2012. november 4., vasárnap

Olcsó házi praktika: arcradír szódabikarbónával



Sajnos az utóbbi napokban nem volt sok időm a blogra, gőzerővel tanulok a keddi vizsgámra (éljenek az Adózás rendjéről szóló törvény szépségei :-). Ennek ellenére örömmel látom, hogy miután megszűntek a feliratkozási problémák, újabb olvasók találtak a blogra - remélem sok hasznosat találtok majd itt! Nem  igazán volt ihletem az elmúlt napokban miről írni: még a lakkozásom is egy hétig volt fenn a körmeimen, köszönhetően a géllakkozásnak :-) Este azoban, miközben kevertem ki a bőrradírom, eszembe jutott, hogy nem is kellene olyan sokat gondolkodnom, miről írjak - hisz még erről sem írtam Nektek. Így tehát a mai bejegyzés témája egy saját keverésű arcradír lesz, amit már néhány hete használok: bőrradír szódabikarbónával.




Még régebben találtam rá erre az ötletre, először azt hiszem Pinteresten olvastam róla, majd miután elkezdtem próbálgatni, láttam, hogy Pipacs is dícséri, méltán. 
Az én változatom a híres-hírhedt (és épp a polcomon csücsülő) nem-ionos mosdókenőccsel készült - ebből volt itthon feláldozható mennyiség, és minél kevesebb összetevővel szerettem volna kikeverni ezt az arcradírt. Egy kis edénykébe nyomtam ki egy nagyobb kukacot a mosdókenőcsből, ici-pici vizet löttyintettem hozzá, majd nagyon alacsony teljesítményen pár másodpercig mikróztam, hogy krémesebb legyen az elegy, majd hozzákevertem annyi szódabikarbónát, hogy sűrű krém legyen belőle, így valahogy:


A kikeverendő mennyiséget még gyakorolnom kell, ez a nagy adag bőven elég volt az arcomra, a nyakamra és a kézfejemre is. Természetesen kikeverhető bármilyen otthoni arclemosóval, nálam most ez volt itthon.

A szódabikarbóna egy nátrium-hidrogénkarbonát nevű enyhén lúgos, vízben jól oldódó só; a szódagyártás és más vegyipari folyamatok mellékterméke. A környezetre ártalmatlan, sokoldalúan használható. A háztartásban sokoldalúan használható anyag, mivel tisztít, fertőtlenít, elnyeli a szagokat, ráadásul felhasználják egy bizonyos felülettisztítási eljárásnál, az ún. szemcseszórásnál szóróanyagként (nem okoz felületkárosodást az üvegen, krómozott felületen, kíméletes a műanyagoknál) - ennek tudatában bátrabban kentem a bőrömre, bíztam benne, hogy azt sem fogja bántani. Emellett segítség lehet a fejbőr korpátlanításában, a fogak fehérítésében, Antal Vali szerint még a kezünk bőre is tiszta és lágy lehet tőle.

Nagyon tetszik ebben a bőrradírban, hogy frissen kikevert bőrradírt használhatok, illatanyagmentes, apró finom szemcsék radírozzák a bőröm, hatékonyan, viszont kíméletesen. Nálam általában problémát okoz, hogy ha kicsit erősebben dörzsölöm a szemcsés bőrradírt, akkor kipirosodik a bőröm - ennél ezt nem tapasztaltam, mivel annyira nem nagyok a szemcsék, viszont érezhetően lágyul a bőröm a használata után. Az általam olvasott oldalakon azt javasolják, hogy hetente egyszer alkalmazzuk ezt a bőrradírt, ne gyakrabban, így fontosnak tartom erre felhívni a figyelmetek. Én sem használtam még ennék sűrűbben, de nem is ajánlott a bőrünk "túl-radírozása". 
A bőrradírozás után én mindig alaposan bekrémezem az arcom, ilyenkor a bőr nyitottabb minden ápolásra, hatékonyabban felszívódnak az ápoló krémek.


Ti milyen bőrradírt használtok? Kipróbáljátok az ilyen házi praktikákat?


7 megjegyzés:

  1. Egy nagyobb kukacot :-D Mindenesetre most már ki KELL próbálnom, erről is egyre több helyen olvasok. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem próbáld ki, nekem most nagyon bejön. Egy darabig (amíg újra rám nem jön a kísérletezőkedv) nem fogok más arcradírt használni

      Törlés
  2. Én is használom, szerintem szuper! :)
    http://csinosleszek-pipacs.blogspot.hu/2012/10/szodabikarbona-arcra.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tudom, linkeltelek is!
      (csak nem emelkedik ki olyan nagyon a szövegből)

      Törlés
    2. Látom! :D Reggel csak áfutottam a postod, most tudtam rendesen elolvasni. :)

      Törlés
  3. Sosem próbáltam még, de egyre inkább kacsintgatok az ilyen házi praktikák felé, eddig simán bőrradírral szoktam az arcom is :]

    VálaszTörlés