2012. október 3., szerda

Olcsó, de jó # 2: Gyógyszertári hidratáló krém



Azt gondolom, néha érdemes a nem reklámozott, kevésbé dizájnos termékeket is kipróbálni, hisz ezek között is kincsekre lelhetünk. Mint már említettem a blogon, én annak a híve vagyok, hogy elfogadható áron keressünk minél jobb minőségű terméket, így ápoltak lehetünk nagy pénzáldozatok nélkül is. Ennek fényében mutattam be korábban a Floren kézkrémeket, most pedig egy másik nagy kedvencemet mutatnám be, a gyógyszertári hidratáló krémem. 



Nem tudom, mennyire hangsúlyoztam eddig a blogon, hogy milyen nagy szenvedés számomra új arckrémet találni. Korábban évekig Ilcsi néni csipkebogyó habkrémét használtam, ami tökéletes volt az érzékeny bőrömre. Megnyugtatta, hidratálta, ez volt az egyetlen krém, amit maradéktalanul beszippantott a bőröm, nem maradt fénylő réteg az arcomon. Azonban minden mesének vége szakad egyszer: a kozmetikusom, akitől vásároltam, elment szülni, az új kozmetikusom pedig nem Ilcsi krémekkel dolgozik (emiatt viszont nem cserélem le, mert bár voltam ismerkedni másik, Ilcsi termékekkel dolgozó kozmetikusnál, az a hölgy sajnos nem volt szimpatikus). Üzletben, fodrászkellékesnél pedig nem kapható ez a márka: én megértem az üzletpolitikájukat, hogy szakszerű segítség mellett legyen csak kiválasztható, megvásárolható, hogy ne válasszunk rosszul, de hiába használtam én évekig ezt a krémet, most nem tudom megvásárolni, holott ismerem a krémet, tehát nem választanék rosszul (egyébként még csak véletlenül sem megoldható a fű alatti beszerzés, mert mint megtudtam, a cég szigorúan ellenőrzi, hogy valóban regisztrált kozmetikusnak értékesítették-e a termékeiket). 

Kísérletezni kezdtem más krémekkel, keresgéltem az „igazit”: nappalra elkezdtem használni az Avon Complete Balance nappali krémét, ami nyáron bevált, elég volt a bőrömnek, de tartok tőle, hogy télen már kicsit kevés lesz. Az éjszakai változata azonban már egyáltalán nem vált be, szerencsére csak mintával próbálkoztam. 

Éjszakára kerestem tehát bőrápolót, azonban nem túl sok sikerrel: próbálkoztam hidratáló, ránctalanító krémekkel (mert elmúltam már 30, gondolni kell a megelőzésre is), de sajnos nem jártam túl sok sikerrel: hiába éreztem én szükségét a hidratálásnak, a bőröm nem szívta be ezeket a krémeket, fénylő zsíros képpel ébredtem. A dekoltázsom viszont örült a kényeztetésnek, mivel ezeket az arcra be nem vált krémeket ott használom el – így majd találkozhattok az elfogyott kategóriában ezekkel a krémekkel. 

Ezután próbálkoztam a shea vajjal is: nagyon sok jót olvastam róla, hogy hidratáló, ránctalanító hatása van, igazi arany a bőrnek. Kentem minden este kitartóan – fénylett is az arcbőröm, mint Salamon híres testrésze. Egész addig voltam ilyen kitartó, amíg meg nem jelentek a pattanások az arcomon (holott már hónapok óta nem volt hozzájuk szerencsém és semmi mást nem változtattam az arcápolási rutinomban) – ekkor rá kellett jönnöm, hogy hiába a lehető legtermészetesebb hidratáló ez a vaj, az én arcbőrömnek túl sok. 

„Végső elkeseredésemben” betértem abba a gyógyszertárba, ahol korábban is vásároltam már bőrápoló termékeket - mielőtt eltérített a fogyasztói társadalom csábító marketinggépezete - és vásároltam egy ott kevert hidratáló arckrémet E-vitaminnal. Először kipróbáltam belőle egy kicsit a kezemen, és olyan érzés volt, mint aki hosszú-hosszú út után hazatért volna. Este pedig már ezzel kentem be a bőröm, és egy álom volt: hipp-hopp beszívódott, nem fénylett az arcom viszont pihe-puha volt, mint a babapopsi. Azóta csak ezt a krémet használom éjszakára, és nagyon meg vagyok vele elégedve. 



A krém fehér színű, habos állagú, könnyű hidratáló krém, amelyet a gyógyszertár normál és száraz bőrre ajánl. Egyelőre még csak este és hétvégén használtam, nem próbáltam fölé alapozót (vagy Garnier BB krémet) kenni, így nem tudom, hogy viselkedik felette (bekukacosodik-e vagy ilyesmi), de mivel tényleg maradéktalanul beszippantja a bőröm (ugyanúgy, mint az Ilcsi krémet), nem hiszem, hogy lenne vele ilyen probléma. Próba után azt is elképzelhetőnek tartom, hogy miután elfogyott a nappalra használt Avon arckrémem (ami bevált ugyan, de nem 100%-os, télre valószínűleg kevés lesz), ezt használom majd nappali krémként is (smink nélküli hétvégeken már használtam napközben, bevált). 

