2012. október 1., hétfő

Új hajszín



A hajammal kapcsolatos bejegyzés nem sok volt még a blogon, most viszont szeretnék beszámolni Nektek az újításomról. A hajam „gyári” szőke: annak ellenére, hogy nagy fekete hajjal születtem, ez nem tartott sokáig, kisgyerekkoromban már tejfölös fejűnek hívott a keresztapám, annyira kiszőkült a hajam. Bár azóta már kicsit sötétedett, nem annyira fehér, azért még mindig igazi szőke. Nyár elején azonban rámjött a „dili”, hogy még világosabb hajat szeretnék, így a fodrászom tett bele néhány melírcsíkot, ami utólag belegondolva még épp természetesnek hatott, nem kellett volna ismételni.

1. melírozás után

Nekem viszont ez nem volt elég, így 2 hónap múlva mentem a következő adagért. Ekkor már alaposan kiszőkült a hajam, mondta is a fodrász, hogy többet már nem szőkítünk rajta (mert ő ilyen határozott :-) 

Tetszett ez a világos szín, de ahogy nőtt a hajam, egyre jobban látszott, hogy bizony a töve nem olyan színű, mint a vége – és ez nagyon zavart. Soha nem tetszett, ha valaki befesti szőkére a sötét haját, majd centis lenövésekkel járkál, ezért változtatni szerettem volna rajta. Bár az is lehet, hogy csak én láttam tragikusnak a helyzetet, frissen mosva egyébként nem látszott nagy színeltérés a töve és a hajhossz között, inkább csak amikor már zsírosodott a hajam. Ilyen állapotról hoztam egy előtte képet is, itt elég feltűnő a különbség. 

színezés előtt

Be kell valljam, mindig is óvatos duhaj voltam a hajamat illetően: nem volt festve, színezve, gyakorlatilag mindig "gyári" szőke voltam. Utólag azt bántam meg leginkább, hogy amikor 1-2 centis rövid hajam volt, akkor sem vadultam a színét illetően, holott mindig is tetszett a vörös haj és a rövid változaton nem is okozhattam volna túl nagy kárt a színezgetéssel, hajfestéssel; a hosszú hajamon viszont nem merek ilyen drasztikus beavatkozást eszközölni. 

No de kissé elkanyarodtam :-) Szóval nem volt még festve a hajam, most viszont nem tetszett már a lenövő melír, így valamit cselekednem kellett – mivel azt olvastam, hogy a melírozott hajat nem igazán fogja be a hajfesték, ráadásul ódzkodtam is a lenövéstől, valami természetesebb megoldásra vágytam, úgy döntöttem picit sötétítek a hajamon hajszínezővel. Mindig hideg árnyalatú volt a hajam színe, miközben én inkább a melegebb árnyalatokat érzem magaménak, így úgy döntöttem kipróbálok valami ilyesmit. Ráadásul hajszínezőből elég kevés világos szőkét gyártanak (gondolom azért, mert a szőke hajszínező nem tudja világosítani a hajat, a világos szőke hajat pedig miért színezgetni) – a legvilágosabb árnyalat amit találtam az aranyszőke volt. A Palette Color Shampoo család 308-as aranyszőke árnyalatát választottam és izgatottan vártam a hétvégét, mivel anyum segítségét kértem a művelethez, és ekkor tudtunk időt szánni a fodrászkodásra (főleg, hogy egyúttal be is csavarta a hajam, bár ebből a képen már semmi nem látszik).





Egyelőre még nagyon szokatlan ez az új hajszín. Az aranyos színnek köszönhetően kicsit vörösesnek is tűnik, amit én a korábban említett vonzalmam miatt nem bánok túlzottan, bár az Ember eleinte kicsit ódzkodott tőle, de összességében neki is tetszik. Kíváncsi leszek, hogy mennyi ideig marad meg ez a szín a hajamban: a doboz szerint 24 hajmosásig tart, ami heti két mosással számolva egész sok idő, de mivel úgy tudom, hogy a melírozott részek előszeretettel dobják le a színt, így egyáltalán nem számolok olyan sokkal. Ha 2 hét múlva is elégedett leszek még a választásommal, akkor 1-1,5 hónap múlva újabb színezés jön – ki tudja, még a végén belejövök a kísérletezésbe :-) 



Ti szoktátok színezni a hajatokat vagy a természetes, saját hajszín hívei vagytok? Milyen tapasztalataitok vannak a hajfesték-hajszínezőkkel?

12 megjegyzés:

  1. Aranyszőke testvérem! Ez a legjobb hajszín. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is tudtam, hogy Te is aranyszőke vagy :-)

      Törlés
  2. Hát, az én részemet szerintem tudod, de azért kár, hogy nincs olyan kép amin elölről is látszol :P
    De szép a színe egyébként

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, tudom, de úgy éreztem, hogy hajszínezővel nem megyek fodrászhoz, ez hamar kikopik akkor is, ha profi keni fel (vagy rosszul gondolom?)
      Lesz elölről is kép, csak most nem az igazi a képem, így inkább csak a hajamról és az ő színéről készült fotó.

      Törlés
    2. Jaa, nem úgy értettem, hanem hogy tudod, hogy az enyém festve van :]
      Egyébként a hajfestéshez meg a színezőhöz (dobozos, bár már szerintem bárki vehet professzionálisat is ) nagy profiság nem kell szerintem, hiszen csak fel kell kenni meg lemosni, a lényeg csak hogy a hatóidő legyen betartva. :]

      Törlés
    3. Hehe, akkor kicsit félreértettem :-)
      Én is gondolkodtam, hogy esetleg professzionálisat keressek, de egyszerűbb volt a Tesco polcai előtt ácsorogni fél órát és válogatni (egyébként számomra hihetetlen, hogy ott van a legnagyobb választék hajfestékekből a városban...)
      Anyumban pedig lehet bízni, alaposan felkente a cuccot a hajamra :-))

      Egyébként hajszínezőből is ajánlod inkább a professzionálisat? Érdemes inkább fodrászkellékesnél keresnem a következőt?

      Törlés
    4. Én személy szerint sokáig nem adtam erre, hogy drogériás vagy professzionális, de hajfestékből mindenképp utóbbi a jobb, kevésbé károsítja a hajat, főleg az ammóniamentesek, de a színezőnél szerintem annyira nem fontos, mert ez ugye belül nem fejt ki hatást, csak a hajon kívül, és ezáltal kikopik. Szóval nem változtat a haj szerkezetén. :]

      Törlés
  3. Szép lett, nekem tetszik. :)

    VálaszTörlés
  4. gyönyörű!! sokkal de sokkal szebb mint volt, és alapból is szebb ez a szín!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos igen, most én is így érzem :-)
      (remélem így is marad)

      Törlés
  5. Mintha arany hajad lenne *.* gyönyörű lett! ( Pedig az előzőt is imádtam) :)

    VálaszTörlés