2012. november 22., csütörtök

Essence Better Than Gel Nails magas fényű fedőlakk




Korábban írtam már Nektek a kedvenc gyorsszárító fedőlakkomról, az Orly In a Snap! gyorsszárító UV fényéről, ami bár nagyon büdös, de nagyon gyorsan megszárította a lakkozásaimat. Sajnos az ára magasabb, mint a drogériás lakkoké, és úgy vettem észre, egy idő után ez is elkezd besűrűsödni: emiatt sosem vettem meg a nagyobb kiszerelését, inkább csak a kisebb üvegcsét, hogy ne kelljen olyan sokat kidobni. Persze az utóbbi időben elég sokat lakkoztam, így ez is gyorsabban fogyott – ergo kisebb mennyiségnek volt ideje besűrűsödni, de amikor megjelent az Essence új, magas fényű fedőlakkja, úgy gondoltam eleget olvastam a BTGN fedőlakkok nagyszerűségéről, nekem is ki kell próbálnom. Így néhány hete megvettem életem első BTGN fedőlakkját. 



A BTGN alaplakkot már próbáltam, és nem voltam tőle elájulva, de ez valószínűleg nagyban köszönhető a körömlakk-utáló körmeimnek is. Amióta felkerült a zselélakk a körmeimre, már fontosabbnak tartom a fedőlakkot, mint az alaplakkot, hisz a tartósságra nincs már panasz (de amióta az egyik piros lakkom beivódott a zselélakkba és újra kellett alkotnom a körmeimet, azóta nem hagyom ki az alaplakkot!) 

A Better Than Gel Nails High Gloss fedőlakk csomagolása ugyanolyan, mint az alaplakké: sötét, nem átlátszó üvegben kapható. Ez gondolom azért jó, mert nem éri UV fény a lakkot (bár szerintem nem sokan tárolják napon a körömlakkjaikat), másrészt viszont nem látjuk, hogy mennyi van az üvegben, mikor lesz esetleg szükség a pótlására – ez számomra elég nagy negatívum. A csomagolás mintája is erősen hasonlít a korábbi alap- és fedőlakkokéra, a címke bal felső szélén és alján látható kis zöld felirat tájékoztat arról, hogy ezúttal a magas fényű lakkal van dolgunk. 

A kiszerelés 10 ml, ami szerintem bőven elég – tartva attól, hogy ez is elkezd besűrűsödni, nem szerettem volna ennél nagyobb kiszerelést megvásárolni. Ezért a mennyiségért kb 700-800 Ft-ot kell fizetnünk, ami az Orlyhoz képest igen kedvezőnek számít. Az ecsete hagyományos: a BTGN lakkok nem kapták meg az új, lekerekített ecsetformát. Nem tudom, hogy ez hiányosság-e: nagyon szeretem azt az ecsetformát, nekem kényelmes vele a színes lakkokat felkenni, de a fedőlakknál nem éreztem hiányát, szépen tudtam lakkozni a hagyományos ecsettel is. 



Lássuk a legfontosabbat, magát a lakkot: a nevéhez hűen egy szép fényes fedőréteg kerül a körmeinkre. Az új, zselés hatású Essence lakkoknak magukban is nagyon szép fényük van, de ez még egy kicsit dob rajtuk, tényleg nagyon szép fényt ad a lakkoknak. Magas, de nem túlzó fényű lesz a manikűrünk a használatával. Ehhez hozzá tartozik az is, hogy én sokkal jobban preferálom a fényes lakkokat, mint a matt változatukat – a terjedelmes körömlakk-készletemben nem véletlenül nincs egy matt fedőlakk sem (matt lakk is csak úgy, hogy ezzel a fedőlakkal nagyon szép fényes színt kapok, de önmagában, mattan nem használom). Tehát ha valaki nem szereti a fényesebb lakkokat, akkor nem biztos, hogy ez a fedőlakk neki való (de gondolom ezzel nem mondok újat :-) 

Cookie Love csodaszép fénye

Ráadásul ez a fény elég tartósnak bizonyult: amikor legutóbb egy hétig nem lakkoztam át a körmöm (bizony!), a hetedik napon is még nagyon szép fénye volt a manikűrnek – ha kopott is a fény, nem olyan jelentősen, hogy azt észrevegyem. Bár nem jellemző, hogy ennyi ideig fent hagyjak egy lakkozást, azt gondolom ez mégis sokaknak fontos szempont lehet. 