Sajnos összetevőlistát ezúttal nem tudok mutatni, mert ilyen nem található a dobozon, amikor korábban rákérdeztem, üzleti titokként kezelték a krém összetevőit a patikában, így nem világosítottak fel róla. 
Amit tudok, hogy nem tartalmaz tartósítószert, így nem is áll el sokáig: a tégely szerint 2013 márciusáig tartható el csupán (napi használat mellett szerintem jóval hamarabb elfogy majd). Nem tartalmaz fényvédőt sem, ami számomra nem probléma – egyrészt mert az évszaknak köszönhetően nem túl sok napot lát a bőröm, másrészt a használt alapozókban, BB krémekben tudomásom szerint van fényvédő, harmadrészt pedig nem is igazán vagyok kint napon (lakásból ki, autóba be, autóból ki, irodába be és fordítva). 

A 70 gr krémért 1.090 Ft-ot fizettem, ami igazán jó ár-érték arányt képvisel. A gyógyszertári krémek nagy előnye, hogy nem kell sem marketingköltséget, sem márkanevet megfizetnünk, csupán a termék kikeverésének díját (az ún. magisztrális díjat), így a jó minőséghez alacsony ár is párosul. Ez egyben a hátránya is, hisz e krémek tégelye nem lesz éppen fürdőszobánk ékköve – egyszerű műanyag tégelybe csomagolják a gyógyszertárak termékeiket, nem drágítják díszes csomagolással. 

Összességében ezúttal nagyon meg vagyok elégedve a választásommal, úgy érzem, most valóban olyan arckrémet találtam, ami hosszú ideig az arcápolási rutinom része lesz. Emellett erősen gondolkodom, hogy a korábban már önálló bejegyzésben is szereplő, de mostanában elhanyagolt gyógyszertári mosdókrémet (Unguentum hydrophilicum nonionicum) is újra beépítem a mindennapjaimba, a már megszeretett Himalaya Herbals arctisztítók mellé (pl sminklemosónak). A patikában (Fehér Üröm gyógyszertár, Veszprém Iskola utca), ahol a krémem vásároltam egyébként igen sok általuk készített kozmetikum kapható, később lehet hogy kipróbálok majd más terméküket is. 



Ti szoktatok gyógyszertári krémeket vásárolni? 

9 megjegyzés:

  1. Lehet rosszul informált vagyok, de én úgy tudom, hogy az E vitamin természetes fényvédő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem gondolom, hogy Te vagy rosszul informált, inkább én nem hallottam erről :-S
      Utánanézek és javítom a bejegyzést

      Törlés
  2. Én nem vagyok híve a "noname" kencéknek,de ennyi pénzért kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ez most nagyon sokat segített a bőrömön, de ez nyilván bőrtípusfüggő is! Ha zsírosabb a bőröd, lehet hogy sok lenne a krém, szóval óvatosan
      (épp most lámpázom-gyógyítom a gyulladt pattanást azért, mert túltápláltam a bőröm, szóval tapasztalatból szólok :-)

      Törlés
  3. Úúú, egy ilyet szerintem én is be fogok újítani. Kösz a tippet! :-)

    VálaszTörlés
  4. Gyógyszertári asszisztensnek tanulok, szóval úgy vélem, hogy a jövőben sok ilyen krémet és egyéb kozmetikumot ki fogok próbálni. Én híve vagyok a noname dolgoknak, például egy neve sincs sampon tette rendbe a hajam, előtte évekig kínkeservesen kerestem az igazit.

    A gyógyszertári dolgokban pedig jobban megbízom, mert ott szakértelemmel keverik a dolgokat, és tényleg segítenek az alkalmazottak, míg mondjuk a legnagyobb márkáknál a kinézet fontosabb, mint a tartalom, a minőség.

    Csak most akadtam rá a blogodra, de tetszik, foglak olvasni, csak így tovább! :)

    VálaszTörlés
  5. Évekig méregdrága kencéket használtam, de egy nagyon kedves kozmetikus lány ajánlotta, hogy váltsak. Most én is használom a sima gyógyszertári hidratáló krémet, pluszban E-vitamint is, de azt csak három naponta, mert sok volt a bőrömnek a napi használat. Tényleg kellemes érzést ad és puhább lesz a bőr utána.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Korábban sokáig ezt a krémet használtam, de ma már nagyon kevés a bőrömnek, így már nem használom. Régen viszont nagyon szerettem.
      Viszont a gyógyszertári mosdókenőcs azóta is nagy kedvencem! :)

      Törlés
  6. Sziasztok!
    Én az Unguentum hydrophilicum nonionicum-ot, a gyógyszertári mosdókrémet használom. Nem csak arctisztításra, hanem ezt használom fürdéskor. Teljesen véletlenül akadtam rá, a bőrgyógyászom írta fel amikor a stressz miatt kiütések jöttek ki a karomon és a hasamon. Ezzel fürödhettem. Azóta is csak azt használom. Teljesen megváltozott a bőröm, selymes tapintású lett. Merem ajánlani mindenkinek.

    VálaszTörlés