2012. november 12., hétfő

Arcápolás rutinom



Ebben a bejegyzésben szeretném bemutatni Nektek az arcápolási rutinom: milyen termékeket használok, mikor, hogyan. Több termékről jelent már meg teszt a blogon, ezeket természetesen linkeltem.



Mindennapi arcápolás 

Az arcápolás egyik legfontosabb lépése az arctisztítás: ahogy a testünket is megtisztítjuk este lefekvés előtt, az arcunkat sem szabad kihagyni – azt hiszem ezzel mindannyian egyetértünk. 


Munka után, ha hazaérek, az átöltözés után az első dolgom, hogy lemosom a sminkem – ha nem megyek már sehova azért, ha pedig esti program van (és van időm újrasminkelni), akkor pedig azért. Először sminklemosó kendőt használok, jelenleg az Alterra aloe verás kendőit (bár a Herceg nem igazán szereti az illatát, de nincs más illatban, a kendő anyaga és illata viszont nekem bejön), majd a szemfesték eltávolításához a Balea arctisztító tejét használom. Bár ez a termék nem szemfesték lemosására készült, nálam nagyon bevált a szemsmink eltávolítására: a tejes-krémes állagú lemosókat jobban szeretem, mint a víz-olaj bázisú változatokat. Ha kissé szennyezettebbnek érzem a bőröm, még egy kis arctejjel is áttörlöm az arcbőröm – erre a célra a Balea Nature arctisztító fluid termékét veszem le a polcról (de később, ha elfogy, nem szándékozok két külön lemosó tejet használni). Viszonylag ritkán kapom elő a vízálló szempillaspirált, de ha mégis, ennek lemosására az Avon Extra Lasting kétfázisú lemosója szolgál: lassan, de szépen leoldja a vízálló sminket. 




Este, zuhany illetve fürdés közben jöhetnek az arctisztítók: a jelenlegi nagy kedvencem a Himalaya Herbals gyengéd radírozó arclemosó. Szappanmentes, apró kis gömböcskékkel radíroz arctisztítás közben nagyon finoman, gyengéden. Egyáltalán nem szárítja a bőröm, számomra az ideális arctisztító. Esetenként használom a Himalya Herbals nim & kurkuma zöld arctisztító szappant is (a képről lemaradt, mert már nem túl dekoratív) – ezt azokra az alkalmakra vásároltam, amikor kicsit zsírosabb a bőröm. Kissé szárítja a bőröm, így ritkán használom, nemsokára elfogy, utána kizárólag a radírozó arclemosót fogom használni. 

Arclemosás után következhet a tonik – szerintem ez az a termék, amely a leggyakrabban kimarad az arcápolási rutinból. Nem véletlenül mondom ezt, hisz amíg nem találtam rá a mostani tonikomra, én is gyakran kihagytam, mert nem szerettem, ahogy az alkoholos tonikok után húzódik a bőröm. A tonik szerepe az, hogy eltávolítsa az arclemosó (remélhetőleg minél kevesebb) maradékát a bőrünkről, frissítse a bőrt és felkészítse az arcápoló krém befogadására. A Himalya Herbal család felfedezésével megtaláltam a számomra ideális alkoholmentes arctonikot is, így ezt már szívesen használom minden alkalommal, mert egyáltalán nem húzódik utána a bőröm, viszont igen friss, üde érzést biztosít. 

Reggelente nem szoktam sem arclemosót, sem a szappant használni, ilyenkor elég hideg vízzel alaposan megmosni az arcom, ami kellőképp felébreszt. Az arctonikot használom reggelente is, ennyi tisztítás bőven elég a bőrömnek. 




A tisztítás utáni bőrápolás nálam mindig két részből áll, a szem- és az arcbőr ápolásából, reggel és este különböző termékeket használok erre a célra. 