A lakk állaga számomra ideális: nem szeretem a híg fedőlakkokat, ez kellemesen sűrű, de a szó jó értelmében – nagyon szépen terül, és lakkozás közben nem érzem, hogy sűrű lenne, inkább csak hogy szépen „egyben van” a lakk. Nálam kritikus a fedőlakk körömnyomdára való hatása: nagyon szeretem a nyomdával feldobni a manikűrjeimet, de a másnál körömnyomdával jól működő lakkokkal nekem profi módon sikerült elkenni a mintákat. Ezzel viszont nincs ilyen probléma: az állagának köszönhetően szépen terül a körmömön a lakk , nem kell többször elhúzni az ecsetet a minta felett, így egyáltalán nem kenem el a körömnyomda mintáit. 

Ami még fontos ezzel a lakkal kapcsolatban, az a gyorsszárító képessége. Bár egyre jobban ügyelek arra, hogy ne vastagon lakkozzak, ezzel egyidejűleg viszont már több rétegben kell felkennem a lakkjaimat. Általában este 9 körül állok neki a lakkozásnak, így mire végzek az alaplakk + színes lakkrétegek hadával és felkerül a fedőlakk is, már nem sok választ el az alvásidőtől. Ilyenkor egy sorozatrészt még megnézek, vagy netezek kicsit – ennyi elég ahhoz, hogy reggel ne ágynemű nyomokkal a körmömben ébredjek. Be kell valljam, ez volt az a rész, ami miatt eddig nem használtam más lakkot, csak az Orly-t: azt gondoltam, más nem tud ilyen gyorsan megbirkózni a nedves lakkrétegekkel, de most azt kell mondjam, hogy ez bizony letaszította a trónról a korábbi nagy kedvencet. Ráadásul ez a lakk nem is olyan büdös, ami fontos lehet akkor, ha az ember lánya a körömlakkszagot nem igazán kedvelő szőke Herceggel osztja meg otthonát. 


Az egyetlen nyitott kérdés az csupán, hogy mennyire gyorsan sűrűsödik be ez a lakk – erre azonban most még nem tudom a választ. Engem mindenképpen meggyőzött ez a fedőlakk, és kijelenthetem, hogy mostantól ő minősül az új kedvenc fedőlakkomnak. 




Ti próbáltátok már? Mi a véleményetek? Mi a kedvenc fedőlakkotok?

9 megjegyzés:

  1. Pont ugyan így szoktam lakkozni én is! Jó későn állok neki, aztán mire végzek már csak egy sorozatrészt van erőm megnézni és kidőlök :)
    Nem próbáltam még ezt a fedőlakkot, sima BTGN van de az nem jött be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem általában lenne erőm többet is nézni (főleg, ha van mit), de akkor sajna a reggeli koránkelés nem megy ...
      Milyen fedőlakkot használsz?
      (kutatok az emlékeimben, hogy írtál-e már róla, de nem rémlik)

      Törlés
  2. Nekem is megvan ez a lakk. 1 hete vettem meg és imádom, hogy nem ébredek párnalenyomatos körmökkel :)

    VálaszTörlés
  3. Én a simát használom, de imádom, az is elég fényes szerintem, és párnalenyomatbiztos :D
    Csak sajna a fele kiömlött még első héten... :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a fényből (szinte) sosem elég :-)
      Az első héten kiömlő lakk... minden körömlakk-kedvelő rémálma :-S

      Törlés
  4. Hát ha ilyen jókat írsz, lehet, hogy én is kipróbálom. :) Pár napja vettem egy NYX fedőlakkot, de borzalmasan rossz, az egyetlen szerencséje, hogy akciós volt...

    VálaszTörlés
  5. Én még a régit vettem újra, de a következő áldozat ez lesz! :D

    VálaszTörlés
  6. szép körmi lett!! tetszik!!Nekem mostanába nagyon tetszik az arany szín, és a csillogós arany is! Lehet azért mert nemsokára karácsony! :)

    VálaszTörlés