2012. november 22., csütörtök

Karácsonyi „előfogyókúra” (karácsony böjtje)



A karácsonyi bejegyzéseket kezdeném egy olyannal, ami kicsit jobban kapcsolódik a blog témájához. Gondolom sokunk számára az ünnepek a sok-sok ajándék mellett a rengeteg finomságról is szólnak. Talán már említettem, hogy itthon én cukor és fehér liszt-mentesen sütök-főzök, no de az ünnepek alatt a legkevesebbet itthon vagyunk: szüleimnél, Herceg szüleinél is hagyományos konyhát visznek, így elkerülhetetlen, hogy a nagy ünnepi lakmározások kicsit megterheljék az ember gyomrát, zsírpárnáit. Kivéve persze azokat, akik nem szeretnek finomakat enni – de én sajna (vagy nem sajna) nem tartozom közéjük. 


Viszont nem szeretném az új évet olyan problémákkal kezdeni mint a fogyókúra, mert felszedtem néhány kilót az ünnepek alatt – ezért kitaláltam, hogy idén bizony előfogyókúrát tartok karácsonyra. Tudom, hogy nem az én találmányom ez, mert eddig is létezett a karácsony előtti 40 napos böjt fogalma, habár nem annyira közismert (vagy legalábbis számomra nem volt annyira ismert), mint a húsvéti. A katolikus egyháznál a karácsonyi ünnepeket ugyanúgy egy 40 napos böjt, a karácsony böjtje előzi meg, mint a húsvéti ünnepeket. 

Ennek keretében testileg-lelkileg felkészülnek a közelgő ünnepi traktára. A gyomornak sem árt egy kis pihenő, nem is beszélve a külsőnket érintő pozitívumokról – vagyis a fogyásról. Természetesen nem szeretném ezt az egyházi szokást a fogyókúra szintjére „degradálni”, de azt gondolom, hogy nem árt erre is figyelni. 

Ezért idén elhagyom a karácsony előtti nagy sütögetéseket: tavaly ugyanis nagyon sok sütit készítettem advent idején azzal, hogy kellenek a finom illatok a lakásba… Idén a finomságok inkább csak a karácsonyi asztalon kerülnek elő nálunk, advent során pedig a karácsonyi készülődés keretében inkább az ajándékok és a karácsonyi dekoráció készítésére helyezem hangsúlyt. Mindemellett pedig megpróbálom visszafogni az étkezéseimet, valamint a készülődés mellett napi 20-40 percet szánni mozgásra, ami sajnos az utóbbi időben kissé rendszertelenné vált. 

Karácsonykor pedig jöhetnek a finomságok, így remélhetőleg lelkiismeret-furdalás nélkül kóstolhatom majd a hagyományos finomságokat. 



Ti szoktatok ilyen előfogyókúrát tartani?

2 megjegyzés:

  1. Én nem szoktam, de utólag se, szerencsére engem nem igazán bolondít meg az "ünnepi zaba", úgy értem, olyankor sem tudok sokkal többet enni, mint amúgy :]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem szoktam zabálni, csak ilyenkor azért megkóstolom a finomságokat, amiket máskor nem igazán szoktam. Sajna nagyon hízékony vagyok, muszáj ilyesmit kitalálnom ...
      No meg persze néha nem árt egy kis lemondás, hogy edződjünk :-)

      Törlés