Reggel a fő szempont az ápolás mellett a gyors beszívódás, így ilyenkor nem használok túl tartalmas krémeket. A szememre ilyenkor a Helia-D hyaluronsavas, golyós ránctalanító széruma kerül. A golyó hűsíti a szemkörnyéki bőrt, a szérum pedig amellett hogy ránctalanító, gyorsan beszívódik a bőrbe, így nem probléma a szemsmink elkészítése utána. Az arcbőr ápolására jelenleg felváltva használok két terméket: az Avon Solutions Complete Balance olajmentes mattító arckrémét vegyes bőrre, valamint az E-vitaminos hidratáló krémet. Az Avon krémet nagyon szerettem nyáron, nem volt túl sok a bőrömnek, azonban a hideg idő beköszöntével néha már kicsit kevés, ezért a vegyes használat. Miután kifogy, ősszel-télen csak a gyógyszertári krémet fogom használni, ami nagyon tetszik a bőrömnek: hipp-hopp beszívja, babapopsi puhaságú lesz és egyáltalán nem fénylik utána. 

Este az Avon új Anew Amino Fill 33 ránctalanító szemránckrémét és szérumát használom: 30 felett már oda kell figyelni erre is, az igazi eredmény úgyis majd évekkel később fog látszani. A szemránckrémet nagyon óvatosan kell kennem, mert ha óvatlan vagyok, eléggé megríkat: bizony szokott tőle könnyezni a szemem. A szérumot nagyon szereti a bőröm, gyorsan beszívja – ha lefekvés előtt még eszembe jut, kenek még rá egy kicsit a gyógyszertári krémből, de anélkül sem húzódik egyáltalán az arcom, szépen hidratálja. 


Heti, eseti arcápolás 



A mindennapi arcápoláson felül nagyon fontosnak tartom a rendszeres bőrradírozást is: heti egy-két alkalommal gondoskodom az elhalt bőrsejtek eltávolításáról, hogy az arcpakolás, arckrém könnyebben be tudjon szívódni az arcbőre. Bőrradírozásra jelenleg két terméket használok: az egyik a már sokszor említett Himalaya Herbals család diós arcradírja, bár épp kifogyóban van. Nagyon finom szemcsékkel radírozza a bőrt, kíméletes, gyengéd bőrradír természetes hatóanyagokkal. A másik bőrradír egy viszonylag friss felfedezésem: szódabikarbóna keverve gyógyszertári lemosó krémmel – ez is nagyon jót tesz az arcbőrnek, igazán puha a bőröm a használata után. 




Ha kedvem és időm engedi, szeretem az arcbőröm pakolásokkal kényeztetni – erre a célra is számos arcpakolás csücsül a fürdőszobánk polcán, bár ezek számát lehetőség szerint megpróbálom csökkenteni. 
A Lady Stella mézes mélyhidratáló, bőrfeszesítő zselépakolása akkor kerül elő, amikor több időm van pakolással az arcomon relaxálni -e pakolás hatóideje ugyanis fél óra. Mézzel ápolja az arcbőrt, ami ruganyos puhasággal hálája meg a törődést. Nagyon finom illata van ennek az arcpakolásnak, én nagyon szeretem, de sajnos elég ritkán kerül elő, elsősorban időhiány miatt. 

Az Avon népszerű Planet Spa termékcsaládja több lehetőséget is kínál az arcbőr kényeztetésére, és ami fontos szempont, kb 5 perc alatt hatnak, ezért sokszor a reggeli hajmosás után, a balzsam/hajpakolás hatóideje alatt szoktam feltenni ezeket az arcpakolásokat. Az Afrikai shea vajas bőrtápláló arcmaszkot akkor alkalmazom, amikor a bőrömnek inkább hidratálásra, ápolásra van szüksége, pl szolizás után; a másik kettőt (Thaiföldi lótuszvirágos pórustisztító arcmaszkot és Iszappakolást arcra holt-tengeri ásványokkal) akkor, amikor tisztításra, frissítésre vágyom, mert úgy tapasztalom, kicsit az orromon lévő mitesszereken is segítenek. Heti egy-két alkalommal használom ezeket az arcpakolásokat, így nem fogynak túl gyorsan. Célom, hogy idővel a polcon helyet foglaló pakolások számát csökkentsem, bőven elég lenne egy tisztító és egy hidratáló arcpakolás is. 


