnos nem tudom, hogy az eredetiben milyenek a színek (az árnyalatok ugyanolyannak tűnnek). Miután megvettem ezt a palettát, egy darabig nem tudtam vele mit kezdeni, mert - számomra is meglepő módon - ez már nekem is túlságosan natúr volt. Mostanában azonban rájöttem, hogy bár önmagában nem, de kiegészítő palettaként nagy segítséget nyújt, van benne kiemelő szín, bőrszín az elsatírozáshoz illetve ha sötétíteni akarok egy-egy színt, akkor is ezt kapom elő (ebben van fekete is). Persze felmerül a megjegyzés, teljesen jogosan, hogy erre a célra egyáltalán nem kell külön palettát venni, elég egy két kisebb mono, vagy maga a 88-as Warm paletta néhány színe is (és ez valóban így is van, de nálam már így alakult). 
Előny: hatalmas színválaszték, változatos színekkel – itt aztán lehet tobzódni a színekben 
Hátrány: tényleg igazán natúr színe van 
Ára: ~6.500 Ft
Színek száma egy palettában: 28 szín 


A blog talán leghosszabb bejegyzésénél tartunk, és még nincs vége :-) 
(még jó, hogy néhányan azt írtátok, hogy szeretitek a részletes posztjaimat) 
Végül pedig a konklúzió: ha most kezdeném a sminkeszközök, ezen belül is a szemfestékek, paletták beszerzését, úgy csinálnám, hogy vennék egy 88-as palettát, az eredetit a Coastal Scents-től. Attól függően, hogy milyen színeket szeretek többségében használni vagy egy színesebb palettát (itt érdemes megnézegetni milyenek vannak a Metal mania mellett, pl Original, Ultra Shimmer - ezeket én nem ismerem) vagy ha inkább a natúr sminkek felé hajlik a szívem, egy Warm palettát és mellé kiegészítőnek kisebb palettákat más színvilágokból pl 
88as Metal mania + MUA Undressed vagy Heaven and Earth 
88as Warm paletta + MUA színes paletta vagy Miss Rose paletták 
Amint az ember belemerül a sminkelés világába (és persze megengedheti magának), úgyis vásárol majd többet is, de kezdésnek szerintem ez így pont jó lenne. 



Nektek mi a véleményetek erről a témáról? Milyen palettátok van, ami szerintetek az „alapfelszereltség” része?

7 megjegyzés:

  1. Nekem főleg Sleek palettáim vannak: Bad Girl, Sunset, Storm, Monaco, illetve karácsonyra kapok majd egy Originalt, és volt egy Au Naturelem, de ezen már túladtam. Ezek közül szerintem a Storm a legjobban, legtöbbféleképpen kihasználható, bár az igaz, hogy nincsenek benne igazán élénk színek, viszont vannak mattok és fényesek egyaránt, natúr, hétköznapi és alkalmi sminket is könnyedén lehet vele készíteni. Egyébként is meg vagyok elégedve a Sleek palettákkal (nyilván azért van belőlük ennyi :D), és nem tudnék közülük kedvencet választani, mindegyiket másért szeretem.
    A Sleekeken kívül egy Baolishi (szerintem kb. ugyanaz, mint a Miss Rose) paletta volt számomra nagyon jó vétel, árához képest (de egyébként is) hihetetlenül pigmentáltak és tartósak a színei, és nem mellesleg gyönyörűek.

    VálaszTörlés
  2. Nekem csak pár van (meg a 2-3-4 részesek), főleg monokat vettem régen, de jobban megéri szerintem a paletta, egy ilyen 88-asra be akarok nevezni jövőre, mert vannak színek, amiket magában nem vennék meg, mert nem használnám el valószínűleg, de ha már meglenne úgyis, tuti próbálkoznék vele :P

    VálaszTörlés
  3. Miss Rose palettából nekem egy 24-es van, engem is irritálnak a túl fényes színei, de kísérletezéshez nagyon jó. Az Essence palettáiból kettő van meg, itt jegyezném meg, hogy a Me and my ice cream-et nem kellett volna megvennem, semmi színük nincs a szemhéjon. Az Avon négyes palettáiból van 5 darab, tényleg vannak jobb és rosszabb minőségű színek (azt tapasztaltam, hogy a sötét színek erősen pigmentáltak, a felső kettő kevésbé, bár én a bal felsőket csak satírozásra szoktam használni). Abszolút kedvencem az Arctic Goddess, bár a harsány színei miatt azt használom a legkevésbé, és a Smoke&Mirrors, ami egy rózsaszín, egy mályvás és két zöld színt tartalmaz.. és nem hittem volna, hogy ezek az árnyalatok ilyen jól mutatnak együtt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Warm palettára egyébként abszolút vevő lennék :)

      Törlés
  4. Nekem a Coastal Scents palettáim azok, amikkel maradéktalanul meg vagyok elégedve. A Creative Me 1 és C. M. 2 paletta van meg tőlük, az egyik paletta fényes, a másik matt színeket tartalmaz. Mind élénk, erősen pigmentált, tartós. Nagyon szeretem őket. Palettánként 12 szín, így összesen 24. Egy akció keretében a kettőt egy áráért megkaptam, 12ezer ft körüli összegért. Simán megérte.:)
    Amúgy érdemes figyelni a CS oldalát is, olyan akciók vannak néha ott, hogy az csak na.:)

    VálaszTörlés
  5. Nekem többségben quattroim vannak meg egy nagyobb noname oily paletta, ami nem igazán pigmentált. Nagyon tetszik ez a bejegyzésed. :)

    VálaszTörlés
  6. Hát ez aposzt tök jó volt. :) MUA palettát szeretnék én is. Nekem anyukám régi sok színű (12 és 24 között valahol) palettája van meg. Nem porzik, nem büdi, és pigmentált. :D Egy Lora 8-as barna árnyalat, meg apumtól kaptam egy no name-et egyszer nőnapra. :) Pont a Glamorous Days-t néztem ki neten, most várok, hogy legyen free shiping vagy hasonló.

    :)

    VálaszTörlés