Még egy eszközt idesorolnék, mégpedig az arcszaunát. Főleg télen segít sokat a bőrápolásban (valamint az egészségmegőrzésben is) az arcszauna használata, ami a gőz segítségével puhítja az arcbőrt. A gőzbe igény esetén illóolajakat is tehetünk, így megfázásunkat is kezelhetjük segítségével. A gőzzel felpuhított arcbőrt könnyebben szabadíthatjuk meg a mitesszerektől, valamint az arcpakolások felszívódása is hatékonyabb lehet. 



Ezeket a termékeket használom a mindennapi-, heti arcápolási rutinomban – így összefoglalva bizony kicsit én is soknak találom, néhány terméknél említettem is, hogy nem szándékozok folyamatosan ennyi terméket párhuzamosan használni, ha elfogy valamelyik, racionalizálni fogom a használt termékek számát. 



Nálatok milyen termékek a rendszeres arcápolási rutin része? Van olyan, amit kihagytam, de Nálatok fontos szereplő?

12 megjegyzés:

  1. Szuper bejegyzést lett.
    Én is használok ennyi terméket, ha nem többet...de mindig kíváncsi vagyok az újdonságokra. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Örülök, hogy van, aki végigolvasta :-)
      No és annak is, hogy mások is használnak ennyi cuccot egyszerre, nemcsak én :-D

      Törlés
  2. Én is egyből átöltözés után mosom is le a sminkem :]
    (persze a lábbeli levétele után az első a nagylábujjal való bekapcsolása a számítógépnek :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No igen, a számítógép nálam is ott van a sor elején :-)

      Törlés
  3. Hmm nekem is tetszik a poszt...:D (és ötletet is merítettem...be kell szereznem sminklemosó kendőt)
    Amit a smink leszedésénél írtál...szerintem te szeretnéd a nivea vízálló sminklemosóját, az se olajos, hanem ilyen "tejes-krémes" állagú...én nagyon szeretem! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!
      Örülök, hogy tudtam újdonsággal szolgálni :-)
      Köszi a tippet a Nivea sminklemosójára, utánanézek!

      Törlés
    2. Hát igazából nem ez az első, hogy hallottam róla, csak többnyire negatív kritikákat láttam (csíp,bepirosodik tőle a bőr, könnyen a szembe megy stb) :D
      Viszont a többi se rossz, ha nem lenne már teljesen megszokott rutinom, akkor valószínűleg kipróbálnék egyet-kettőt innen (vagy majd ha kísérletezgetésre vágyom)-kivéve az AVON-t...nekem onnan az ápoló dolgok (meg néhány sminkterméke se) jött be...

      Törlés
    3. Jó, hogy Te ilyen határozottan tartod a rutint! Én az arckrém kivételével egész könnyen el tudok csábulni :-)
      Régebben nekem sem jöttek be az Avon termékek, most arckrémben van ami jó, de pl a régi szemránckrém már nem jó nekem - de egy-két évente csak kipróbálok valami újat, hátha :-)

      Törlés
  4. Nem is sok! Szerintem mindenki használ ennyit. Jó cuccokat válogattál össze, nagyon tetszett ez a post! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!
      Felvidítottál ezzel a megjegyzéssel, hogy nem is sok
      (aztán jött Thündérke, és lekonyult a szám :-)

      Törlés
  5. Hú én ehhez képest,alig használok valamit :D . Persze ez nem baj! :) Én a zamian szappanokat használom csak és ezt a Himalaya arcradírt meg a barackosat :). Ennyi :D .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És az arckrémek, pakolások? :-)
      Mint írtam, én is próbálok csökkenteni majd a számukon :-)

      Törlés